Формувати математичну компетентність, уміння вчитися: закріплювати нумерацію чисел у межах 10, навички кількісної і порядкової лічби; формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками і практично. Вчити використовувати взаємозв'язок віднімання з додаванням під час розв'язування прикладів; закріплювати вміння дітей порівнювати групи предметів за кількістю. Розвивати логічне мислення учнів, кмітливість. Виховувати почуття дружби, доброти.
Тема: Перевіряємо свої досягнення з теми
«Прийоми додавання і віднімання в межах 10».
Мета. Формувати математичну компетентність, уміння вчитися: закріплювати нумерацію чисел у межах 10, навички кількісної і порядкової лічби; формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками і практично. Вчити використовувати взаємозв’язок віднімання з додаванням під час розв’язування прикладів; закріплювати вміння дітей порівнювати групи предметів за кількістю. Розвивати логічне мислення учнів, кмітливість. Виховувати почуття дружби, доброти.
Обладнання. Предметні малюнки, олівці, лінійки, сигнальні картки, лічильний матеріал.
Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна
Тип уроку: закріплення і застосування знань і умінь
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Створення емоційного настрою.
Привітання. Пальчикова гімнастика.
Добрий день, добрий день, –
Пальчики сказали, –
Ми сьогодні всіх дітей
Зранку привітали.
(Пальці обох рук назустріч «кланяються», потім ритмічно на кожний склад з’єднуються з одноіменними пальцями рук.)
Вправа «Смайлик»
- Діти, покажіть за допомогою смайлика настрій з яким ви прийшли на урок.
- Бачу, ви всі прийшли із чудовим настроєм, а якщо хтось і є засмученим, то ми постараємося закінчити наш урок із задоволенням.
Сядьте, дітки, всі рівненько
Усміхніться всі гарненько.
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.
Тепер налаштуймося на роботу!
Девіз нашого уроку:
Не просто слухаю, а чую.
Не просто дивлюся, а бачу.
Відповідаю та міркую,
Старанно працюю.
2. Перевірка готовності дітей до уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
За цей час, що ви ходили у школу, багато чого вивчили. Щоб перевірити ваші знання, зробимо невелику розминку.
1. Робота із сигнальними картками. Вправа «Так чи ні!»
- Якщо вислів буде правдивим ви піднімаєте зелену картку «Так», а якщо фейковим – то червону «Ні».
- Я вважаю, щоб збільшити, треба додати.
- Я вважаю, що 9 – 4 = 2.
- Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти.
- Я вважаю, що 4 збільшити на 6 буде 10.
- Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітала Мудра сова. Вона хоче запросити вас до себе в гості, але хвилюється чи все необхідне є у вас для мандрівки у природу. Сова приготувала вам цікаві завдання.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
- Перше завдання від Мудрої сови таке: я буду читати математичні віршики, а ви розв’язувати їх.
Швидко відповідь кажи
Та цифру нам покажи.
В руках довго не держи,
До дошки з нею біжи.
Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас,
Скільки стало нас? (6+1=7)
Ось до класу на урок
Залетіло сім сорок,
Три пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (7+3=10 )
Шість веселих рогачів
В труби вигравали,
Ще два з трубами прибігли.
Скільки разом стало? (6+2=8)
Пташка мала пташенят.
П’ять веселих маленят.
Раптом трапилась біда,
Випало одно з гнізда.
Скільки пташенят тоді,
Залишилось у гнізді?. ( 5-1=4)
Сидів хлопчик біля річки.
Він піймав аж три плотвички.
Котенятко одну вкрало.
Скільки рибок в нього стало? (3-1=2)
Десять ялинок у лісі росли,
В школу на свято одну привезли.
Скільки ялинок лишилося там?
Добре подумаєш, скажеш це сам.
(10-1=9).
- Молодці! Все порахували правильно.
2. Порівняти числа.
- Та що це? Цифри засперечалися, не можуть розібратися хто з них сильніший.
- Давайте допоможемо встановити справедливість. Порівняйте пари чисел 7 10 8 4 9 2. ( учні виходять по одному до дошки)
Правильність перевіряємо, сигналізуючи світлофорами..
3. Поставити числа в порядку зростання, спадання.
- Наступне завдання від Мудрої сови таке: поставте числа у порядок ( один учень у порядку зростання, а другий – спадання). Доки біля дошки працюють, ми з вами потрудимось на місцях.
- Назвіть число, яке стоїть між 3 і 5; 6 і 8; 1 і 3.
- Назвіть число, що передує 7; число, яке стоїть позаду 3.
-Назвіть «сусіда» числа 5, 8, 3, 7. Що ж ви впорались із завданням.
4. Каліграфічна хвилинка.
На дошці в геометричних фігурах написані цифри.
- Настав час трішки пописати. Як завжди починаємо з хвилинки каліграфії.
Але перш за все пригадаємо, як ми повинні сидіти під час письма.
- А прописувати будемо цифру, яка розміщена в квадратику. (Діти пишуть )
- Назвіть цифри, які поселилися в трикутниках, чотирикутниках, кружечках.
5. Складання прикладів.( по 1 учню викликати до дошки)
- На ялинці росло 8 шишок. 3 з них упало. Скільки шишок залишилось на дереві? Запишіть, будь ласка, приклад. ( 8-3=5)
- На нашу галявинку прибігли зайчики. Скільки прибігло білих зайців? А скільки сірих? Як узнати скільки всього зайців на галявині? Записуємо приклад:( 5+2=7).
- Отже, скільки зайців на галявині? ( 7) Один з них побіг. Як узнати скільки зайців залишилось сидіти ? ( 7-1=6)
- Сонечко так пригріло, що виросли квіти .Скільки виросло синіх квіток? (4) А скільки жовтих? ( 4).Запишіть приклад за яким узнаємо скільки всього росте квіток. ( 4+4=8)
- На лугу росло 5 кущів, 2 з них пересадили. Скільки залишилося рости. ( 5-2=3).
Фізкультхвилинка. (музична)
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трішки притомились.
Тепер настав час відпочинку –
Ми проведем фізкультхвилинку.
- Трішки з вами відпочили і за парту тихо сіли.
6. Склад числа.
- Я бачу у вас на партах геометричні фігури ( на партах лежать трикутники і квадрати). Побудуйте, будь ласка, щось із них. Що в кого вийшло? (будинок)
- Дітки, погляньте і в мене є такий будинок. Номер його 9. В ньому є віконця. Давайте зазирнемо в них.
Ой, тут живуть цифри. Та що це, в них немає пари. Нам потрібно заселити будиночок, щоб цифрам не було сумно.
7. Робота в парах.
Дітей поділити на групи по 2 учні. Їм роздаються картки з прикладами Яка група швидше розв’яже всі приклади, отримує картку з буквою. В результаті складається слово «Молодці».
- З’єднайте стрілочками приклади з правильними відповідями. Але думайте добре, щоб не помилитись і не засмутити Мудру сову.
1+4 4
7-3 9
5+4 5
6-5 1
2+4 8
8-1 6
3+5 7
- Дуже гарно ви відповідали й рахували,«сусідів» чисел називали, і в зошитах писали. То ж в кінці, Мудра сова говорить вам :
М О Л О Д Ц І !
ІV. Підсумок уроку.
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Вам сподобався на уроці ?
- Найскладнішим було завдання …
- Мені сподобалося завдання ….
- На уроці я повторив …
- Вдома я розповім …
2. Самооцінювання. «Коло успіху»
Дітки, ви добре працювали на уроці, показали гарні знання. Хочу вам запропонувати самим оцінити свою роботу на уроці за допомогою сердечка.
3. «Мій настрій»
- Діти, покажіть за допомогою смайлика з яким настроєм ви закінчуєте урок.
- Бачу, у вас гарний настрій, то бажаю, щоб ви завжди посміхалися, раділи життю, мали багато друзів. А в кого сумний, то посміхнутися. Адже посмішка вам личить. А всі негаразди відійдуть назад.
1