Перший урок для 1 класу "Веселкова подорож". Урок-подорож кольорами веселки. Знайомить дітей зі школою. Налаштовує на творче, позитивне та різнобарвне шкільне життя
ВЕСЕЛКОВА ПОДОРОЖ
Мета: створити емоційно-позитивну атмосферу; сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, збагатити знання учнів про Батьківщину, навчити будувати зв’язне висловлювання, міркування, розширити, кругозір, розвивати увагу, пам’ять; виховувати патріотизм, доброзичливість, чуйність.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку.
Учитель.
–Любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
– Вже пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Ви стали першокласниками. Подивіться, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі!
Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі. Сьогодні ми всі разом вирушимо у подорож до Країни знань, яка, попереджаю, закінчиться лише через 12 років.
І ось ви в школі. Це наш клас.
Ви всі прийшли сюди учитись.
Життя цікаве буде в нас,
Лиш треба добре потрудитись .
Бо тільки праця вам дає :
Знання, уміння й інше диво !
Коли ж у тебе все це є ,
То ти зростатимеш щасливо.
Вчитель пропонує дітям стати в коло та взятися за руки.
ІІІ. Веселкова подорож до країни знань
-І. Перша станція «Знайомство» (червоний колір)
- Наша сова та я дуже хочемо з вами познайомитись з усіма! (Діти називають своє ім’я та розповідають, що вони люблять робити більш за все передаючи сову один одному).
Друга станція «Загадкова» (помаранчевий колір)
1.Стоїть веселий свiтлий дiм,
дiтей багато дуже в нiм.
Там пишуть i рахують,
Читають i малюють. (Школа)
2. Іде по вулиці щасливий
І поважний чоловік
Він одкрив найбільше диво
Хоч йому лиш сьомий рік
Він долає першу в світі
Книгу Мудрості – Буквар.
Ви його пізнали, діти?
Ну, звичайно – це (школяр)
3. Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати
Всiх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка)
4. Довгі палички, кругленькі,
Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові... (олівці).
5. Одну ногу маю, та журби не знаю.
По папері ходжу, все писати можу,
Та сама ніколи не буду ходити,
Мусять мене діти по зошиту водити.
Та не ті бешкетники, що скачуть у полі,
А оті розумнички, що вчаться у школі.( Ручка)
6. Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. ( лінійка)
7. В мене є чудовий дім!
Все що треба є у нім.
І живуть в будинку тому
Книги, ручки та альбоми. (Портфель.)
- Дітки, а чи знаєте ви, що потрібно класти в портфель, коли йдете до школи?
- А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи
Микола-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку —
Чи усе поклав у сумку?
- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
- Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
Третя станція «Ігрова» (жовтий колір)
Гра «Я – Не я»
Вам потрібно відповідати: Я – Не я
Коли правда кажете «Я», а неправда «Не я»
Рано-вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто вдягатись не хотів?
Хто зарядку не робив?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Які ж ви уважні, діти! Ви довели, що ви справжні школярі.
Четверта станція «Танцювальна» (зелений колір)
Фізкультхвилинка Райдуга
П’ята станція «Обіцянка » (блакитний колір)
Обіцяєм не лінитись, добросовісно учитись.
Рано з сонечком вставати, щоб у школу не проспати.
Не хвилюйтесь, мамо й тато, будем знати ми багато.
Ми ж бо вас не підведем – в школу з радістю підем!
Вчитись будемо сумлінно і поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти.
Шоста станція «Україна моя, ти найкраща у світі »
Поповнення знань про державні символи України:
Ми з вами прийшли до країни знань, а як називається країна в якій ми живемо? . Так, це наша Україна.
Назвіть державні символи України. Що ви про них знаєте?
Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
Герб, Прапор і Гімн – три основні Державні символи України.
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?
Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.
- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори
ви бачите на українському прапорі?
- Пригадайте, що означають ці кольори?
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?
Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі – єдина.
Сьома станція «Родина» (фіолетовий колір)
Шановні батьки, діти витримали екзамен і отримали право називатися «УЧНЯМИ», а чи витримаєте ви залік? Подивимося, діти, як вони впораються?
Батькам (8 чоловік) роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару.
Заходити до вчителя в школу не менше 2 рази на тиждень
Не відкривати зошити і щоденник в поганому настрої
Ніколи не робити за дітей домашню роботу
Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку
Бути на батьківських зборах обов’язково
Молодці! Ви впоралися з завданням, але це були не прості фрази, це клятва батьків.
Шановні батьки, Ви є наймудрішими порадниками своїм дітям і найбільшими помічниками вчителів.
Тепер ваші діти стали і моїми, і я сподіваюся , що нашим дітям буде тепло і затишно в шкільній родині, яку ми будемо разом з вами створювати. Хай життя нашого класу, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
Ось ы завершилася наша з вами
IV. Практична робота
Створення символу класу.
Наш клас – це велика шкільна родина. І сьогодні ми з вами створимо символ нашого класу з різнокольорового піску. Кожен із нас принесе до нашої родини свою краплинку душі, і засяє вона різнокольоровими барвами.. Я пропоную унікальну можливість об'єднати всі наші кольори в одне ціле. (Я буду називати колір, а той хто помітить його у себе на парті буде підходити до мене і ділитися ним з нами).
Вчитель: Подивіться, який чудовий візерунок вийшов! Змішавшись, піски різного кольору утворили єдине, гармонійне ціле!
Як піщинки не зможуть розділитися і знову повернутися в свої стаканчики, так і ми з вами з сьогоднішнього дня будемо непорушною класною родиною! Піски часу назавжди поєднали історію нашого класу і наші долі.
На цьому наш урок закінчується. Я всім вам бажаю щастя, успіху та натхнення!!!