Матеріал містить інформацію діяльності князя Володимира Святославича, портретне зображення історичного діяча та інших важливих подій даного проміжку часу; історичну карту ІХ - Х ст., портрет-схему реформаторської політики Володимира Великого; розвиває мислення, творчі здібності; сприяє формуванню патріотичної свідомості, почуття збереження інформації власної історії та досягнень минулих поколінь.
МЕТА- ознайомити учнів з діяльністю князя Володимира Святославича; з’ясувати, які реформи запровадив Володимир, проаналізувати його внутрішню та зовнішню політику; - показати територію Русі-України за часів правління Володимира Великого;- охарактеризувати поняття «політика», «реформа», «Червенські землі», «імперія», «Змієві вали», «уділ», «Десятинна церква», «дитинець», «Устав земляний», «шлюбна дипломатія»;- розвинути вміння працювати з картою, історичними джерелами, текстом підручника , складати схему портрет, розв’язувати історичні задачі;- сприяти формуванню патріотичної свідомості, шанобливому ставленню до історичного минулого; - виховувати в учнів почуття гордості за історичне минуле України.
ВИД УРОКУ: вивчення нового матеріалу . ОБЛАДНАННЯ: карта “Київська Русь в ІХ – ХІ ст.”, портрет князя Володимира, підручники, мультимедійна презентація, «Чарівна коробка». ОСНОВНІ ДАТИ: 980-1015 pp. — князювання Володимира Великого; 981р. – приєднання Червенських земель 988 р. — проведення адміністративної реформи; 988 р. — запровадження християнства.
Володимир Святославич…Князь був людиною доволі високого зросту, стрункий, з широкими плечима, але з тонкою талією. … У нього були голубі очі, над якими нависали дуги густих рижуватих брів. Як і його батько, він брив підбородок, але лишав довгі вуса. Вони в нього були такі ж світлі, як і у Святослава. Опис зовнішності Володимира із книги А. Ладинського “Як пав Херсонес”. 980-1015
ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ ДЕРЖАВИПІДКОРИВ тиверців ( Придністров’я ), уличів, в’ятичів, радимичів (984 р.)ЗАХОПИВ Червенські землі ( Червен, Белз, Перемишиль ) ( 981 р. )ПРИЄДНАВ білих хорватів ( 993 р. ), деревлян, Закарпаття Кордони Русі-України простягались від Дністра, Закарпаття на заході до Оки та Волги на сході, від Чудського, Ладозького озер на півночі до Причорномор’я та Приазов’я на півдні. Загальна площа держави досягала 800 тис. км квадратних. Таким чином, Русь-Україна – багатонаціональна держава ( імперія) , яка утворилася шляхом завоювання територій.
АДМІНІСТРАТИВНА РЕФОРМАПозбавив влади місцеву племінну знать і замінив її своїми синами посадниками. Поділив державу на 8 уділів ( округів ) МІСТОБУДІВНА РЕФОРМА Розбудова Києва. Будівництво фортеці навколо дитинця, князівських палаців, Десятинної церкви, нових міст – Володимира та Переяслава “Не добре, що мало городів коло Києва”. Володимир Святославич
ФІНАНСОВА ( ГРОШОВА )Розпочав кабування золотих і срібних монет ( златників і срібників ) із зображенням образів Христа, самого князя та тризуба.«… Один із воїнів тримав надголовою князя знамено голубого кольору із зображенням, що нагадувало лілію…» Із книги А. Ладинського “Як пав Херсонес”
Князь Володимир: Завершив……..(об’єднання слов’янських племен). При’єднав ………….(Білих Хорватів, Закарпаття…). Переміг…………………………………………(печенігів). Побудував….(міста-фортеці, Десятинну церкву). Заснував………………..(м. Володимир-Волинський, м. Переяслав). Упорядкував………………...(управління державою). Прийняв………………………………….(християнство). Укріпив………………………(давньоруську державу). Чеканив……………………………(злотники, срібники).
«Похвалімо ж і ми… того, хто велике і дивне діло сотворив, нашого вчителя і наставника, великого кагана нашої землі Володимира, онук старого Ігоря, а син нашого славного Святослава…, бо володарював той не в худородній і невідомій землі, а в Руській, про яку відати і чути на всі чотири кінця землі» «Слово про закон і благодать» Ілларіона