Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях

Про матеріал
Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях Мета:Навчальна: систематизувати знання про профілактику харчових отруєнь, ознайомити з правилами надання першої допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Розвиваюча: розвивати санітарно-гігієнічні навички та вміння розпізнавати ознаки харчового отруєння та хвороби, що з цим пов’язані. Виховна: виховувати здоров'язбережувальні звички: відповідальність за особисте здоров’я, необхідність дотримуватися здорового способу життя. Обладнання: ілюстративний матеріал, схема-таблиця «Попередження харчових отруєнь», мультимедійні засоби та презентації Тип уроку: формуваннянавчальних компетентностей учнів
Перегляд файлу

 

ТЕМА:Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях

 

Мета:Навчальна: систематизувати знання про профілактику харчових отруєнь, ознайомити з правилами надання першої допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

Розвиваюча: розвивати санітарно-гігієнічні навички та вміння розпізнавати ознаки харчового отруєння та хвороби, що з цим пов’язані.

Виховна: виховувати здоров'язбережувальні звички: відповідальність за особисте здоров’я, необхідність дотримуватися здорового способу життя.

 

Обладнання: ілюстративний матеріал, схема-таблиця «Попередження харчових отруєнь», мультимедійні засоби та презентації

 

Тип уроку: формуваннянавчальних компетентностей учнів.

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, налаштування учнів на  позитивний настрій

Створення атмосфери довіри та доброзичливості

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ матеріалу попереднього заняття.

 

Правило

Дія

Під­тримання  чистоти

Обов’язково мити руки після туалету, перед приготуванням їжі; ретельно вимивати всі

робочі поверхні на кухні; боротьба з гризунами і комахами.

Від’єднання сирого від готового

 

Зберігати сире м’ясо, птицю й морепродукти окремо від інших харчових продуктів. Для обробки сирих продуктів слід корис­туватися окремими ножами і дошками. Зберігати продукти треба в закритому по­суді, відокремивши сирі від готових.

Якісне прожа­рювання і про­варювання продуктів

Ретельно піддавати термічній обробці про­дукти: прожарювати, проварювати. Розі­гріваючи перші страви (супи, борщі), слід доводити їх до кипіння.

Зберігання продуктів у холодильнику

 

Не залишати пригото­вану їжу за кімнатної температури більше 2-х годин. Прибирати всі приготовані і ті, що швидко псуються, страви в холодильник. Не зберігати їжу довго, навіть у холодильнику.

Вибір свіжої, якісної їжі

Вибирати свіжі продукти, без ознак псування. Мити фрукти і овочі чистою проточною водою. Для пиття використовувати тільки кип’ячену або бутильовану воду.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Мозковий штурм

  • Хто з вас може сказати, що ніколи не опиниться в ситуації, коли вам необхідно буде застосовувати життєві навички та знання про харчові отруєння?
  • Хто з вас вважає, що навички надання першої допомоги в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій важливі для сучасної людини?

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Епіграфи до уроку

Давня китайська приказка каже: «Свою хворобу шукай на дні тарілки!». Ця народна мудрість тисячі років визначала основні напрямки оздоровлення організму людини в східних країнах. Ще Авіценна (перський лікар, філософ, енциклопедист) казав: «Якщо людина захворіла, перше, що вона повинна зробити, — відмовитися від їжі. Друге — очищувальні процедури для кишківника. Третє — змінити характер харчування та промити «каналізаційні системи організму» (лімфатичну, сечовидільну та шлунково-кишковий тракт). І тільки тоді, коли це все допоможе, людина може звернутися до лікаря».             

Саме про надання допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекційми поговоримо.

 

Мікрофон

Вправа «Очікування» Чого ви очікуєте від уроку, однокласників, від мене? (відповіді учнів.)

 

  1. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Мультимедійний супровід  Перша допомога в разі харчового отруєння та кишкових інфекцій

Будь-яке отруєння чи кишкова інфекція, навіть звичайними несвіжими продуктами, вимагає серйозного ставлення і швидкого надання першої допомоги — шлунок і кишківник треба очищати від токсинів, інакше вони; потраплять у кров, і тоді інтоксикація буде загальною, а впоратися з отруєнням буде набагато складніше.

Потрібно промити шлунок кілька разів. Найкраще це робити водою кімнатної температури. Потрібно її випити не менше 2-3 л одразу.

Можна також зробити клізму. Зазвичай дають активоване вугілля. Приймають його по таблетці на кожні 10 кілограм маси тіла, або навіть більше, і прийом повторюють через 2-3 години.

Потрібно обов’язково багато пити, але не все підряд: допомагає слабкий чай із лимоном, мінеральна вода без газу, їжу ж не слід приймати, поки токсини не будуть виведені з організму повністю: слизова шлунка, як і робота кишківника — тонкого і товстого повинна відновитися.

 

2. Робота у групах.  Гронування

Завдання:

1 група готує інформаційне повідомлення про ознаки харчового отруєння.

2 група за допомогою ілюстративного матеріалу відтворює алгоритм надання першої допомоги в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій.

3 група створює профілактичний плакат « НЕ хочеш отруїтися продуктами чи мати кишкову інфекцію? Запам’ятовуй!»

 

3.Логічна вправа «Знайди слово»

*Кожен учень отримує картку з літерами;

*Діти мають відгадати закодоване слово зіставляючи фрагменти

*За знайденими словами об’єднуються в групи

(Інтоксикація, харчування, отруєння)

 

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ УЧНІВ

 

  1. Практична робота. Ситуаційний аналіз

Розв’язуванняситуаційних задач. Відпрацюваннянавичокпершоїдопомоги та харчовихотруєнь і кишковихінфекцій. Робота в групах.

Учні продовжують роботу в групах. Кожна група отримує карку з завданням.

Група 1. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.

Повертаючись додому зі школи, Петро та Микола купили хот – дог з сосискою у продавця, який торгував біля дороги з невеличкого лотка. До вечора хлопцям стало погано – нудило, потім почалась блювота. Як ви оціните дану ситуацію і як потрібно її вирішувати.

Група  2. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.

Незважаючи  на те, що кришка банки з тушкованим консервованим м’ясом була трішки припіднятою, Петро, будучи голодним після гри у футбол, вирішив підкріпитися. Через декілька годин він відчув загальне нездужання, нудоту, з’явились неодноразове блювання., біль у животі, головний біль, частий пронос. Порадьте Петру, що необхідно зробити.

Група 3. Прочитайте текст. Презентуйте свою відповідь.

Прогулюючись міським парком, Оксанка натрапила на невисокий чагарник з яскраво- червоними, блискучими, соковитими ягодами. Подумавши що це червона смородина, дівчинка з’їла десяток ягід. Через деякий час у неї виникло сильне виділення слини, біль у шлунку, блювота, судоми, піднялась висока температура. Як допомогти дівчинці?

 

  1. Вправа  «Займи позицію».
  • При харчовому отруєнні чи кишкової інфекції не можна приймати їжу. ( ТАК)
  • Можна не викликати лікаря, якщо ви добре й самі знаєте, що при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. (НІ)
  • При тривалому пронос і блюванні може бути зневоднення організму. (ТАК)
  • Рекомендована температура рідини для пиття хворого має бути наближена до температури тіла людини. (ТАК)
  • Можна залишати пригото­вану їжу за кімнатної температури більше 6-х годин. (НІ)
  • Потрібно зберігати сире м’ясо, птицю й морепродукти окремо від інших харчових продуктів. (ТАК)

 

6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Саморефлексія. Вправа «Чи здійснились ваші очікування  після проведеного уроку».

Учні підходять до дошки почерзі наклеюють стікер на зображеня терезів орієнтуючись на кольори: червоний – мені не було цікаво, жовтий - частково зацікавила інформація, зелений – здійснились, я можу на практиці використати отримані знання.

2. Самоаналіз діяльності учнями. Аргументоване виставлення оцінок за роботу на уроці.

7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • опрацюватиматеріалпідручникащодовивченої теми (§10, с 47);
  • намалювати (абостворити в програміРоwеrРоіnt) слайдисоціального ролика (абомультимедійноїпрезентації) «Перша допомога при харчовихотруєннях та кишковихінфекціях».

 

docx
Додав(-ла)
Євменова Олена
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
2430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку