Проект "Ти на життя і щастя маєш право"

Про матеріал
Проект допоможе класному керівнику здійснювати правове виховання учнів. Діти матимуть можливість дізнатися не тільки про свої права, але й обов’язки.
Перегляд файлу

                              Проект «Ти на життя і щастя маєш право…»

Тип проекту. Дослiднопошуковий, особистiсний.
 Актуальнiсть. Формування морально-етичних і правових норм майбутнього повноправного члена суспільства повинне починатися якомога раніше й проводитися паралельно послідовному пізнанню дитиною навколишнього світу. Правове виховання повинне базуватися на вже вироблених морально-етичних і етичних установках підлітка. Воно починається в сім’ї  й у початкових класах школи, де дитина засвоює перші правила поведінки в колективі, свої права та обов’язки.                                                                                                                                   Ефективність правових профілактичних засобів значно зростає, коли до роботи залучаються досвідчені професійні працівники слідчих органів міліції, прокуратури й оперативної служби МВС.                                                                                                           Кожна дитина повинна навчатися високим громадянським чеснотам, знати, що означає бути громадянином України.                

Гармонійне виховання й правова освіта є, на нашу думку, найбільш слабкою ланкою у виховній роботі з дітьми, але не менш важливою і потрібною тому, безперечно, досить актуальною в наш час.                                                                                                                                  Мета:                                                                                                                                                                                    • Формувати морально-етичні та правові норми майбутнього повноправного члена суспільства.                                                                                                           • Допомогти дітям зрозуміти  істинність і значущість міжнародних документів  - Декларації прав дитини та Конвенції про права дитини, ознайомити із законами України, що охороняють дитинство.                                                             • Дослiдити моральнi основи кожної родини,  адже саме в сім’ї дитина вперше дізнається про свої права та обов’язки.     
 • Спонукати батькiв до виховання дiтей; налагодити взаємодiю батьків i класного керiвника, бо тільки спільними зусиллями можна виховати справжнього громадянина України.
 Очiкуванi  результати:
 • Учнi навчаться здобувати iнформацiю та дослiджувати, як в Україні захищаються їхні права .                                                                                                                    • Школярi набудуть навичок  свідомо оцінювати людські вчинки та відповідати за свої.                                                                                                                                                                                   • Дiти навчаться створювати продукт проекту згідно з критерiями та представляти його.
 • Учнi вдосконалять уміння iндивiдуальної та гупової роботи.
 • Дiти отримають досвiд аргументацiї своєї думки, iлюстрування iдей, дослiджень, виступів  перед аудиторiєю.
 • Сформуються навички дiтей творчо оцінювати результати проектної дiяльностi та особистi досягнення пiд час роботи над проектом.
 Реалiзацiя проекту:
 1. Конкурс малюнків «Я маю право…».
 2. Анкетування  « Що я знаю про свої права та обов’язки?»
 3. Година спілкування «Дитина під парасолькою прав».
 4. Урок української  літератури «…Дала серце, та не дала вроди» (за опо-віданням С. Черкасенка «Маленький горбань».)
 5. Виготовлення «Дерева роду».
 6. Конкурс вiршiв «Права моїх ровесників».
 7. Фотогазета «Щаслива родина, де щаслива дитина»
 8. Створення колажу «Щаслива дитина в сім’ї».                                                                                                                                                                                                                                                                                                            9. Батькiвськi збори «Батьки — першi вихователi дитячих
душ».                                                                                                                                                                     10.Зустріч із працівниками прокуратури та міліції.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Година спілкування « Дитина під парасолькою прав».

 Мета:                                                                                                                                  • Закріпити знання учнів про права і свободи дитини в Україні; вчити ана-лізувати життєві ситуації, визначати в них порушення прав дитини, розкрити поняття «закон», «конституція»,   «декларація», «право»,  ознайомити учнів із змістом основних статей Загальної Декларації прав людини, Конвенції про пра-ва дитини, Конституції України; учити цінувати права людей; довести, що треба вміти користуватися правами і виконувати обов’язки;                                                                  • розвивати логічне мислення  творчу уяву;                                                                                • виховувати свідомого громадянина України.                                                    Обладнання: Конвенція про права дитини(плакат), фотогазета «Щаслива родина, де щаслива дитина», друковані матеріали для групових вправ.                                                                          Хід години спілкування                                                                      Вступне слово вчителя.     У неньки народилося дитя.                                                                                                                                          Дитя  моє! Бог дав тобі життя.                                                                                                                                    І щоб ніхто не заподіяв шкоди                                                                                                              Тобі, малесенький громадянин, -                                                                                                                             Бог дав закони нашому народу.                                                                                                                    Він твій, цей світ широкий за вікном.                                                                                             Ти на життя і щастя маєш право                                                                                                                            Під золото-блакитним  знаменом                                                                                                                                         Своєї  Української держави.                                                                                                      Діти! Ви всі живете в чудовій країні – Україні. Наша держава навчається демократії, ви – високим громадянським чеснотам. Що ж означає бути грома-дянином України? Відповідь на це питання ми з вами шукали, працюючи над проектом «Дитина під парасолькою прав». Крок за кроком кожен з вас пізнавав свої права та обов’язки і зрозумів  істинність і значущість міжнародних доку-ментів – Декларації прав дитини та Конвенції про права дитини. Закон — обов’язкове для всiх правило. Вiн приймається i захищається державою. Голов-ний закон — Конституцiя. Слово «конституцiя» у перекладi з латинської мови означає «устрiй», «установлення». Ця невеличка книжка (учитель демонструє Конституцiю України), є  визначальною для всього укранського народу. У статтях Конституцiї сформульованi права й обов’язки громадян України. Цей документ разом iз тим є й програмою дiй. На основi Конституцii складаються всi iншi закони, постанови, рiшення, якi регулюють дiяльнiсть i взаємини гро-мадян.
Роздiл про права людини — один iз найважливiших у Конституцii Украiни. У ньому спочатку перелiченi особистi права, потiм — полiтичнi, а потiм — соцiально-економiчнi й культурнi.
Якщо ми говоримо «право», то завжди  маємо на увазi обов’язок, i навпаки. Ми — громадяни України, i у нас є обов’язки перед Вiтчизною, своiм народом, iншими людьми, перед своiми рiдними i близькими. Головний обов’язок — поважати права iнших! 
Закони держави повиннi захищати людину, ii права, особливо права дитини. Таких прав дуже багато.   Тож ви зараз доповніть уявну «парасольку прав» своїми варіантами.

 

  1.  «Парасолька прав»   

 

                                     ПРАВО          НА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Творче  дослідження: «Відтвори і прокоментуй права дітей»
  2.    (Діти в групах отримують завдання, відтворюють і коментують рядки із дитячих віршів.                                                                                                                                        1.Вітько-третьокласник крокує додому                                                                                                                 Героєм таким, що не снилось нікому.                                                                                       Аж раптом Вітькові назустріч – першак.                                                                                Всміхнувся Вітько і промимрив: «Так-так!»                                                                                   І, випнувши груди, підходить до нього.                                                                                  – Гей, ти! Треба старшим давати дорогу! -                                                                                                  І хлопця малого портфелем як лясне!                                                                                          Аж всівся на землю малий першокласник…                                                                           Вітько реготнув : «Так і треба, щоб знав!»                                                                           І далі по вулиці покрокував.                   (А. Костецький «Чемний герой»)

2.Хлопчик цей – велика злюка,                                                                                                      Він мене шарпнув за руку,                                                                                                         Обізвав: «Всезнайка, соня                                                                                                               І бабусина тихоня,                                                                                                                         Млямля, чапля із поліна                                                                                                                                                                         І зануда, як мальвіна»                                                                                                                            Я сказала: «Ти на вроду –                                                                                                                                  Мов опудало в городі».                                                                                                                    Він сказав…                                                                                                                                    І я сказала…                                                                                                                                           Він замовк. І я мовчала.                                                                                                                                      Ми замовкли, а на гіллі                                                                                                            Яблука гойдались спілі…                                                                                                          Хлопчик яблуко зірвав                                                                                                                      І мені подарував.              (М Людкевич «Чим кінчається сварка…»)

3. - Татусю,  татусю, куди йдеш?                                                                                              Чому мене, синочка, не береш?                                                                                                                Ти будеш косити,                                                                                                                              Я - траву носити.                                                                                                                                                              Чи візьмеш?

 

  - Матусю, матусю, куди йдеш?                                                                                              Чому мене, донечку, не береш?                                                                                                                Ти будеш сапати,                                                                                                                              Я – бур’ян збирати.                                                                                                                                                              Чи візьмеш?          ( М. Підгірянка «Помічники.»)

 

 

4. Щоб Федя в географії кохався,                                                                                                         і знав у ній безмежжя чар і див                                                                                                                              і щоб у школі з ліньками не знався,                                                                                             Олесь йому загадку спорудив:

 

- Чи ти країну в Африці узнаєш,

В якій ріка оранжева тече?

Назад країни назву прочитаєш –

Тебе за ліньки сором обпече…

 

Федько по карті йде, мов крізь болото,

Одразу видно: в джунглях новосел.

Олесь йому: - Таж он вона – Лесото!

Федько назад читає: - От – Осел!         (Д . Білоус «Загадка з географії»)

3. « Я маю право на сім ю …»                                                                                                Учитель.                                                                                                                                        «Родина», «рід» — якi слова святi!
Вони потрiбнi кожному в життi,                                                                                                              Бо всi ми з вами гілочки                                                                                                                                                             На деревi, що вже стоїть вiки.                                                                                                                                                                         Це дерево — наш славний родовiд,
Це батько, мати, прадiд твiй i дiд.
 Кожна дитина має право на ім’я, на виховання в сім ї, на захист і піклування. А ви, у свою чергу повинні шанувати і поважати всіх членів сім ї. Тому кожен з вас виготовив родовідне дерево і зараз представники груп прокоментують його. А творча група в цей час почне роботу над створенням колажу « Щаслива дитина в сім ї»

(Дiти розповiдають про свій рід, про значення деяких імен, зокрема і свого)

4. Робота з Конвенцією про права дитини.

(Учитель роздає картки, на яких зображено світову книгу прав дитини. Учні по черзі читають по одній статті, показують малюнки  і своїми словами пояснюють їхній  зміст.)

Учитель.  Діти, а зараз давайте познайомимося із листом вашого ровесника, з думками якого, мабуть, погодиться кожний з вас.                                                                             5. Вправа «Мікрофон»                                                                                                                                  Бiжу вперед...
 Минають роки. Менi вже чотири. Я хочу пізнатй цiлий свiт. Але скiльки нотацiй i повчань спрямовано на мене.                                                                                                           Я, маленький бешкетник, нагадую прострiляну мішень. І все  ж таки, незважаючи на це, я наполягаю на своєму й не бажаю зрікатися власних пошу-кiв. Я маю на це  право.
 Час швидко бiжить. Я виростаю. Я знаю весь свiт та «захищаюсь» вiд дорослих , якi не розуміють, що кожна людина потребує захисту своїх прав i свобод. Вони є непорушними.
 Кожна людина має право на вiльний розвиток своєї осбистостi, житгя, повагу до її гідності, свободу й особисту недоторканнiсть, свободу думки  i слова, свободу свiтогляду та вiросповiдання.
 Кожен громадянин України має право володiти i розпоряжатися своєю власнiстю, результатами своєї iнтелектуальної, творчої дiяльностi. Людина має конституцiйне право на працю, яку вона вiльно обирає або на яку вiльно погоджується.                                                                                                                                                   Кожна людина, що працює, має право на вiдпочинок та соцiальний захист. Кожному гарантуєгься право на охорону здоров’я та освiту. Громадянам гарантується свобода лiтературної, художньої, наукової i технічної творчості.
Кожен має право на правову допомогу. Права i свободи людини  захищаються судом..
 Менi шiстнадцять рокiв. З маленького дива я перетворився на громадянина України. Але все-таки залишився «не вiдредагованим», «не вiдкоригованим», дорослим. Такий, який є.
 Я намагаюся, незважаючи на щупальця цензури дорослих, бiгти вперед по дорозi, що веде до прав i свободи кожної людини!
Аде при цьому не забуваю про обов’язки, якi має кожен громадянин нашої  держави.
 - Чи згодні ви з думками хлопчика? Чому?                                                                                          - Що потрібно зробити, щоб «відредагувати» його?                                                             6.Гра «Хто перший?» (Учитель роздає картки, на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той, хто першим виконає завдання. Спікер групи зачитує права і обов’язки.)

 ПРАВА                                                                                                                                         На життя та охорону здоров я;                                                                                                                            на навчання; на ігри, розваги, відпочинок;                                                                                                    на користування, бібліотеками, відвідування пам’яток культури;                                                      на свободу об’єднань і мирних зібрань;                                                                                              на захист від роботи, яка шкодить здоров’ю і розвитку.                                                                          ОБОВ ЯЗКИ                                                                                                                                                Дотримуватись правил дорожнього руху;                                                                                        берегти природу, пам’ятки культури;                                                                                                      старанно вчитися;                                                                                                                  дотримуватись правил особистої гігієни;                                                                         виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків;                                                                                дотримуватись розкладу дня й ощадливо використовувати час.                                              

8.Цікаві завдання                                                                                                             Учитель.  .  Зараз наша творча група покаже нам, якою ж вони уявили щасливу дитину  ( Діти  презентують  колаж «Щаслива дитина»)                                                               А на закінчення завдання, які ви дуже любите: ребуси , кросворди, цікаві вправи.

Заключне слово. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов’язки. Прагнучи відстояти свої права , не порушуйте  права інших.

 

docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку