: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення. Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.
Урок Знань у 1 класі Нової української школи
«Перший раз у перший клас»
Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення. Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.
Звучить пісня Н. Май «Здрастуй, школо!»
І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.
– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом — Днем Знань у Новій українській школі.
-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров'я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.
— Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
- Чим сьогоднішній день особливий?
- Чого діти йдуть до школи?
— Запамятайте дату, коли ви вперще прийшли до школи . Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший в житті урок. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якомузнаходяться діти. Але насправді, це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки і це не цукерки, не іграшки, а знання!
-Адже саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів. З цього дня ви учні 1 класу. Сьогодні ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.
Що я очікую від шкільного життя?
- Дітки, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
- Чого б ви хотіли навчитися у школі?
- Школа – це місце, де дітей навчають писати,читати, рахувати, малювати, спілкуватися, товаришувати.
Визначення настрою „ Мій настрій ”
( діти можуть у класі поміняти прищепки свого настрою який був на урочистій лінійці, може в когось із дітей став кращий або гірший настрій чи не змінився. І обов’язково висловити свою думку чому так….)
- Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
- А чи любите ви подорожувати ? А де ви подорожували ? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в уявну подорож. Це буде уявна подорож Країною Знань і мрій.
- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми будемо подорожувати.
Загадка:
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах.
-Так, ми будемо подорожувати на потязі. Тож поїхали.
Лісом в темряві літає,
«Ху-гу, ху-гу», — промовляє.
Велетенська голова.
Здогадались? Це …(Сова)
Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Тітонька Сова буде постійно подорожувати з нами цією країною.
ІІІ. Перша зупинка «Знайомство»
- А для того, щоб нам було весело і добре подорожувати Країною Знань Сова пропонує нам познайомитися.
- Почнемо знайомство з мене. Я ваша вчителька. Мене звуть Ольга Іванівна. Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.
А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Нумо, всі разом скажіть, як вас звати. (Діти хором відповідають). Чи зрозуміли ви що –небудь? Я також не зрозуміла. То скажіть, як же потрібно відповідати в школі?(Піднімати руку).
Діти по черзі називають своє ім*я, і кажуть як їх називають вдома і як би вони хотіли, щоб їх називали у школі.
- Чудово. Ось тепер ми по- справжньому познайомилися.1 вересня стало — днем народження нашого класу. У нашому класі 5 учнів. 4 хлопчики та 1 дівчинка. Я сподіваюся ми станемо дружною шкільною родиною. Ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії, досліджувати і пізнавати світ.
- Тож їдемо далі.
Діти розсаджуються за групами (обравши попередньо улюблений колір із запропонованих вчителем)
Друга зупинк . Гра «Правила для учнів»
Правила для учнів складають всі разом з вчителем.
Приблизні:
- приходь вчасно:
-ділися;
-поводся чемно;
- вчись слухати і чути;
- посміхайся, вір у свої сили, у тебе все вийде
ІV. Третя зупинка«Рідна школа» .
-Ой, подивіться, Буратіно показує якісь букви … В країні Знань подув сильний вітер,букви розлетілися і мешканці цієї країни ніяк не можуть скласти слово з цих букв. Давайте їм допоможемо. Хто ж може прочитати це слово?
(Діти, які вміють читати, складають слово «школа» у парах).
- А чи з радістю ви сьогодні йшли до школи? А чим займаються діти в школі?
- У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх,відгадавши загадки , які підготував Буратіно .
· Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.
· Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!
· Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!
· Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.
В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!
Є чарівник у школі в нас,
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає ... (дзвінок).
Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
Спокою вона не знає, дітям креслить помагає. (Лінійка)
Наступна зупинка «Рідний край»
- Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. А як називається наша країна? (Україна)
- Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже наша учениця Наталія, яка вдома підготувала розповідь.
VІ. П̕ ята зупинка«Галявина дружби»
Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. Щоб вона і надалі залишалась такою – складемо карту України і прикрасимо її сердечками.
(Діти складають пазли карту України і чіпляють на неї сердечка)
VІІ. Ми наближаємося до наступної шостої зупинки «Книжкова». Стук у двері. Заходить дівчинка у костюмі казкової Феї.
Фея: Доброго дня, друзі. А чи це я у 1 клас потрапила? Я мудра Фея із чарівної країни. І від імені жителів нашої країни хочу подарувати вам ці незвичайні книги.
На щастя, свято навчального року може тривати щодня. Адже у нас з вами попереду стільки цікавих уроків. На них ми будемо користуватися книжками. Вони поведуть нас у цікаву мандрівку букв та цифр. А з якими, допоможуть з’ясувати загадки.
Загадки:
Хто загадку відгадає,
Зразу руку підіймає. (Показує, як саме.)
Знає його кожен
вчитель і школяр
Вчитись допоможе
Рідний наш …Буквар
Саме так! Букварик — найперша і найголовніша книжка в житті кожної людини. Бо саме з неї починається чарівне диво — навчання.
Нас навчає рахувати
числа, кола і квадрати;
скільки виросло тюльпанів,
скільки в хлопчиків веснянок,
а в дівчаток бантиків —
скаже... Математика
Досліди, експерименти,
Пори року, інструменти
Всі ці терміни як слід,
Вивчиш у підручнику…Я досліджую світ
VІІІ. 7 зупинка – «Мрійлива»
Рефлексія.
- Отже, я сподіваюсь, що ви зрозуміли, що таке НУШ. Ми повинні працювати разом, групами, колективно, допомагати один одному і звичайно висловлювати свою думку. Тому ми одна сім’я, де в нас є маленькі квіточки, які потрібно поливати, доглядати їх, дарувати їм своє тепло і любов.
Зараз я із великим задоволенням вручу кожному подарунок від мене із країни Знань (вручаються посвідчення першокласника та медалі)