Перші кроки програмування в Python

Про матеріал
Презентація до уроку на тему "Мова програмування Python. Перші кроки програмування в Python". Містить правила та приклади створення змінних, виведення їх на екран, застосування арифметичних операторів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перші кроки програмування мовою Python. Дані, змінні, оператори та вирази15.02.20201

Номер слайду 2

Мова Python є:високорівневою мовою широкого застосування. акцентована на читабельності коду та синтаксисі. кросплатформенною та застосовується для різних напрямківпідтримує популярні серед інших мов програмування парадигми: ООП, імперативне та функціональне програмування. динамічно типізованою, включає у себе автоматичне управління пам’яттю та надає масу додаткових бібліотек.активно використовується у своїх різноманітних процесах та продуктах компаніями Google, Yahoo, NASA, Walt Disney, Red Hat, Nokia, IBM.15.02.20202

Номер слайду 3

Відкриваємо Інтегроване Розробницьке Середовище Пітона. На Windows: Йдемо в стартове меню, шукаємо Python, і запускаємо програму позначену IDLE (Integrated Development Environment).15.02.20203

Номер слайду 4

Відкриваємо Інтегроване Розробницьке Середовище Пітонаабо Встановлюємо програму Jet. Brains Py. Charm Community Editionабо. Встановлюємо програму Atom 15.02.20204

Номер слайду 5

Базові операції в Пітоні{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва. Команда. Приклад. Результат+додавання2 + 13–віднімання7 – 34*множення2 * 36/ділення4 / 22%залишок від ділення5 % 21**піднесення до степеня2 ** 3815.02.20205

Номер слайду 6

Застосування арифметичних операцій1. Обчислити:print(11 + 6)print(11 - 6)print(11 * 6)print(11**6) print(11 // 6) print(11 % 6)2. Задача: Який час буде через 13 годин після 15-ї години?Розв’язання:print((15 + 13) % 24) 3. Задача: Який час був за 8 годин до 7-ї години ранку?Розв’язання:print((7 - 8) % 24) 4. Розв’язати самостійно: Знайти цілу частину та залишок від ділення 11 на -5. Знайти цілу частину та залишок від ділення -11 на -5.15.02.20206

Номер слайду 7

Порядок операційдужки ()піднесення до степеня **множення *, ділення /, остача від ділення % цілочисельне ділення //.додавання+, віднімання –якщо маємо вкладені дужки - ті що всередині - виконуються першими, ніж ті що ззовні.15.02.20207

Номер слайду 8

Введення змінних. Для присвоєння значення змінній використовується знак =Назва змінної повинна бути записана ліворуч від знаку просвоєння (=), а арифметичний вираз (в якому можуть бути використані числа та інші задані змінні) – праворуч. Назва змінної повинна починатися з маленької латинської літери. Назва змінної повинна бути осмисленою (англійські слова або загальновживані скорочення)Назва змінної не повинна перевищувати за довжиною 10-15 символів. Якщо назва складається з декількох слів, то вона повинна бути записана за допомогою camel. Typing (кожне нове слово, окрім першого, повинно бути записане з великої літери)15.02.20208

Номер слайду 9

Приклад: обчислити відстань, якщо відомі швидкість та час руху. Змінні: speed - швидкість,time – час,dist – відстань. Код:speed = 100time = 12dist = time * speedprint (dist) 15.02.20209

Номер слайду 10

Перевірка готовності до урокуhttps://wordart.com/fv4kbb6sh5wl/word-art15.02.202010

Номер слайду 11

Найуживаніші вбудовані типи змінних:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Позначення типу. Визначення. Прикладint. Цілі числа32, 433float. Дійсні числа21.5, 128.75str. Рядки ‘процесор’, ”монітор”bool. Логічні даніtrue, falselist. Списки [23, [5, ‘принтер], 21’]dict. Словники [‘’байт’: ’ав’, ’dak’: ‘lk’]tuple. Кортежі(2, ‘sn’, 22, ‘K’)set. Множиниset (‘abc’), {‘a’, ‘b’, ‘c’}Типи структурних елементів. Функції, модулі, класи15.02.202011

Номер слайду 12

Текстові змінні. Приклад збереження рядку.15.02.202012phrase = ‘Good morning'who = ‘children'print(phrase, ', ', who, '!', sep='') ans = 2 + 3expr = '2 + 3 = 'print(expr + str(ans))print (ans + 1) Склеювання рядків називається конкатенацією. Рядок з числом неможливо скласти. Необхідно перетворення числа в рядок - str(число) Множення (копіювання) рядків: множення рядка на ціле додатнє число в результаті дає вихідний рядок, повторений задану кількість разів:print('abc' * 3)

Номер слайду 13

Зчитування даних функцією input. Приклад: користувач вводить своє ім’я, а програма вітається з ним: name = input()  #збереження імені в змінній print(‘Hello,’, name, ‘!’)input() – функція без параметрів. Зчитує символи до переведення рядку і зберігає їх в змінну типу string. Окрім рядків, Python зчитувати нічого не може!!!15.02.202013

Номер слайду 14

15.02.202014a = input()b = input()print(a + b) функція int здійснює перетворення рядка в числоa = int(input())b = int(input())print(a + b) Функція int може бути застосована до будь-якого рядкаa = int('100' * 100)print(a) В рядках можуть бути не тільки літери, цифри, знаки пунктуації, але й інші символи:табуляції - \t переведення рядка - \n лапки \' та \'' (використання бекслеша (\) необхідно, якщо використовуються обидва типа лапок), символ бекслеша (\), необхідно записувати як \\. Використання бекслеша перед символом називається екрануванням. Перетворення рядка в число функцією int. 

Номер слайду 15

Функції перетворення типів даних:bool(x) - перетворення об’єкта на логічний типint(x) - перетворення об’єкта на ціле числоfloat(x) – перетворення цілого числа або рядка на дійсне числоstr(x) – перетворення об’єкта на рядокlist(послідовність) – перетворення елементів послідовності на списокtuple(послідовність) – перетворення елементів послідовності на кортеж15.02.202015

Номер слайду 16

Практичні завдання: N школярів ділять K яблук порівну, залишок, що не ділеться, залишається у кошику. Скільки яблук достанеться кожному школяреві?N школярів ділять K яблук порівну, залишок, що не ділеться, залишається у кошику. Скільки яблук залишиться у кошику?Напишіть програму, яка залежно від введеного числа N від 1 до 9 виводить на екран N пінгвінів. Зображення одного пінгвіна має розмір 5×9 символів, між двома сусідніми пінгвінами є пустий (з пробілів) стовбець. Дозволяється вивести пустий стовбець після останнього пінгвіна. 15.02.202016

Номер слайду 17

15.02.202017children = int(input())apple = int(input())print(apple//children) children = int(input())apple = int(input())print(apple%children) penguin = int(input())print(' _~_ ' * penguin)print(' (o o) ' * penguin)print(' / V \\ ' * penguin)print('/( _ )\\ ' * penguin)print(' ^^ ^^ ' * penguin)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Вчитель Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Степенко Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Закусило Сергій Анатолійович
    Мені сподобалось. Тут матеріал викладено цілком класично, що з мого боку є плюсом. Можливо трохи завеликий обсяг для одного уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
2780
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку