Перші батьківські збори першокласників . (Тренінг)
- Доброго дня,шановні батьки! Я рада Вас бачити на перших б/зб, які пройдуть у формі тренінгу. Я хочу, щоб ви розуміли як саме будуть навчатися ваші діти, чим відрізнятиметься навчання в новій українській школі. - Щоб ви налаштувалися на продуктивну діяльність, пропоную розпочати наше знайомство з елементів ранкової зустрічі. Тож нині ви маєте змогу ненадовго зануритися в атмосферу, з якої починається кожен день перебування вашої дитини в школі. Ранкове коло - це щоденна практика,під час якої вчитель із учнями об’єднуються в коло та виконують декілька пізнавальних різнопланових діяльностей. - Напишіть, на стікерах, яка шкала емоційного стану у вас зараз від 1 до 10. - Який у вас настрій? - Напишіть Ваші очікування, від сьогоднішньої нашої зустрічі. (Вішають на ватман стікери колом, залишаються біля дошки.) -Ось ми і створили сімейне коло дружби і довіри.
Гра “Знайомство”
Я В.А. - бажаю вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, ставали успішними та розумними. Я тато або мама (витягують такі палички:)
● - Я переживаю за те, що…
● -Я відчуваю, що...
● -Я люблю свою дитину за те, що…
● -Два слова якими можна описати мою дитину
● -Якби моя дитина була звуком, вона в звучала як…
● -Найбільше мені в моїй дитині подобається…
● -Моя дитина змушує мене сміятися, коли…
● -Я для дитини...
● -Я підтримую дитину...
● -Моя дитина мріє…
(Див .додаток)
… Потисніть руки або дайте 5 один одному якщо у вас:
- Одна дитина: у кого є син, у кого є донька
- У кого є і син і донька
- У кого двоє дітей, троє дітей, четверо дітей і більше
- Хто займається спортом
- Має музичну освіту
- Хто любить малювати
- Хто займався в музичній школі
- Мріяв стати актором
- Любить подорожі
- Має цікаві хобі
- Любить свою роботу і професію
- У кого діти і сім'я - найдорожче у житті
- Прагне зробити своїх дітей успішними і щасливими.
- Ви тепер зрозуміли, що ранкове коло - необхідна частинка спілкування, бо кожна дитина відчуває себе значущим, потрібним, становиться впевненим у собі вчиться не боятися висловлювати свої думки, та й взагалі такі зустрічі зближують дітей і згуртовують колектив. - На уроках ми будемо працювати в групах. Для того щоб робота проходила ефективно і злагоджено,ми повинні дотримуватись правил поведінки в групі. (В кожній групі лежать пазли з правилами, які батьки складають)
Вправа “ Правила роботи в групі” (пазли)
- активність
- щирість
- говорити коротко і по черзі
- слухати і чути
- говорити від свого імені і не перебивати
- правило “вимкненого мобільника”
(Див. додаток)
Ось ми тепер трішки познайомились, знайшли спільні інтереси .
- Ви знаєте, що з 1 вересня 2019 року першокласники продовжують навчатися за новою програмою, новим Державним стандартом. - Головна мета - створити школу у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання,як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. - НУШ- це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки,вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння. - А зараз давайте поставимо перед собою головне питання: “На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги?” - Відповідь: дитина. - І у батьків, і у вчителів в центрі уваги - дитина . З однієї сторони дитина зростає у сім'ї, і у неї є батьки , з іншої сторони, дитина розвивається у шкільному соціумі і її щодня супроводжує вчитель .
- З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити завдання окремо, самотужки? Ні. Отже мета щодо виховання дітей і у батьків, і вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, якою ми хочемо,потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.
- Отже, одним із ключових моментів НУШ є педагогіка партнерства, тобто під час навчально-виховного процесу відбуватиметься тісний зв'язок у формі “Учитель-учні-батьки”. Головна ідея Нової Української Школи - компетентність навчання. Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці і опановувати навички. Оцінювання буде спонукальне, а не каральне. Діти не боятимуться помилятися, а будуть вмотивовані самостійно виправляти помилки і досягати кращих результатів.
- Аби діти розуміли взаємозв'язки й мали цілісну картину світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати (об'єднувати) предмети. Новим предметом є інтегрований курс “Я досліджую світ”. (відеоролик)
- Для того, щоб полегшити адаптацію учнів до навчання та уникнути пов'язаних з цим ризиків, в школі створюються комфортні умови для учнів.
Навчальні осередки.
1. Куточок навчально- пізнавальної діяльності (за партами/ столами).
2. Куточок - змінні тематичні осередки ( дошки/фліп-чарти/стенди).
3. Куточок гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор).
4. Куточок худохньо-творчої діяльності (дитячі роботи, зберігання приладдя для творчості).Куточок живої природи( пророщування зерна тощо).
5. Куточок відпочинку ( килим для сидіння,м.які подушки)
6. Куточок дитячої класної бібліотеки.
7. Осередок вчителя (стіл,стілець,комп,ютер і т д.)
- Щоб покращити умови у створенні деяких осередків, ви можете приймати активну участь.(купити ігри для дітей, книжки і т.д.)
Вправа “ Австралійський дощ” (психологічне розвантаження учасників)
- Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні?
- Тоді давайте разом послухаємо, який він. Повторюйте рухи за мною.
● В Австралії здійнявся вітер. ( Ведучий потирає долоні.)
● Дощ посилюється ( Клацання пальцями .)
● Починається справжня злива ( Плескання по стегнах .)
● А ось і град, справжня буря.( Тупіт ногами .
● Але що це? Буря стихає.( Плескання по стегнах )
● Дощ стихає.( Плескання долонями по грудях )
● Краплі падають на землю.( Клацання пальцями )
● Тихий шелест вітру.( Потирання долонь )
● Сонце! (Руки догори )
- Такі ігри допомагають сконцентрувати увагу, налаштувати дітей на роботу перед уроком, або зняти психологічну напругу в кінці уроку.
У світі, повному щоденних змін, новизни та інформації, дитина прагне щодня щастя і впевненості в собі. Усе починається з дитинства. І найважливішу роль відіграють батьки. - Чи часто ви запитуєте себе: “ Чому моя дитина виросла такою неслухняною?”,” Зовсім знахабнів, постійно грубиянить”, “ Чому вона стала такою байдужою до всього?” тощо. Чому так трапляється, невже не догледіли? - Не завжди. Бувають випадки, коли батьки приділяють своїм дітям досить багато часу, а вони всеодно неслухи, проявляють неповагу тощо. В цій ситуації спрацьовує фактор “ власного прикладу”. - Подумайте, які в вас є негативні риси характеру,поведінки…і які свої негативні риси характеру.поведінки ви помічаєте в своїй дитині.
- Чи побачили ви недоліки вашого характеру, які є у вашої дитини? Як говориться в народній приказці:” Яблучко від яблуньки недалеко падає”.Тож, перш ніж карати своїх дітей за їх слова та вчинки, потрібно спочатку поглянути свої недоліки та почати виховання дитини з себе. - Для того, щоб виправити ситуацію треба навчитися правильно висловлювати власні емоції та хвалити дітей..
Пам’ятка батькам майбутніх першокласників
● Заохочуйте ініціативу дитини.
● Емоційний настрій дитини повинен бути позитивним.
● Не сваріть за помилки, не насміхайтеся.
● Не забувайте хвалити.
● Форма оцінки ( тобто вказівка на недоліки) повинна бути в м’якій формі : “ Ти дійсно добре діяв, але поки вийшло не зовсім правильно”.
● Необхідна загальна позитивна оцінка.
● Докладно разом розбирайте помилки.
● Уникайте примусу, яке супроводжується особистими образами,наприклад “ Сідай займайся, бовдур”. Це породжує невпевненість у собі і призводить до особистих невдач.
● Не намагайтеся “ натаскати” дитину на виконання окремих завдань, не забігайте вперед і не починайте проходити шкільну програму.
● Вчіть дитину думати, міркувати, привчайте до розуміння, що досягти певних результатів можна тільки витративши зусилля.
● Не перевантажуйте дитину! Не вимагайте неможливого! Втрачене здоров,я дитини вам ніхто не поветне.
● Пам’ятайте “ Немає поганих дітей, є погані дорослі”
(Див.додаток)
- Щоб була злагода в нашому колективі, ми повинні розв’язувати різні ситуації,питання знаходячи спільні риси погляду на дану проблему.Тому пропоную кожній групі завдання з питанням, на яке спробуємо дати відповіді.
Проблемні питання (витягують листочки)
● Вашу дитину штовхнув/-ла однокласник чи однокласниця.Як варто вчинити батькам?
● Ваша дитина відвідувала футбол, але згодом вирішила покинути. Далі - танці, від яких син чи дочка теж відмовилась. Потім художня школа, де дитина теж не закінчила навчання. Тепер вона хоче відвідувати волейбол. Що будете робити?
● Останнім часом Ваша дитина змінилась: уникає запитань, не розповідає нічого ,часто задумливо дивиться у вікно. Ваші дії?
● Що, на Вашу думку , допомагає ефективному спілкуванню з дитиною? Що, на Вашу думку, заважає ефективному спілкуванню з дитиною?
● Самостійність дитини під час виконання домашніх завдань. Де межа?
(Див. додаток)
- Дякую, і надалі будемо приймати рішення злагоджено і об’єктивно.
- Я впевнено можу стверджувати, що вже зараз народжуються та класна спільнота, яка з вересня стане однією дружньою сім'єю. Сім'єю, у якої будуть спільні завдання, спільні проблеми і досягнення. Ваші діти - мої діти. І я маю надію, що ми порозуміємося і створимо разом такі умови, щоб діти ходили до школи із задоволенням. Підсумок. Рефлексія.
На кожній парті є ще одна наліпка, я хочу щоб ви написали чи здійснились ваші очікування від зустрічі. Напишіть побажання нам, як новій родині, дітям! (прикріпити на ватман)
Заповнення анкет.
Скринька запита
ДОДАТКИ
Вашу дитину штовхнув/-ла однокласник чи однокласниця. Як варто вчинити батькам?
● Ваша дитина відвідувала футбол, але згодом вирішила покинути. Далі - танці, від яких син чи дочка теж відмовилась. Потім художня школа, де дитина теж не закінчила навчання. Тепер вона хоче відвідувати волейбол. Що будете робити?
● Останнім часом Ваша дитина змінилась: уникає запитань, не розповідає нічого ,часто задумливо дивиться у вікно. Ваші дії?
● Що, на Вашу думку , допомагає ефективному спілкуванню з дитиною? Що, на Вашу думку, заважає ефективному спілкуванню з дитиною?
● Самостійність дитини під час виконання домашніх завдань. Де межа? Час проведений в телефоні. Планшеті.
Правила роботи в групі.
- Я переживаю за те, що…
-Я відчуваю, що…
-Я люблю свою дитину за те
-Два слова якими можна описати мою дитину , що…
-Якби моя дитина була звуком, вона в звучала як…
-Найбільше мені в моїй дитині подобається…
-Моя дитина змушує мене сміятися, коли…
-Я для дитини...
-Я підтримую дитину…
-Моя дитина мріє…
Фотозвіт.