Свято "Козацькі забави"

Про матеріал
Розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Поглиблювати їх знання про козацькі забави. Привчати дітей до систематичних занять з фізичної культури і спор¬ту, розвивати спритність, рух¬ливість, відчуття взаємодопомоги, формувати культуру здоров’я, прищеплювати навички здорового способу життя. Розвивати потребу оберігати, як святиню все, що пов’язано з рідною землею. Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність. Виховувати любов до України, бажання стати на її захист. Виховувати у дітей любов до національних традицій, народної мудрості, до краси і гармонії навколишнього світу. Виховувати бажання бути сильнішими, сміливими, спритними. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.
Перегляд файлу

Автор:

Стенченко Олена Павлівна

Тема:

Козацькі забави

Клас:

1-а клас

Мета:

      Розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Поглиблювати їх знання про козацькі забави. Привчати дітей до систематичних занять з фізичної культури і спор­ту, розвивати спритність, рух­ливість, відчуття взаємодопомоги,  формувати  культуру  здоров’я,   прищеплювати  навички  здорового  способу  життя.

       Розвивати потребу оберігати, як святиню все, що пов’язано з рідною землею.  Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність.

        Виховувати любов до  України, бажання стати на її захист. Виховувати у дітей любов до національних традицій, народної мудрості, до краси і гармонії навколишнього світу. Виховувати бажання бути сильнішими, сміливими, спритними. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.

Матеріально-технічне забезпечення:

Магнітофон, фонограма пісні «Ми веселі козачата», «Запорізький марш».

Використані джерела:

Ковальчук Л. С. Сценарій «Козацькі забави» [Електронний ресурс] / Ковальчук Лариса Семенівна. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/scenariy-sportivnogo-svyata-kozacki-zabavi-10816.html

Складова моделі успішного випускника:

 

Громадянин

орієнтири: патріотизм (очікувані результати:  формування почуття патріотизму, відданості Батьківщині);

громадянська позиція (очікувані результати: здатність до спільного життя, до співпраці у громадянському суспільстві; здатність до відповідальності перед суспільством);

здоровий спосіб життя (очікувані результати: розуміння та ведення здорового способу життя);

загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати: знання та збереження  культурних цінностей, вміння розв’язувати конфлікти, засвоєння вічних цінностей.)

Творча особистість

орієнтири: самопізнання (очікувані результати: самоактуалізація прагнень до самостійності, формування позитивного сприйняття індивідуальності в собі та новизни в оточенні);

творча самореалізація (розвиток творчої активності, реалізація творчих здібностей.

Діяльнісний підхід, ігрові технології, форми роботи – змагання, естафети.

Попередня робота:

ознайомлення дітей з українськими символами.

 

ХІД   ЗАХОДУ:

 

 

Діти заходять в зал під «Запорізький марш» і стають в шеренгу.

Вчитель 2:

 

Сьогодні свято, конкурс нині.

Сьогодні в нас козацтво тут.

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

Вчитель 1:

 

     Сьогодні  на нашому святі  присутні нащадки славних козаків – наші хлопці! Оплески їм!

      Разом з ними напередодні свята українського козацтва ми будемо змагатись у силі, спритності, винахідливості, кмітливості.

-         А чи знаєте ви, хто такі справжні козаки?

Хлопець1:

За горами високими,

За Дніпровськими порогами,

За лісами широкими

Наші прадіди жили.

Хлопець2:

Мали міць козацьку, сильную

Цінували волю вільную.

Україну свою рідную

Як зіницю берегли.

Хлопець3:

 

Хлопець 4:

Гляньте, яка Україна чарівна,

Гарна, немовби казкова царівна!

Гори, гаї,голубі небеса –

Глибинна, бентежна, велична краса !

Хлопець5:

 

Хлопець6:

Козаки – це вільні люди!

Козаки – безстрашні люди!

Козаки – борці за волю

За народну добру долю!

Хлопець7:

Козак – чесна , смілива людина,

Найдорожча йому Батьківщина!

Козак – слабкому захисник.

Цінити побратимство звик.

Хлопець8:

Козак – усім народам друг,

І лицарський у нього дух.

Козак українську любить мову,

Він завжди здержить своє слово!

Вчитель 1:

-         А де ж жили справжні козаки?

Дівчинка 1:

Острів Хортиця — республіка козацька.

Ось де слава розквітала буйноцвіттям!

Вчитель 1:

-         А який девіз всіх козаків?

Діти:

Щоб козацькому роду не було переводу,

Присягаєм на відданість Вітчизні й народу!

Вчитель 1:

 

-         А чи знають наші діти пісню про козачат?

Пісня «Ми маленькі козачата».

Дівчинка 2:

 

Дівчинка 3:

Козаки - сини Батьківщини,

В них сила духу непоборна!

Козацтво - слава України,

Це гордість наша всенародна!

Вчитель 1:

А тепер ми перевіримо наших козачат на спритність, силу та вміння долати випробування на своєму шляху.

«Поїзд»

         Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо! За моїм сигналом учасник біжить навколо поворотного прапорця, підбігає до команди, чіпляє одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього.

Підбиття підсумків.

«Одягання шароварів»

 

       Для того щоб захищати свою країну, треба бути розумним, сильним, хитрим, спритним.
Одяг у вас чудовий, але не зовсім козацький. Ану вдягніться як слід! Яка команда швидше одягне всіх своїх учасників по черзі в шаровари та козацьку жилетку, та і переможе.

Підбиття підсумків.

«Втеча полоненого козака з полону»

 

        Різне траплялося в козацькому житті. Було й так, що козаки потрапляли в полон. Та при першій нагоді вони тікали з неволі!

        Біг у мішках: перший учасник кожної команди стоїть в мішку. За сигналом ведучого виконує пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди, передаючи мішок наступному гравцеві. Виграє та команда, яка без порушень правил і швидше за всіх виконала завдання.

Підбиття підсумків.

«Кашовари»

 

Молодці козаки! Бувало, запорожці, як підмовлять на Січі якого хлопця, то перше пробують чи годиться він бути козаком. Ото звелять йому кашу зварить і наказують: „Вари так, щоб і не сира була і не перекипіла!”

     Ми також будемо варити кашу. А щоб кашу зварити, слід води наносити. Отож, чи є у вас охота на цім святі позмагатись, силу і спритність показати, як це у козаків ведеться! Де козаки спритніші?    Хто більше води принесе?

       На стільчиках у кожної команди стоять порожні банки, а біля кожної команди стоїть казанок з водою.  Козачатам з кожної команди слід під музичний супровід перенести воду з казанка в банку ложкою. перемагає та команда, яка перенесе більше води.

Підбиття підсумків.

«Перетягування канату»

Славні наші козачата! І з полону втекли, і вірних товаришів врятували. Недаремно народна мудрість каже: Гуртом і батька добре бити! То ж зараз ви всі гуртом позмагаєтесь у перетягуванні канату.

Підбиття підсумків.

Дівчинка 4:

 

 

Дівчинка 5:

Ми роду козацького діти,

ми любимо сонце і квіти,

і сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти,

землі української цвіт.

Вчитель

Скільки б ми не грали, а закінчити час.

Кращі побажання ви прийміть від нас!

        Ось і закінчилися наші змагання! Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки. Успіхів вам і здоров`я! Пам'ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу!

Нагородження хлопців пам’ятними подарунками.

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку