Перший урок "Україна - наш спільний дім"

Про матеріал
Пропоную до Вашої уваги перший урок в 1 класі НУШ на тему "Україна - наш спільний дім". Форма проведення цікава, як для дітей, так і для батьків, які теж можуть бути присутніми на 1 уроці. Види робіт підібрані з урахування особливостей учнів 1 класу.
Перегляд файлу

Урок № 1                                                                   Дата 1.09.19 р.

ТЕМА: Україна – наш спільний дім

МЕТА УРОКУ:  дати учням перше поняття про нашу державу, про державні символи,про школу, в чкій цікаво, затишно, приємно; ознайомити з правилами поведінки в школі, призначенням основних приміщень та приладів; формувати уявлення про основні види навчальної діяльності на уроках; учити дітей чітко висловлювати свої думки, творчо мислити; розвивати пізнавальний інтерес, бажання вчитися, працювати в колективі, почуття дружби та взаємодопомоги, бережливе ставлення до шкільного приладдя; виховувати повагу до рідної країни, школи та її мешканців.

ТИП  УРОКУ:  урок – подорож до країни знань разом з Нафанею.

ОБЛАДНАННЯ УРОКУ: Лялька – оберег Нафаня, дзвоник, чарівна квітка з кульок, завдання на пелюстках; слайди «Україна – рідний край», записи українських пісень; макет дівочого віночка; квітки для учнів; пам’яки першокласникам; вітальні листівки.

 

 

Хід уроку.

I. Організація класу

II. Мотивація навчання.

1. Вступне слово вчителя.

Добрий день, діти, мої любі першокласники! Я дуже рада бачити вас знову у стінах нашої школи після тітнього відпочинку. Саме сьогодні ви відправляєтесь у незвичну подорож до Країни Знань, яка буде тривати 11 років.

Сьогодні у вас знаменний день, який буває лише 1 раз у  житті кожного! Ця країна чудова і дивовижна. Поруч з вами завжди буду я – ваша перша вчителька – Яна Леонідівна. Я допоможу вам не заблукати в цій великій Країні Знань. Що ж це за країна спробуйте відгадати:

Чистенькі віконця

Сміються до сонця.

Діточки довкола,

Це наша люба  . . . .  (школа)

- Правильно, це рідна школа!

І ось ми в школі. Це наш клас.

Ми всі прийшли сюди учитись.

Життя цікаве буде в нас,

Лиш треба добре потрудитись,

Бо тільки праця нам дає:

Знання, уміння й інше диво!

Коли ж у тебе все це є,

То ти зростатимеш щасливо.

- Сьогодні розпочинається ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим шкільним святом, адже сьогодні наша держава святкує День знань і науки.

III. Основна частина. Подорож до Країни Знань.

- Хто знає, як називається держава, в якій ми живемо?

- Що вам відомо про Україну?

(відповіді дітей)

Вчитель:  Вірно, це могутня, гарна, незалежна країна. В ній є і широкі луки, і високі гори, і глибокі моря. Саме на Україні живе найщиріший народ. З давніх – давен українці оберігали свої оселі оберегами різними за формою і розмірами. Одним із найулюбленіших господарів оселі вважали будинкового господаря Нафаню. Саме він приносив затишок, спокій, любов до оселі.

(дзвенить дзвінок)

- А ось і він – Нафаня вирішив  завітати сьогодні до нашої класної оселі. Подивіться він прийшов не з пустими руками, у нього чарівний горшик і дзвоник, а в горшику незвична квітка і записка. Проситаємо?!

(вчитель читає листівку)

«Вітаю вас, любі першокласники! Я посланець Країни Знань. Мене відправила сама королева, щоб перевірити ваші сили і знання. Якщо ви виконаєте завдання моєї чарівної квітки, то отримаєте перепустку до нашої країни. Бажаю вам успіхів!»

Вчитель: Ну як, малята?! Ви зможете довести, що гідні стати мандрівниками Країни Знань?! Тоді вперед!

(вчитель відриває першу пелюстку і читає завдання)

1) Перша пелюстка «Рідна країна»

«Ваш шлях лежить через широкі лани і високі гори рідної країни. Будьте уважні! Увага на екран!»

(перегляд відеоролика про Україну)

- Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Як називається наша держава?
  • Які моря її оточують?
  • Як називається найбільша річка України?
  • Яке місто є столицею України?
  • Який пропор має наша держава?
  • Скільки років виповнилося нашій державі в цьому році 24 серпня?

Вчитель:  Молодці! Ми гарно впорались з першою пелюсткою і я відриваю наступну.

(вчитель відриває наступну пелюстку і читає завдання)

2) Друга пелюстка «Етикет».

Щоб стати мандрівником країни знань треба знати і виконувати правила поведінки у школі.

- Діти, а ви знаєте, як треба себе поводити в школі?

(відповідь учнів)

- Так, ви праві! Але наш Нафаня вирішив нам зробити ще один подарунок. Він усім приготував чарівні книжечки – пам’ятки про те, що потрібно знати усім першокласникам. Погляньте на них.

(перегляд книжечок – пам’яток першокласникам, повтор правил поведінки в школі)

 

 

 

 

Заходить вчитель – треба встать.

Коли дозволить, тихо сядь,

Спитати хочеш – не шуми,

А тихо руку підніми.

У школі парту бережи

І на парті не лежи.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно!

Уважно вчителя ти слухай,

І не поводься, як папуга!

Клас і школу бережи,

З цього дня вони твої!

- Гарні закони? Тож будемо їх дотримуватись і поводитись, як гарні учні?! Тоді уперед до наступної пелюстки!

(вчителька відриває наступну пелюстку)

3) Третя пелюстка «Дружба»

- Наш Нафаня пропонує трішки відпочити і згадати, що ми не просто учні, а міцна, дружня родина, яка завжди буде підтримувати один одного, допомагати один одному, радіти і сумувати один за одного! Тому він пропонує нам девіз нашого дружнього початку навчання:

У нас не має «Ти».

У нас не має «Я».

Ми – єдиний клас!

Ми – одна сім’я!

(розучування вірша учнями)

- Гра «В нашем классе все друзья»

4) Четверта пелюстка «Загадкова»

- Нафаня хоче перевірити чи вміємо ми збирати портфелі до школи. Для цього він підготував вам загадки про шкільне приладдя, яке стане вам у пригоді:

  • Кожен ранок йдеш до школи

І в мене складаєш знову

І зошити, і книжки.

Як ти звеш мене? Скажи!

                                   (ПОРТФЕЛЬ)

  • Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля.

Нова, гарненька  . . .  (РУЧКА)

  • Невеличка хатка,

В ній живуть малятка.

Ми їх, гостроносих,

У потрфелях носим!

                                     (ОЛІВЦІ)

  • Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?

                                                                   (ЗОШИТ)

 

 

  • Ось до класу всіх скликає

Голосистий наш дзвінок.

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на  . . . . . (УРОК)

- Сподіваюсь, що тепер у ваших рюкзаках будуть лише необхідні речі! Ну ось і залишилась остання пелюстка. Ви готові її відірвати і дізнатись завдання?

(вчитель відриває останню пелюстку)

5) П’ята пелюстка «Віночок добра і миру»

- Скажіть, як називається головний убор, який носять українські дівчата?

- Вірно, це віночок! А з чого він плететься?

- Так, саме з квіточок. Отож, щоб потрапити у Країну Знань ми маємо сплеати віночок нашої дружби і нашого настрою. Перед кожним із вас лежить квіточка, частинка нашого віночка.

 Розфарбуйте її за власним бажанням, а потім вийдіть до дошки і вплетіть її у наш віночок дружби, миру та злагоди класної родини.

(діти розфарбовують квіточки і вплетають їх у класний віночок, в цей час лунають українські пісні)

(лунає дзвоник, який дає Нафаня)

Вчитель: Ну ось тепер і ми з вами стали справжніми мандрівниками Країни Знань. Зараз я разом з нашимгостем Нафанею вручу вам посвідчення мандрівників Країни Знань. Хай ця подорож, довжиною в 11 років, буде для вас легкою, цікавою, захоплюючою і неповторною. Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щасливою людина відчуває себе тоді, коли досягне певних успіхів. Хочу кожного ранку бачити ваші радісні оченята і привітні усмішки! Нехай вам щастить у цій мандрівці Країною Знань!

(вручення привітальних листівок для першокласників)

 

doc
Додано
23 липня 2019
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку