|
УКРАЇНА – МОЯ БАТЬКІВЩИНА (перший урок для учнів 1 - а класу)
|
Мета: |
збагатити і закріпити знання дітей про свою Батьківщину, про державні та народні символи України; сприяти формуванню у дітей почуття патріотизму, любові до Батьківщини, до її незламних героїв, української мови; формувати у дітей інтерес до навколишнього світу, знань, прагнення їх здобувати; розкрити поняття «школяр»; розвивати увагу, уяву, мислення, словниковий запас, інтонаційну виразність мовлення, світогляд дітей, пізнавальний інтерес, допитливість, емоційну сферу, естетичні почуття; виховувати повагу до державних та народних символів України, почуття патріотизму, національної гордості; виховувати бажання вчитися, товаришувати у новому шкільному середовищі. |
Обладнання: |
ноутбук, проектор, магнітофон; презентація, аудіозаписи мелодії Скорика, пісень «Ми маленькі козачата»; «Гімн України»; відеоролик «Україна – це ти»; маленький дзвіночок; маленький український прапор; скриня зі скарбами, бейджи для кожної дитини, кольорові олівці.
|
|
Хід уроку
|
|
|
Вчитель: |
- Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято. (Слайд 1.) - Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. (Слайд 2). А сьогодні ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів 1-А класу, школярів і вже присутні на першому уроці у вашому житті. - Подивіться навколо, як багато учнів у класі. Можливо, ви ще не всі один одного знаєте, не з усіма знайомі. Звичайно, у кожного своє ім'я, і відразу буває важко запам'ятати, кого як звуть. Але ж складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш її імені. А ми разом вчитимемося, і тому потрібно знати всіх учнів свого класу. - Давайте знайомитися. Я ваша вчителька. Мене звати Олена Павлівна. А тепер дізнаємося, як звати кожного з вас. Коли я скажу: "Три-чотири"! - кожен по команді вигукне своє ім'я. Ну-мо, спробуємо! (Діти вигукують своє ім'я) - Ой-ой-ой!. Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула! А ви всі імена розчули? (Відповіді дітей) - Давайте спробуємо по-іншому. (Слайд 3) - Діти, перед вами зображення мапи країни, в якій ми народилися й живемо. Згадайте, як вона називається? (Відповіді дітей). Правильно, ми з вами живемо в Україні – це наша рідна держава, наша Батьківщина. - Ми з вами хто? (Українці). - - Давайте прикрасимо нашу Україну! У кожного з вас на парті лежить квітка, на якій написане ваше ім’я. Зробимо так: я викликатиму до дошки декілька учнів, які виходять і приклеюють квіти на нашу мапу. (Діти виходять по 5 учнів і приклеюють квіти) - Ось і стала наша Україна квітучою, барвистою та яскравою. - А ми з вами вирушаємо до Країни Знань? Чи ви готові до подорожі? Тоді в путь! (Вчитель дзвонить у дзвіночок) |
|
Мотивація навчальної діяльності - Цей дзвіночок сповіщає вам про те, що починається перший у вашому житті шкільний урок. - Сьогодні я запрошую вас в цікаву та незвичайну подорож, в якій ми згадаємо все, що ми знаємо про свою рідну Батьківщину та дізнаємося більше. |
|
|
Вчитель: |
- Подивіться на карту. Усе, що зображено на ній: гори, ліси, поля, річки, моря зменшено в багато разів. Насправді Україна - велика держава. Зараз я вам розкажу легенду про Україну. Слухайте уважно. (Слайд 4.) Лунає мелодія Скорика, вчитель читає дітям легенду про Україну. |
Легенда: |
Колись, дуже-дуже давно роздавав Господь землі державам, яких було дуже багато. Кожна з них отримала бажану часточку й пішла господарювати. Але до загальної черги не встигла держава Україна, яка важко працювала, втомилася і ледве прийшла до Бога. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до себе і запитав її, чому вона спізнилася. Україна відповіла, що працювала. Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її спрацьовані руки, на її втомлене, але таке гарне обличчя і відповів: – Знаю тебе, Україно, знаю. Як працюєш важко. Як співаєш щиро. Знаю, як любиш простір і небо, волю і життя. Знаю, бо сам сотворив тебе такою! Не журися, Україно! Посміхнися і радій! Є у мене земля! Моя земля. Залишив її собі, щоб тішитися, але з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! А я з цього часу буду з тобою назавжди. Бо ти та земля, той край, що в моєму серці… |
Вчитель: |
- Чи сподобалася вам легенда про Україну? Якою ви побачили дівчину-Україну? (Працьовитою, красивою, співочою, щирою). Молодці діти! |
Вчитель: |
А зараз трохи відпочинемо. (Фізкультхвилинка) |
Вчитель: |
- Які ви знаєте державні символи України? |
«Тризуб»
Дитина: |
- Подивіться на герб України. (Слайд 5.) Як він називається? (Тризуб) Йому більше тисячі років. Тризуб і зараз дає сили та натхнення нашим воїнам боронити нашу державу. - Послухайте вірш про тризуб. Знак країни головний – Це тризубець золотий. Він як сонце в небі синім, В ньому слава, в ньому сила, В нім священне слово “воля”, Що рятує від неволі. Будь же, рідна Україно, Під гербом цим вільна й сильна. Хай про тебе в цілім світі Знають всі дорослі й діти. |
Вчитель: |
- Як називається цей державний символ України? (Прапор України) (Слайд 6). Які він має кольори? Що вони означають? (Відповіді дітей) |
«Прапор» Дитина з маленьким прапорцем: |
Прапор нашої Вкраїни Має колір жовто-синій. І повинен кожен знати, Як два кольори єднати: Синє небо – верхня смуга, Жовте поле – нижня смуга. Я підношу із любов’ю Прапор ніжно кольоровий! |
Вчитель: «Гімн» Дитина: |
- Який ще ви знаєте державний символ України? (Слайд 7.) Слова палкі, мелодія врочиста – Державний гімн ми знаємо усі. Для кожного села, містечка, міста – Це клич один з мільйонів голосів. Це наша клятва, заповідь священна, Хай чують друзі й вороги, Що Україна вічна, незнищенна, Від неї лине світло навкруги. - Гімн нашої держави урочистий, величний, хвилюючий. Він прославляє нашу Батьківщину і наш народ. Як ми співаємо гімн України? - Гімн України повинні знати всі українці. Тож давайте встанемо та гучно заспіваємо гімн України! Виконання гімну України |
Вчитель:
|
- Ми знаємо, що у нашої держави, яка називається Україна, є державні символи, а ще є і обереги – народні або національні символи. |
Вчитель: |
- (Слайд 8.) В Україні є звичай висаджувати вербу на городі, біля ставків, річок, водойм. Верба оберігає джерельця від замулювання. Також з верби робили ясла для худоби, плели кошики. Гілкою верби вітають зі святом Вербної неділі. Ось стільки цікавого пов’язано із вербою – народним символом України. |
Вчитель: |
- (Слайд 9.) Улюбленою рослиною українців є калина (зображення). Здавна говорили: «Посади калину – будеш мати щасливу долю». |
|
|
Вчитель: |
- Які ще ви знаєте народні символи України? (Відповіді дітей) |
Вчитель: |
Перегляд відеоролику «Україна – це ти» - А зараз ми подивимось відеоролик про різні українські символи на пісню «Україна – це ти». |
|
|
Вчитель:
|
- Ось і добіг кінця наш з вами перший у житті шкільний урок. Тепер, діти, ви – справжні школярі. - Завжди пам’ятайте – ви майбутнє України! Тож своєю працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність держави, поважайте свій народ і його мелодійну мову. - Про що ми говорили на уроці? - Що вам найбільше запам’яталось? - А тепер, шановні школярі, сідайте на свої місця, візьміть у шухлядці кольорові олівці і розмалюйте свою медаль так, щоб всі могли здогадатися, що вона саме ваша! Кожен день ми їх будемо одягати. Той, хто вміє вже читати, зможе прочитати на ній ім’я і звернутися до Вас. Діти розфарбовують бейджи. |