Перший урок "Україна- незалежна європейська держава"

Про матеріал
Допомогти учням краще пізнати себе, свій творчий потенціал. Формувати громадянські якості дітей: патріотизм, людяність, працьовитість. Розвивати творчі здібності. Виховувати національну гідність, глибоке почуття любові до рідного краю.
Перегляд файлу

C:\Users\Кристина\Desktop\i (2).jpgКомунальний опорний загальноосвітній навчальний заклад «Іларіонівська ЗОШ  І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

Конспект першого уроку на тему:

« Україна – незалежна європейська країна»

 

Підготувала:Прокопенко С.М.

 

C:\Users\Кристина\Desktop\122576.jpg

смт Іларіонове

2017 н. р.

Мета: розширити знання учнів про славну історію незалежної держави – України; виховувати любов до рідного краю, гордість за свою Батьківщину; показати роль і місце України у житті Європи.

Обладнання: глобус, карта України і Європи, картки з назвами країн.

Хід заходу

 Вчитель: Пролунав дзвінок,

Починається урок,

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

                Що у нас в четвертім класі,

Діти – просто молодці!

 

Учень 1:   Ти чуєш, як шумить Дніпро,

Як лине пісня солов’їна?

То все на щастя, на добро,

То наша рідна Україна.

Не згасла проведена зоря,

Не впала правда на коліна.

У кожній думі Кобзаря

Живе могутня Україна.

В боях щербили ми шаблі

І воскресали на руїнах.

По всій землі, святій землі

Гриміла славна Україна.

І слава Хортиці гучна, ̶

І Берестечка кров невинна –

То все вона, для всіх одна,

То наша вільна Україна.

Тут все твоє – степи, гаї,

У небі туга журавлина.

Нехай повік в душі твоїй

Не згасне наша Україна.

Вчитель: Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. То родине вогнище, маленька батьківщина кожної людини, де живуть мама, тато, бабуся, дідусь, сестри і брати. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас, вийде велика держава – Україна.

 У глибину століть сягає історія нашого народу. Україна має багате й славне минуле. Вона виплекала Запорізьку Січ, славетну Києво-Могилянську Академію. Україна виколисала велетнів сили і духу – таких, як Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Сірко, Григорій  Сковорода, Устим Кармелюк, Юрій Дрогобич, Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Михайло Грушевський… цей перелік можна продовжувати й іменами наших сучасників, які примножують славу нашої Батьківщини.

 

Дівчинка: Україно! Мій духмяний дивосвіт,

Голубінь над чистим золотом волосся

Через терни йшла до волі стільки літ,

І настав той світлий день, коли збулося!

 

Хлопець: Все, що мріялось нами

Сповнилось, настало,

«Ще не вмерла Україна»

Гордо прозвучало!

(Звучить Гімн України. Виходить дівчинка з хлопцем і виносять коровай).

 

Учениця: Даруєм хліб на рушнику

На доброту і на взаємність.

І відстані найдальші меншають,

І радісніше жити на віку.

 

Учень: Даруєм хліб на рушнику –

І ніби між серцями сонце сходить,

Таке ясне, неначе згода

Між двох людей і між народів.

 

Учениця: На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми її доньки й сини…

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину

Ми маєм …її Україною звуть.

Ерудит- шоу  «Що ти знаєш про свою Вітчизну»

  (діти обєднуються у три групи і дають відповіді на запитання. За  правильну відповідь кожна група отримує смайлик – магніт. В кінці шоу підводиться підсумок, яка група перемогла.)

 

1раунд « Державні символи»

1.Назвіть державні символи України;

             2. Що означають кольори українського прапора?

            3. Яку назву має український герб?

            4.Яке слово можна прочитати на Гербі України?

            5.Як називається урочиста пісня нашої держави?

            6.Хто є авторами гімну « Ще не вмерли України…»

2 раунд «Що в Україні най-най»

          1.Найвища гора України.( Говерла)

          2. Найбільша річка України.( Дніпро)

         3.Дерево – довгожитель в Україні. ( Дуб)

         4.Найвище дерево,що росте вУкраїні.( Модрина)

        5. Найбільші міста  України ( Київ, Дніпро, Харків, Одеса)

        6. Найбільший літак( «Мрія», «Ан-255»)

       7. Найбільший звір України. ( Зубр)

      8.Найбільша гірська система.( Українські Карпати)

      9. Найбільший водоспад України.( Учан-Су, на горі Ай – Петрі, Крим)

      1о.Яке найбільше українське озеро?( Світязь на Волині)

     11. Назвіть найстаріший заповідник України. ( « Асканія Нова» на              Херсонщині.

   3 раунд « Знай наших»

          1.Назвіть прізвище видатного українського конструктора космічних кораблів. (С. П.Корольов).

         2. Назвіть найвідомішого українського поета і художника, якого вважають засновником української мови ( Т. Г. Шевченко.)

        3. Назвіть відомого українського  педагога, що створив школу радості.

            (В. О. Сухомлинський)

      4. Відома на весь світ українська майстриня- художниця( К. Білокур)

     5. Ім’яукраїнськoї  поетеси, письменниці, патріотки, яка над усе любила    свій рідний край і  за це отримала псевдонім Українка. ( Леся)

     6. Перший космонавт – українець, який здійснив політ у космос.

             ( Л. Каденюк)

Вчитель: - Молодці, ви добре справилися із завданням, а зараз послухайте наших   кореспондентів. 

 

Учень: Європа – частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічують 50 незалежних держав, серед яких і наша Україна – одна з найбільших за територією країн Європи. Вона поступається лише Росії.

 

Учень: Сучасна Україна – незалежна держава. Розташована у східній Європі. Має кордони: на північному заході з Білоруссю, на сході з Росією, на заході – Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. На півдні омивається водами Чорного і Азовського морів.

 

Учениця: В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи. Ще в 19-му столітті австралійські географи за допомогою приладів знайшли таку точку. Вона розташована поблизу села Ділове, Рахівського району Закарпатської області, що на березі річки Тіса недалеко від кордону з Румунією.

 

Учень: Українці не раз рятували Європу від навали вражих орд. І в часи набігів ханських орд, і в боротьбі з турками та татарами, і у роки Другої світової війни.

 

Учениця: Можна довго говорити про вклад українців в європейську історичну скарбничку, та зрозуміле одне – наша держава ніколи не була околицею Європи, а мала славу міцної держави.

 

Фізкультхвилинка.

 

Вчитель: Жити в сучасному світі ізольовано від світового співтовариства практично неможливо жодній країні. Велику роль відіграють міжнародні організації. Загальна кількість міжнародних сучасних організацій наближається до 5 тисяч. Україна розвиває співробітництво з міжнародними організаціями, перш за все європейськими. На сьогодні в Європі дієкілька впливових міжнародних організацій - Рада Європи, Європейський Союз, Організація з безпеки та співробітництва в Європі, Організація Північноатлантичного договору (НАТО).

 

Детальніше про Європейський Союз, до якого має намір вступити Україна, нам розкажуть міжнародні оглядачі.

 

1-ий учень: Деякі країни Європи об’єдналися і утворили союз держав, який назвали – Європейський Союз. Спочатку до нього входило 6 країн, а з липня 2013 року він налічує 28 країн.

 

2-ий учень: Країни союзу спільно приймають закони, розробляють правила для поліпшення життя європейців. У Європейського Союзу є свій прапор і своя грошова одиниця (валюта) – євро.

 

3-ий учень: Прапор Євросоюзу - це прямокутне полотнище синього кольору, яке має в центрі коло з 12 золотих зірочок як символ єдності і солідарності народів Європи. Кількість зірочок є незмінною і не має нічого спільного до кількості країн-членів організації. В різних традиціях число 12 є символічним числом,що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника. Коло є ще й символом єдності, повноти.

 

 

4-ий учень: 9 травня у країнах Євросоюзу відзначають День Європи. Цього дня європейці вшановують спільні цінності, спільну історію.

Колективно – творча справа « Моя Україна – європейська держава»

 

Учитель: Дякую. Та наша розповідь про Україну була б не повною, коли б ми не згадали про внесок українців у розвиток європейської культури . Наші предки свято берегли успадковані надбання, накопичували знання, ділилися своїми кращими надбаннями з іншими народами, вносили свої найвидатніші пам’ятки до скарбниці світової культури.

 

Учениця: Вставай, Україно! Вставай!

Виходь на дорогу свободи,

Вже грає широкий Дунай,

Де живуть європейські народи.

 

2-га ведуча: Я на рідній мові друзям щастя зичу,

Хай добро хлібину кожному несе.

У гостинну хату щиро всіх покличу

І вони, я певна, зрозуміють все.

І вони, я певна зрозуміють слово,

Де вкраїнська мова пахне барвінкова,

Де вкраїнська пісня розправля крило.

 

1-ша ведуча: Рідне слово моє – в нім озвуться віки,

Рідне слово моє – і крізь хмари сія.

Словом вишию день – простелю рушниками,

А на тих рушниках – Україна моя.

  Хвилина - єднання

Вчитель: - А зараз дітки давайте станемо в коло, запалимо свічку, передамо її один одному і скажемо найщиріші побажання нашій країні.

  • А тепер візьмемося всі дружно за руки і тричі скажемо:

« Із мрією в серці про мир в Україні»

 

C:\KINGSTON\рис2.jpg

 

 

 

 

F:\1 сентября\IMG_20170901_091436.jpg

 

 F:\1 сентября\IMG_20170901_091445.jpg

docx
Додано
12 червня 2020
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку