Перевірочна робота. "Леся Українка. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»

Про матеріал
Перевірочна самостійна робота для 8 класу відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів чинної програми з української літератури, зокрема дозволяє оцінити рівень навчальних досягнень з таких питань: знання біографії Лесі Українки, змісту творів «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка», умінь та навичок визначати основні проблеми твору та головну думку, мотиви віршів, зіставляти образи- персонажі, працювати над ритмомелодикою поезій, аналізувати мову творів.
Перегляд файлу

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»

ПЕРЕВІРОЧНА  РОБОТА

1. Головний герой твору «Давня казка»                            І варіант
а) садівник     б) кріпак     в) поет     г) пан

 

2. Слово поета «всім давало»     а)  піднесеність і бадьорість    б)  розвагу і пораду    

в)  можливість позбутися всього лихого                                      г)  користь і впевненість у самовизначенні

 

3. Кохану лицаря Бертольда звали
а)  Діонісія     б)  Ізабелла     в)  Ізідора     г)  Дідона


4. Що вважав своїм багатством поет?
а)  широту душі     б)  все, що його оточувало     в)  вірність і повагу рідних     г)  власну творчість

 

5. «Краще смерть, ніж вічний сором!» - це слова
а)  поета     б)  співців     в)  лицаря     г)  воїнів

 

6. Чим займаються сьогодні поетові нащадки?                       а) «Слово гостреє гартують»   

 б) «тюрми міцнії будують»    в) схиляють «чола в тузі»       г) втішаються, «як у раю»

 

7. Установіть відповідність

А Маю я багатства стільки,             1.  Бертольдо

    Що його й на тебе стане               2.  Поет

Б  Нащо ти сюди на згубу                3.  автор

    Підманив нас за собою?               4.  співці

В  Слово гостреє гартують              5.  вояки

Г  Проти діла соромного

    Виступає слово праве

                                                     Дайте відповіді на запитання №8-10
8. Що сприяло зародженню в Лесі Українки (в її дитячі роки) любові до України, до простого народу?

9.  Ідея поеми «Давня казка».

10. Доведіть, твір «Давня казка» має ознаки казки як жанру.

11.  Заповніть порівняльну таблицю

Діаметрально протилежні образи поеми

Поет

Бертольдо

розуміння  щастя  героями

 

 

ставлення до народу

 

 

що залишили  після смерті

 

 

риси характеру по відношенню один до одного

 

 


12.  Визначте  вид римування, віршований розмір.   І пішло одважне військо

 Через нетрі та пустині;

 Не один вояк смутився

 По своїй рідній країні.

13. Установіть відповідність. Характеристика мови твору

  1. епітет                                  А  пісні йдуть по людях
  2. метафора                            Б  рими- соколята
  3. порівняння                        В  спіймати вітра в полі
  4. антитеза                             Г  місто взято, цар в полоні
  5. фразеологізм                     Д  сумна діброва

                                                       Ж  пан гуляв у себе в замку,

                                                             у ярмі стогнали люди..

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»

ПЕРЕВІРОЧНА  РОБОТА
1. Поет боявся, щоб від нього не втекли:                                                            ІІ варіант
а)  думки     б)  рими     в)  дівчата     г)  мрії
 

2. Які риси характеру переважали у лицаря?                    а)  сміливість, привітність
б)  упертість, гордість      в)  волелюбність, лагідність     г)  непокірність, порядність

 

3. Для чого, за словами поета, «нема на світі ні застави, ні границі»?
а)  широти кругозору     б) поваги рідних     в)  вільних дум     г)  вдосконалення особистості

 

4. За що віддав би все багатство поета лицар?                                       а)  за поцілунок коханої дівчини
б)  за збільшення кількості воїнів     в)  за матеріальне збагачення     г)  за  ріст в очах конкурентів

5. Хто заспокоїв розчароване військо Бертольда?
а)  лицар     б)  поет     в)  кохана     г)  військові співці
 

6. Поет відмовився від «золотих  лаврів», бо                          а)  боявся деградувати
б)   поетом вже не буде     в)  зрадить думам-блискавицям      г)  буде нещасливим
 

7. Установіть відповідність

А Сам я вільний і ніколи                             1.  Бертольдо

    Не зламав чужої волі                                2.  король

Б  І пиху його й маєтки                                3.  поет

    Він забрав собі…                                      4.  молодий нащадок графа

В  Краще смерть, ніж вічний сором           5.  вояки

Г  Правий суд чинив у панстві,

    До підданих був лагідний

                                                              Дайте відповіді на запитання №8-10

8.  Які факти з життя поетеси свідчать про її велику силу волі і працелюбність?

9.  Основний мотив поезії «Хотіла б я піснею стати».

10. Доведіть, твір «Давня казка» - це поема.

11.  Заповніть таблицю

Сюжет «Давньої казки»

Експозиція

 

Завязка

 

Розвиток подій

 

Кульмінація

 

Розвязка

 

 

12.  Визначте  вид римування, віршований розмір.        Карлос вибрав шлях направо,

   Гвідо вибрав шлях наліво,

  А Бертольд подався просто.

  «Дай же ,Боже, нам!»- «Щасливо!»

 

13. Установіть відповідність. Характеристика мови твору

1.  епітет                                  А  Скрізь гуляю, скрізь буяю,

                                                       Мов той вітер…

2.  метафора                            Б   бистрі, вільні думи- чарівниці

3.  порівняння                         В   сонце заховалось за діброву

4.  іронія, парадокс                 Г   місто взято, цар в полоні

5.  фразеологізм                     Д   Я візьму співців тих в руки

                                                       Ж  Він робив походи довгі

                                                            Від порога та до печі…      

 

 

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»

ПЕРЕВІРОЧНА  РОБОТА                                                                                  ІІІ варіант

1. Поета у творі поетеса називає     а)  нещасним і талановитим            б)  уважним і кмітливим   

в)  сором’язливим і спритним         г)  пунктуальним і винахідливим

 

2. Хто раз у раз відвідував поета?
а)  селянські діти      б)  молодь      в)  місцеве панство      г)  люди похилого віку

 

3. Характеризуючи лицаря, поетеса назвала його
а) лихим     б) жорстоким     в) підступним     г) легковажним

 

4. Щастя для поета — мати
а) великий гонорар за свої поезії     б) волю     в) графство     г) повагу до себе від лицаря

 

5. Характеризуючи свою кохану, лицар сказав, що вона
а) примхлива     б) приваблива     в) вродлива     г) всебічно обдарована

 

6. У творі «Давня казка» письменниця не  порушує проблему
а)  поета й поезії     б) волі й неволі     в) багатства й бідності     г)  кохання і зради

 

7. Установіть відповідність

А Нас таки чимале військо                             1.  Бертольдо

    Маєм свого отамана                                    2.  співці

Б  …коли я що дарую,                                     3.  поет

    То назад не одбираю                                   4.  молодий нащадок графа

В  Тюрми міцнії будують                               5.  вояки

Г  Краще смерть, ніж вічний сором!

                                                                     Дайте відповіді на запитання №8-10

8.  Як творча атмосфера родини вплинула на подальшу долю Лесі?

9.  Основний мотив поезії «Давня весна».

10. Основні риси поеми як літературного жанру.

11.       Заповніть таблицю

 

Яка роль поетової пісні в житті суспільства? Відповідь дайте за твором «Давня казка»

В особистому житті

 

У щоденному житті простої людини

 

Під час війн, походів

 

У політичному житті, громадському

 

 

 

 

12.  Визначте  вид римування, віршований розмір.    Розливався людський стогін

  Всюди хвилею сумною,

  І в серденьку у поета

  Озивався він луною.

 

13. Установіть відповідність. Характеристика мови твору

1.  фразеологізм                     А  час летів, немов на крилах  

2.  порівняння                        Б   у панів і кров блакитна

3.  епітет                                 В   А поетові нащадки

4.  метафора                                Слово міцнеє гартують

5.  антитеза                            Г  Тільки твердо так трималось

                                                     Місто гордеє, уперте…

                                                Д  Люди мучились як в пеклі,

                                                     Пан втішався як у раю.

                                                Ж   Він робив походи довгі

                                                      Від порога та до печі…      

doc
Додано
10 листопада
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку