КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВЕРБЛЮЗЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»
ПЕРШОКРАСНИКАМ
ПРО НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ
Класний керівник 1-Б класу
Чубенко О.В.
2019
Мета: ознайомити учнів з природними явищами, які можуть привести до стихійного лиха; познайомити з порядком дій у надзвичайних ситуаціях; розвивати вміння приймати рішення у ситуаціях небезпечних для життя; виховувати навички самодисципліни, організованості, відповідальності.
Хід заняття
І. Організація класу.
1. Вправа «Мій настрій»
Діти малюють на стікерах смайлик з тим настроєм, який є у них і прикріплюють на дошці,
2. Вправа «Коло друзів»
Учні збираються у коло і виконують дії під слова вчителя.
У цьому класі друзі всі (широкий жест руками).
Раз, два, три (плещуть в долоні).
Ми та я, та ви, та ти (вказують пальцем)
Раз, два, три (плещуть в долоні).
Посміхнись тому, хто зліва (виконують)
Посміхнись тому, хто справа (виконують)
Скажемо «Привіт!» (діти повторюють)
ІІ. Основна частина
https://www.youtube.com/watch?v=jvTDEw-6OWI
Надзвичайна ситуація - це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, епідемією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.
Стихійне лихо - природне явище, що діє з великою руйнівною силою, заподіює значну шкоду території, на якій відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, завдає матеріальних збитків
Евакуація – організоване виведення чи вивезення із зони надзвичайної ситуації або зони можливого ураження населення, якщо виникає загроза його життю або здоров'ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення.
Правила евакуації
Перед тим, як залишити житло, необхідно:
зачинити вікна, вимкнути газ, воду й електроживлення, забрати продукти з холодильника;
ключі від квартири необхідно здати представнику ЖЕП й залишити записку з позначенням прізвища, складу сім’ї й адреси місця роботи.
З собою мати документи:
паспорт;
військовий білет;
документи про освіту й фах;
посвідчення про шлюб і народження дітей тощо.
Взяти з собою валізу (рюкзак) з теплим одягом, постільною білизною, особистими речами й предметами гігієни. Загальна вага не повинна перевищувати 50 кг.
До валізи (рюкзака) прикріпити бирку з позначенням адреси постійного місця мешкання, прізвища евакуйованого й станції призначення. На одязі дітей мають бути нашивки з позначенням прізвища, імені та по батькові евакуйованого, року народження, адреси постійного місця мешкання й станції призначення.
Одержати й підтримувати в готовності засоби індивідуального захисту (протигаз, респіратор, індивідуальну аптечку, індивідуальний перев’язочний пакет).
Головне при оголошенні надзвичайної ситуації:
уникайте паніки;
виконуйте всі розпорядження посадових осіб органів з евакуації;
дотримуйтесь дисципліни та порядку на маршруті (на шляху руху на транспорті) і в районі розселення за новим місцем розташування.
ІІІ. Заключна частина
Щось у небі синім - блим!
Розкотився в небі грім
Та гуркоче вдалині.
Що за дивні ці вогні?(Блискавка)
У Негоди-Непогоди
Друг був Вітровій,
Як вони вдвох танцювали,
Починався… (Буревій)
Трох-торох, трох-торох,
з неба сиплеться горох:
не солодкий та смачний,
а холодний, льодяний. (Град)
Нашуміла, нагриміла,
все зілляла і пішла. (Злива)
Дерева по коліна у воді стоять,
Сонячні промінчики виблискують, горять.
Зупинись і пильно подивись туди.
Що це за симфонія сонця і води? (Повінь)
Сильний вітер в океані затопив багато шхун,
Якщо хвилі валунами, знають люди – це… (Тайфун)
Діти малюють смайлик з настроєм, який є у них і порівнюють з тим, який був на початку заняття.
Учитель:
- Чи легше вам тепер буде зорієнтуватись в надзвичайній ситуації?
- Чого ви навчились? Що пригадали?
- Бажаю вам ніколи не бувати в небезпечних для вас ситуація, завжди вміти попередити їх. І вчіть цьому свої молодших братиків і сестричок.