Перший урок в 2019-2020 н.р. "Єдина Україна"

Про матеріал

Перший урок для 6 класу 2019-2020 н.р. "Єдина Україна". Повна розробка з додатковим матеріалом.

Перегляд файлу

Єдина Україна

 

Нема на світі України,

             Немає другого Дніпра.

                    Т. Шевченко

 

Мета:розширювати знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до України; прищеплювати розуміння значимості Вітчизни для кожного громадянина; продовжувати сприяти формуванню патріотичних почуттів; виховувати повагу до державних символів України; вчити шанувати історичне надбання та здобутки своєї Батьківщини; розвивати пізнавальні інтереси школярів.

 

Хід  уроку

 

І. Організаційний момент.

Учитель. Доброго дня, дорогі мої діти. Ось вкотре ви переступаєте поріг нашої школи, залишаючи позаду 3 веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку, наші шестикласники та семикласники, був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми.

ІІ. Основна частина уроку.

Учитель. Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну.

Учитель. З чим асоціюється у нас наша Батьківщина? Які образи виникають у нашій уяві, коли ми чуємо слово «Україна»? А перевіримо це ми за допомогою вправи «Коло асоціацій».

 

Вчитель:

Гарна назва «Україна»

Сенс значний в собі таїть

«У» - то урожай в країні,

«К» - то Київ, що стоїть.

«Р» - рівнини під степами,

«А» - то армія міцна.

«Ї»  сховалась за лісами,

«Н» - то ненька дорога.

«А» - то аґрус, абрикоси.

І акація струнка.

Що розпустить коси,

Коли прийде вже весна

Учитель. Україна – це яскравий, неповторний і такий рідний та близький нам усім світ. Шануймо її, бережімо її, тому що тільки на своїй землі ми можемо відчувати себе захищеними.

Учитель. Діти,а чи знаєте ви, як за легендою українці отримали свою рідну землю?! Я пропоную вам переглянути відео і дізнатися про це.

 

( Перегляд  відео «Легенда про Україну)

https://youtu.be/D692Z4tJ8rg

Нам є чим пишатися… Чим?

Учні:

  • Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі.
  • - Географічний центр Європи знаходиться неподалік містечка Рахів?
  • Українці зробили найбільший келих шампанського  у світі
  • Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи, довжина 1225 м
  • Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м
  • Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі
  • Україна розробила літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю
  • В Укрвїні  зосереджено чверть світового запасу чорнозему
  • Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га
  • Пам`яники Шевченку встановлено понад у 1200 містах світу і за кількістю поступається лише Будді.

 

Перегляд відеоролика «Сім цікавих фактів про Україну»

 

Учитель. Ось бачите, діти, яким скарбом ми з вами володіємо. Нам потрібно берегти, примножувати те, що маємо, аби не втратити. І сьогодні наша справа – відвойовувати і боронити власні куточки. Ми знаємо з вами, що нелегкі часи панують і зараз на Україні. Знову ворог хоче собі ласий шматок від нашої Батьківщини, але вірою і правдою боронять наші землі на сході України мужні та сміливі вояки, які прагнуть, щоб ми з вами  мали мирне небо над головою. На жаль, діти, війна – це не тільки радість від перемоги, але й великий біль від втрат. З початку оборони нашої Вітчизни багато  воїнів окропили рідну землю власною кров’ю. Ціна оборони рідної сторони – це життя. В душах тисяч матерів залишаються відкриті рани та біль від втрат. Тому нам, людям, що живуть на мирних територіях України, потрібно шанувати і берегти пам’ять про захисників, що ціною власного життя відвойовували кожен сантиметр нашої землі. Вшануймо їхню пам’ять хвилиною мовчання.

( Хвилина мовчання)

Учитель.Без сумніву, ми  з вами любимо нашу Батьківщину. А чи знаємо ми її куточки? Чим ми можемо пишатися? Діти, а в яких куточках України були ви?

( Діти називають місця України, які вони відвідували)

Учитель. А чим вразили вас ці місця? Чим запам’яталися?

( Учні відповідають)

Учитель. Як бачимо, Україні є чим пишатися. Кожного року ми зустрічаємо на теренах нашої держави велику кількість туристів, які знають і люблять Україну. Поважають нас як націю і  ставлятьсядо неї шанобливо.

Учитель. Погляньте на політичну мапусвіту

( Школярі знаходять Україну на мапі світу)

Учитель. А на якому материку ми з вами живемо? (Євразія)

Учитель.А в якій частині Євразії ми з вами знаходимося? (В Європі)

Учитель.Так, ми з вами європейці. Хочу зазначити, діти, що саме на території нашої держави знаходиться географічний центр Європи. А розташований він у селі Ділове (Рахівський район Закарпатської області).

Учитель. Дуже добре, що  європейські країни (і не тільки європейські) не лише милуються  нашими краєвидами, поважають нас як націю, але й охоче допомагають нам, сприяють успішному розвитку нашої країни, хочуть, щоб наша нація процвітала, адже вона багата на історію, звичаї та традиції. Існує навіть співдружність держав Європи, яка має назву Європейський Союз. І Україна є претендентом на вступ до цього співтовариства. Якщо ми вступимо до цієї організації, то матимемо можливість для кращого розвитку нашої держави.

Учитель. Діти, пригадайте, а що ми знаємо про Україну? Що нас вирізняє

з-поміж інших країн? (Очікувані відповіді учнів: державна символіка, усна народна творчість, народні символи, костюм, страви і т. д.)

Учитель. А зараз я пропоную перевірити ваші знання про Україну.

 

Питання:

 

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)
  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
  5. Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)
  6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  7. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)
  8. Який із найдревніших знаків є Малим Державним Гербом України? (Тризуб)
  9. Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)
  10.  Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)
  11. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  12.  Як називається Основний Закон України? (Конституція)
  13. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
  14.  Які кольори Державного прапора України? (Синій, жовтий)
  15. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
  16. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. («Кобзар»)
  17. Назвіть композитора, який поклав вірші Павла Чубинського, що стали гімном, на музику? (МихайлоВербицький)
  18. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)
  19. Одним з українських символів козаків є…(булава)
  20. Найглибше озеро України? (Світязь)
  21. Найвища гора України (Говерла)

 

 

 

Українські пазли:

Emzbsx53brs.jpg   KDmlhWX6q8k.jpg

 

WxRVbey2O84.jpg   x653J2maHUQ.jpg

 

 

 

 

 

 

Українські розмальовки:

 

2AWiJcKipPk.jpg

AsF7K_khWkU.jpg

 

 

x2-X2YUhp9M.jpg

M1xa2RPmZEY.jpg

 

 

lTVsbU2Z-gk.jpg

 

GCHe2pMfKSo.jpg

 

 

Моє літо:

FB_IMG_1565451664353.jpg

 

Підсумок.

Учитель. Отже, є нам чим пишатися. І багато ми знаємо про нашу державу. Залишається нам, теперішнім і прийдешнім поколінням, зберігати та примножувати дорогоцінні скарби нашої неньки України.

Учитель. Я хочу, щоб ми зробили голубів миру. У наш складний і неспокійний час, коли лунають постріли і гинуть молоді люди, квіт нації, що захищає країну від ворога, хочеться лише побажати, щоб скоріше на нашій землі запанував мир.

 

http://www.schastlivaya-mamochka.ru/wp-content/uploads/2015/03/9-maya-golubi.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Прийміть подаруночки-закладки з початком нового навчального року.

FB_IMG_1565463287720.jpg

FB_IMG_1565517105268.jpg

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Рябушкіна Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Максименко Ірина Іванівна
    Дякую, дуже гарна розробка
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ПОЛІЩУК Світлана
    Доброго дня. Щиро вдячна авторові за розробку уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Стрельченко Тетяна Миколаївна
    Розробка вдала: чітко, послідовно, цікаво! Дякую.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
16867
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку