«ЗАТВЕРДЖЕНО»
ДИРЕКТОР
БІЛОГОРОДСЬКОЇ
ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1
____________
Перспективний план
роботи з учнями, що мають
порушення читання і письма
(дисграфія, дислексія)
20___-20____навчальний рік
Вчитель-логопед: Ілгунова Анна Сергіївна
№ |
Теми і зміст занять |
Лексико-граматичний матеріал |
Корекційно-виховна робота |
К-сть годин |
Приміт ка |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
3.
44.
45.
46.
47.
|
Поглиблене обстеження усного і писемного мовлення учнів ( списування з рукописного тексту, списування з друкованого тексту, словниковий диктант, слуховий диктант, самостійне письмо; читання)
Мова. Комунікативна функція мови. Органи, що беруть участь у мовленні (повторення)
Звук. Мовні і немовні звуки. Спостереження за роботою аналізаторів при вимові звуків.
Голосні звуки. Позначення їх буквами. Умовні позначення голосних.
Приголосні звуки, позначення їх буквами. Умовні позначення приголосних.
Тверді і м’які приголосні звуки.
Звуко-буквений аналіз слів.
Звук і буква «А»
Звук і буква “О”.
Звук і буква “У”.
Звук і буква “Е”.
Звук і буква “И”.
Звук і буква “І”.
Розрізнення голосних звуків “ А-О”.
Розрізнення голосних звуків “А-Е”.
Розрізнення голосних звуків “О-У”.
Розрізнення голосних звуків “И-І ”.
Розрізнення голосних звуків “Е-И”.
Буква “Я” і звуки, які вона позначає.
Буква “Ю” і звуки, які вона позначає.
Буква “Є” і звуки, які вона позначає.
Буква “Ї” і звуки, які вона позначає.
Букви “Ї”-“Й”.
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Парні приголосні.
Звук і буква «П»
Звук і буква «Б»
Диференціація звуків “П-Б” в усному та писемному мовленні.
Звук і буква «В»
Звук і буква «Ф»
Диференціація звуків “В-Ф”.
Звук і буква «Т»
Звук і буква «Д»
Диференціація звуків “Т-Д”.
Звук і буква «С»
Звук і буква «З»
Диференціація звуків “С - З”.
Звук і буква «Ш»
Звук і буква «Ж»
Диференціація звуків «Ш – Ж»
Диференціація звуків “С-Ш”.
Диференціація звуків “З-Ж”.
Диференціація звуків “С-Ц”.
Диференціація звуків “С-Ч”.
Диференціація звуків “Ч-Ц”.
Диференціація звуків “Х-Г-К”.
Диференціація звуків «Л»-«Р»
Логопедична діагностика |
Визначення кількості звуків у слові.
Виділення голосних звуків із складів та слів.
Виділення приголосних звуків з ряду звуків. Розвиток вміння виділяти перший і останній звук у слові. Визначення місця звука в слові.
Розвиток вміння визначати на слух тверді та м’які приголосні звуки.
Складання звукових моделей слів різної складової структури. Визначення наявності заданого звука в слові.
Склад. Моделювання слів з окремих складів.
Відтворення ритмічної структури слова.
Наголос. Визначення наголошеного і ненаголошеного складу.
Звуко-буквений аналіз слів.
Текст. Речення, як основна мовна одиниця. Виділення речень з мовного потоку.
Розрізнення понять «слово» і «речення».Складання схеми речення.
Зв’язок слів у реченні.
Прийменники, їх конкретно-просторове значення.
Прийменники в, на, під, за,перед ,з.
Практичне розрізнення прийменників і префіксів.
Складання речень з 2-3-х слів за малюнками.
Складання та запис речень з 3-4 слів.
Поширення речень.
Слово, як частина речення.
Слова, що позначають предмет.
Практичне засвоєння слів, що позначають предмет.
Слова, що позначають дію предмета.
Практичне засвоєння слів, що позначають дію предмета
Диференціація слів, що позначають предмет та слів, що позначають дію предмета.
Слова, що позначають ознаки предметів.
Практичне засвоєння слів, що позначають ознаки предмета.
Складання розповіді описового характеру.
Слова-«приятелі» (синоніми)
Слова-«неприятелі» (антоніми)
Слова-«близнюки» (омоніми)
Багатозначність слів.
Робота з деформованим текстом.
Складання текстів за серією малюнків.
Підписування малюнків.
Складання тексту за малюнком, планом та опорними словами.
Складання тексту за планом та опорними словами.
Складання тексту-опису за малюнком та опорними словами.
Складання тексту за поданим початком та опорними словами.
Складання переказу за поданим планом.
Складання розповіді з опорою на пережиті події.
Мовні ігри.
Мовні ігри. |
Обстеження функціонування різних аналізаторів.
Формування навичок навчальної діяльності: вміння слухати і розуміти інструкцію, вміння передавати зміст інструкції.
Розвиток слухової уваги.
Розвиток фонематичного слуху та навичок звуко-буквеного аналізу і синтезу.
Розвиток умінь відповідати на запитання у відповідності з отриманим завданням.
Розвиток зорової пам’яті: - що знаходиться справа? - якою рукою пишуть? - покажи правою рукою ліве вухо.
Розвиток відчуття ритму.
Розвиток уміння формувати запитання, звертаючись за допомогою і роз’ясненням до вчителя.
Розвиток зорової і слухової уваги, короткочасної слухо-моторної пам’яті.
Розвиток спостережливості до мовних явищ.
Розвиток дрібної моторики руки.
Розвиток фонематичного слуху.
Розвиток навичок контролю і самоконтролю ( орфографічної зіркості).
Формування адекватної самооцінки своєї діяльності від спільної з учителем до самостійної.
Розвиток зорової пам’яті.
Розвиток слухової пам’яті.
Розвиток логічного мислення.
Розвиток мимовільної уваги (стійкості, переключення).
Розвиток мислитель них операцій.
Розвиток вміння узагальнювати.
Розвиток цілеспрямованості: самостійності, дисциплінованості, відповідальності.
Розвиток зв’язного мовлення.
Розвиток уваги.
Виховання навичок культури мовного спілкування.
Виховання бажання спілкуватися, висловлювати власну думку. |
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
4 |
|