Перспективний план роботи по формуванню у дітей молодшого дошкільного віку основ здорового способу життя

Про матеріал
Виховувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров’я – одне із пріоритетних завдань працівників дошкільного навчального закладу. В перспективному плані є необхідні комплексні заходи, які не лише сприятимуть формуванню знань дитини про власне здоров’я, але й розвиватимуть уміння емоційно ціннісно ставитися до нього.
Перегляд файлу

 

 

 

 

по формуванню

у дітей молодшого дошкільного віку основ здорового способу життя

 

 

 

Розробила вихователь ДНЗ № 163  м. Запоріжжя

 Єфимова Людмила Іванівна

 

 

 

 

 

Місяць проведення: вересень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Хто я такий? Що я знаю про себе?»

Мета: Формувати у малят уявлення про людину, як живу істоту, яка живе серед

живої і неживої природи разом із такими ж людьми, як і сама. Вчити дітей розрізняти стать за окремими ознаками, визначати ознаки здорової людини. Викликати бажання більше дізнатися про себе.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Ось такий  я!»

 

Бесіди:

  • «Ми і ляльки»,
  • «У світі багато різних людей»,
  • «Здоров’я – це найбільше багатство»

Дидактичні ігри: «Розкажи про себе», «Скажи навпаки», «Хлопчики – дівчатка», «Я опишу, а ти вгадай», «Я – хлопчик, я – дівчинка», «Ми схожі – ми різні», «Я – здоровий», «Хто ми?», «Як упізнати мешканця Країни Здоров’я»

Розвивальна гра «Хто це?»

Логічні ігри

  • «Порівняй себе з іншою дитиною»,
  • «Так чи ні»

Творча гра

«Якби хлопчики стали дівчатками і навпаки»,

Настільно-печатна гра «Одягни Катрусю і Тарасика»

Народна гра «Іван та Наталка»

Рухливі ігри

  • «Що я вмію»,
  • «Веселі малюки»

Фізкультхвилинки

  • «Про мене»,
  • «Ось такий я!»

Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок»

Спостереження за людьми з різним кольором волосся

Самостійно-художня діяльність «Таке різне волосся» (штрихування)

Читання: О. Благініна «Оленка»

 

 

Анкетування

«Здоров’я вашої дитини”

 

Фотовиставка

«Ігри, розваги – на користь здоров’ю»

 

Створення плакату

«Ознаки здорової дитини»

 

Створення книжечки «Як здоров’я зберегти?”

 

 

 

Місяць проведення: жовтень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Хто вітаміни вживає, той здоров’я має!»

Мета: Поглибити знання та уявлення дітей про фрукти та овочі, їх користь,наявність  

в них вітамінів, їх значення для зміцнення здоров’я. Допомогти малюкам зрозуміти, що здоров’я залежить від правильного харчування – їжа повинна бути не тільки смачною, але й корисною.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Овочі та фрукти до нашого столу»

 

Бесіди:

  • «Овочі, фрукти – корисні продукти»,
  • «Цікавий світ вітамінів»

Розглядання й бесіда за книжкою «Де росте? Що їдять?»

Дидактичні ігри: «Де живуть вітаміни?», «Овочі, фрукти», «Чарівний мішечок», «Упізнай за описом», «Горщику, горщику, зварю тобі борщику!», «Відгадай на смак», «Упізнай на дотик, на запах, на смак», «Що ти обереш?», «Готуємо обід для ляльок», «Розложи фрукти та овочі».

Логічні ігри

  • «Їстівне – не їстівне»,
  • «Склади пари слів»

Мовні ігри  

  • «Про осінні дари скоромовки повтори»,
  •  «Продовжуй думку»

Рухливі ігри

  • «Смачний потяг»
  • «Будь уважним».

Настільно-печатні ігри

  • «Розрізні картинки»,
  • Доміно «Ягідка»,
  • Лото «Фрукти, овочі»

Психогімнастика: міміка «яблуко кисле», «солодка морквинка».

Сюжетно-рольова гра «Маленькі кухарі»

Самостійно-художня діяльність «Малюємо овочі та фрукти за шаблонами».

Читання:

  • вірші про овочі та фрукти,
  • загадки про овочі та фрукти,

 

Консультація

«Організація харчування вдома»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«І в садку і на городі»

Місяць проведення: листопад

Напрямок: «Людина та її здоров’я»

Тема: «Я – чистенький,  я - гарненький»

Мета:  формувати у дітей уявлення про мікроби,  які викликають різні хвороби.

Формувати культурно-гігієнічні навички, спонукати дотримуватись правил особистої гігієни.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

«Води не бійся – чисто мийся!»

Бесіди: Нащо нам вода?», «Чи охайний ти?»

Дидактичні ігри: «Друзі Мийдодіра», «Навчимо ляльку правильно мити руки», «Що для чого потрібно?», «Валеологічний будинок», «Вимий ляльці руки», «Мильні рукавички, бульбашки»

Логічні ігри

  • «Поясни, чому не можна?»
  • «Добре чи погано?»

Мовні ігри  «Умивання – річ важлива», «Далека мандрівка», «Поцікався і запитай», «Які твої речі?»

Творча гра «Відгадай!»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я”

Фізкультхвилинки

  • «Вода для мене важлива»,
  • «Помиймо котенят»,
  • «Я – малюк охайний!»

Дослідницька діяльність

  • Гра-дослід «У кого мильна піна вища та пишніша?»
  • Гра-дослід «Чепуруни й чепурушки»,
  •  «Мильні рукавички»,
  • «Миття рук з милом і без мила»

Дихальна гімнастика: ігри з мильними бульбашками

Психогімнастика тепла чи холодна вода.

Самостійно-художня діяльність «Намалюємо мильні бульбашки» (малювання піною)

Читання: А. Волкова «Азбука здоров’я», К. Чуковський «Мийдодір», А. Барто «Девочка чумазая», М. Яснов «Я мию руки»; «Казка про Зайчатка-замазуру», «Олина пригода», А Коцюбинський «Чий Максимко?», «Як Марійка й Мишко вчилися мити руки».

Консультація

«Водичко, водичко, умий моє личко»

 

Створення книжки для кмітливих малюків та їхніх батьків «Не хочемо бути Невмійками!»

 

Фотовиставка «Дружимо з чистотою»

Місяць проведення: грудень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Я та моє тіло»

Мета: Продовжувати знайомити дітей з будовою тіла людини, дати елементарні  

поняття про організм людини. Викликати у дітей бажання піклуватися і берегти своє тіло.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Моє тіло»

 

Бесіди:  «Твоє тіло», «Чим ти особливий?»

Розгляд ілюстрацій і картин, атласів із зображенням частин тіла

Читання й розгляд енциклопедії для дітей «Тіло людини»

Дидактичні ігри: «Назви частини тіла», «Склади фігуру людини», «Що у ляльки є?», «Покажи, що назву»,

Логічні ігри

  • «У тварини і у людини»,
  • «Відгадай загадку»,
  • «Вгадай і назви частину тіла»,
  • «Знайди зайве слово».

Мовні ігри  «Твоя зовнішність», «Розкажи про себе лагідно», «Де сонячний зайчик?»,

«Призначення й можливості частин тіл»

Ігри на увагу

  • «Ніс – лоб – вухо»,
  • «Вухо, ніс і дві руки»,
  • «Будь уважним!»

Сюжетно-рольові ігри «Сім’я”, «Лікарня»

Рухливі ігри

  • «Що ми робимо – не скажемо, що ми робимо – покажемо»,
  • «Де наші ручки?»

Фізкультхвилинки «Ось яке моє тіло», «Так я умію», «Мої веселі ніжки», «Щоб бути здоровим тілу», «Весела зарядка»

Пантоміма «Як говорять частини тіла?»

Дослідницька діяльність: виконати зав-дання з виключенням різних аналізаторів і частин тіла з метою визначення важливості кожного.

Читання: А. Паронова «Моє тіло», І. Глобова «Про тебе», А. Волкова «Азбука здоров’я», вірші, загадки та прислів’я про частини тіла.

 

Консультація

«Формування у дітей правильної постави»

 

Створення книжки-розгортки «Валеологічний порадник для батьків»

 

Місяць проведення: січень

Напрямок: «Сонце, повітря, рослини, вода – друзі мого здоров’я»

Тема: «Зимові  розваги – на користь здоров’ю»

Мета: Спонукати дітей виявляти своє позитивне ставлення до зимових прогулянок,

формувати  поняття про їх користь для здоров’я та фізичного розвитку малят.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Зимові розваги»

 

Бесіди:

  • «Зимонько - зима»,
  • «На подвір’ї взимку грай, про безпеку пам’ятай!”

Дидактичні ігри:

  •  «Зимові розваги»,
  • «Кому що потрібно?»,
  • «Логічний потяг»

Логічні ігри

  • «Відгадай загадки»,
  • «Так чи ні - поясни»,
  • «Зима – добре і погано»

Творча гра «Складаємо віршики разом»

Мовні ігри «Тому що на дворі мороз», «Склади речення», «На свіжому повітрі чи в кімнаті», «Добери слова».

Рухливі ігри

  • «Хто швидше розчистить сніжок?»
  • «Перестрибни сніговий намет»,
  • «Сніговий бій»,
  • «Два Морози»

Фізкультхвилинки

  • «Я без діла не сиджу!»,
  • «Лижники», «Морозець»,
  • «Зимова фізкультхвилинка»,
  • «Зима прийшла»

Музична гра «Що ми робимо взимку»

Пісня-гра «Ми гуляли»

Психогімнастика «Зима»

Читання: Г. Маніна «Зимові пригоди», В.Сухомлинський «Лижі і ковзани», О. Буцень «Гуля», вірші В. Паронової, К. Перелісної, П. Воронька, Г. Бойка про зимові розваги малят

 

 

Консультації

- «Зимові розваги дітей на прогулянці»

- «Безпека малят під час зимової прогулянки»

 

Фотовиставка

«На прогулянку разом з татом і мамою»

 

 

 

Місяць проведення: лютий

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Відчини своє віконце, ти побачиш світ і сонце»

Мета: формувати елементарні уявлення про очі, як орган відчуття, значення зору

для людини. Ознайомити з профілактичними заходами щодо захворювань очей, правилами безпеки для очей.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Світ чудовий бачать оченята»

 

Бесіди:

  • «Що іде очам на користь»,
  • «Правила збереження зору»

Розгляд ілюстрацій із зображенням людей, що проживають на різних континентах.

Спостереження за очима людей (форма, розмір, колір)

Дидактичні ігри:

  • «Що я бачу?»,
  • «Що змінилось?»,
  • «Як берегти мої очі?»,
  • «Відгадай настрій по очах»

Логічні ігри «Можна – не можна», «Як я піклуюсь про свої очі:?», «Чому у нас два ока?»

Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

«Гімнастика для очей:

«Метелик», «Жук», «Сніжинки», «Лілія», «Зайченятко»

Валеохвилинка  “Що можуть наші очі”.

Психогімнастика «Передай настрій»

Дослідницька діяльність:

«Чи можна жити без очей?»

Рухлива гра «Піжмурки»

Самостійно-художня діяльність

«Домалюй казковим героям очі»

Читання: Сказка «У страха глаза велики»,                                                                                                                                                         В. Сухомлинський «Як Сергійко навчився жаліти», «Коли очі блищать!,», Н. Орлов «Ребятишкам про глаза», А. Боске «Для чего нужны глаза?», Б. Олійник «Чому у тебе очі сині?»

 

 

Консультація

«Як вберегти зір малят?»

Колаж «Що добре і що погано для очей».


 

 

 

 

Місяць проведення: березень

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Про носик і носову хустинку»

Мета: формувати уявлення про значення носу для людини, профілактичні заходи

проти нежиті. Формувати культурно-гігієнічні навички.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Носик – наш помічник»

 

Бесіди:

  • «Навіщо нам носи?»
  • «Розповідь ляльки Нехворійки про нежить»
  • «Про носову хустину»

Спостереження за носами дітей, дорослих, тварин, птахів

Розгляд ілюстрацій із зображенням людей, що проживають на різних континентах, порівняти зовнішній вигляд їхніх носів.

Дидактичні ігри:  «Кому належить цей ніс?», «Чий ніс кращий?», «Наші помічники»,

Логічні ігри «Кому який ніс», «Чим пахне людина, зображена на малюнку?»

Мовні ігри  «Де чий ніс?»,

Сюжетно-рольова гра «Магазин парфумів»

Дихальна гімнастика «Насос», «Півник», «Паровозик»,, «Дудочка», «Годинник».

Валеохвилинка

«Поради для здоров’я носа»

Ігровий масаж «Пограємо з носиком»

Дослідницька діяльність

  • «Що вміє наш носик?» ( на визначення функцій носу),
  • «Визнач за запахом»,
  • «Значення носу для мовлення».

Самостійно-художня діяльність

 «Прикрасимо носову хустинку»

Читання: Є. Коваленко «Цибуля і хрін»,

Э.Машковская “ Мой замечательный нос”; В. Сухомлинський «І у ві сні пахнуть руки матері», «Що і як пахне?», «Твоя носова хустинка», казка «Про Зайчика Побігайчика»

 

 

Консультація

«Профілактика нежитю» (поради лікаря)

 

Виставка носових хустинок «Найкраща хустинка – хустинка, виготовлена мамою»

 

 

Місяць проведення:квітень

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Чого бояться наші вушка?»

Мета: дати елементарні поняття про функцію вуха та його спроможність розрізняти

звуки. Пояснити взаємозв’язок між наявністю слуху і розвитком мовлення. Допомогти розпізнавати різні звуки, вчити прислухатися. Ознайомити з правилами безпеки. Формувати гігієнічні навички догляду за вухами.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Що можуть наші вушка*»

 

Бесіди:

«Про гігієну вух і збереження слуху»

Дидактичні ігри:

  • «Що ти почуєш?»,
  • «Впізнай звуки»,
  • «Що звучить?»,
  • «Де чиї вуха?»,
  • «Чуємо  дзвін та шукаємо, де він»,

Логічна гра «Чиї вуха?»

Рухливі ігри

  • «Впізнай за голосом»,
  • «Хто тебе покликав?»

Народна гра

  • «У лісочку у гаю»,
  • «Галя по садочку ходила»

Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

Ігровий масаж

«Пограємо з вушками»

Валеохвилинка

«І для вух масаж корисний»

Масаж вушок «Пограємо з вушками»

Дослідницька діяльність

«Чуємо – не чуємо», «Вуха – наші помічники», «Що ти почув?»

Самостійно-художня діяльність

«Домалюй звірятам вуха»

Читання: Г. Бойко «Про великі вуха»,

Е. Мошковська «Вуха», , Т. Керстен «Про хворі вуха», «Казка про чесні вуха»,  казка «Немиті вуха»,В. Мельник «Пригоди Вуханчика», Ю. Старостенко «Ходить така чутка»

 

 

Консультація

«Отіти у дітей»

 

Створення книжки-малютки «Що шкодить нашим вушкам та слуху?»

 

 

Місяць проведення: травень

Напрямок: «Хороші вчинки та слова – помічники здоров’ю»

Тема: «Посміхайся усім – будеш здоровим!»

Мета: вчити дітей бути привітними і щирими, усміхненими і добрими. Продовжува

ти знайомити дітей з правилами культурної поведінки, формувати культуру   спілкування, збагачувати словник ввічливими словами, сприяти вживанню їх в активному мовленні. Розвивати    вміння випромінювати тепло до навколишнього світу через усмішку. Виховувати доброзичливість, привітне ставлення до людей.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Чарівні слова та добрі вчинки»

 

 

Бесіди:

  • «Усмішка наче сонечко»,
  • «Від чого залежить настрій?»

Робота зі стендом «Емоції»

Дидактичні ігри: «Обери свій настрій», «Чи варто бути капризним?», «Допоможи друзям підняти настрій»,  «Хто згадає більше привітань?», «Розсміши товариша»,  «Ланцюжок компліментів», «Клубочок чарівних слів», «Чемні діти»

Логічні ігри «Весело чи сумно?»

Мовні ігри

  • «Чому лялька плаче?»
  • «Коли в мене веселий настрій»
  • «Закінчи речення»,
  • «Придумай пестливі слова»

Творчі ігри

  • «Ввічливі жести»,
  • «Чемні іграшки»

Валеохвилинка «Як стати ввічливим?»

Психогімнастика «Настрій», «Посмішка», «Добрі слова», «Доброта»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність

«Зроби ляльку веселою» (малювання посмішки)

Читання: В. Сухомлинський «Колючка не може бути доброю», «Навіщо говорять «спасибі»; В. Осєєва «Чарівне слово», В. Бичко «Великий і малий», вірші про ввічливі слова та чемні поступки.

 

Консультації

- «Коли дитина свариться»

- «Правила поведінки в громадських місцях»

 

Пам’ятка для батьків

«Як навчити дитину ввічливості?»

 

Фотовиставка

«Наші чарівні посмішки»

 

Місяць проведення: червень

Напрямок: «Сонце, повітря, рослини, вода – друзі мого здоров’я»

Тема: «Щоб здоров’я добре мати, слід нам тіло гартувати!»

Мета:  знайомити вихованців із корисними для здоров’я чинниками, зокрема

з загартуванням, дати поняття про вплив загартувальних процедур на стан дитячого організму., формувати у малюків позитивне ставлення до загартовуючи процедур, задоволення ними, бажання рости міцним, здоровим та загартованим.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

- «Літо красне – для здоров’я час прекрасний»,

- «Нам вода зміцнить здоров’я»

 

Бесіди:

  • «Гартування й ти»
  • «Сонце, повітря, вода – наші найперші друзі!»

Дидактичні ігри:  «Що корисне для здоров’я”,  «Корисне та шкідливе повітря», «Лялька розгубилася», «Що схоже на сонечко», «Кому сонечко потрібне?»,

Логічні ігри

  • «Обери правильну думку».
  • «Так чи ні?»,
  • «Корисно чи шкідливо?»
  • «Відгадай загадки»

Мовні ігри  «Запитай – відповідай»

Рухливі ігри «Сонечко і дощик», «Вітер»

Фізкультхвилинки  «Хочу я рости здоровим», «Сонце», «На морі»

Психогімнастика  «Я - Сонечко», «Я – Вітер», «Я – Дощ»

Дослідницька діяльність

  • З водою «Холодна – тепла - прохолодна»,
  • З вітром «Визнач силу і напрям вітру» (ігри з вітрячками),
  • «Подружися з сонечком»

Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок», «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність

«Намалюй сонечко»

Читання: Н. Забіла «Ясочка на річці», Д. Проценко «Казочка про промінчик», М. Зідаров «Я і сонечко – друзі, Е. Мошковська «Море», В. Паронова «Шоколадка»

 

 

Консультація

«Нетрадиційні методи загартування»

 

Пам’ятка

«Загартовуємось всією родиною»

 

Куточок безпеки

- «Безпечний від-починок на природі»

- «Сонячні та теплові удари»

- «Будь обережним на воді!»

 

Виставка з зображувальної діяльності «Вийди, вийди, сонечко!»

 

 

Місяць проведення: липень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Хто режиму дотримується, тому здоров’я посміхається!»

Мета: знайомити дітей з режимом дня малят в дитячому садку та вдома, фо-

Мувати знання про значення розпорядку в житті дитини, виховувати бажання дотримуватись режиму дня, бути здоровим, вести здоровий спосіб життя.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Виконуй режим дня –

будеш  здоровим!»

 

Бесіди:

  • «Як проходить день дитини»,
  • «Твій розпорядок дня».

Дидактичні ігри:

  • «Ранок починається»,
  • «Коли  це буває?»,
  • «Кому що потрібно?»,
  • «Роби правильно!»

Логічні ігри

  • «Так чи ні?»,
  • «Виправ помилку»
  • «Відгадай загадки»

Мовні ігри: «Продовжуй розповідь»

Творчі ігри : «Домалюй, чого не вистачає»

Рухливі ігри «День – ніч»

Фізкультхвилинки  «Розпорядок дня»

Психогімнастика  «Хочу спати»

Сюжетно-рольова гра

«Сім’я», «Дитячий садок»

Самостійно-художня діяльність

«Розфарбовкам – кольорове життя!» на тему «Розпорядок дня маляток»

 Читання: «Казка про Сонце», вірші

М. Бриж, І. Фостій, Г. Бойко, В. Паронової про частини доби та розпорядок дня.

 

 

Консультація

- «І знову про режим»,

- «Як виховати добрі звички?»

 

Поради: «Як організувати дитину вранці»

 

Анкетування батьків «Роль режиму в житті вашої дитини»

 

Фотовиставка «Не піду з садка додому»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місяць проведення: серпень

Напрямок: «Сонце, повітря, рослини, вода – друзі мого здоров’я»

Тема: «Рослинки - здоровинки»

Мета: Закріпдювати уявлення і прості уявлення про зв’язок людей з живою

природою. Розповідати дітям про те, що в різні частини дня, при різній погоді рослини по-різному впливають на дітей. Підводити дітей до розуміння поняття – природа – важливий чинник здоров’я, її треба доглядати і зберігати. Формувати бажання оздоровлюватися  цілющими рослинами.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Лікарські рослини в нашому житті»

 

Бесіди:

  • «Корисні трав’яні чаї»
  • «Нам допоможе часник»

Спостереження за ростом рослин в куточку природи, на городі та клумбі.

Розгляд ілюстрацій, фотолистівок  з зображенням лікарських рослин

Трудова діяльність: допомагаємо вихователю доглядати за квітами та рослинами на городі, на клумбі та в куточку природи («Наші квіти хочуть пити, треба нам їх всі полити»)

Дидактичні ігри: «Розложи рослини», «Де що росте?», «Вибери лікарські рослини», «Де живуть вітаміни?», «Послухай і запам’ятай”,  «З якої квітки листочок»

Логічні ігри  «Загадки, що лікують»

Мовні ігри  «Назви і розкажи»

Народні ігри «Чий вінок кращий?»

Фізкультхвилинки  «Квіти, «Шипшина», «Кульбабки»

Психогімнастика  «Квітковий настрій»

Дослідницька діяльність проведення

дослідів на визначення значення води світла, води та живлення для росту рослин

Сюжетно-рольова гра «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність: «Розфарбовуємо квіти», «Склади красивий візерунок»

Читання: М. Богусловський «Ліки від простуди», «Мальви», «Цілющий вінок», казки та легенди про рослини

 

Консультація

- «Лікарські рослини замість ліків»,

- «Як створити гербарій в домашніх умовах»

 

Створення альбому «Рослинки-здоровинки».

 

Фотовиставка «Дитина і природа»

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 липня 2020
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку