Перший урок 2020/2021

Про матеріал
Конспект першого уроку в 3 класі. Назва "Разом ми сильніші" роботу створено на основі підручника Т.Гільберг "Я досліджую світ" 3 клас. Конспект містить: - самостійну роботу; - групові вправи, - колективні вправи. Буду вдячна за зауваження. Бо ми всі не ідеальні)
Перегляд файлу

Перший урок у 3 – му класі

Тема: « Разом ми сильніші»

Мета уроку: виховувати відповідальну особистість, вміння визначати до якої соціальної групи належить, виявляти спільні інтереси, розвивати прагнення до покращення добробуту в країні, виявляти спільні риси з навколишнім середовищем, вміти розрізняти безпечні групи.

Обладнання: мінус гімну України, мапа України (ватман), метелики, Набір слів-підказок на дошку, Світлини спільнот, Правила взаємодії у спільноті (істинні та хибні), дівчинка та хлопчик (українці), коло спілкування.

 

 

І. Організаційний момент.

  Рада вітати вас у нашому світлому, теплому класі. Канікули в цьому році були занадто довгими, Я за вами сумувала і з нетерпінням чекала на нашу зустріч.

 Перший дзвоник – це урочисте свято!
 І як прийнято на початку свята ми проспіваємо наш державний гімн!
Лунає музика, учні співають.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  Доповніть загадку…

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься …. (Україна)

Вивішуємо мапу України

Наш перший урок присвячений темі єдності, розуміння і має назву «Разом ми сильніші».

 На дошці розміщено слова-підказки, які ви зможете використовувати для формулювання своїх відповідей. Ознайомтесь з ними! (згуртуватися, активність, збільшується, усі люди, впродовж життя, великі, малі, прагнення здобувати знання, взаєморозуміння, захищеність, згуртованість, «почуття ліктя», спільнота, комунікативність, ввічливість, знання з теми, грамотність).


ІІІ. Основна частина.

  • Що спільного між усіма нами, жителями цієї прекрасної, Богом даної,  території ? ( ми всі, українці).
  • Чи можна сказати, що нас об’єднує спільна мета?
  • Яка мета у всіх українців? (щоб країна процвітала, ставала чистішою, розвивалась, щоб було менше людей які живуть за межею бідності).
  • Що потрібно зробити, щоб досягти цієї мети? (об´єднатися, згуртуватися всім людям аби швидше досягти поставлених цілей направлених на розвиток держави)
  • Пригадайте, як називаються об’єднання за інтересами? (Спільнотами)
  • Скільки учасників має бути у спільноті? (2 і більше)
  • Як повинен діяти кожен учасник спільноти? (активно)
  • Чи має кожен учасник нести особисту відповідальність за результат спільної діяльності? (так, т.щ. ми всі ухвалюємо або доповнюємо ідею 1 особистості і втілюємо її у життя).

 

Зробимо висновок що таке спільнота?

 

 

 

 

 

 

 

 

Спільнота

Це люди, об’єднані спільними ідеями, інтересами.

 

Індивідуальна робота «Коло спілкування»

  • Перед вами лежить набір кіл спілкування, розташуйте кола за порядком  входження у ваш особистий простір !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Проаналізуйте кола спілкування, дайте відповідь на питання:
  • З роками людина спілкується більше чи менше?
  • Як це впливає на її коло спілкування, воно зменшується чи збільшується?
  • Хто може увійти у ваше коло спілкування? Тільки рідні, близькі, знайомі? Чи незнайомці теж? Ким можуть стати для вас  незнайомці? (професійними помічниками, друзями, знайомими).

Виходячи з вищесказаного поміркуймо!

  • Які бувають спільноти за розміром? (великі та малі)
  • Назвіть приклад малої спільноти? (я і товариш)
  • Назвіть приклад великої спільноти? (клас, колектив, односельці, країна)

 

Клас в якому ви навчаєтесь, ви назвали спільнотою! Чому?! Що вас об’єднує? (прагнення здобувати знання).

Колективна робота (чіпляємо на дошку світлини спільнот)

Роздивіться світлини! Поміркуйте, що об’єднало дітей у спільноти?

 

 

 

Діти грають у футбол 

 

 

 

 

 

У відкритті оновленого клубу у селі Ластівці взяв участь Юрій Дере ... 

 

 

 

 

 

Як навчити дитину сортувати сміття? - Learning.ua 

 

 

 

 

 

 

Групова робота. «Мала спільнота»

(Учні об’єднуються у малі спільноти, презентують її. Після презентації займають свої місця у класі)

  1. За 3 хвилини об’єднайтеся у малі спільноти зі своїми однокласниками. Нагадаємо, що малі спільноти налічують 2 або 3 людини)
  2. Підготуйте представлення для вашої спільноти за зразком:
  • Назва спільноти __________________________________________
  • Мета створення __________________________________________
  • Чого ви можете досягти разом______________________________
  • Чи може ваша спільнота впливати на покращення  в країні, як саме? ___________

 

 

Зараз ми всі присутні у цьому класі утворюємо ще й 1 велику спільноту, так?

Давайте поміркуємо, а які важливі ознаки має мати кожна спільнота?

Створімо асоціативний кущ «Спільнота» (навколо слова прикріплюємо заготовлені слова-підказки з дошки)

  • Як ви зрозуміли вислів «почуття ліктя»? (підтримка)
  • На вашу думку, чи кожна людина у спільноті має важливу роль? (так, т.щ. всі мають різні погляди на вирішення питання,  тільки в спільному обговорені народжується вірне рішення).
  • Чи чули ви коли небудь про таке поняття, як САМОСТВЕРДЖЕННЯ? Що воно означає? (відповіді учнів)
  • Якщо, ні то давайте ознайомимось!

САМОСТВЕ́РДЖЕННЯ

Прагнення людини реалізувати себе, досягати певних результатів у діяльності, поведінці, взаємодії з іншими людьми.

 

 

 

 

  • Чи всі терміни вам зрозумілі?
  • Можливо треба щось пояснити?

(Діти ставлять питання про не зрозуміле, вчитель пояснює)

 

  • Що потрібно для того, аби спільнота успішно співпрацювала? (правила)

Колективна робота «Обери твердження»

(на дошці набір тверджень істинних та хибних учні по черзі підходять і ознайомившись з кожним обирають те, яке ефективне для роботи в спільноти)

  • Якщо у вас є власні варіанти правил, будь ласка, пропонуйте, доповнюйте.
  •  Від кого залежить виконання правила? (від кожного, особисто і групи в цілому)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже протягом життя всі ми виступаємо у ролі учасників різних спільнот! Перебуваючи у постійному контакті з іншими ми соціалізуємося. Тобто ми соціальні істоти.

  • Якщо провести паралель між людиною і твариною, чи можуть тварини утворювати спільноти?

Колективна робота «Підбери назву спільноті»

(до поданих світлин підбери назву спільноти яку вони утворюють)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Львиный прайд, который выжил. (1 ЧАСТЬ). - YouTube 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стадо буйволов » Животные » Обои для рабочего стола 

 

 

Один із лісів Вінницької області «охороняє» зграя вовків : 27:03 ... 

 

 

 

 

 

Смертельне полювання за роєм - Вулик новин - Форум на ТочкУ 

 

 

 

 

 

Дивовижні косяки риб. Авіарозвідка допомагає виявити косяк риб 

 

 

 

 

 

Табун арабских лошадей | A herd of Arabian horses - YouTube 

 

 

 

 

 

 

  • Як відбувається спілкування між членами спільноти? (віч – на – віч, в мережі Інтернет)
  • Які в наш час існують засоби, для створення спільнот? (соціальні мережі)
  • В соціальних мережах ми можемо вступати тільки в ті групи, які розташовані на території України? (ні)
  • Які навички вам потрібні для спілкуванні у групах? (комунікативні, ввічливість, знання з теми, грамотність)
  • Що ви отримуєте від спілкування в групах? (нові життєві навички, знання)
  • Чи у всі групи потрібно вступати?
  • Яку небезпеку можуть містити групи?
  • Як вберегти себе від небезпеки? ( вміти аналізувати інформацію, яку розміщено в групах, критично мислити)

Групова робота.
Об’єднайтесь у великі групи (2 гр. по 5учнів , 1 гр. 6уч, і 1гр. 7уч.)

Серед запропонованих спільнот виберіть безпечні!

 

 

 

  • На що потрібно звертати увагу у групі? На назву, чи на  опис групи? (опис)
  • А якщо опис групи відсутній? (тоді на наповнюваність «контент» який там розміщено)

Висновок: обирати спільноту в мережі Інтернет потрібно дуже обережно!

Зараз в час масштабної діджиталізації ми можемо знайти однодумців скрізь. На ваших партах є метелики, напишіть  пораду (вашим ровесникам з усієї України коротко, основне), як знайти безпечну групу за інтересами. І приклейте метелика в будь якій частині мапи.

IV. Підсумок уроку.

  • Що таке спільнота?
  • Що ми отримуємо від нових знайомств?
  • Чого ми можемо досягти разом?
  • Головні риси спільноти?
  • Хто має працювати у спільноті більше?
  • Як уберегти себе від небезпечних спільнот в Інтернеті?
  • Який девіз можна запропонувати для спільноти?

 

V. Рефлексія.

  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Що не сподобалось?
  • Який свій варіант святкування 1-го дзвоника  ти можеш запропонувати?

 

Підготувала: вчитель початкової школи Гуцанова О.П.

 

docx
Додано
16 серпня 2020
Переглядів
5388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку