Перший урок в навчальному році "Україна –це ти"

Про матеріал
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, її історію, державні та народні символи. Розвивати увагу, пам'ять, виразність читання. Виховувати любов до рідної країни, почуття патріотизму.
Перегляд файлу

ПЕРШИЙ УРОК У НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

 

 

 

Тема: Україна –це ти.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну,   її історію, державні та народні символи.

Розвивати увагу, пам'ять, виразність читання.

Виховувати любов до рідної країни, почуття патріотизму.

 

Обладнання: ноутбук, презентаційний матеріал, карта Європи, карта України, зображення прапора, гімну, герба, малюнки квітів, вишиті рушники, вислови про Батьківщину, рідну мову.

І може, світ тому я полюбив,

 

що Україна є у цьому світі...

 

І. Вступне слово учителя.

 

Оця земля, це небо, ці стежини,

 

Поля безкрайні, річенька в гаю,

 

Усе – моє, все зветься – Україна,

 

Її – всім серцем рідну я люблю!

 

Шумливий ліс, Дніпра зелені кручі,

 

Говерла, що знялась за небокрай…

 

Ці люди – роботящі і співучі,

 

Це все моє – це наш славетний край.

 

Земля, омита кров'ю, буде завше

 

Боротись за святе і за своє.

 

І Схід, і Захід – все це рідне, наше.

 

Усе її багатство – це твоє!(А. Ткаченко)

 

1.2. Перегляд відеоролика. Тіна Кароль та Голос.Діти «Україна – це ти».

1.3. Чи не виникало у вас запитання, — чому доля нашого народу така трагічна?(відповіді учнів)

-  Прогорнімо сторінки історії — від найдавніших до новітніх часів. (перегляд відео Історія України на карті Європи за останнє тисячоліття).

 

Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море.

 

Сьогодні на уроці ми перегортаємо сторінки нашої історії. Подивимося, яке місце на карті Європи посідає Україна – наша Батьківщина. Плідно працюючи, перетворімо ось цей терновий вінок на барвистий віночок України – символ віри, надії і любові, символ щирої дружби і гостинності українського народу.

За кожне  повідомлення ми будемо прикрашати вінок квітами. Першу нашу квіточку прикріплять дівчатка. Це чорнобривці – символ материнської любові, терпіння.

          1 –й   учень          Мій край чудовий – Україна,

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я

 

2 –й  учень            Багато держав є, людей і мов різних

Та кожному мила одна лиш єдина

Найкраща з усіх, то є рідна країна,

Мені ж наймиліша – моя Україна.

Метод «Мої асоціації».

Вчитель: - Діти, з чим у вас асоціюється слово «Батьківщина»?

З якими поняттями, словами, історичними фактами

асоціюють Україну в світі? (вареники, борщ, козаки, Запорізька Січ,

Хортиця, Дніпро, Чорнобиль, брати Клички, Тарас та Андрій

Шевченки тощо).

 

3–й учень (заздалегідь підготовлений учень виступає в ролі вчителя географії).

Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням. Вона - частина єдиного європейського простору,  що простягається від Піренейського півострова до Уралу, від Скандинавії до Сицилії.

 

Суверенна Україна увійшла в сім’ю європейських народів після здобуття незалежності в 1991 р.

 

Площа нашої держави 603,7 тис км2, що становить 5,7% площі Європи. Загальна протяжність кордонів 6 500 км.

 

Фізико-географічне положення України визначається розташуванням її території на південному заході Східно-Європейської рівнини (між 22° і 40° східної довготи та 45° і 52° північної широти) в центральній частині Європи. Переважна рівнинність території, м’який помірно-континентальний клімат, родючі ґрунти є сприятливими для проживання і господарської діяльності населення.

 

Україна межує з Білоруссю, Росією, Молдовою, Румунією, Угорщиною, Словаччиною, Польщею. Всі наші сусіди – держави з перехідною економікою, які або вже є членами Європейського Союзу або ж прагнуть тісної співпраці з цією авторитетною міжнародною організацією, що є гарантом стабільності та процвітання в Європі.

 

Географічне положення України дуже вигідне. Через її територію проходять транспортні шляхи, що з’єднують країни Азії, Західної та Центральної Європи. До них належать 10 міжнародних залізниць, автомобільні магістралі, магістральні трубопроводи. Україна має 19 морських портів, діють паромні переправи (Іллічівськ – Варна, Іллічівськ - Поті). Через Дунай здійснюється сполучення з багатьма країнами континенту.

 

4 –й  учень  Метод «Чи знаєте  ви, що...»

Сучасна Українська держава (як уже було сказано, площа — 603,7 тис. км2) за розмірами території переважає всі європейські країни (усією територією розміщені в межах Європи). Площа України становить 5,7 % території Європи. За чисельністю населення (понад 46 млн осіб станом на січень 2009 р.) Україна поступається лише чотирьом європейським державам: ФРН, Великій Британії, Італії та Франції. Частка населення України в населенні Європи становить 6,4 %.

 

Серед 194 суверенних держав світу станом на початок 2009 р. Україна за площею посідає 43 місце, тобто займає 0,44 % території світу. За чисельністю населення наша держава станом на січень 2009 року займала 27 позицію. Частка населення України в населенні світу становила 0,7 %.

 

5 –й Вистраждавши, виборовши собі волю, Україна має тепер свою державну мову, свої державні символи: герб, прапор, гімн які уособлюють її історію.

 

Вчитель:  Молодці, діти. Гарні повідомлення ви підготували. Прикріпіть і ви свою квіточку. Це калина – символ неперервності роду українців, символ любові, гармонії.

Енергізатор. ( Вправа виконується сидячи. Діти виконують певні рухи).

Вчитель: Наша Україна багата на ліси, пшеничні поля, чисту воду.

  •                  Якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду, - дайте один одному руку.
  •                  Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні.
  •                  Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту,  бережете українську пісню,  - сплетіть руки вгорі.
  •                  Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімна, - встаньте.

(Пояснення про поведінку під час звучання Гімну України).

6 –й учень:                  Україно! Символи твої

Пронесемо ми через віки!

Лиш тобі серця даруємо палкі!

На дорогах Всесвіту для нас

Урочисто гімн тепер звучить!

У шанобі, з трепетом у серці

І дорослий і малий мовчить!

 

( Учень прикріплює волошку. Вона  – символ святості, чистоти, привітності).

Вчитель: В умовах незалежності нашої держави мова, хоч і не без труднощів, поступово займає гідне місце у суспільстві. У Декларації про державний суверенітет України зазначається, що Україна забезпечує національно-культурне відродження українського народу, його історичної свідомості і традицій  Водночас право на національно-культурний розвиток гарантується представникам усіх національностей, які проживають на території нашої держави. (Перегляд соціального відеоролика «Країна починається з тебе».

Вчитель: З ким або чим асоціюється дівчина з підручником «Рідна

мова»?

Один із учнів прикріплює конвалію, вона – символ чистоти, скромності, надії відродження, весни).

7 –й учень:

Настала переміна!

У цьому ж – ні найменшого гріха,

На Україні буде Україна,

А не чиясь окраїна глуха.

Це так природно!

Так здається просто...

Що генієм омріяне пророцтво

Урешті-решт усе-таки збулось!

 

Вчитель:    Ви  -  майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками підносіть  її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими.

1 –й учень:       Ніхто не зупинить історії хід –

Будує свій дім Україна.

І стверджує нині і захід і схід,

Що ми є велика родина.

Проблемне питання: «Чи є нам, українцям, чим гордитися?» (вчитель пропонує переглянути відео «24 причини пишатися Україною»; Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Легендарні обереги – наші!».

Вчитель:    — Отже, які обереги характеризують українську націю?

— На вашу думку, чому ляльку-мотанку виготовляють без голки і ножиць?

— Саме так. Обмотуючи і обв'язуючи ляльку-мотанку кольоровими нитками і стрічками, майстрині подумки бажали майбутньому власнику ляльки здоров'я, любові, добра. Вважалося, що голка чи ножиці можуть пошкодити «ниточку здоров'я» чи «стрічечку достатку» і саме тому ці інструменти ніколи не використовувались при виготовленні ляльки-мотанки.

Виготовлення власного оберегу: (матеріали заздалегідь підготовлені).

Вчитель:    — Ми сьогодні у класі теж створимо свій оберіг – ляльку-мотанку, яка буде нашим символом.

 

2 –й учень:              Яка ж красива ти –

Уквітчана весною,

Провіщана ключами журавлів,

Розбуджена бурхливою грозою

І пориванням річок до морів.

 

3 – й учень:             Яка ж красива ти –

Розгониста степами,

Висока горами –

Аж в синю височінь,

Скрізь явори стоять богатирями

Понад дорогами століть і поколінь.

 

4 – й учень:             Яка ж красива ти –

В гостинності одверта

Із усміхом назустріч доброті,

Яка ж ти мужня, сильна і уперта,

Як недруг стане на твоїм путі.

 

5 –й учень:                Розквітай, прекрасна Україно!

Рідна земле, матінко моя.

Хай лунає мова солов’їна,

Пісня неповторная твоя.

 

6 – й учень:              Хай смереки, ясени, тополі,

Квіти, луки, трави і сади.

Шепчуть вірші щедрі, добрі,

Вільні, чисті, із джерельної води.

 

Вчитель: Ось і прикріпили ми ще одну квітку – символ України. Соняшник – символ достатку, працелюбності і миролюбства українців).

А зараз я попрошу наших дівчаток – україночок підійти ось до цього красивого  вінка.

 

( Дівчатка тримаючи в руках вінок із квітів говорять слова)

  1. дівчинка:           Чим повниться земля – руками золотими,

Незламним духом вольності бринить,

Онуками, нащадками своїми,

Яким Бог дав на Україні жить.

 

2 - дівчинка:        І щоб сором не сліпив нам очі,

 

3 – дівчинка:     За лінь, байдужість, що нам душі рве,

 

4 – дівчинка:            Нехай збуваються слова пророчі:

 

Всі:                              Не вмерла Україна і не вмре!

 

3 – дівчинка:         Вона жива і буде довго жити,

Бо то є  мати, що завжди одна!

Велика честь на нас лягає відродити,

Те, що плекала й пестила вона.

 

( Всі учасники співають «Ще не вмерла Україна»).

 

(Вчитель прикріплює останню квітку – ромашку. Ромашка – символ душевної чистоти ).

Вчитель: - Ось  наш тернистий вінок, завдяки вам, діти,  перетворився на квітучий вінок, ще один символ України. Символ краси, молодості, вічності і слави.

Ви — майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками звеличуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову. Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете іншими.

 


Додатки:

  1.                                                           Вислови про Україну.
  •             Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя.

                                                          Сенека

  •             Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не зможе.

                                                Д. Байрон

  •             Кожному мила своя сторона.

                                                 Г. Сковорода

  •             Свою Україну любіть. Любіть її …. Во врем’я люте. В останню тяжкую минуту за неї Господа моліть.

                                              Т.Шевченко

  •             Народ мій є! народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!

                                                  В. Симоненко

  •             Вітчизна – ось і альфа, і омега!

                                                    Д. Павличко

  •             Хто батьківщині добре слугує – вельможних предків не потребує.

                                          Французьке прислів’я

  •             Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води – моя Україна.

                                              В. Сосюра

  •             Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була.

                                                П. Тичина

  •             І дим батьківщини солодкий.

                                            Овдій

  •             Шматок землі, ти звешся Україною. Ти був до нас. Ти будеш після нас.

                                                                                                                                                     Л. Костенко.

 

Використані інтернет-ресурси

1. https://www.youtube.com/watch?v=HBLzV2P2y_s

2. https://www.youtube.com/watch?v=WiB8BAqXfHY

3. https://www.youtube.com/watch?v=ojyOa9beWlw

4. https://www.youtube.com/watch?v=zveMSTiTxqg

5. https://ukrom.in.ua

6. http://ukrmap.su/uk-g11/81.html

7.http://edufuture.biz/index.php?

8. http://www.school304.com.ua/?page=463#.WUePFH1SC00

 

 

 

doc
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку