ЛОГІКО-ДИДАКТИЧНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ
Таблиця 2 |
||
Вимоги до математичної підготовки учнів. Алгебра (VII-IX класи) |
Тема: Перпендикулярність прямих і площин у просторі |
Дидактична мета |
В результаті вивчення курсу учень/учениця: наводить приклади: перпендикулярних прямих, перпендикулярних площин, геометричного місця точок, кута між прямими та між площинами. розпізнає: перпендикулярні прямі у просторі, перпендикулярні площини, кут між площиною і прямою, двогранний кут, многогранний кут, тригранний кут. пояснює: як будувати кут між площинами, площиною і прямою; як знаходити геометричне місце точок формулює: означення
властивості:
описує: теорему про три перпендикуляри за малюнком. розв’язує вправи, що передбачають: застосовування аксіом стереометрії та наслідків, обчислювання відстані і кутів у просторі, визначення двогранних кутів. |
Кут між прямими.
Перпендикулярність прямих у просторі.
Перпендикулярність прямої та площини.
Перпендикуляр і похила.
Теорема про три перпендикуляри.
Кут між прямою і площиною
Двогранний кут. Кут між площинами
Площа ортогональної проекції многокутника
Многогранний кут. Тригранний кут
Геометричне місце точок |
Учень/учениця повинні вміти: будувати зображення фігур і на зображеннях виконувати нескладні побудови (елементів фігур, точок перетину прямої та площини, двох площин, переріз куба, тетраедра тощо); зображати та знаходити на малюнках паралельні, мимобіжні прямі та прямі, що перетинаються; застосовувати аксіоми стереометрії та наслідки з них до розв’язування задач.
Учень/учениця повинні вміти: застосовувати відношення паралельності і перпендикулярності, а також вимірювання відстаней і кутів у просторі для опису об’єктів фізичного простору; обчислювати відстані і кути у просторі; встановлювати у просторі взаємне розміщення прямих і площин, зокрема паралельність і перпендикулярність прямих, прямої і площини, двох площин;
Учень/учениця повинні знати: способи задання площин; розміщення прямих і площин у просторі; основні математичні позначення; аксіоми стереометрії. Виховна мета: Учні повинні навчитися працювати в парах чи групах, аргументувати та відстоювати власні погляди, вміти слухати інших, сумлінно працювати, продумувати власні дії. Учні повинні здобути інтерес до досліджуваної теми. Розвиваюча мета: Учні повинні вміти проводити аналогію між математичними моделями та реальними об’єктами. Учні повинні розуміти інтеграційні зв’язки даної теми з іншими темами та дисциплінами. Формують розвиток логічного мислення, вміння узагальнювати, порівнювати, оцінювати, контролювати, робити висновки; розвивають самостійність, працьовитість
|