16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Перший урок для першокласників "Україна-наш спільний дім"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю ознайомити першокласників з початком навчального процесу,розвивати допитливість,цікавість,бажання вчитися,виховувати любов до Батьківщини,інтерес до школи.
Перегляд файлу

Вчитель –методист Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст

 Мордовцева Тетяна Володимирівна

ПЕРШИЙ УРОК ДЛЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 « УКРАЇНА- НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ».

МЕТА : Ознайомити учнів 1 класу з початком навчального процесу. Розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитися. Виховувати любов до Батьківщини, повагу до українського народу, інтерес до школи, бажання бути здоровим, добре вчитися і одержувати нові знання.

                            ХІД УРОКУ

ВЧИТЕЛЬ:

Добрий день, мої милі діти, ви сьогодні вже учні у нас.

Будем вчитись, дружити, радіти й називатися перший клас!

                 Я сьогодні всіх щиро вітаю

                  В нашій школі, у дружній сім ї.

                  І міцного здоров я бажаю,

                 Й щастя – радості, любі мої.

Руку мамину ви відпустили

І пішли за учителем в клас.

Мами з татами теж зрозуміли,

Що тепер ви великі у нас.

                    Бажаю вам, мої маленькі, вчитись гарно.

                    Батькам- відвідувати школу регулярно.

                    Бабусям, дідусям ще довго жити,

                    До внуків в школу з радістю ходити.

Молодшим братикам, сестричкам підростати,

А старшим менших завжди захищати.

Усім вам рідними, близькими стати

Щоб клас могли сім єю ви назвати.

  • Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі!
  • А батьки?Я переконана, що кращих батьків просто не існує.
  • Мені дуже приємно, що ми  всі разом зібралися в одному класі.
  • Сьогодні ми на першому уроці будемо грати в цікаві ігри, бо країна, в якій ми живемо/ а називається наша країна-УКРАЇНА/ багата на різні народні українські ігри,прекрасних народних умільців.
  • Подивилися на мене, усміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Молодці!

  • Щоб добре вам навчатись, треба добре постаратись.

На уроці не лінитись і странно всім трудитись.

Будуть у вас знання міцні. І ви будете знавці./ОТРИМАЄТЕ МЕДАЛЬКИ/

 ГРА « ТОРБИНКА ЗАПИТАНЬ».

  1. Скажіть будь ласка, навіщо ви прийшли до школи?
  2. Як тебе звати?
  3. Яке в тебе прізвище?
  4. В якому селі ти проживаєш?
  5. Що росте в нашому селі?
  6. Що ти хочеш побачити цікаве в школі чи почути?

 ГРА « ЮНИЙ ВУНДЕРКІНД»

1. Хто з вас може назвати цифри?

2. Хто з вас може назвати літери, які ви знаєте?

3. «Повторюй разом»

В мишки діти../ мишенятка/.

В зайця діти../ зайченятка/.

В киці діти../ кошенятка/.

В курки діти- то../курчатка/.

ГРА « ЗНАЙОМСТВО»

  • Я буду читати вірш про кожного з вас,а ви повинні вийти і поклонитися/представитися/.
  • 1. Цього приємного хлопчину

Сергійком всі зовуть.

Він писати гарно вміє,

Старанним учнем мріє буть.

2. Ось школярочка мала,Іра її звати.

Добра вдачею, старанна, прошу привітати.

3. Цю привітну ученицю Валерія звати.

Вона мріє гарно вчитись, відмінницею стати.

4. Перед вами хлопчик Костя.

Гляньте. Струнко як стоїть.

Мріє Костя усе вивчить,

Знати все й багато вміть.

5. Якщо хочете дізнатись дзвінко хто сміється,

Радим в перший клас звертатись,

Той, що любить посміятись, Скрипником Олексієм зветься!

6.Хто впізнав цю ученицю?

Її ім я-Яна.

Почала ходить до школи

Геть серйозна стала.

  1. А хто це там сидить так тихо?

Ви, друзі наші, підкажіть.

Та це ж Артем, який бажає

Старанно всі уроки вчить.

  1. Це- Вадим.Він друг надійний,

Вміє виручить з біди.

Хлопець бравий і сміливий,

Та і учень- хоч куди!

  1. Моє сонечко сяє і щиро сміється.

Розумниця Ліза, красуня, все їй вдається.

  1. Юля- дівчинка привітна.

Хоче гарно вчитись,

Подружок багато мати,

Співати, веселитись.

 

  1. Погляньте, маленька дівчинка

Прийшла до нас в клас.

Це- Настя. Знайомтесь!

Настя, чим порадуєш нас?

  • Що ти вже вмієш робити?
  1. Плачуть іграшки Каріни:
  • Не ходи Каріна в школу.
  • Нащо зошит, нащо книжка?
  • Та пограйся з нами трішки.
  • Та забула все Каріна, бо гука Карінку школа.
  • Світлий клас і парта ждуть.
  • Час  в науку, в добру путь!
  1. Артеменко Олексію виповнилося шість.

Великий він, як жито в полі!

Тому він каже всім- усім:

Що він навчатиметься в школі!

  1. Богдан підріс,він вже школяр.

А хвилюється весь час,

Адже він прийшов до школи

Перший раз у перший клас.

15.Михайлик прийшов знання здобути,

Бо він розумним хоче бути.

16.

ГРА «МИ- РОЗУМНІ ДІТОЧКИ»

ЧИСТОМОВКИ

Ла- ла- ла, Мила підлогу мела.

Ли- ли- ли, ні пилинки не знайшли.

Лу-лу-лу- Слава взяв пилу.

Ли- ли- ли-, з татом в двір пішли.

КРАЩИЙ ІМІТАТОР РУХІВ

           Мама здивувалась:»Ах,ах!»

           Бабуся піднімається сходинками:»Ох,ох!»

           Лісоруби рубають дерева :»Ух, ух!»

ГРА « ЧУТЛИВЕ ВУШКО»

  • Просимо тишу-ц-ц-ц.
  • Розженем галасливих птахів-кш-кш-кш.
  • Дмухнем на кульбабку-ф-ф-ф.
  • Дзюркоче вода у струмочку-д-дз-дз.
  • Забриніла бджілка-дж-дж-дж.
  • Загуркотів в полі трактор-р-р-р.
  • Відгукнувся на річці пароплав-л-л-л.
  • ОЗВУЧ ТВАРИН
  • Ворона-карр
  • Гусак-с-с-с
  • Миша-пі-пі
  • Корова- му-
  • Коник- іго-го

Український народ цінується своєю працею. Сьогодні на уроці у нас присутні :

Директор школи Заїка В.І., народна вишивальниця села Малинич Марія Василівна.

  • Як ви думаєте, що робить в школі директор?
  • А чи потрібно в школі директора слухати чи боятися?
  • А хто головніший в школі на вашу думку ваша перша вчителька чи директор школи?

Подивіться на чудову красу візерунків на українському рушнику, яку ця вміла жіночка вправно вишиває.

ГРА»ДІТИ-ТВОРЦІ»

  • Кожен з вас вже навчився творити диво.Я буду показувати роботу, а ви повинні відгадати, хто створив це чудо.

/ показ робіт першокласників/

ГРА « БУДИНОК ЗНАНЬ ПОВЕН ЗАВДАНЬ»

-Будиночок Знань пропонує вам відгадати казких героїв.

ГРА « ЧАРІВНА ПАЛИЧКА»

  • Заплющіть очі. Загадайте бажання.Якщо ви візьмете в руки чарівну паличку і промовите вголос ваше бажання, то воно обов язково здійсниться.

ГРА « ЮНА ГОСПОДАРОЧКА»

  • Що ти любиш їсти?
  • А що ти їсти не любиш, а тебе змушують вживати цю їжу?
  • Що б ти хотіла їсти кожен день?

ГРА « ЮНА МЕДСЕСТРА»

-Хто лікує хворих? / лікар/.

-Хто робить уколи?/медсестра/

- Що потрібно зробити перед обідом? / Вимити руки/

- Для чого потрібно мити руки?/ Щоб вони були чистими/

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Квочка мати по порядку курчаток вивела на зарядку.

А за нею малюки роблять вправи ось такі:

1-2-3-4-кицю грамоти учили.

Не читати, не писати, а за мишками ганяти!

ВЕСЕЛА ГРА З МАТУСЕЮ» КВІТКА- АЛФАВІТКА»

ГРА»ПОГРАЙМО З СВІТЛОФОРИКОМ»

Регулювальник-

Світлофорик задає питання, а регулювальник повинен вказати паличкою, хто буде відповідати. Хто знає відповідь, сигналізує зеленим кружечком.

  • В сумці зошити, буквар.

Хто до школи йде?/Школяр/.

  • Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти?/Зошит/.

-. Слон великий, а мишка/мала/.

-Вогонь гарячий, а лід/холодний/.

- Кущ низький, а дерево-/ високе/.

- Хто водить автомобіль?/шофер/

- Хто продає товари?/Продавець/

- Хто малює картини? / Художник/

- Зараз ви всі станете маленькими художниками. Ви повинні намалювати свій портрет і поселити його в будиночок нашого класу.Цікаво, хто поруч з вами буде жити в будиночку?

Гра»Засели будиночок»

Недарма кажуть :»Україна- наш спільний дім». Наш спільний дім- наш клас, наша дружна родина.

Ми всі- одна сім я.

Неповторні ти і я.

Будем всі дружити,

В мирі й злагоді жити.

ГРА «УСМІШКА»

  • Відгадайте, що лежить у мене в долонях?
  • Це в кожного.
  • Це те, без чого жодна людина обійтися не може.
  • Вона приносить щастя в дім
  • Її не можна купити чи взяти в борг.
  • /УСМІШКА/
  • Посміхніться один одному. Адже усмішка породжує дружбу.
  • Завтра на першому уроці ми з вами помандруємо в країну Знань. Головний  серед усіх в цій країні МІНІСТР знаньДавайте виберемо серед хлопчиків міністра Знань.

/ рахування до десяти/

  • А серед дівчаток ми виберемо ПРИНЦЕСУ ЗНАНЬ.Дівчатка повинні передавати м яч по колу. Я буду розповідати лічилку.Біля кого зупиниться м яч- та діівчинка ПРИНЦЕСА ЗНАНЬ.
  • Мій дзвінкий веселий м яч, ти куди подавсь навскач?

Жовтий, білий , голубий,

Не втікай від мене, стій!

ЗМАГАННЯ МІЖ МІНІСТРОМ ЗНАНЬ І ПРИНЦЕСОЮ ЗНАНЬ

  1. З чого тато карло вирізав Буратіно?/З дерева/
  2. Що робить зиму білою?/Сніг/
  3. Як називається наше село?/Піски/
  4. Яка річка протікає в нашому селі?/Айдар/
  5. Хто першим зустрівся по дорозі Колобку?/Зайчик/
  6. Хитра, руда,хвостата. Пухнаста.Хто це?/Лисичка/

ПОЗНАЙМИМОСЯ З НАСТУСЕЮ/лялька/

ГРА ПО КОМП ЮТОРУ

ГРА « Я ЛЮБЛЮ»

Той, у кого опиниться м ячик, повинен передати будь- кому і сказати, щщо саме він любить робити чи гратися.

ІНТЕРВ Ю

  • Як називається країна. У якій ми живемо?/Україна/
  • Як називається вулиця, на якій ти живеш?
  • Як звуть твоїх батьків?
  • Яка зараз пора року?
  • Чи бажаєш ти ходити до школи?
  • Чи сподобалося тобі сьогодні у школі?

 ГРА « НАМАЛЮЙ СОНЕЧКО»

На парті перед вами аркуш паперу. Вам слід намалювати сонечко з чарівними промінчиками, що відходять від нього.

-Притуліть сонечко до свого сердечка, щоб воно ввібрало найкращі почуття любові і подаруйте його своїй найкращій матусі.

- Нехай завжди в вашій родині панує мир, злагода, порозуміння і щастя.

МОЯ КРАЇНА- КВІТУЧА УКРАЇНА

Ви бачите на карті нашу Україну, яку ми всі дуже любимо і хочемо бачити сильною, багатою, прекрасною, квітучою. Нехай вона зараз на наших очах буде зігріта теплотою ваших маленьких долоньок.

Красуйся, країно моя золота!

Чудова, велична, кохана, свята!

Ти- мати, а ми- твої діти.

Тебе нам довіку любити.

На ваших партах лежать прапорці. Український прапор символізує золото ланів/ жовтий колір/ і синь небесну/ синій колір/.Лелека- символ щастя і родини, любові до своєї Батьківщини. А голуб завжди символізує мир.

Прошу вийти з прапорцями і голубами і зробити фотознімок нашої щасливої родини.

Т.В.Мордовцева Вчитель Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст. Новопсковського р-ну,Луганської обл.