Перший урок «Я люблю свою країну»

Про матеріал

Поглибити знання учнів про рідну землю, познайомити з цікавими та мальовничими місцями України; за допомогою відеороліків та яскравих малюнків прищеплити ще більшу любов до нашої країни.

Перегляд файлу

Попова Олена Михайлівна. Учитель початкових класів Слобожанської гімназії №2 Зміївської районної ради

Тема: Я люблю свою країну!

Мета:                                                                                                                                            -актуалізувати та поглибити знання учнів про рідну землю, про красу рідного краю, формувати почуття належності до своєї країни, сприяти формуванню в  кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу;                                                  -навчати висловлювати свою думку, будувати речення;                                                        -викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини;                                                                         -розвивати пізнавальну діяльність, мислення, мовлення, пам'ять, увагу;                              -виховувати у школярів почуття гордості за свою країну, повагу до її історії.

Обладнання: карта України, ілюстрації краєвидів України, зображення паровозика для мандрівки Україною, відеоролик «Україна з висоти пташиного польоту», паперові сердечка, пісні про Україну.

Хід уроку:

I.Організаційний етап (слайд №1)

Діти стоять у колі, тримаючись за руки і проговорюють слова разом із учителем.

Сонечко нам шле вітання,

І найкращі побажання.

Рік навчальний починаєм,

Друзів в колі всіх вітаєм.

Вже на рік ми підросли

 І у 2 клас прийшли.

Хай цей рік успішним буде,

Смуток хай про нас забуде!

Один одного вітаєм,

Щось хороше побажаєм. (діти бажають одне одному всього найкращого)

II.Мотиваційний етап

1.Вірші про Україну: (слайд №2)

Поле широке, небо високе                                                                                                      В променях сонця сія.                                                                                                     Верби. Калина… В даль пісня лине –                                                                                                     То Україна моя.

Моя Україно, тебе я кохаю –                                                                                               Тут дім мій, тут друзі живуть.                                                                                               Тут мовою рідною пісня лунає                                                                                                І мальви по селах цвітуть.

Моя Батьківщина – це край неозорий,                                                                          Мамина пісня, і стежка до школи.
Ласкаве проміння, що кидає сонце,                                                                                 Калина квітуча якраз під віконцем.

Ліси і поля, річки і моря,
Це все – Україна квітуча моя.                                                                                             Тут батько і мати мене колихали,                                                                                               І кращого краю я в світі не знаю!

-Про що діти говорили у віршах? (про Україну, про любов до неї)

-Так, діти, ми любимо нашу землю всім серцем. Давайте на дошці прикріпимо під картою України паперові сердечка на знак нашої любові до рідної країни.

III.Етап цілевизначення і планування. 

1.Слово учителя:    

-Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі.

Україна – одна з найбільших держав у Європі . На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське , є в нас чудові гори – Карпати і Кримські . Простір землі, заселений українським народом великий . Щоб його перетнути , потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

 -А ви  хочете дізнатися більше про нашу країну за один урок?

 -Тоді приготуйтесь, на вас чекає цікава подорож. Ми побачимо мальовничу Україну, розглянемо її красу і неповторність. Допоможе нам в цьому веселий поїзд.

2.Мандрівка картою України за областями:

     Наша країна поділяється на 24 області та має одну Автономну Республіку Крим. Кожна область має свою назву за назвою головного міста. Наприклад: Львівська область – м.Львів і т.д. Тільки Волинська область має головне місто -  Луцьк.

     Кожна область має багато загадок і цікавих місць, створених як природою, так і людьми. Зараз екскурсоводи розкажуть і покажуть нам найцікавіші з них.

3.Розповідь екскурсоводів:

1 зупинка (слайд №3)

Тернопільська область: На території Тернопільської області є багато історичних пам’яток. Але я пропоную вам поглянути на неї з іншого боку, з-під землі. Адже в Тернопільській області знаходяться найдивовижніші гіпсові печери світу. Їх дуже багато, але найстаріша – кришталева. Вона утворилася близько 20 мільйонів років. За своєю красою Кришталева печера - унікальна. Недарма вона має таку мелодійну назву - стіни підземної красуні укриті різнокольоровими або білосніжними кристалами гіпсу. 

2 зупинка (слайд №4)

Донецька область: Найзнаменитіші соляні печери України розташовані в місті Соледар, що знаходяться в Донецькій області. Вони були утворені після вироблення шахт, в результаті ми отримали величезні підземні простори, які були облаштовані для прогулянок, відпочинку і лікування. А якщо одразу витягти сіль із шахт, то нею можна засипати всю Землю.

3 зупинка (слайд №5)

Чернівецька, Вінницька, Одеська та ін. області: На території України зосереджено чверть усіх запасів чорнозему на планеті. Чорноземні грунти при правильній обробці дають найбільшу кількість врожаю. Недарма ж під час Другої Світової війни німецькі солдати навіть вивозили наш чорнозем поїздами! Сьогодні світ дуже потребує збільшення продовольства, і ніхто не може забезпечити настільки великий приріст, як Україна. У нас є потенційні можливості прогодувати 600 млн осіб по всьому світу.

4 зупинка (слайд №6)

Чернігівська область: На території цієї області можна зустріти незвичайне озеро. Завдяки своїй формі у вигляді підкови воно отримало назву Підкова.

5 зупинка (слайд №7)

Житомирська область: У глухому лісі біля Кам’жяного села розкидані валуни досить великих розмірів. Вчені поки не змогли точно визначити походження каменів. Варіанта два: камені були принесені льодовиком зі Скандинавії чи камені - це залишки древніх високих гір, які перебували на цій території та були оголені льодовиком.

-А скільки краси створили наші люди!

6 зупинка (слайд №8)

Волинська область ( а обласне місто – Луцьк) На околиці Луцька є незвичайний будинок, який місцеві жителі називають Будинком з химерами, адже там «мешкають» сотні різноманітних скульптур. Стіни будинку прикрашені міфічними істотами. А на паркані можна побачити тварин, русалок і навіть драконів. Всього понад 500 скульптур. Говорять, що декілька разів на рік усі ці істоти дивним чином оживають і веселяться. А два леви, є чарівними. Вони виконують бажання, яке потрібно прошепотіти у вушко спершу одного, а тоді другого лева. 

7 зупинка (слайд №9)

Полтавська область: Центральна площа міста Полтава має форму кільця, посеред якого розташований Корпусний сад із монументом Слави на честь 100-річчя перемоги над шведами під Полтавою. За легендою тут Петро I зустрічався із захисниками міста. Зараз це дуже популярне місце прогулянок городян.

 -А зараз ми відвідаємо рідну область. Як вона називається?

8 зупинка (слайд № 10)

Харківська область: У пана, що володів землями села Городнє, була улюблена донька Наталія. Дівчина мала чудовий голос і добре співала.
Одного разу, прогулюючись разом із своєю донькою, Павло Іванович спустився до ставків помилуватися. Під дією краси природи Наталка заспівала, і раптом сталося диво! Її голос у цій місцевості наповнився незвичайним звуком. Всі присутні були збентежені цим співом. Харитоненко зрозумів, що сама природа наштовхнула його на створення видатної архітектурної пам’ятки, яку пізніше назвали “Співочими терасами”.

«Співочими терасами» називають незвичайний фруктовий сад у вигляді великого амфітеатру. Цей амфітеарт під відкритим небом відомий своїми унікальними акустичними властивостями. Коли навколо тиша, тоді відбувається найцікавіше: Природа сама виходить на сцену і… починає співати. Вона співає голосом вітру. А ще – голосами птахів, чиї трелі лише тут стають чарівними, незвичайними.

-І остання на сьогодні зупинка – місто Київ. Що ви знаєте про Київ?

9 зупинка (слайди № 11, 12, 13, 14)

м.Київ: Бліц-турнір

Головна вулиця … Хрещатик;                                                                                            Назва річки , на берегах якої розташований Київ… Дніпро;                                                  Що за пам’ятник на малюнку? … Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь.

А ми відвідаємо сьогодні  Пейзажну алею. Тут і раніше було дуже красиво. А з  2009 року на Пейзажній алеї оселилися фонтан з головами зебри, 30-метровий кіт-стоніжка, дивовижні казкові лавочки та інші чудесності.
4.Фізкультхвилинка.  (відеозапис)

Музичний супровід «Україно, ми твоя надія»

5.Демонстрація відеоролика «Україна з висоти пташиного польоту».

6.Робота в групах (Картки викласти в правильному порядку)

1.Україно, земле рідна,
2.Земле сонячна і хлібна,
3.Ти навік у нас одна,
4.Наша отча сторона. (разом читають цей вірш)

7.Вправа «Мікрофон» (відповіді дітей)

-Діти, після нашої подорожі ви полюбили ще сильніше нашу Україну? Чому? (Вона велика, красива, мальовнича, загадкова, найкраща, …)

IV.Підсумковий етап

 -Давайте наші сердечка прикріпимо на карті там, де ви хотіли б побувати та дізнатися про щось цікаве.
Діти виконують пісню «Я люблю Україну».

Додаток

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку