Автор: |
Стенченко Олена Павлівна |
Тема: |
Козацькі забави |
Клас: |
1-а клас |
Мета: |
Розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Поглиблювати їх знання про козацькі забави. Привчати дітей до систематичних занять з фізичної культури і спорту, розвивати спритність, рухливість, відчуття взаємодопомоги, формувати культуру здоров’я, прищеплювати навички здорового способу життя. Розвивати потребу оберігати, як святиню все, що пов’язано з рідною землею. Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність. Виховувати любов до України, бажання стати на її захист. Виховувати у дітей любов до національних традицій, народної мудрості, до краси і гармонії навколишнього світу. Виховувати бажання бути сильнішими, сміливими, спритними. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу. |
Матеріально-технічне забезпечення: |
Магнітофон, фонограма пісні «Ми веселі козачата», «Запорізький марш». Використані джерела: Ковальчук Л. С. Сценарій «Козацькі забави» [Електронний ресурс] / Ковальчук Лариса Семенівна. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/scenariy-sportivnogo-svyata-kozacki-zabavi-10816.html |
Складова моделі успішного випускника:
|
Громадянин орієнтири: патріотизм (очікувані результати: формування почуття патріотизму, відданості Батьківщині); громадянська позиція (очікувані результати: здатність до спільного життя, до співпраці у громадянському суспільстві; здатність до відповідальності перед суспільством); здоровий спосіб життя (очікувані результати: розуміння та ведення здорового способу життя); загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати: знання та збереження культурних цінностей, вміння розв’язувати конфлікти, засвоєння вічних цінностей.) Творча особистість орієнтири: самопізнання (очікувані результати: самоактуалізація прагнень до самостійності, формування позитивного сприйняття індивідуальності в собі та новизни в оточенні); творча самореалізація (розвиток творчої активності, реалізація творчих здібностей. Діяльнісний підхід, ігрові технології, форми роботи – змагання, естафети. |
Попередня робота: |
ознайомлення дітей з українськими символами. |
|
ХІД ЗАХОДУ: |
|
Діти заходять в зал під «Запорізький марш» і стають в шеренгу. |
Вчитель 2:
|
Сьогодні свято, конкурс нині. Сьогодні в нас козацтво тут. І в цьому залі радість лине, Козацькі ігри всіх нас ждуть. |
Вчитель 1:
|
Сьогодні на нашому святі присутні нащадки славних козаків – наші хлопці! Оплески їм! Разом з ними напередодні свята українського козацтва ми будемо змагатись у силі, спритності, винахідливості, кмітливості. - А чи знаєте ви, хто такі справжні козаки? |
Хлопець1: |
За горами високими, За Дніпровськими порогами, За лісами широкими Наші прадіди жили. |
Хлопець2: |
Мали міць козацьку, сильную Цінували волю вільную. Україну свою рідную Як зіницю берегли. |
Хлопець3:
Хлопець 4: |
Гляньте, яка Україна чарівна, Гарна, немовби казкова царівна! Гори, гаї,голубі небеса – Глибинна, бентежна, велична краса ! |
Хлопець5:
Хлопець6: |
Козаки – це вільні люди! Козаки – безстрашні люди! Козаки – борці за волю За народну добру долю! |
Хлопець7: |
Козак – чесна , смілива людина, Найдорожча йому Батьківщина! Козак – слабкому захисник. Цінити побратимство звик. |
Хлопець8: |
Козак – усім народам друг, І лицарський у нього дух. Козак українську любить мову, Він завжди здержить своє слово! |
Вчитель 1: |
- А де ж жили справжні козаки? |
Дівчинка 1: |
Острів Хортиця — республіка козацька. Ось де слава розквітала буйноцвіттям! |
Вчитель 1: |
- А який девіз всіх козаків? |
Діти: |
Щоб козацькому роду не було переводу, Присягаєм на відданість Вітчизні й народу! |
Вчитель 1:
|
- А чи знають наші діти пісню про козачат? Пісня «Ми маленькі козачата». |
Дівчинка 2:
Дівчинка 3: |
Козаки - сини Батьківщини, В них сила духу непоборна! Козацтво - слава України, Це гордість наша всенародна! |
Вчитель 1: |
А тепер ми перевіримо наших козачат на спритність, силу та вміння долати випробування на своєму шляху. |
«Поїзд» |
Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо! За моїм сигналом учасник біжить навколо поворотного прапорця, підбігає до команди, чіпляє одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. Підбиття підсумків. |
«Одягання шароварів»
|
Для того щоб захищати свою країну, треба бути розумним, сильним, хитрим, спритним. Підбиття підсумків. |
«Втеча полоненого козака з полону»
|
Різне траплялося в козацькому житті. Було й так, що козаки потрапляли в полон. Та при першій нагоді вони тікали з неволі! Біг у мішках: перший учасник кожної команди стоїть в мішку. За сигналом ведучого виконує пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди, передаючи мішок наступному гравцеві. Виграє та команда, яка без порушень правил і швидше за всіх виконала завдання. Підбиття підсумків. |
«Кашовари»
|
Молодці козаки! Бувало, запорожці, як підмовлять на Січі якого хлопця, то перше пробують чи годиться він бути козаком. Ото звелять йому кашу зварить і наказують: „Вари так, щоб і не сира була і не перекипіла!” Ми також будемо варити кашу. А щоб кашу зварити, слід води наносити. Отож, чи є у вас охота на цім святі позмагатись, силу і спритність показати, як це у козаків ведеться! Де козаки спритніші? Хто більше води принесе? На стільчиках у кожної команди стоять порожні банки, а біля кожної команди стоїть казанок з водою. Козачатам з кожної команди слід під музичний супровід перенести воду з казанка в банку ложкою. перемагає та команда, яка перенесе більше води. Підбиття підсумків. |
«Перетягування канату» |
Славні наші козачата! І з полону втекли, і вірних товаришів врятували. Недаремно народна мудрість каже: Гуртом і батька добре бити! То ж зараз ви всі гуртом позмагаєтесь у перетягуванні канату. Підбиття підсумків. |
Дівчинка 4:
Дівчинка 5: |
Ми роду козацького діти, ми любимо сонце і квіти, і сонце нам шле свій привіт. Ми роду козацького діти, землі української цвіт. |
Вчитель |
Скільки б ми не грали, а закінчити час. Кращі побажання ви прийміть від нас! Ось і закінчилися наші змагання! Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки. Успіхів вам і здоров`я! Пам'ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу! Нагородження хлопців пам’ятними подарунками. |