Перспективне планування використання народних прикмет у формуванні знань про природу дітей 5-го року життя

Про матеріал

Плануючи і проводячи роботу з використання народних прикмет у формуванні знань про природу дітей 5-го року життя, передбачено покращити знання.

З цією метою розроблено тематично-перспективний план заходів за темою «Природа України: народний синоптик».

Перегляд файлу

Перспективне планування використання народних прикмет у формуванні знань про природу дітей 5-го року життя

Дата

Форми роботи

Програмовий зміст

Використані прикмети

 

8.02

 

22.02

 

24.02

 

29.02

Піші переходи:

1.«Хто живе у зимовому парку»;

2.«Спостереження за горобиною»;

3. «Чудовий світ зими»;

4. «У зимовому парку».

Мета: знайомити дітей з причинно-наслідковими явищами в природі.

Формувати у дітей вміння аналізувати, систематизувати ці явища, робити узагальнення  шляхом запитань, порівнянь, пригадувань. Встановлювати зв’язки між природою і погодою. Знайомити з прикметами. Розвивати увагу, пам’ять, мову. Виховувати розсудливість

Лютий багатий снігом - квітень буде щедрий на воду.

Початок лютого погідливий - весну чекай ранню, ясну, погожу.

Ворона заховала свого дзьоба під крило - сильно похолодає.

Якщо сніг гне гілля, врожай буде рясний.

Глибокий сніг узимку - на дощове літо.

Лютий без снігу - літо без хліба.

Багато ягід на горобині – до холодної зими. Багато ягід горобини – чекай на тріскучі морози.

 

14.02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.02

 

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри:

1.«Птахи поруч з нами».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.«Відлітає, не відлітає?».

 

 

Мета: продовжувати знайомити дітей з природою рідного краю, з народними  прикметами, пов’язаними з птахами; розвивати мовлення дітей; активізувати словник дітей назвами птахів. Розвивати логічне мислення. Виховувати доброзичливе ставлення до птахів;

 

 Мета: Уточнити знання дітей про птахів, які відлітають у теплі краї: ластівка. шпак, а зимуючі переселяються ближче до людських осель. Розвивати уявлення, мову, мислення. Знайомити з народними  прикмета-ми, пов’язаними з птахами. Виховувати доброзичливе ставлення до птахів.

Ворона під крило ніс ховає - до холоду.

Вранці сорока стрибає з гілки на гілку - на відлигу.

Ворони каркають усією зграєю - до морозу, влаштовують в небі хороводи - на снігопад, сідають на землю - до відлиги, вмощуються на нижніх гілках дерев - на вітер.

Голуб, відпочиваючи, ховає одну ніжку в пір’я - чекай різкого похолодання.

 

9.02

Співбесіди та моделювання мовленнєві ситуації: «Пташина їдальня» (спостереження).

 

Мета: розширити та поглибити знання дітей про пристосування птахів взимку. Продовжувати знайо-мити дітей  з прикме-тами, пов’язаними з зимою; розвивати мов-лення дітей, вчити вживати складні речення, збагачувати словник дітей дієсловами. Розвивати мислення, уяву, спостережливість. Виховувати любов до природи.

Ворони каркають усією зграєю - до морозу, влаштовують в небі хороводи - на снігопад, сідають на землю - до відлиги, вмощуються на нижніх гілках дерев - на вітер.

Багато ягід на горобині – до холодної зими. Багато ягід горобини – чекай на тріскучі морози.

Ворона під крило ніс ховає - до холоду.

 

 

 

10.02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.02

Інтегровані заняття:

«Будь природі другом» (рідна природа і валеологія).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Зимі з Весною помиритись, а вам ніколи не сваритись» (за мотивами Стрітення).

 

 

Програмовий зміст: закріпити знання дітей про характерні особливості сезонних змін у природі, використовуючи прикмети. Вчити орієнтуватись в рослинному і тваринному світі, встановлювати ланцюжок взаємозв’язку явищ в природі. Познайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього середовища. Підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища. Розвивати спостережливість, пам’ять, увагу. Виховувати почуття радості від співпраці і спільних дій (з однолітками і об’єктами живої природи), дбайливе ставлення до лісу і його мешканців, бажання допомагати природі.

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з традиціями українського народу, а саме, зі святом Стрітення, прикметами, пов’язаними з ним, прилучати дітей до духовної культури. Закріплювати уявлення про дружбу і доброзичливі взаємини, спонукати до спільної діяльності, виховувати миролюбність. Закріплювати навички ліплення під час роботи з тістом (скочування, витягування, сплющення частин).

 

 

Ластівки літають низько над землею – буде дощ.

Пташки в’ють гніздечка з південної сторони – до холодного                        літа.

Кульбабки закрили квіточки – скоро буде дощ.

Багато роси – день без дощу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На Стрітення із стріх капає - бути затяжній весні, якщо тепло, а зі стріх не капає - весна буде рання, суха.

Цього дня відлига - на ранню й теплу весну, сніг - на дощову, тривалу, а коли хуга - весна буде пізня й холодна.

День Стрітення теплий і сонячний, то і весна тепла.

 

15.02

Екологічна стежина:

«Сліди на снігу».

Мета: розширити знання дітей про  зимові явища в природі, про зовнішній вигляд та характерні особливості поведінки зимуючих птахів, використовуючи прикмети. Вчити спостережливості; сприяти здобуванню позитивних емоцій, вражень від спостережень, підгодовування птахів.

Ворона під крило ніс ховає - до холоду.

Ворони каркають усією зграєю - до морозу, влаштовують в небі хороводи - на снігопад, сідають на землю - до відлиги, вмощуються на нижніх гілках дерев - на вітер

Голуб, відпочиваючи, ховає одну ніжку в пір’я - чекай різкого похолодання.

 

 

 

21.02

 

Художньо-літературний розвиток:

  1. Вікторина: вірші, загадки, прислів’я, прикмети про об’єкти живої та неживої природи;

 

 

 

 

Мета: формувати  в дітей узагальнені уявлення про живу й неживу природу. Розвивати пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до народної творчості.

 

Ворони купаються ранньою весною - до тепла.

Журавель прилетів - скоро лід зійде.

Птахи в'ють гнізда на сонячній стороні - на холодне літо.

Сині хмари - на тепло і дощ.

13.02

 

Народні перлинки про птахів.

Мета: вчити дітей Запам’ятовувати народні потішки-забавлянки про птахів, прикмети. Розвивати поетичне сприймання народної творчості, уяву. Виховувати доброзичливість.

Голуб, відпочиваючи, ховає одну ніжку в пір’я - чекай різкого похолодання.

Журавель прилетів - скоро лід зійде.

Вранці сорока стрибає з гілки на гілку - на відлигу.

16.02

20.02

23.02

28.02

 

Читання художніх творів. Л.Костенко «Зимові горобці», П. Сорока «Ранковий обід», Г.Демченко «Пташка», українські народні казки про природу.

Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати твори, розрізняючи їх за жанром, відповідати на запитання вихователя. Закріпити знання про природу засобами народних прикмет. Розвивати пам’ять, фонематичний слух. Виховувати бажання допомагати тваринам взимку.

Птахи в'ють гнізда на сонячній стороні - на холодне літо.

Притихли кімнатні птахи - на мороз. Буде сильний мороз, якщо в одному дуплі побачите кілька білок.

Глибокий сніг узимку - на дощове літо.

В лютому дерева вкриваються пухнастим інеєм - на щедру медову взятку.

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку