ТЕМА:Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях
Мета:Навчальна: систематизувати знання про профілактику харчових отруєнь, ознайомити з правилами надання першої допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
Розвиваюча: розвивати санітарно-гігієнічні навички та вміння розпізнавати ознаки харчового отруєння та хвороби, що з цим пов’язані.
Виховна: виховувати здоров'язбережувальні звички: відповідальність за особисте здоров’я, необхідність дотримуватися здорового способу життя.
Обладнання: ілюстративний матеріал, схема-таблиця «Попередження харчових отруєнь», мультимедійні засоби та презентації
Тип уроку: формуваннянавчальних компетентностей учнів.
ХІД УРОКУ
Привітання, налаштування учнів на позитивний настрій
Створення атмосфери довіри та доброзичливості
Правило |
Дія |
Підтримання чистоти |
Обов’язково мити руки після туалету, перед приготуванням їжі; ретельно вимивати всі робочі поверхні на кухні; боротьба з гризунами і комахами. |
Від’єднання сирого від готового
|
Зберігати сире м’ясо, птицю й морепродукти окремо від інших харчових продуктів. Для обробки сирих продуктів слід користуватися окремими ножами і дошками. Зберігати продукти треба в закритому посуді, відокремивши сирі від готових. |
Якісне прожарювання і проварювання продуктів |
Ретельно піддавати термічній обробці продукти: прожарювати, проварювати. Розігріваючи перші страви (супи, борщі), слід доводити їх до кипіння. |
Зберігання продуктів у холодильнику
|
Не залишати приготовану їжу за кімнатної температури більше 2-х годин. Прибирати всі приготовані і ті, що швидко псуються, страви в холодильник. Не зберігати їжу довго, навіть у холодильнику. |
Вибір свіжої, якісної їжі |
Вибирати свіжі продукти, без ознак псування. Мити фрукти і овочі чистою проточною водою. Для пиття використовувати тільки кип’ячену або бутильовану воду. |
Мозковий штурм
Епіграфи до уроку
Давня китайська приказка каже: «Свою хворобу шукай на дні тарілки!». Ця народна мудрість тисячі років визначала основні напрямки оздоровлення організму людини в східних країнах. Ще Авіценна (перський лікар, філософ, енциклопедист) казав: «Якщо людина захворіла, перше, що вона повинна зробити, — відмовитися від їжі. Друге — очищувальні процедури для кишківника. Третє — змінити характер харчування та промити «каналізаційні системи організму» (лімфатичну, сечовидільну та шлунково-кишковий тракт). І тільки тоді, коли це все допоможе, людина може звернутися до лікаря».
Саме про надання допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекційми поговоримо.
Мікрофон
Вправа «Очікування» Чого ви очікуєте від уроку, однокласників, від мене? (відповіді учнів.)
1.Мультимедійний супровід Перша допомога в разі харчового отруєння та кишкових інфекцій
Будь-яке отруєння чи кишкова інфекція, навіть звичайними несвіжими продуктами, вимагає серйозного ставлення і швидкого надання першої допомоги — шлунок і кишківник треба очищати від токсинів, інакше вони; потраплять у кров, і тоді інтоксикація буде загальною, а впоратися з отруєнням буде набагато складніше.
Потрібно промити шлунок кілька разів. Найкраще це робити водою кімнатної температури. Потрібно її випити не менше 2-3 л одразу.
Можна також зробити клізму. Зазвичай дають активоване вугілля. Приймають його по таблетці на кожні 10 кілограм маси тіла, або навіть більше, і прийом повторюють через 2-3 години.
Потрібно обов’язково багато пити, але не все підряд: допомагає слабкий чай із лимоном, мінеральна вода без газу, їжу ж не слід приймати, поки токсини не будуть виведені з організму повністю: слизова шлунка, як і робота кишківника — тонкого і товстого повинна відновитися.
2. Робота у групах. Гронування
Завдання:
1 група готує інформаційне повідомлення про ознаки харчового отруєння.
2 група за допомогою ілюстративного матеріалу відтворює алгоритм надання першої допомоги в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій.
3 група створює профілактичний плакат « НЕ хочеш отруїтися продуктами чи мати кишкову інфекцію? Запам’ятовуй!»
3.Логічна вправа «Знайди слово»
*Кожен учень отримує картку з літерами;
*Діти мають відгадати закодоване слово зіставляючи фрагменти
*За знайденими словами об’єднуються в групи
(Інтоксикація, харчування, отруєння)
Розв’язуванняситуаційних задач. Відпрацюваннянавичокпершоїдопомоги та харчовихотруєнь і кишковихінфекцій. Робота в групах.
Учні продовжують роботу в групах. Кожна група отримує карку з завданням.
Група 1. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.
Повертаючись додому зі школи, Петро та Микола купили хот – дог з сосискою у продавця, який торгував біля дороги з невеличкого лотка. До вечора хлопцям стало погано – нудило, потім почалась блювота. Як ви оціните дану ситуацію і як потрібно її вирішувати.
Група 2. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.
Незважаючи на те, що кришка банки з тушкованим консервованим м’ясом була трішки припіднятою, Петро, будучи голодним після гри у футбол, вирішив підкріпитися. Через декілька годин він відчув загальне нездужання, нудоту, з’явились неодноразове блювання., біль у животі, головний біль, частий пронос. Порадьте Петру, що необхідно зробити.
Група 3. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.
Прогулюючись міським парком, Оксанка натрапила на невисокий чагарник з яскраво- червоними, блискучими, соковитими ягодами. Подумавши що це червона смородина, дівчинка з’їла десяток ягід. Через деякий час у неї виникло сильне виділення слини, біль у шлунку, блювота, судоми, піднялась висока температура. Як допомогти дівчинці?
6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Саморефлексія. Вправа «Чи здійснились ваші очікування після проведеного уроку».
Учні підходять до дошки почерзі наклеюють стікер на зображеня терезів орієнтуючись на кольори: червоний – мені не було цікаво, жовтий - частково зацікавила інформація, зелений – здійснились, я можу на практиці використати отримані знання.
2. Самоаналіз діяльності учнями. Аргументоване виставлення оцінок за роботу на уроці.
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ