Перевіряємо свої досягнення з теми «Прийоми додавання і віднімання в межах 10».

Про матеріал

Формувати математичну компетентність, уміння вчитися: закріплювати нумерацію чисел у межах 10, навички кількісної і порядкової лічби; формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками і практично. Вчити використовувати взаємозв'язок віднімання з додаванням під час розв'язування прикладів; закріплювати вміння дітей порівнювати групи предметів за кількістю. Розвивати логічне мислення учнів, кмітливість. Виховувати почуття дружби, доброти.

Перегляд файлу

 

Тема: Перевіряємо свої досягнення з теми

«Прийоми додавання і віднімання в межах 10».

Мета. Формувати математичну компетентність, уміння вчитися: закріплювати нумерацію чисел у межах 10, навички кількісної і порядкової лічби; формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками і практично. Вчити використовувати взаємозв’язок віднімання з додаванням під час розв’язування прикладів; закріплювати вміння дітей порівнювати групи предметів за кількістю. Розвивати логічне мислення учнів, кмітливість. Виховувати почуття дружби, доброти.

Обладнання. Предметні малюнки, олівці, лінійки, сигнальні картки, лічильний матеріал.

Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна

Тип уроку: закріплення і застосування знань і умінь

Хід   уроку

І. Організаційний момент.

 1. Створення емоційного настрою.

 Привітання. Пальчикова гімнастика.

 

Добрий день, добрий день, –

Пальчики сказали, –

Ми сьогодні всіх дітей

Зранку привітали.

(Пальці обох рук назустріч «кланяються», потім ритмічно на кожний склад з’єднуються з одноіменними пальцями рук.)

Вправа «Смайлик»

- Діти, покажіть за допомогою смайлика настрій з яким ви прийшли на урок.

- Бачу, ви всі прийшли із чудовим настроєм, а якщо хтось і є засмученим, то ми постараємося закінчити наш урок із задоволенням.

Сядьте, дітки, всі рівненько

Усміхніться всі гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Тепер налаштуймося на роботу!

 

Девіз нашого уроку:

Не просто слухаю, а чую.

Не просто дивлюся, а бачу.

Відповідаю та міркую,

Старанно працюю.

2. Перевірка готовності дітей до уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань.

За цей час, що ви ходили у школу, багато чого вивчили. Щоб перевірити ваші знання, зробимо невелику розминку.

1. Робота із сигнальними картками. Вправа «Так чи ні!»

- Якщо вислів буде правдивим ви піднімаєте зелену картку «Так», а якщо фейковим – то червону «Ні».

- Я вважаю, щоб збільшити, треба додати.  

- Я вважаю, що 9 – 4 = 2. 

- Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. 

- Я вважаю, що 4 збільшити на 6 буде 10.  

- Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітала Мудра сова. Вона хоче запросити вас до себе в гості, але хвилюється чи все необхідне є у вас для мандрівки у природу. Сова приготувала вам цікаві завдання.

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Усний рахунок. Віршовані завдання.

-  Перше завдання від Мудрої сови таке: я буду читати математичні віршики, а ви розв’язувати їх.

 

            Швидко відповідь кажи

            Та цифру нам покажи.

            В руках довго не держи,

            До дошки з нею біжи.

                                               Шість малят-дошкільнят

                                              Стали струнко в один ряд.

                                              Підійшов до них Панас,

                                              Скільки стало нас?  (6+1=7)

              Ось до класу на урок

              Залетіло сім сорок,

              Три пізніше прибуло.

              Скільки всіх птахів було?  (7+3=10 )

                                            Шість веселих рогачів

                                            В труби вигравали,

                                            Ще два з трубами прибігли.

                                           Скільки разом стало?   (6+2=8)

 

                 Пташка мала пташенят.

                 П’ять веселих маленят.

                  Раптом трапилась біда,

                     Випало одно з гнізда.

                  Скільки пташенят тоді,

                  Залишилось у гнізді?.   ( 5-1=4)

                                                  Сидів хлопчик біля річки.

                                                  Він піймав аж три плотвички.

                                                  Котенятко одну вкрало.

                                                  Скільки рибок в нього стало? (3-1=2)

                  Десять ялинок у лісі росли,

                  В школу на свято одну привезли.

                  Скільки ялинок лишилося там?        

                  Добре подумаєш, скажеш це сам.

                                                                (10-1=9).

 

- Молодці! Все порахували правильно.

2. Порівняти числа.

- Та що це? Цифри засперечалися, не можуть розібратися хто з них сильніший.

- Давайте допоможемо встановити справедливість. Порівняйте пари чисел      7 10       8 4       9 2. ( учні виходять по одному до дошки)

Правильність перевіряємо, сигналізуючи світлофорами..

3. Поставити числа в порядку зростання, спадання.

- Наступне завдання від Мудрої сови таке: поставте числа у порядок ( один учень у порядку зростання, а другий – спадання). Доки біля дошки працюють, ми з вами потрудимось на місцях.

- Назвіть число, яке стоїть між 3 і 5; 6 і 8; 1 і 3.

- Назвіть число, що передує 7; число, яке стоїть позаду 3.

 -Назвіть «сусіда» числа 5, 8, 3, 7. Що ж ви впорались із завданням.

 4. Каліграфічна хвилинка.

На дошці в геометричних фігурах написані цифри.

- Настав час трішки пописати. Як завжди починаємо з хвилинки каліграфії.

Але перш за все пригадаємо, як ми повинні сидіти під час письма.

- А прописувати будемо цифру, яка розміщена в квадратику. (Діти пишуть )

- Назвіть цифри, які поселилися в трикутниках, чотирикутниках, кружечках.

 

 

 

 

   5. Складання прикладів.( по 1 учню викликати до дошки)

- На ялинці росло 8 шишок. 3 з них упало. Скільки шишок залишилось на дереві? Запишіть, будь ласка, приклад. ( 8-3=5)

- На нашу галявинку прибігли зайчики. Скільки прибігло білих зайців? А скільки сірих? Як узнати скільки всього зайців на галявині? Записуємо приклад:( 5+2=7).

- Отже, скільки зайців на галявині? ( 7) Один з них побіг. Як узнати скільки зайців залишилось сидіти ?  ( 7-1=6)

- Сонечко так пригріло, що виросли квіти .Скільки виросло синіх квіток? (4) А скільки жовтих? ( 4).Запишіть приклад за яким узнаємо скільки всього росте квіток. ( 4+4=8)

- На лугу росло 5 кущів, 2 з них пересадили. Скільки залишилося рости. ( 5-2=3).

 

Фізкультхвилинка. (музична)   

           Ми з вами гарно потрудились

           І, мабуть, трішки притомились.

           Тепер настав час відпочинку –

           Ми проведем фізкультхвилинку.

- Трішки з вами відпочили і за парту тихо сіли.

6. Склад числа.

- Я бачу у вас на партах геометричні фігури ( на партах лежать трикутники і квадрати). Побудуйте, будь ласка, щось із них. Що в кого вийшло? (будинок)
- Дітки, погляньте і в мене є такий будинок. Номер його 9. В ньому є віконця. Давайте зазирнемо в них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ой, тут живуть цифри. Та що це, в них немає пари. Нам потрібно заселити будиночок, щоб цифрам не було сумно.

7. Робота в парах.

Дітей поділити на групи по 2 учні. Їм роздаються картки з прикладами Яка група швидше розв’яже всі приклади, отримує картку з буквою. В результаті складається слово «Молодці».

- З’єднайте  стрілочками приклади з правильними відповідями. Але думайте добре, щоб не помилитись і не засмутити Мудру сову.

1+4                            4

7-3                             9

5+4                            5

6-5                             1

2+4                            8

8-1                             6

3+5                            7

- Дуже гарно ви відповідали й рахували,«сусідів» чисел називали, і в зошитах писали. То ж в кінці, Мудра сова говорить вам :

М О Л О Д Ц І !

 

ІV. Підсумок уроку.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

   -  Вам сподобався на уроці ?

   - Найскладнішим було завдання …

   - Мені сподобалося завдання ….

   - На уроці я повторив …

   - Вдома я розповім …

 

2. Самооцінювання.  «Коло успіху»

     Дітки, ви добре працювали на уроці, показали гарні знання. Хочу вам запропонувати самим оцінити свою роботу на уроці за допомогою сердечка.

 

НУШ - ТИСЯЧА ІДЕЙ: Коло успіху

3. «Мій настрій»

- Діти, покажіть за допомогою смайлика з яким настроєм ви закінчуєте урок.

- Бачу, у вас гарний настрій, то бажаю, щоб ви завжди посміхалися, раділи життю, мали багато друзів. А в кого сумний, то посміхнутися. Адже посмішка вам личить. А всі негаразди відійдуть назад.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку