Дана методична розробка містить перспективний план роботи над науково-методичною проблемою самоосвіти вчителя розрахований на п'ять років між атестаційного періоду. До кожного етапу роботи з теми самоосвіти подані основні завдання, зміст роботи та підсумки самоосвітньої діяльності.
Матеріал буде цікавим для вчителів різних предметів, які займаються самоосвітою
Кожен день, в який ви не поповнили своєї освіти
хоча б маленьким, але новим для вас
шматком знання ...
вважайте безплідно і не зворотно для себе загиблим.
К. С. Станіславський
Перспективний план роботи над науково-методичною проблемою самоосвіти
вчителя ____________________________________________
Етапи роботи |
Завдання |
Зміст роботи |
Підсумок роботи |
Діагностичний 2015-2016 |
діагностика власних навичок організації навчальної діяльності учнів; аналіз професійних недоліків; планування та організація роботи над методичною проблемою
|
1.Діагностування власної педагогічної майстерності. Аналіз професійних недоліків. 2. Саморефлексія: визначення рівня власної обізнаності з теми та очікувані результати (анкетуваня) 3. Визначення мети та завдань проблемної теми 4. Складання глосарію з теми (оформлення педагогічного словника) 5. Визначення напрямів роботи над темою. 6. Складання перспективного плану роботи 7. Складання індивідуального плану роботи по обраній темі на поточний рік 6. Фіксація бібліографії з теми самоосвіти |
|
Прогностичний (теоретично-аналітичний) 2016-2017 |
опрацювання та проаналізувати літературу, матеріали передового педагогічного досвіду та інтернет-ресурсів з обраної теми; планування кроків практичного застосування. |
1. Розробка системи заходів, спрямованих на розв'язування проблема 2. Вивчення досвіду роботи педагогів по вибраній темі, вивчення педагогічної літератури 3. Відвідування уроків вчителів, перегляд відеоуроків 4. Добір методів практичної частини для використання на уроці 5. Систематизація матеріалів методичної, педагогічної та психологічної літератури по темі (складання анотацій) 6. Участь у роботі ШМО та РМО, методичній роботі школи |
|
Етапи роботи |
Завдання |
Зміст роботи |
Підсумок роботи |
Аналітико-практичний 2017-2018 |
аналіз зібраних матеріалів з метою практичного застосування; практичне застосування набутих знань у особистій педагогічній діяльності
|
1. Відвідування уроків з використанням методів, форм та прийомів роботи, вивчених у ході самоосвітньої роботи 2. Участь у професійних конференціях, семінарах, вебінарах 3. Самоаналіз та самооцінка своїх уроків 4. Участь у роботі ШМО та РМО, методичній роботі школи 5. Розробка моделі освітнього процесу 6. Апробація розробленої моделі на практиці 7. Внесення необхідних коректив |
|
Впроваджувальний (практично-корекційний) 2018-2019 |
практичне застосування набутих знань у особистій педагогічній діяльності |
1. Аналіз форм, методів, способів діяльності по самоосвіті. Підведення підсумків, щодо їх ефективності та результативності 2. Відкриті уроки, участь у методичній роботі школи 3. Ведення моніторингового дослідження підвищення власної педагогічної майстерності, прогнозування результатів 4. Виступи на засіданні МО по темі самоосвіти |
|
Узагальнюючий 2019-2020 |
моніторинг результативності застосованих форм, прийомів і методів роботи; їх систематизація і класифікація; оцінка власних досягнень; узагальнення, висновки, враження. |
1. Виступи на засіданні МО по темі самоосвіти 2. Оформлення результатів роботи 3. Проведення відкритих уроків 4. Активне використання набутого досвіду 5. Узагальнення матеріалів досвіду 6. Випуск методичних бюлетенів 7. Підготовка творчого звіту 8. Розробка методичних рекомендацій з даної проблеми 9. Презентація досвіду 10. Підготовка атестаційних матеріалів 11. Участь у атестації |
|