Тема: День Збройних сил України!
Клас: 1-А
Мета: формувати почуття гордості до захисників нашої держави – Збройних сил України, нащадків славних запорізьких козаків; розвивати потребу оберігати, як святиню все, що пов’язано з рідною землею, розвивати фізичні якості дітей - спритність, кмітливість, активність; виховувати любов до України, бажання стати на її захист, бути сильнішими, сміливими, спритними; виховувати у дітей любов до національних традицій, народної мудрості, виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.
Матеріально-технічне забезпечення:
дидактичне забезпечення: мішки, шаровари, жилетки, шапки, банки з водою, ложки, казанки, канат.
технічні засоби навчання: магнітофон, записи пісень.
використані джерела інформації:
1. Ковальчук Л. С. Сценарій «Козацькі забави» [Електронний ресурс] / Лариса Семенівна Ковальчук. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/scenariy-sportivnogo-svyata-kozacki-zabavi-10816.html
2. Прудникова А. В. Сценарій до Дня Збройних Сил України [Електронний ресурс] / Анна Володимирівна Прудникова - Режим доступу:
https://naurok.com.ua/scenariy-do-dnya-zbroynih-sil-ukra-ni-84341.html
Складова моделі успішного випускника: Громадянин
Орієнтир складової моделі успішного випускника: патріотизм (очікувані результати: формування почуття патріотизму, відданості Батьківщині); громадянська позиція (очікувані результати: здатність до спільного життя, до співпраці у громадянському суспільстві; здатність до відповідальності перед суспільством); здоровий спосіб життя (очікувані результати: розуміння та ведення здорового способу життя); загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати: знання та збереження культурних цінностей, вміння розв’язувати конфлікти, засвоєння вічних цінностей.)
Складова моделі успішного випускника: Творча особистість
Орієнтир складової моделі успішного випускника: самопізнання (очікувані результати – самоактуалізація прагнень до самостійності, формування позитивного сприйняття індивідуальності в собі та новизни в оточенні); творча самореалізація (очікувані результати - реалізація творчих здібностей , розвиток творчої активності).
Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника: особистісно-орієнтований, компетентнісний, діяльнісний підходи, ігрові технології; форма роботи – змагання, естафети.
ХІД ЗАХОДУ: |
|
Діти заходять в зал під «Запорізький марш» і стають в шеренгу. |
|
Вихователь: |
Тобі, Україно, мій мужній народе, |
Вчитель: |
Аби ти щаслива була, Україно, Багато страждань випало на долю нашого народу за цей час, але він проявив свій незламний дух. А саме, на полі битви – наші мужні, сміливі, хоробрі воїни, захисники, які є нащадками справжніх козаків, не шкодуючи власного життя, захищають неньку-Україну. Вони з гідністю несли і несуть бойову службу в лавах Збройних сил України, скорочено ЗСУ. |
Вихователь: |
Дівчата й хлопці, жінки й чоловіки стали на захист рідної землі, як колись давно славні запорізькі козаки. А хто ж вони справжні козаки? |
Хлопець1: |
За горами високими, За Дніпровськими порогами, За лісами широкими Наші прадіди жили. |
Хлопець2: Хлопець 3: |
Гляньте, яка Україна чарівна, Гарна, немовби казкова царівна! Гори, гаї,голубі небеса – Глибинна, бентежна, велична краса ! |
Хлопець4: Хлопець5: |
Козаки – це вільні люди! Козаки – безстрашні люди! Козаки – борці за волю За народну добру долю! |
Хлопець7: |
Козак – чесна , смілива людина, Найдорожча йому Батьківщина! Козак – слабкому захисник. Цінити побратимство звик. |
Хлопець8: |
Козак українську любить мову, Він завжди здержить своє слово! |
Вчитель: |
- А де ж жили справжні козаки? |
Дівчинка 1: |
Острів Хортиця — республіка козацька. Ось де слава розквітала буйноцвіттям! |
Вчитель: |
- А який девіз всіх козаків? |
Діти: |
Щоб козацькому роду не було переводу, Присягаєм на відданість Вітчизні й народу! |
Вчитель: |
- А чи знають наші діти пісню про козачат? Пісня «Ми маленькі козачата». |
Дитина 4: |
На Січ жінок хоч не пускали, |
Дитина 5: |
Жінки плекали у любові |
Дитина 6: |
З неволі часто виглядали |
Дитина 7: |
Важкі часи для Батьківщини |
Дитина 8: |
Україно, моя Україно, |
Дитина 9: Дитина 10: |
Розпускайте крила, сміливо злітайте, Шлях до волі і єднання у серцях плекайте! Щоб у всіх кінцях і всюди, у кожній родині Жила слава козацька, цвіла Україна! |
Дівчинка 11: Дівчинка 12: |
Козаки - сини Батьківщини, В них сила духу непоборна! Козацтво - слава України, Це гордість наша всенародна! |
Дівчинка 13:
|
Ми роду козацького діти, ми любимо сонце і квіти, і сонце нам шле свій привіт. Ми роду козацького діти, землі української цвіт. |
Вчитель: |
А тепер ми перевіримо наших козачат на спритність, силу та вміння долати випробування на своєму шляху. |
«Поїзд» |
Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо! За моїм сигналом учасник біжить навколо поворотного прапорця, підбігає до команди, чіпляє одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. Підбиття підсумків. |
«Одягання шароварів»
|
Для того щоб захищати свою країну, треба бути розумним, сильним, хитрим, спритним. Підбиття підсумків. |
«Втеча полоненого козака з полону»
|
Різне траплялося в козацькому житті. Було й так, що козаки потрапляли в полон. Та при першій нагоді вони тікали з неволі! Біг у мішках: перший учасник кожної команди стоїть в мішку. За сигналом ведучого виконує пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди, передаючи мішок наступному гравцеві. Виграє та команда, яка без порушень правил і швидше за всіх виконала завдання. Підбиття підсумків. |
«Кашовари»
|
Молодці козаки! Бувало, запорожці, як підмовлять на Січі якого хлопця, то перше пробують чи годиться він бути козаком. Ото звелять йому кашу зварить і наказують: „Вари так, щоб і не сира була і не перекипіла!” Ми також будемо варити кашу. А щоб кашу зварити, слід води наносити. Отож, чи є у вас охота на цім святі позмагатись, силу і спритність показати, як це у козаків ведеться! Де козаки спритніші? Хто більше води принесе? На стільчиках у кожної команди стоять порожні банки, а біля кожної команди стоїть казанок з водою. Козачатам з кожної команди слід під музичний супровід перенести воду з казанка в банку ложкою. перемагає та команда, яка перенесе більше води. Підбиття підсумків. |
«Перетягування канату» |
Славні наші козачата! І з полону втекли, і вірних товаришів врятували. Недаремно народна мудрість каже: Гуртом і батька добре бити! То ж зараз ви всі гуртом позмагаєтесь у перетягуванні канату. Підбиття підсумків. |
Вчитель |
Ось і закінчилися наші змагання! Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки. Успіхів вам і здоров`я! Пам'ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу! Нагородження дітей пам’ятними подарунками. |