Перший урок у 3 класі на тему "Добре тому, хто вміє дружити"

Про матеріал
Розробка першого уроку у 3 класі на нему "Добре тому, хто вміє дружити" містить цікаві інтерактивні вправи, прислів'я про дружбу, вміння учнів ділитися на групи для спільного виконання певних завдань , розкриття та осмислення таких понять як "дружба", "друг", "товариш", "приятель".
Перегляд файлу

Перший урок на тему :

 «Добре тому, хто вміє дружити»

3-А клас 

Кл.керівник: Сисоєва Л.О.

 

Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Вчити правильно обирати собі друзів. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку.

Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

Обладнання: телевізор, картки, малюнки героїв мультфільмів, «чарівна скринька», паперові долоньки, памятки.

Очікувані результати:

  • розуміти, з чого починається дружба;
  • знати, кого називати другом;
  • вміти знаходити шляхи примирення.

 

Хід  уроку

І. Вступна бесіда

  • Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас. (Учні тиснуть один одному руки чи обіймаються).

Руханка

В цьому класі друзі всі.

( Тричі плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна сім’я.

В цьому класі друзі всі.

( Тричі плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

  • Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 Зберіть пазли і прочитайте тему сьогоднішнього уроку. (В класі 20 учнів. Речення поділене на 20 частин, кожен учень має склад чи букву. Речення збирається на дошці.)

«Добре тому, хто вміє дружити»

«Таємнича хвилина»

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля.

Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати,

кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші

не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший

скарб.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  • У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім’ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім’ї, нашій країні.

Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити правила дружби.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

Вправа «Криголам».

Учні класу отримують різнокольорові смужки, на звороті яких записані слова з прислів'їв. Організувати групи за складеними прислів'ями.

1. Дружній череді вовк не страшний. (Про силу дружби та взаємодопомогу.)

2. Куди голка, туди й нитка. (Так говорять про двох друзів, про подружжя, про двох людей, які скрізь разом.)

3. 3 добрим дружись, а лихих стережись. (Ці слова застерігають від спілкування з нехорошими людьми.)

Один учасник з групи зачитує прислів'я і пояснює його значення.

  1. « Калейдоскоп запитань»

- Чиє у тебе друзі?

- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

- Кращий друг – це той, хто … .

- Я переживаю, коли мій друг… .

- Я радію, коли мій друг … .

- Мені приємно, коли мій друг … .

- Мені не приємно, коли мій друг … .

- Мені хотілося, щоб мій друг … .

2. « Яким має бути справжній друг? »

( Перерахувати якості вашого друга, складання асоціативного куща)

На дошці зображення друга, на кожній парті лежать картки (у вигляді кульки) зі словами – прикметниками. Учні вибирають ті слова, якими можна, на їх думку, описати друга і кріплять кульки до зображення друга.)

«Добрий, червоний, гарний, розумний, кмітливий, спритний, порядний, веселий, вихований, надійний, чесний, найкращий, нечесний, чуйний, відповідальний, співчуваючий, доброзичливий, невихований, веселий, смішний, сміливий, стриманий, безвідповідальний, совісний»

3. Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг».

 Дружба, товариство, друг і товариш … Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

 У всіх у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати … (знайомий).

Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете … (приятель).

Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі з’їдений пуд солі, скажете … (товариш).

Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете … (друг).

Гра: паперові “Долоньки”

Вчитель роздає дітям долоньки. Учні тримають “долоньки”, якщо названа якість є якістю справжнього друга то діти піднімають зелену долоньку, якщо не є якістю справжнього друга то піднімають рожеву долоньку.

(Якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )

4. Інтерактивна вправа « Мікрофон».

 Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?

  • Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?

( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).

  • Діти, а як ви розумієте слово «дружба»?
  • Давайте складемо нашу квітку дружби

(На дошці середина квітки, на партах пелюстки зі словами, які характеризують дружбу. Діти кріплять пелюстки до квіточки.)

5. Поетична хвилинка

Читання віршів про дружбу.

1

Є чарівне слово « дружба »,

Знаємо ми це усі.

Дружать ноти зі словами

І складаються пісні.

2

Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

3

Дружать квіточка і бджілка,

Дружать море й кораблі.

Дружать в небі місяць, зірки,

Пори року на землі.

4

Дружить поле з колосками,

Дружать літо і тепло.

Дружить осінь із дощами,

Дружать щастя і добро.

5

Дружать хлопчики й дівчата

В лісі дружать всі звірята.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

6

І дорослі дружать й діти,

Як нам цьому не радіти?

Де в сім’ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

7

Знає сонце, знає вітер,

Знає поле, знає ліс,

Що під хмарами небес

Дружба – чудо із чудес.

8

Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

9

Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви з’їжте,

Яблуко навпіл розріжте.

10

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

- Людина, у якої є вірні, щирі друзі, - це щаслива людина.

У нашому класі діти вміють дружити.

А от Оксана Сенатович написала вірш «Що це значить — не дружити»., послухайте його будь ласка.

Що це значить — не дружити

Жити так — одинаком?

Не дружити — це ходити

не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

на перерві у кутку

розправлятись самотужки

з апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

набік з видом кам'яним,

а насправді нишком-нишком

роздавати штурхани!

В школі вчитись й не дружити

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись,

сидіти і дивитися кіно.

  • Послухайте будь-ласка  поради для тих, хто хоче навчитись дружити.

ПОРАДИ ДЛЯ ХЛОПЧИКІВ

Для хлопців завжди дуже радий

Я дати ось такі поради:

Увагу щоб звернуть на себе,

Як слід навчитися нам треба

Не смикати дівчат за коси,

Робити все, що вони просять,

Не будь хвалько і задавака,

Не змушуй меншого заплакати.

Коли врахуєш ці поради,

Вона дружить з тобою рада.

ПОРАДИ ДЛЯ ДІВЧАТОК

У дівчат свої секрети.

Слід їм знати ці куплети,

Чисті руки, одяг, щічки,

В косах гарні білі стрічки.

Все важливе для дівчаток

З голови до самих п'яток.

Та віддавна й дотепер

Цінять правильні манери.

А грубити, з кимось биться

Для дівчаток не годиться.

Будеш все це пам'ятати —

Зможеш гарним другом стати.

  • Кожен з нас ці поради візьме собі на замітку.

Перегляд уривку мультфільму «Просто так!».

- А зараз перегляньте уривок з мультфільму «Просто так» і дізнаємося, як хлопчик підтримав ослика?

- То як хлопчик підтримав ослика?

- Чим був здивований ослик?

- Що це було просто так?

- Отож, і ми повинні чинити по відношенню один до одного добрі справи, не чекаючи від цього якоїсь похвали, а просто так!

6. Фізкультхвилинка

Лапки в боки, вгору вушка —

Скачуть білочки-подружки.

Один, два, три, чотири, п'ять,

По гілках вони летять.

Один, два, три, чотири, п'ять,

Люблять білочки стрибать.

7. Обговорення ситуації.

 Згадайте, як можна помиритися? Як ви миритесь? Які мирилки ви знаєте?

https://fc.vseosvita.ua/001nbi-0d8f/005.jpghttps://fc.vseosvita.ua/001nbi-0d8f/006.jpg

V. Систематизація знань учнів

  1. Складання правил товаришування. Робота на картках в групах

2. Гра «Збери прислів’я »

Кожна група має конверт з розсипаним прислів’ям , ваше завдання його зібрати.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Нових друзів май, а старих не забувай.

Друга шукай, а знайдеш то не відпускай.

- Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про

те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом.

Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам’ятати

про своїх товаришів, іноді брати ініціативу у свої руки. Не треба

чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам,

поділись секретом або напиши коротеньку записку.

Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки,

скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно

підтримувати.

Запроси першим свого приятеля до себе, усміхнись, помахай

рукою, привітай із днем народження, займи йому місце у шкільній

їдальні,поділись новиною. Але не будь нав’язливим.

V І. Підсумок уроку

Висновки (діти складають закон про дружбу)

- завжди прислухатися одне до одного;

- не брехати одне одному;

- не кривдити та не обзивати одне одного:

- завжди підтримувати одне одного;

- не залишати одне одного в біді;

- завжди чинити по справедливості;

- завжди поступатися одне одному;

- допомагати одне одному

Василь Сухомлинський сказав:

«Дружба – це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми

віддаємо сили своєї душі іншій людині і від цього самі стаємо кращими».

- А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш

про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

Підсумкова бесіда.

— Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали та вчились дружнім стосункам.

— Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?

— Що таке дружба? Що означає дружити?

На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

Ось і добіг кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас,  допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра і милосердя.  Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними.  Нехай дружба буде вашим найміцнішим скарбом.  Бережіть її, щоб проблеми чи негаразди не змогли її зломити!

 

Завантаження...
docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
2642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку