ПЕРШОКРАСНИКАМ ПРО НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ

Про матеріал
Заняття з Цивільного захисту Мета: ознайомити учнів з природними явищами, які можуть привести до стихійного лиха; познайомити з порядком дій у надзвичайних ситуаціях; розвивати вміння приймати рішення у ситуаціях небезпечних для життя; виховувати навички самодисципліни, організованості, відповідальності.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВЕРБЛЮЗЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

 

ПЕРШОКРАСНИКАМ

ПРО НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ

 

 

 

 

 

Класний керівник 1-Б класу

Чубенко О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

Мета: ознайомити учнів з природними явищами, які можуть привести до стихійного лиха; познайомити з порядком дій у надзвичайних ситуаціях; розвивати вміння приймати рішення у ситуаціях небезпечних для життя; виховувати навички самодисципліни, організованості, відповідальності.

 

Хід заняття

 

І. Організація класу.

1. Вправа «Мій настрій»

Діти малюють на стікерах смайлик з тим настроєм, який є у них і прикріплюють на дошці,

2. Вправа «Коло друзів»

Учні збираються у коло і виконують дії під слова вчителя.

У цьому класі друзі всі (широкий жест руками).

Раз, два, три (плещуть в долоні).

Ми та я, та ви, та ти (вказують пальцем)

Раз, два, три (плещуть в долоні).

Посміхнись тому, хто зліва (виконують)

Посміхнись тому, хто справа (виконують)

Скажемо «Привіт!» (діти повторюють)

 

ІІ.  Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  2. Перегляд відеоролику «Стихійні лиха»

https://www.youtube.com/watch?v=jvTDEw-6OWI

  1. Бесіда «Природні стихійні лиха»
  • Діти, чи знаєте ви, що таке природні явища?
  • Які природні явища ви знаєте?
  • Чи доводилось вам бачити природні явища?
  • До яких надзвичайних ситуацій можуть привести природні явища?

Надзвичайна ситуація - це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, епідемією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.

Стихійне лихо - природне явище, що діє з великою руйнівною силою, заподіює значну шкоду території, на якій відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, завдає матеріальних збитків

  1. Перегляд відеоролика «Дії у назвичайних ситуаціях» https://www.youtube.com/watch?v=TbM-ZYEIafE
  2. Відпрацювання дій у надзвичайних ситуаціях.

Евакуація – організоване виведення чи вивезення із зони надзвичайної ситуації або зони можливого ураження населення, якщо виникає загроза його життю або здоров'ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення.

Правила евакуації

Перед тим, як залишити житло, необхідно:

зачинити вікна, вимкнути газ, воду й електроживлення, забрати продукти з холодильника;

ключі від квартири необхідно здати представнику ЖЕП й залишити записку з позначенням прізвища, складу сім’ї й адреси місця роботи.

З собою мати документи:

паспорт;

військовий білет;

документи про освіту й фах;

посвідчення про шлюб і народження дітей тощо.

Взяти з собою валізу (рюкзак) з теплим одягом, постільною білизною, особистими речами й предметами гігієни. Загальна вага не повинна перевищувати 50 кг.

До валізи (рюкзака) прикріпити бирку з позначенням адреси постійного місця мешкання, прізвища евакуйованого й станції призначення. На одязі дітей мають бути нашивки з позначенням прізвища, імені та по батькові евакуйованого, року народження, адреси постійного місця мешкання й станції призначення.

Одержати й підтримувати в готовності засоби індивідуального захисту (протигаз, респіратор, індивідуальну аптечку, індивідуальний перев’язочний пакет).

Головне при оголошенні надзвичайної ситуації:

уникайте паніки;

виконуйте всі розпорядження посадових осіб органів з евакуації;

дотримуйтесь дисципліни та порядку на маршруті (на шляху руху на транспорті) і в районі розселення за новим місцем розташування.

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Вправа «Упізнай природнє явище». Розгадування загадок.

Щось у небі синім - блим!

Розкотився в небі грім

Та гуркоче вдалині.

Що за дивні ці вогні?(Блискавка)

 

У Негоди-Непогоди
Друг був Вітровій,
Як вони вдвох танцювали,
Починався… (Буревій)

 

Трох-торох, трох-торох,
з неба сиплеться горох:
не солодкий та смачний,
а холодний, льодяний. (Град)

 

Нашуміла, нагриміла,
все зілляла і пішла. (Злива)

 

Дерева по коліна у воді стоять,
Сонячні промінчики виблискують, горять.
Зупинись і пильно подивись туди.
Що це за симфонія сонця і води? (Повінь)

 

Сильний вітер в океані затопив багато шхун,
Якщо хвилі валунами, знають люди – це… (Тайфун)

 

  1. Вправа «Мій настрій»

Діти малюють смайлик з настроєм, який є у них і порівнюють з тим, який був на початку заняття.

Учитель:

- Чи легше вам тепер буде зорієнтуватись в надзвичайній ситуації?

- Чого ви навчились? Що пригадали?

- Бажаю вам ніколи не бувати в небезпечних для вас ситуація, завжди вміти попередити їх. І вчіть цьому свої молодших братиків і сестричок.

 

docx
Додав(-ла)
Чубенко Ольга
Додано
31 березня 2020
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку