Перший Урок "Моя Україна"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; ознайомити із історією створення національної символіки України, формувати національну свідомість школярів; виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, любов до рідного краю.

Перегляд файлу

Тема: «Моя Україна»

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; ознайомити із історією створення національної символіки України, формувати національну свідомість школярів; виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, любов до рідного краю.

Хід уроку

Епіграф

«Люблять Батьківщину не за те, що

вона велика, а за те, що вона твоя.»

Римський філософ Л. Сенека ( Іст. до н. е.)

 

І. Організаційний момент класу

Доброго дня, дорогі діти! Рада вітати вас у новому класі із новим навчальним роком. Цей рік є надзвичайно важливим для вас, адже ви уже закінчили початкову школу і робите перший крок в основну школу.

ІІ. Мотиваційний момент класу

Сьогодні уже другий день осені, тепле і сонячне літо закінчилось, але я думаю, що у кожного з вас залишились приємні спогади про весело проведені канікули. Тому, спробуймо скласти акровірш до слова «ЛІТО» і згадаємо яким воно було. До кожної першої літери слова добираємо прикметники.

Л  (ласкаве, лагідне, любляче)

І (ігрове, інтерактивне, інтригуюче)

Т ( творче, тепле)

О ( оптимістичне, оксамитове)

А тепер я хочу більше вас пізнати, тому задам вам кілька запитань.

Встаньте ті, в кого:

  • Очі—сині або блакитні;
  • Хто поснідав?
  • В сукні або в спідничці?
  • Хто має домашню тваринку
  • Хто має братика?
  • Хто має сестричку?
  • Хто сумлінно виконує уроки?
  • Хто є українцем?

Так діти, всі виє українцями, усі ви родились і живете в Україні. Думаю, що ви вже усі зрозуміли, що темою нашого уроку буде: «Моя Україна».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • А чи знаєте ви як виникла Україна?

(відповіді учнів)

Відео «Легенда про Україну».

Україна—наша Батьківщина, наша рідна земля. Діти, а що для вас означає Батьківщина?

(відповіді учнів)

Розповідь Василя Сухомлинського «Дідова колиска»

Зверніть увагу на епіграф уроку

Метод «Мікрофон»

  • А за що ви любите свою Україну?

(відповіді дітей)

 Любов до Батьківщини починається з любові до рідної хати, стежки дитинства, до мудрості народної казки. Не знаючи історії рідного народу, не можна бути громадянином своєї держави.

Україна—незалежна, суверенна, демократична держава.

  • А чи знаєте, які у нас є державні символи України? (відповіді учнів).

Державними символами України є прапор, герб і гімн, що визначено статтею 20 Конституції України.

Після проголошення в 1991 р. незалежності, фактичного та юридичного оформлення української державності постала нагальна потреба у власних державних атрибутах і символіці.

28 січня 1992 р. Верховна Рада України затвердила Державний прапор. Державний прапор України – стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Ці кольори здавна використовувалися в символіці на українських землях, а в Галичині в XIX ст. були визнані національними. На зламі ХІХ-ХХ ст. утвердився жовто-блакитний прапор. Він із деякими змінами використовувався в період УНР та Української Держави гетьмана П. Скоропадського, у Західно-Українській Народній Республіці.

Великий Державний герб, за Конституцією України, встановлюється з урахуванням малого державного герба та герба Війська Запорозького. Головним елементом Великого Державного герба України є знак Княжої Держави Володимира Великого.

Найстаріший герб української держави – земель Володимира Великого і його династії – тризуб, відомий із X ст. 19 лютого 1992 р. Верховна Рада України визнала тризуб малим Державним гербом.

У XIX ст. українці, які не мали власного гімну, співали "Многая літа", пісні й вірші "Дай, Боже, в добрий час", "Мир вам, браття, всім приносим", "Заповіт" Т. Шевченка, молитву "Боже, Великий Єдиний" та інші твори. У 1863 р. у львівському часописі "Мета" було надруковано вірш П. Чубинського "Ще не вмерла України...". Того ж року композитор М. Вербицький написав до нього музику. Пісня швидко поширилася на українських землях і за кордоном. А в 1917 р. була офіційно визнана гімном української держави. 6 березня 2003 р. Верховна Рада прийняла Закон "Про Державний гімн України".

Крім державних символів існують ще народні символи.

  • Чи знаєте ви їх? (відповіді учнів)

Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Усі вони—наші давні і добрі обереги.

А зараз я вам пропоную створити власний герб. Подумайте, які народні символи ви можете зобразити на ньому. (Учні об’єднуються в групи і малюють свої символи, після чого пояснюють свою роботу). Але перед вашою роботою пропоную затвердити певні правила, які стосуються нашого колективу протягом всього навчання у школі. А батьків прошу бути нотаріальним комітетом, який засвідчує прийняття правил класу.

Правила нашого класу

  • Не спізнюватися на уроки. Пунктуальність корисна для ваших стосунків з іншими людьми.
  • Правило «піднесеної руки» – підносити руку, якщо хочеш щось сказати або доповнити.
  • Говорити по черзі – не перебивати, уважно слухати інших.
  • Бути доброзичливими – ставитися доброзичливо до однокласників та інших людей, поважати їх.
  • «Мобільна тиша» – вимкнути мобільні телефони або поставити їх на беззвучний режим.

 

 

 

V6_P16

Учні розмальовують герб під звучання пісні Алли Івашиної «Молитва за Україну»

 

 

IV. Підсумок уроку

У багатьох з вас збігаються погляди, бо всі ми є українцями—громадянами своєї держави.

А зараз пропоную вам послухати вірш Ігора Кушнірчука.

Із акції «Громадянин»

Я зрозумів, що не один

Існую я в людському морі,

В громаді, наче в добрім хорі,

Почесне місце є для всіх

І для дорослих, і малих, І для жінок й чоловіків,

Для бідняків і багачів

У світі є закон один:

Людина—це громадянин.

А на завершення хочу вам побажати міцного здоров’я, успіхів у навчанні, старанності та наполегливості. Нехай кожен день приносить вам цікаві відкриття.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Красножан Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
1078
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку