Урок "Трикутник та його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника"

Про матеріал
Розробка уроку з геометрії для 7 класу на тему "Трикутник та його елементи" На уроці розглядаєтьс поняття трикутника, та його елементів, види трикутників за кутами; поняття висоти, бісектриси, медіани трикутників.
Перегляд файлу

 

Майдан-Липненська гімназія

Колківської селищної ради Волинської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель математики: Холод М. О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку: сформувати поняття трикутника, та його елементів, вміння розрізняти види трикутників за кутами; сформувати поняття висоти, бісектриси, медіани трикутника; вміння застосовувати набуті знання при розв’язуванні вправ; розвивати пізнавальну діяльність, увагу, вміння грамотно формулювати власні думки; виховувати активність, працьовитість, дисциплінованість.

 Очікувані результати: учні повинні засвоїти правила трикутників, вміти розрізняти види трикутників за кутами та застосовувати набуті знання при розв’язуванні вправ.

 Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

 Обладнання: лінійка, олівець, транспортир, підручник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Психологічне налаштування учнів

Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.

Девіз уроку:

Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати                                                                                

                                         Рене Декарт

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Аналіз контрольної роботи

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

   Доповни  речення

  Прямий кут – це кут...

  Гострий кут – це...

  Більше за 90º, але менше за 180º-це..

  Кут 180º - це… 

 

IV. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Слово вчителя

 Сьогодні на уроці ми розпочинаємо вивчення нового розділу курсу геометрії 7 класу «ТРИКУТНИКИ». А саме, «Трикутник і його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника».

 Записуємо сьогоднішнє число, класна робота та тему уроку.

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

 1. Бесіда з учнями

  • Для чого вивчаються трикутники?
  • Де зустрічаються трикутники в нашому житті?

 

2. Розповідь учителя з елементами демонстрації.

Розглянемо три точки A, B, C, які не лежать на одній прямій. Сполучимо їх відрізками AB, BC, CA. Утворена фігура обмежує частину площини, виділену на рисунку 1 зеленим кольором. Цю частину площини разом з відрізками AB, BC і CA називають трикутником. Точки A, B, C називають вершинами трикутника, а відрізки AB, BC, CA — сторонами трикутника.

 

Трикутник називають і позначають за його вершинами. Трикутник, зображений на рисунку 1, позначають так: ABC (читають: «трикутник ABC»), або BCA (читають: «трикутник BCA»), або ACB і т. д.

Кути BAC, ABC, BCA називають кутами трикутника ABC. У трикутнику ABC, наприклад, кут B називають кутом, протилежним стороні AC, а кути A і C – кутами, прилеглими до сторони AC, сторону AC – стороною, протилежною куту B, сторони ABі AC – сторонами, прилеглими до кута A.

 

Означення. Периметром трикутника називають суму довжин усіх його сторін. Периметр позначають буквою P. Наприклад, для периметра трикутника MNK використовують позначення PMNK.

 Трикутники можна розрізняти за видом їх кутів. Отже,

- якщо всі кути трикутника гострі, то його називають гострокутним трикутником;

- Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають прямокутним трикутником;

- Якщо один із кутів трикутника тупий, то його називають тупокутним трикутником.

 

 

 

 Гострокутний                         Прямокутний                              Тупокутний

 Означення. Перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на пряму, яка містить протилежну сторону, називають висотою трикутника.

На рисунку відрізки ___________________ – висоти трикутника ABC.

 

 

Означення. Відрізок, який сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони, називають медіаною трикутника.

На рисунку відрізок AM — медіана трикутника ABC.

 

 

Означення. Відрізок бісектриси кута трикутника, який сполучає вершину трикутника з точкою протилежної сторони, називають бісектрисою трикутника.

На рисунку відрізок ВК — бісектриса трикутника ABC.

 

 

Часто довжини сторін трикутника, протилежних кутам A, B, C, позначають відповідно a, b, c. Довжини висот позначають ha, hb, hc, медіан – ma, mb, mc, бісектрис – la, lb, lc. Індекс показує, до якої сторони проведено відрізок.

VІ. ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота з підручником: прочитати § 2 п. 7 с. 56-60.

2. Робота в парах: Вправа № 132, 133,

3. Колективне виконання письмових вправ під керівництвом учителя:

Вправа № 139

Розв’язання

Нехай довжина першої сторони – х см, другої - 5х см, а третьої – х + 25 см. За умовою задачі складемо та розв’яжемо рівняння:

х + 5х + х + 25 = 74;

7х + 25 = 74;

 7х = 74 – 25;

7х = 49

х = 49 : 7;

х = 7.

Отже, сторони трикутника дорівнюють: 

х = 7 см,  5х = 5 * 7 = 35 см, х + 25 = 7 + 25 = 32 см.

Відповідь. 7 см, 35 см, 32 см..

 Вправа № 140

 Нехай сторони трикутника дорівнюють 5х см, 7х см, 11х см. За умовою задачі маємо: 5х + 11х = 80, звідси, 16х = 80, х = 80 : 16, х = 5. Тоді сторони трикутника дорівнюють: 5х = 5 * 5 = 25 (см), 7х = 7 * 5 = 35 (см), 11х = 11 * 5 = 55 (см).

 Знайдемо периметр трикутника Р = 25 см + 35 см + 55 см = 115 см.

 Відповідь. 25 см, 35 см, 55 см, Р = 115 см.

 4. Індивідуальне виконання письмових вправ (робота з картками)

 Картка 1

Периметр трикутника дорівнює 47 см. Знайти сторони трикутника, якщо одна з них удвічі більша від другої й на 3 см більша від третьої.

Картка 2

Довжини сторін трикутника відносяться як 6 : 7 : 9. Знайти сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 88 см.

Картка 3

Одна сторона трикутника дорівнює 12 см, друга – 22 см а третя 40 см. Знайти периметр трикутника.

Картка 4

Одна сторона трикутника дорівнює 16 см, друга сторона на 5 см більша від першої, а третя утричі менша від другої. Знайти периметр трикутника.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Вправа «Мікрофон»

- Як називають і позначають трикутник?

- Що називають периметром трикутника?

- Які існують види трикутників залежно від виду їхніх кутів?

-  Який трикутник називають прямокутним? тупокутним? гострокутним?

- Що називають висотою трикутника?

- Що називають медіаною трикутника?

- Що називають бісектрисою трикутника?

-  Скільки кожний трикутник має висот? медіан? бісектрис?

 

 

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Закінчити речення…»

 Сьогодні на уроці я навчилася…

 Мені було цікаво…

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати § 2 п. 7 с. 56-60 – у підручнику.

Виконати вправи:

І група - № 134, № 138;

ІІ група - № 138, № 141, № 148.

Додаткове завдання учням: знайти історичні відомості про трикутник, написати повідомлення.

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку