Дорогі діти! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань, і ви переступили поріг середньої школи та стали учнями 5 класу. А я, переступивши шкільний поріг цього року, стала вашим класним керівником. У нас попереду багато років шкільного життя разом. Я сподіваюся, що незважаючи на реалії сьогодення наш клас буде здоровим, дружнім і згуртованим, як одне ціле. Нас чекає багато цікавих справ. Але наше головне завдання – створити та зберегти наш колектив, щоб кожний почував себе в ньому впевнено, безпечно і зручно. Сьогодні, як ніколи, нам потрібно “озброїтися” знаннями про COVID-19 та пандемію,яка панує зараз в світі аби протидіяти поширенню хвороби. Наша обізнаність “не на руку” новому типу коронавірусу, тоді як паніка та розпач – його союзники.
Пам’ятайте, від нас із вами залежить дуже багато. Щонайперше, важливо дотримуватись правил: обмежити контакти з людьми, мити руки пильнувати за тим, як ви почуваєтесь. Якщо у вас кашель, нежить, температура — дотримуйтеся дистанції особливо ретельно, щоб не заразити інших.
Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19, — захворіти може кожен із нас. Не забудьте написати їм підбадьорливі повідомлення або в телефонній розмові побажати швидкого одужання. Пам’ятайте, що кожен із нас може захворіти і потребувати допомоги.
Та повернемося до шкільного життя , яке ніби сходи знань. По яких ви піднімаєтеся вище і вище – від однієї сходинки до іншої, більш складної. Я сподіваюся, що ми подолаємо всі труднощі разом. Ми будемо вивчати не тільки науки, але також будемо продовжувати навчатись дружити. Найбільш важливо те, щоб кожен із вас став хорошою, доброю, надійною людиною.
Сьогодні ви – п ’ятикласники! І не просто п’ятикласники – ви учні ІІ ступеня школи. Ви вже багато чого вмієте, багато чому навчилися в початковій школі. Можливо, хтось із вас здогадається, що означають цифри написані на дошці:
1.09 – день нашого першого знайомства, яке, напевне, вам і мені запам'ятається надовго.
2021 рік є роком, який познайомив нас і, сподіваюся, подружив.
2025 рік є роком, в якому ви закінчите школу.
У 5 класі на вас чекають нові предмети, нові вчителі. Не завжди буде легко, не все виходитиме одразу. Але я хотіла б, щоб кожний із вас відчув, що він не один, що на допомогу прийдуть друзі, однокласники, батьки, вчителі і звичайно я, ваш класний керівник.
А ще ми сьогодні з вами поговоримо про одну дивовижну країну зі своєю надзвичайну історією. Та щоб дізнатися про яку країну йде мова, пропоную вам відгадати ряд загадок і за допомогою перших літер відповідей ми складемо з вами назву країни
1. Коли все у тебе гарно,
Коли день пройшов не марно,
Наче квітка розквітаєш,
На обличчі її маєш.
Посміхаються вуста.
Що це? Відповідь проста.
2. В ньому сторінок багато,
Там і будні, там і свята.
Він події позначає,
Історичні дати знає,
Та рахує залюбки
Тижні, місяці, роки.
3. Ось стоїть біленька хата -
Там твої матуся й тато,
Твої сестри та брати
І, звичайно, там є ти.
Ще бабусі, дідусі,
Зібралися геть усі!
Бути в кожного повинна
Дружня та міцна _ _ _ _ _ _!
4. Рідну мову я вивчаю,
З літер я слова складаю.
Помічниця ось моя -
Букви в ній від А до Я
Стали лагідно в рядки.
Що це, знають малюки?
5. І вареники в сметані,
І крученики духмяні,
Сало, терте з часником,
Борщ червоний з буряком.
Одним словом як назвати,
Щоб гостей почастувати?
6. Вони смачненькі та чорненькі,
У ґрунт попали навесні,
Тепер із них у полі зріють
Яскраві соняхи рясні.
А згодом буде і олія
Прозора, жовта, запашна.
Їх можна з друзями лузати.
Про що ця загадка, хто зна?
7. Цей фахівець нам розказав
Про долі націй та держав,
Де наші пращури жили,
Які в них звичаї були?
Які одежа, посуд, хата,
Та ще цікавого багато.
Розкопки буде він вести,
Щоб нам минуле довести.
Відповіді на 7 загадок:
У смішка
К алендар
Р одина
А бетка
Ї жа
Н асіння
А рхеолог
Молодці. Правильно розгадали слово. Мова зараз піде саме про нашу рідну неньку-Україну, яка в цьому році відзначила 30 років Незалежності.
--А Зараз давайте подумаємо. Що таке незалежність?
--Чи можна сказати, що це день народження країни?
А чи можете ви описати мені одним словом,яка вона? (квітуча, мальовнича, різнобарвна…..) треба відповісти на запитання, пов'язані з нашою Батьківщиною – Україною.
1. В якій частині світу знаходиться Україна?
2. Назвіть найбільшу річку України.
3. Якими морями омивається Україна?
4. Які гори розташовані в Україні?
5. Хто автор слів Гімну України?
6. Якого кольору державний прапор України?
7. Назвіть дату (число і місяць), коли Україна святкує День Незалежності.
Які молодці, скажіть будь ласка, які державні символи України ви знаєте?
(мультфільм про символи, Україну)
Так, як у нашої неньки України в цьому році день народження пропонуваю вам на цих долоньках написати побажання для нашої Батьківщини .Перед вами долоньки (учні пишуть свої побажання державі Україні)
--У кожного на парті є долоньки напишіть на них свої побажання нашій любій незалежній країні., і давайте разом з відтворемо один із символів України
У нас з вами є загадковий чоловічок 5-Б
Допоможіть мені, діти, довідатися що-небудь про цього загадкового 5-Б. Який у нього зріст, вага, фізична форма? Чим захоплюється наш 5-Б? Яка у нього дисципліна? Як він ставиться до навчання? Який у нього характер? Ну і, нарешті, яке в нього обличчя? Все це ми будемо зараз з'ясовувати і записувати поряд з цим портретом. А допоможе мені той, у кого найкрасивіший і розбірливий почерк. Є серед вас такі?
До дошки виходить один з учнів, бере фломастер.
Перше питання, найлегший - це зростання 5-Б. (Середній зріст п'ятикласника зазвичай 145-150 см) Що ми запишемо в цю графу? Який зріст у нашого класу? Високий або низький, а може бути, середній?
Діти (хором). Низький, середній, високий. Учень записує.
Класний керівник. Тепер вага - нормальний, недостатній, а може бути, зайвий?
Діти (хором). Нормальний. Учень фломастером записує.
Класний керівник. Фізичний розвиток - займається наш 5-Б спортом? І яким?
Діти піднімають руки, по черзі називають види спорту, яким вони займаються.
Ну, що ж, напишемо, що фізична форма - відмінна!
А ось що стосується захоплень, знову питання. Які у 5-Б захоплення?
Діти по черзі розповідають про свої захоплення. Учень записує.
Ну що ж, так і запишемо: захоплення різнобічні.
А як у нашого 5-Б з дисципліною - добре чи погано?
Діти (хором). Добре. Учень записує напроти дисципліни - Хороша
Класний керівник. А ось що стосується навчання, тут ми поки нічого не можемо написати. Чому, діти, як ви думаєте?
Зразкові відповіді дітей:
- Тому що 5-Б клас ще не показав себе у навчанні.
- Тому що у нас не було ще жодного уроку в 5 класі.
- Тому що ми навіть не знаємо, які уроки у нас будуть в 5 класі.
Класний керівник. Так, цю таємницю 5-Б відкриє нам у кінці I семестру. Сподіваємося, що відповіддю буде число... Діти (хором). 12
Класний керівник. Залишилося найпростіше: записати якості характеру нашого 5-Б. Який він? Добрий, веселий, дружний, слухняний, активний, чесний, надійний, розумний, сильний, сміливий, справедливий?
Діти по черзі з місця відповідають. Учень записує.
Щоб закінчити портрет нашого класу, залишається тільки намалювати особу. Як ви думаєте, яке в нього обличчя?
Учитель показує дві пики, усміхнену і сумну. Діти вибирають одну з них. Учитель прикріплює обрану дітьми пику до фігурці, намальованої на ватмані.
Ось і вийшов портрет 5-Б класу. Спасибі всім, хто допоміг скласти цей портрет. Тепер ми його повісимо на чільне місце і будемо уважно спостерігати, як наш 5-Б зростає, стає розумніший, сильніший, добріший, кращий. А разом з ним будемо рости і ми з вами.
Дякую, які ви молодці, Ось тепер я бачу, що ви в мене справжні п’ятикласники, тож давайте разом подорожувати по новій для нас країні під назвою Середня школа
На цьому наш перший урок закінчується