4 клас
Навчаємося разом
Тема: Аналізувати притчу «Повна склянка». Робота в парах змінного складу з формування вміння переказувати текст. Вправи на розвиток мислення.
Хід уроку
Вчитель: Продзвенів уже урок, починаємо урок. Посміхніться один одному, побажайте гарного настрою. Гарний настрій – запорука успіху на уроці.
Вчитель: Які ви знаєте правила визначення цілей?
Правила визначення цілей
Вчитель: Наша ціль – стати успішною людиною і ми крокуємо до мети. Подивіться на дошку, який нас чекає маршрут.
Вчитель: Тому будемо працювати швидко, активно, вдумливо.
Вчитель: Прочитайте разом з диктором вислів британського державного й політичного діяча Бенджаміна Дізраелі.
Секрет успіху – наполегливість у досягненні мети.
Вчитель: Поясніть, як ви його розумієте.
Вчитель: Подивіться на екран і запам'ятайте. Побачене відтворіть у зошитах.
Щодня повинні ми робити крок до мети, намальованої бажанням.
Георгій Александров
Вчитель: Поясніть, як ви його розумієте.
Вчитель: Подивіться на екран, і разом з диктором прочитайте притчу «Повна склянка».
Професор узяв п'ятилітрову скляну банку і поклав у неї каміння. Коли не було можливості додати в банку жодного каменя, він запитав студентів, чи повна банка. Відповіли: так, повна. Тоді він відкрив банку горошку і висипав її вміст у велику банку. Горошок зайняв вільне місце між каменями. Знову професор запитав студентів, чи повна банка. Відповіли: так, повна. Тоді він висипав у банку пісок. Пісок зайняв усе вільне місце. Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка. Відповіли: так, цього разу однозначно повна.
-А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка – це ваше життя. Камені – це найважливіше у вашому житті: сім'я, здоров'я, друзі, - усе необхідне, щоб життя було повним навіть у випадку, якщо все інше втратите. Горошок – це речі, які особисто для вас важливі: навчання, робота, авто, будинок. Пісок – це решта, дрібниці. Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де б розмістилися горошок і камені. Так само і у вашому житті: якщо витрачати весь час і енергію на дрібниці, не залишиться місця для головного. Займайтеся, насамперед, каменями, тобто найважливішим у житті. Решта – це тільки пісок.
Вчитель: Що професор хотів пояснити студентам? Що означає банка? (Життя) Що означають камені? (Сім'я, здоров'я, друзі)
Вчитель: Подивіться на екран. Перегляньте презентацію зі словосполученнями, які допоможуть скласти цікавий текст-розповідь. Відтворіть їх із пам'яті.
Професор філософії, повна банка, банка з камінням, банка горошку, наповнена піском, важливі речі, визначати пріоритети.
Вчитель: Попрацюйте у парі. Усно складіть текст-розповідь про професора й студентів із притчі. Візьміть участь у конкурсі на кращий текст-розповідь.
Вчитель: Поміркуйте, які ваші цілі можна порівняти з камінням із притчі.
Вчитель: Уявіть, що друзі запропонували подивитися цікавий фільм, а вам необхідно виконати складне домашнє завдання з математики. Як ви вчинете? Позначте світлину, яку ви обираєте.
Піду з друзями на перегляд фільму, а вже потім виконаю домашнє завдання з математики.
Спочатку розв'яжу всі задачі з математики, а тоді вже переглядатиму фільм.
Вчитель: Наступна сходинка до нашого успіху – завдання Розумниці. Потрібно переглянути фрагменти фільму, розфарбувати кружечки біля малюнків, що ілюструють побачене у відеофрагментах. Розкажіть, що стало відомо з відеофрагментів.
Вчитель: Виконаємо вправу на визначення швидкості читання. По команді «почали» ви починаєте читати текст, а по команді «стоп» - закінчили. Попрацюйте в парі і поділіться своїми результатами. Ви стали вже на крок ближче до своєї мети.
Вчитель: Поділимо клас на дві команди: команда «дослідників» і команда «винахідників». Перша команда опрацьовує перший текст, друга команда – другий.
Звучить музика, діти рухаються танцювальними кроками хаотично по класу. Музика стихає – шукають пару, тримаючись за руки переказують один одному текст. Повторюють так двічі.
Вчитель: Наступний крок до успіху на уроці – робота в четвірках. Розбийтеся на четвірки. Один із четвірки тягне карточку з номером тексту, який будете опрацьовувати. Ділите текст на частини, визначаєте відповідального за кожну частину тексту, розповідаєте текст.
Експерти (учні, які не виступали) визначають кращу четвірку.
Вчитель: Гарно попрацювали – можна і відпочити, розгадати в парі цікавий ребус.
,
,, Р=РІ Патріот
Вчитель: Яке слово у вас утворилося? Хто такий патріот? Чи можете ви себе назвати патріотом?
Вчитель: Попрошу побути в ролі кореспондента і підвести підсумок нашого уроку.
Вчитель: Всі ви гарно працювали, разом ми крокували нашими східцями до успіху і дійшли до нагороди. Можете похвалити свого товариша і самого себе.