Перший урок у 3 – му класі
Тема: « Разом ми сильніші»
Мета уроку: виховувати відповідальну особистість, вміння визначати до якої соціальної групи належить, виявляти спільні інтереси, розвивати прагнення до покращення добробуту в країні, виявляти спільні риси з навколишнім середовищем, вміти розрізняти безпечні групи.
Обладнання: мінус гімну України, мапа України (ватман), метелики, Набір слів-підказок на дошку, Світлини спільнот, Правила взаємодії у спільноті (істинні та хибні), дівчинка та хлопчик (українці), коло спілкування.
І. Організаційний момент.
Рада вітати вас у нашому світлому, теплому класі. Канікули в цьому році були занадто довгими, Я за вами сумувала і з нетерпінням чекала на нашу зустріч.
Перший дзвоник – це урочисте свято!
І як прийнято на початку свята ми проспіваємо наш державний гімн!
Лунає музика, учні співають.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Доповніть загадку…
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься …. (Україна)
Вивішуємо мапу України
Наш перший урок присвячений темі єдності, розуміння і має назву «Разом ми сильніші».
На дошці розміщено слова-підказки, які ви зможете використовувати для формулювання своїх відповідей. Ознайомтесь з ними! (згуртуватися, активність, збільшується, усі люди, впродовж життя, великі, малі, прагнення здобувати знання, взаєморозуміння, захищеність, згуртованість, «почуття ліктя», спільнота, комунікативність, ввічливість, знання з теми, грамотність).
ІІІ. Основна частина.
Зробимо висновок що таке спільнота?
Спільнота
Це люди, об’єднані спільними ідеями, інтересами.
Індивідуальна робота «Коло спілкування»
Виходячи з вищесказаного поміркуймо!
Клас в якому ви навчаєтесь, ви назвали спільнотою! Чому?! Що вас об’єднує? (прагнення здобувати знання).
Колективна робота (чіпляємо на дошку світлини спільнот)
Роздивіться світлини! Поміркуйте, що об’єднало дітей у спільноти?
Групова робота. «Мала спільнота»
(Учні об’єднуються у малі спільноти, презентують її. Після презентації займають свої місця у класі)
Зараз ми всі присутні у цьому класі утворюємо ще й 1 велику спільноту, так?
Давайте поміркуємо, а які важливі ознаки має мати кожна спільнота?
Створімо асоціативний кущ «Спільнота» (навколо слова прикріплюємо заготовлені слова-підказки з дошки)
САМОСТВЕ́РДЖЕННЯ
Прагнення людини реалізувати себе, досягати певних результатів у діяльності, поведінці, взаємодії з іншими людьми.
(Діти ставлять питання про не зрозуміле, вчитель пояснює)
Колективна робота «Обери твердження»
(на дошці набір тверджень істинних та хибних учні по черзі підходять і ознайомившись з кожним обирають те, яке ефективне для роботи в спільноти)
Отже протягом життя всі ми виступаємо у ролі учасників різних спільнот! Перебуваючи у постійному контакті з іншими ми соціалізуємося. Тобто ми соціальні істоти.
Колективна робота «Підбери назву спільноті»
(до поданих світлин підбери назву спільноти яку вони утворюють)
Групова робота.
Об’єднайтесь у великі групи (2 гр. по 5учнів , 1 гр. 6уч, і 1гр. 7уч.)
Серед запропонованих спільнот виберіть безпечні!
Висновок: обирати спільноту в мережі Інтернет потрібно дуже обережно!
Зараз в час масштабної діджиталізації ми можемо знайти однодумців скрізь. На ваших партах є метелики, напишіть пораду (вашим ровесникам з усієї України коротко, основне), як знайти безпечну групу за інтересами. І приклейте метелика в будь якій частині мапи.
IV. Підсумок уроку.
V. Рефлексія.
Підготувала: вчитель початкової школи Гуцанова О.П.