Перший урок у 1 класі Тема: Вітає вас наш 1 клас!

Про матеріал

Перший урок у 1 класі

Тема: Вітає вас наш 1 клас!

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей.

Формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.

Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.

Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.

Знайомитись, товаришувати, посміхатись, дивуватись і багато фотографуватись!

Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

Тема: Вітає вас наш 1 клас!

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей.

 Формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.

Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.

Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.

Знайомитись, товаришувати, посміхатись, дивуватись і багато фотографуватись!

Обладнання: мультимедійна презентація, магнітна дошка, відеоролики, фломастери, олівці, аркуші паперу.

ХІД УРОКУ

Звучить пісня Н. Май «Здрастуй,  школо!»

Вчитель:  Увага! Увага! Всім чути довкола?

Вас вітають учні  НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ! 

 І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.

Хором: Ми всі – діти України

Йдемо в НОВУ ШКОЛУ.

Радо приймемо всі зміни,

Все буде чудово!

– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом  — Днем Знань у Новій українській школі.

-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас  пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров'я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.

 —  Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? 

 - Чим сьогоднішній день особливий? (Сьогодні  свято - День Знань)

 -Чого діти йдуть до школи? (Здобувати знання)

—  Запамятайте дату, коли ви вперще прийшли до школи . Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший  в житті урок. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді,  це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

- Адже саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів. З цього дня ви учні  класу.  Сьогодні  ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.

  Що я очікую від шкільного життя?

       - Дітки, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

       - Чого б  ви хотіли навчитися у школі?

       - Школа – це місце, де дітей навчають писати, читати, рахувати, малювати,  спілкуватися, товаришувати.

Привітання оплесками в парах:

Сонце встало із-за гаю,

Промінцями росу сушить,

Я здоров̕ я тобі бажаю

І добра у твою душу.

  Визначення настрою „ Мій настрій ”

          ( Діти можуть у класі поміняти прищепки свого настрою який був на урочистій  лінійці, може в когось із дітей став кращий або гірший настрій чи не змінився. І обов’язково висловити свою думку чому так….)

-               - Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

Зупинка   «Рідна школа, рідний край» .

-Ой, подивіться, Буратіно показує якісь букви … В країні Знань подув сильний вітер, букви розлетілися і мешканці цієї країни ніяк не можуть скласти слово з цих букв. Давайте їм допоможемо. Хто ж може прочитати це слово? 

(Діти, які вміють читати, складають слово «школа» у парах).

- А чи з радістю ви сьогодні йшли  до школи? А чим займаються діти в школі?

- У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх , відгадавши загадки , які підготував Буратіно .

 •        Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

•        Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

•        Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

•        Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

•        В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

Є чарівник у школі в нас,

Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає ... (дзвінок).

 Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

 Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

 Різні лінії, фігури... (Лінійка)

- Молодці , загадки відгадали!

- Як називається місто, у якому ми живемо?

- …– це наш рідний край. Це місто, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі.

- Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. А як  називається наша країна? (Україна)

- Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.

(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України.)

- А які ви вірші знаєте про Батьківщину?

Учні розповідають вірші.

1. У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

2.Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

3.Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

4.Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

Зупинка   «Галявина дружби»

- Наша держава дуже мальовнича. В ній живе багато працьовитих людей , які своєю працею, своїми талантами звеличують та прикрашають її. Для того, щоб наша Батьківщина була щасливою, усі діти повинні жити мирно, дружно, любити одне одного і поважати своїх учителів, батьків, добре вчитись і зростати працелюбним.

   Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. Щоб вона і надалі залишалась такою – прикрасимо її віночком дружби. У кожного з вас на парті лежить квіточка, у серединці якої є ваше ім’я.    Вийдіть  і прикріпіть квіточку на віночок.

(Діти прикріпляють квіти на дошку, заздалегідь оформлену українським віночком)

-  Подивіться, який гарний віночок у нас утворився! Він буде нам нагадувати про сьогоднішній день. А тепер давайте промовимо хором за мною:

  Ми прийшли у 1 клас

Школа радо стріла нас,

Наша школа просто клас!

«Як я потраплю до школи цього року?»

  • Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\123343434.pngВідеоролик за мотивами книги «Як я потраплю в школу цього року?» Дж.Паллотта, Д.Бзєжицкі
  • Фломастери
  • Аркуш для фліп-чарту

-  Скажіть, будь ласка, а як ви сьогодні потрапили до школи?

-  Прийшли? Приїхали? Це ж, напевно, було дуже нудно? Хіба ні?

-  А як вам така ідея, щоб прилетіти до школи машиною часу? Або приїхати верхи на поні?

-  Знаєте, одна дівчинка, назвемо її Еріка, вирішила приїхати до школи цього року незвичайним способом. Хочете дізнатись яким?

(Перегляд відео «Як я прийду до школи цього року?». Вчитель озвучує кадри, за потреби – зупиняє відео й обговорює певні моменти з учнями).

https://www.youtube.com/watch?v=26btnPECREU

-  Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\вававававав.pngЯк ви думаєте, чому наприкінці Еріка все ж погодилась їхати в шкільному автобусі?

-  Саме так. Все цікаво, якщо робити це з друзями.

-  А зараз я  пропоную й нам з вами відмітити, яким шляхом ви сьогодні потрапили до школи. У вас на столах є кольорові стікери. Візьміть собі по одному. Якщо вже знаєте, як пишеться ваше імя – можете підписати стікер, або, за бажанням намалювати на ньому свій сьогоднішній настрій.

-  Ось перед вами – зображення. Розмістіть свої стікери відповідно до того, який шлях ви обрали сьогодні.

(На аркуші таблиця з зображенням способу руху: автобусом/пішки/на авто/велосипедом)

-  Дуже гарно вийшло. Я сподіваюсь, що ваша дорога до школи буде цікавою, комфортною та безпечною. А ви – завжди будете уважними й обережними, йдучи до школи та повертаючись назад.

-  Як ви думаєте, а що потрібно робити, щоб дорога до школи була приємною та цікавою?

-  Я сподіваюсь, що у вас дорогою до школи траплятимуться тільки приємні пригоди.

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\вуууу.pngСтворення «Капсули часу»

-  Матеріали та інструменти:

-  Відеоролик «Свинка Пеппа. Часова капсула?»

-  Аркуші білого паперу формату А5

-  Фломастери, олівці

-  Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?

-  Як ви думаєте, для чого її виготовляли?

-  Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.(Перегляд відеоролика)

-  Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік, коли ви вже пререйдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

-  Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери.  Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім’я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу.

-         Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

-  Побажання власним дітям від рідних, записані на невеличких листівках.

-  Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

Приємний сюрприз

-  А зараз – невеличкий та приємний сюрприз. Сьогодні ви стали учнями нашої школи – першокласниками. Я вітаю вас з цією подією. Вручаю вам посвідчення першокласника та браслетки з похвалою.

-  Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

-  Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам’ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!


 

Урок роботи з дитячою книгою у 1 класі з застосуванням методу «Шість капелюхів мислення»

Тема: Робота з дитячою книжкою  з використанням  стратегії «Шість капелюхів мислення». В.Сухомлинський «Як дівчинка образила Букваря». Повторення і закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами.

Мета: залучати дітей до читацької діяльності, розвивати вміння сприймати та аналізувати текст, розвивати уяву та творче мислення за допомогою театралізації та гри, ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування,виховувати бережливе ставлення до книги.

Обладнання: ілюстрації,  виставка книг В.О. Сухомлинського, збірники творів  В.О.Сухомлинського «Квітка сонця», картки із завданнями для груп, кольорові капелюхи.

Тип уроку: уявна подорож.

                                                             Хід  уроку

І. Ранкове коло.

(Учитель пропонує легенду про Старого  Майстра , що є його основою методу «Шість капелюхів мислення», пояснює символічну роль кольорових Капелюхів).

 (Учитель розповідає легенду, діти розігрують сценку, обирають капелюхи за кольором).

(Учні працюють в 6 групах).

ІІ.  Мовна розминка.

-Щоб гарно читати, пропоную вам вправи виконати, малята.

1.Артикуляційні вправи

Жабки

Мавпочки

Бублик

2. Вправи для дихання

Насос (Глибокий вдих, три короткі і один довгий видихи (3 – 4 рази))

      Кульбабка (Діти дмухають, вдаючи перед собою кульбабку)

3. Гра « Парад звуків»

    Вітерець у лісі: ш - ш –ш

    Прилетів жук: ж – ж – ж

    Заспівав комарик: з – з – з

    Проповз вуж: с – с –с       

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Гра «Прочитай і роз’єднай»

КНИГАВІКОНЦЕВСВІТ (Книга-віконце в світ.)

-Діти, як ви розумієте цей вислів?

2. Відгадування загадки.

Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … (Буквар)

3. Бесіда.

Найкращим  помічником у  навчанні читати став для кожного з вас букварик - найперша й найдорожча для кожного з нас книжечка.

-  Тож пропоную вам здійснити уявну подорож в країну Букварію.

-Чи згодні ви зі мною подорожувати?

-Як ви думаєте, що це за країна? Чим ми будемо займаються в цій країні?

-Так. Ми будемо з вами читати, дізнаємося багато цікавого.

ІV. Повторення і закріплення знань і вмінь

1. Розповідь вчителя про створення першого букваря.

2. Гра «Назви звуки, букви»

- Нашим екскурсоводом під час подорожі буде Читайлик. Знайомтеся з ним.

Щоб подорож була вдалою, він приготував вам цікаві зустрічі, завдання, ігри. Щоб продовжити подорож, він пропонує вам виконати завдання.

-Скільки звуків у слові буквар? Букв? Назвіть їх.

-Скільки складів у цьому слові?

3. Гра «Слова в слові»

БУКВАР (Буква, куб, рак, кар, бур, рука, бар, раб, ква, ура)

4. Гра «Віршики читаємо, риму передбачаємо»

Дає здоров'я - … (спорт).
Вагу - солодкий …(торт).
Мед - працьовиті …(бджоли).
Знання глибокі - .... (школа).

- Прочитайте перше речення здивовано, друге речення-з обуренням, третє-ніжно, четверте-радісно.

                                   Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

5. Гра «Збери слово»

(Читайлик пропонує дітям прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.

Нитка, марка, карта, молоко, парад - народ.

Метро, дощ, сова, гора - мова.

Клас, ваза, кізонька, річка, ручка - казка.

VІ. Робота з дитячою книжкою.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(Читайлик ставить запитання)

2. Розгляд  дитячої книжки.

3. Розповідь вчителя про В.О.Сухомлинського

       -Жив на світі педагог, учений, письменник В.О. Сухомлинський. Він дуже любив дітей. Написав для них багато оповідань та казок. Він писав казки про добро, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими.

-Сьогодні ми разом з Читайликом прочитаємо казку Василя Олександровича «Як дівчинка образила Букваря» .

4. Передбачення

- Прочитайте назву казки, вдумайтесь. Про що може бути казочка?

5. Виразне читання казки вчителем В.Сухомлинського «Як дівчинка образила Букваря».

6. Перевірка первинного сприймання за тестовими завданнями.

6. Повторне читання казки вголос.

-Сподобалась казка? Прочитаємо казочку «ланцюжком».

-Як ви думаєте, чому цей твір можна назвати казочкою?

7. Робота за методом «Шість капелюхів мислення».

- Діти, Читайлик пропонує піднятись на гору Мислення.

(Кожна з шести груп обирає капелюх за кольором і отримує завдання,діти

обговорюють питання у групі (побудова відповіді, визначення того, хто робитиме доповідь).

Білий Капелюх

Завдання

  1.                   Підберіть «схожі» слова (синоніми). На яке питання відповідають слова першого стовпчика? Другого?

 

ранець                       барвистий

малюнок                     давній

  1.                   На скільки частин можна поділити текст?
  2.                   Дайте заголовок кожній частині.

Червоний Капелюх

Завдання

  1. Чи справедливо вчинила дівчинка з Букварем?
  2.                   Який епізод казки вас найбільше схвилював?
  3.                   Кого з героїв казки вам шкода? Чому?

Жовтий Капелюх

Завдання

  1.                   Чим сподобалась вам дівчинка?
  2.                   Знайдіть в тексті речення про позитивне в поведінці дівчинки.

Чорний Капелюх

Завдання

  1. Що негативне в поведінці дівчинки ви помітили?
  2. Знайдіть в тексті речення, які підтверджують це.

Зелений Капелюх

Завдання

  1. Якби ви могли зателефонувати героям казки, то які питання ви б їм поставили?
  2. Які поради ви б дали героям казки?
  3.  Склади продовження казки.
  4. Як би ви вчинили на місці дівчинки?

Синій Капелюх

Завдання

  1. Чого вчить нас ця казка?
  2.  Яка головна думка цієї казки?
    1. Презентація груп.

(Діти одягають капелюхи, по черзі кожна група зачитує завдання і дає відповідь.

    Заслуховування відповідей слід починати з  Білих капелюхів. Відповіді Червоних, Жовтих, Чорних, Зелених капелюхів можна заслуховувати у будь-якій послідовності. Завершити роботу слід підведенням підсумків, а це зроблять Сині капелюхи).

9. Гра «Читай і рахуй»

-Прочитайте текст (самостійно) і порахуйте скільки разів в ньому зустрічається слово дівчинка.

10. Гра «Продовж  речення»

-Я буду читати початок речення, а ви відшукаєте його і прчитаєте.

Лежить Буквар…

Здивувалась дівчинка…

Я все життя…

11. Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте речення, в якому говориться що дала мама, коли дівчинка пішла до школи.

-Знайти речення, в якому розповідається, яку книгу читала дівчинка, окрім Букваря.

12. Читання казки в особах.

13. Творча робота над казкою

Гра «Знайди «сумні» та «ласкаві» слова»

Гра «Підпиши малюнок словами казки»

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці ми познайомилися...

— Найцікавіше було...

— Найбільше я запам’ятав...

      — Удома розкажу...

Заключне слово вчителя

-Чи сподобалась вам подорож? 

-Ви молодці. Гарно працювали на уроці. Дякую вам з Читайликом за це.

Література

  1. Асламова Т.А. Використання методу різнокольорових капелюшків Едварда де Боно на уроках гуманітарних дисциплін: Метод. Посібник. – Херсон: РІПО, 2005.
  2. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи / Упорядн. Стрибна О.В., Соценко А.О. – Х.: Вид. Група „Основа”, 2005.
  3. Ресурси Інтернету.

1

 

doc
Додано
20 січня
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку