Перспективний план роботи з розвитку основ духовно-моральних якостей
молодший дошкільний вік
Місяць |
Тема, мета |
Вересень |
1.Тема: Про мораль знати - негараздів уникати Мета:Формувати в дітей елементарні уявлення про людські чесноти,розуміння доброчес-ностей та вад,позитивних та негативних моральних учинків. Навчати їх адекватно реагувати на моральну поведінку інших людей *Дид.гра «Такі різні вчинки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.28)
2. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати Мета:Продовжувати формувати в дітей усвідомлення морального поводження;привчати орієнтуватися у поняттях «добре» і «погано». Збагачувати словниковий запас словами-ознаками моральних дій. Розвивати комунікативні навички,здатність формулювати власну думку,мислення. Виховувати моральність,людяність. *Дид. гра «Чи добре це» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.28)
3. Тема: Дорослих поважати і чемним зростати Мета: Розвивати довіру і прихильність до членів своєї родини;вправляти дітей у називанні імені своїх батьків;спонукати їх виражати свої емоційні вияви до дорослих;активізувати мовлення,розвивати пам′ять. Виховувати любов до своєї родини *Дид. гра «Лялька розповість про себе» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.31)
4 . Тема: Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Виховувати в дітей уважне і шанобливе ставлення до старших;учити називати пестливо своїх батьків. Розвивати мовлення,пам′ять. Виховувати любов до своїх рідних *Дид. гра «Скажи ніжно» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.31)
|
Жовтень |
1.Тема: Про мораль знати - негараздів уникати Мета:Збагачувати словник дітей словами – означеннями,що називають моральні почуття(добре,чуйне,турботливе,любляче,золоте,милосердне). Розвивати мовлення,мислення,пам′ять. Стимулювати до прояву позитивних емоцій та моральних почуттів. *Дид. гра «Добре серце» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.30)
2.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета: Вчити упізнавати на фотографіях себе,батьків,дітей групи та характеризувати їхні позитивні якості;розвивати зорову пам′ять,увагу,мовлення. Виховувати дружні взаємини між дітьми групи *Дид. гра «Назви кого пізнав» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.33)
3. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Вчити дітей ставитися до інших з повагою,привчати цінувати дружбу з однолітка- ми,формувати в них уявлення про чуйність,щедрість та жадібність. Поліпшувати навички діалогічного мовлення. Розвивати вміння співвідносити свій стиль поведінки із загальноприйнятими моральними нормами,збагачувати життєвий досвід *Дид.гра «Щедрий хом′ячок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.33) 4. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати Мета:Розвивати вміння дітей розрізняти емоційний стан дорослих і однолітків(доброта); спонукати відкрито й щиро виражати свої почуття. Розвивати здатність визначати свої взаємини з довколишніми. Усвідомлювати значення виконання моральних дій. *Дид. гра «Квітка доброти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.29) |
Листопад |
1.Тема: Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Формувати в дітей свідоме ставлення до працелюбності як позитивної людської риси; продовжувати знайомити їх з дитячими творами(даючи опис характерним якостям героїв). Розвивати мовлення. Вчити давати відповіді на запитання за ілюстраціями. Виховувати дружелюбність,працьовитість. *Дид. гра «Маленькі помічники» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.32)
2. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати Мета:Закріплювати в дітей знання щодо розуміння значення основних моральних чеснот:доброта,любов,милосердя та моральних норм,за якими живуть люди. Викликати бажання бути схожими на тих,хто має моральні якості. Розвивати мислення,мовлення. Виховувати доброзичливість у ставленні одне до одного. *Дид. гра «Портрет людини» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.30)
3. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Продовжувати формувати в дітей розуміння доброзичливих взаємин з однолітками; розвивати прагнення бути подільчивими і турботливими. Виховувати вміння виявляти дружелюбність в спілкуванні з ровесниками;збагачувати моральний досвід дітей. *Дид. гра «Півнячі бої» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.34)
4.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Вчити дітей порівнювати ознаки моральної поведінки(можна поєднувати із проведенням попередньої гри). Вчити дітей з любов′ю і пошаною звертатися до старших та однолітків. Розвивати мовлення,мислення.;активізувати в мовленні дітей ввічливі слова. *Дид. гра «Курка з курчатами» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор. 33-34)
|
Грудень |
1.Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Закріплювати вміння дітей розрізняти власний емоційний стан і довколишніх;привчати робити висновки про моральні почуття(співпереживання) і настрій однолітків;усвідомлювати свої почуття і бажання. Виховувати взаємодопомогу і доброзичливість. *Дид. гра «Метелики» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.34-35)
2.Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Розвивати в дітей здатність розрізняти добрі,ніжні,лагідні,пестливі,сердиті,злі слова. Вправляти в умінні позначати кожне сказане слово відповідним кольором. Розвивати позитивні емоції,бажання спілкуватися тільки добрими словами. *Дид. гра «Добери колір до слова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35)
3.Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати Мета:Вчити дітей знайомитися з ровесниками та дорослими;спонукати їх до вживання у своєму мовленні ввічливих слів-звертання;розвивати доброзичливе ставлення до навколишніх *Дид.гра «Давайте познайомимося» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.37)
4.Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати Мета:Виховувати в дітей основи культури поведінки та спілкування зі своїми рідними та найближчим оточенням. Учити виявляти чемність,толерантність,готовність прийти на допомогу в разі потреби. *Дид. гра «У світі ввічливих слів» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35)
|
Січень |
1.Тема: Тема:Довіру проявляти і співпереживати Тема:Продовжувати формувати в дітей уміння розрізняти власний емоційний стан та стан інших людей;учити визначати почуття й емоції.що допомагають людям спілкуватися. Ви-ховувати інтерес,увагу,доброзичливе ставлення до навколишніх. *Дид. гра «Чуйна дівчинка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35-36)
2. Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Продовжувати формувати в дитини зацікавлене ставлення себе й довколишніх (їхніх бажань,намірів). Розвивати вміння визначати міру свого впливу на інших,відчувати межі соціально схвалю вальної(моральної) поведінки. Виховувати турботливе ставлення до довколишніх *Дид.гра «Турботливий хлопчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.36)
3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати Мета:Вчити дітей добирати «чарівні» слова під час звертання, прохання,вдячності, вибачення. Розвивати мовлення,пам′ять,уважність. Виховувати доброзичливість. *Дид. гра «Додай чарівне слово» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.38)
4. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати Мета:Розвивати в дітей уявлення про основні норми культури спілкування,формувати прагнення та інтерес до спілкування. Закріпити в словнику дітей ввічливі слова (приві -тання, подяка,вибачення тощо). Розвивати монологічне та діалогічне мовлення. Вихову- вати чемність ,комунікабельність. *Дид. гра «Ввічливий хлопчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.38)
|
Лютий |
1.Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Ознайомити дітей із секретами і правилами дружніх взаємин;учити розуміти й оцінювати моральні почуття і моральні дії інших,висловлювати власні моральні суджен- ня,правильно користуватися засобами спілкування. Розвивати мовлення, мислення. Виховувати дружелюбність,ввічливість *Дид.гра «Допоможемо ляльці знайти друзів» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.39)
2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Вчити помічати емоційний стан однолітків;викликати в них бажання поліпшити настрій товариша за допомогою різних засобів(спільних ігор,смішних жестів,міміки тощо). Виховувати в дошкільників навички співчутливого поводження, доброзичливіс -ть,чуйність,дружелюбність. *Дид. гра «Допоможи товаришеві» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.40)
3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати Мета:Вчити дітей вживати у своєму мовленні ввічливі «чарівні» слова;формувати усвідомлення,що ввічливість – це гарна(моральна) якість людини. Розвивати мовлення дітей,пам′ять. Виховувати чемність та ввічливість. *Дид. гра «Чарівні ключики» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.39)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета: Виховувати в дітей бажання зробити щось приємне для однолітка-друга; активізу- вати до вияву гуманного ставлення до людей;привчати самостійно привчати рішення в ситуаціях морального змісту. Розвивати мислення,мовлення. Виховувати доброзичливе ставлення одне до одного *Дид. гра «Передай подарунок іншому» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.40)
|
Березень |
1.Тема:У злагоді бути-про образи забути Мета: Вчити дітей розпізнавати настрій людей;сприяти розумінню ними,що гарний настрій підтримує доброзичливу атмосферу в групі,забезпечує позитивні емоції. Розви -вати творчу уяву,мовлення дітей. Виховувати дружелюбність *Дид.гра «Відгадай настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.41)
2. Тема:У злагоді бути-про образи забути Мета:Стимулювати дітей до розуміння,що гарний настрій корисний для всіх довколиш – ніх.Учити їх стримуватися у прояві незадоволення. Розвивати мовлення ,мислення. Виховувати бажанню бути приємними для людей *дид. гра «Один,два,три- усміхнись» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.42)
3.Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Вправляти дітей у розумінні правил моральної поведінки;формувати початковий досвід правильної (адекватної) оцінки добрих і поганих учинків. Розвивати мислення, пам′ять. Виховувати навички групової роботи. *Дид. гра «Торбинка добрих справ» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.45)
4. Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Спонукати дітей виявляти знання моральних правил у повсякденному житті. Привчати давати конкретним учинкам оцінку з використанням узагальнених характе – ристик. Розвивати пам′ять,мовлення. Виховувати бажання бути добрим для інших. *Дид. гра «Я знаю,як треба» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.45)
|
Квітень |
1. Тема:У злагоді бути- про образи забути Мета: Вчити дітей контролювати свій настрій,частіше всміхатися. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати дружелюбність. *Дид. гра «Навчимо ляльку всміхатися» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.42)
2. Тема:У злагоді бути- про образи забути Мета:Вчити дітей визначати настрій (вибирати ті ознаки,які найбільше відповідають емоційному стану на даний час);розвивати емоційність,емоційне ставлення до однолітків і бажання виявляти інтерес до них. Виховувати самостійність,уміння оцінювати себе *Дид. гра «Обери свій настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43)
3. Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Уточнити в дітей уявлення про власні моральні ознаки,про ставлення до однолітків. Формувати позитивні взаємини між дітьми;підтримувати прагнення до самовдосконален- ня. Формувати знання про спільне та відмінне між різними дітьми. Вчити складати про себе невеличкі розповіді,висловлювати думку зв′язно та послідовно. Виховувати чутли -вість до зовнішньої та внутрішньої краси людини. *Дид.гра «Скажи,який я» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.46)
4. Тема:У злагоді бути- про образи забути Мета:Закріплювати вміння дітей визначати настрій;розвивати здатність робити елементар ні припущення про емоційний стан дорослих і дітей. Стимулювати логічне мислення; заохочувати до вияву турботливого ставлення до найближчих людей. *Дид. гра «Визнач настрій іграшки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43)
|
Травень |
1. Тема:У злагоді бути- про образи забути Мета:Вчити дітей розуміти причинно- наслідкові зв′язки між виявами їх моральної активності. Сприяти розвиткові уяви,вмінню зосереджуватися. Навчати добирати та вживати слова- антоніми. Виховувати доброзичливість,приязне ставлення до однолітків під час спілкування. *Дид. гра «Скажемо навпвки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43-44) 2. Тема:У злагоді бути- про образи забути Мета:Вчити дітей підтримувати доброзичливі,щирі взаємини з найближчими людьми. Формувати вміння адекватно реагувати на нечемну поведінку інших. Продовжувати ознайомлювати дошкільників з етикетною лексикою. Виховувати приязне ставлення до друзів. *Дид. гра «Мирись і ніколи не сварись» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.44-45)
3. Тема:У злагоді бути – про образи забути Мета:Привчати дітей використовувати у спілкуванні та спільній діяльності вербальні та невербальні засоби емоційної експресії для виявлення радощів,захоплення й інших станів. Розвивати вміння швидко (і без суперечок) домовлятися між собою. Виховувати дружелюбність. *Дид. гра «Зобрази казку» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.76-77)
4. Тема:У злагоді бути – про образи забути Мета:Продовжувати привчати дітей знаходити рішення та формувати наміри про той чи інший вибір дії в моральних ситуаціях. Розвивати бажання бути корисним і вчасно надавати допомогу іншим. Виховувати відповідальність. *Дид. гра «Як я буду діяти?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.76-77)
|
Перспективний план роботи з розвитку основ духовно-моральних якостей
Середній дошкільний вік
Місяць |
Тема, мета |
Вересень |
1.Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Сприяти усвідомленню дітьми моральних чеснот людини. Формувати в них особистісне ставлення до моральних принципів;стимулювати розвиток позитивного «Я»-образу дитини. Виховувати прагнення до самостійного визначення дітьми ознак моральності. *Дид. гра «В гостях у сонечка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.52)
2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Формувати в дітей уміння помічати й знаходити суперечності та протилежні Ознаки моральних дій. Виховувати почуття справедливості,здатність розв′язувати проблемні моральні ситуації,характеризуючи поняття «добро», «зло» *Дид. гра «Що добре,що погано» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.52-53)
3.Тема:Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Підводити дітей до свідомлення потреби допомагати рідним людям і віддавати їм свою любов,бути шанобливими,виявляти позитивні емоції. Вчити розповідати про свою допомогу в родині. Розвивати мовлення,мислення. *Дид. гра «Маленькі помічники» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.57)
4. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати Мета: Підтримувати й заохочувати й вияви в дітей шанобливого ставлення до старших людей;формувати розуміння,що такі люди потребують поваги і турботи,яка виявляється у здійсненні ними моральних дій;культивувати бажання допомагати рідним та знайомим людям похилого віку. *Дид. гра «Можна - заборонено» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.58)
|
Жовтень |
1. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Вчити дітей осмислювати і правильно добирати пару до слова- поняття,що означає моральну ознаку. Підтримувати прагнення пояснювати їх зміст і значення. Розвивати увагу,мислення,мовлення,пам′ять *Дид. гра «Добери пару» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.53)
2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Закріплювати осмислення дітьми норм морального поводження;продовжувати розвивати вміння розрізняти,що таке «добро», що «зло» і називати їхні ознаки. Виховувати звичку до наслідування моральних якостей. *Дид. гра «Яке хто серце має» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.54)
3. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Закріплювати в дітей навички розв′язування ситуацій морального змісту. Сприяти формуванню особистого ставлення до дотримання чи порушення моральних норм (акцентуючи на наслідок). Підтримувати прагнення здійснювати аналіз моральних дій,які зробили інші. *Дид. гра «Підкажи Мишеняті» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.54-55)
4. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Підводити дітей до усвідомлення потреби рідним людям і віддавати їм свою любов,бути шанобливими,виявляти позитивні емоції. Вчити розповідати про свою допомогу в родині. Розвивати мовлення,мислення. *Дид. гра «Добро – зло» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.56-57)
|
Листопад |
1. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета: Вправляти дітей в оцінюванні різних моральних дій у ситуаціях морального вибору відповідно до категорії «добре», «погано». Поглиблювати знання про моральні норми поведінки серед інших. Розвивати мислення,увагу. Виховувати справедливість і чесність. *Дид. гра « Добрі справи чи погані» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.56)
2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати Мета:Вдосконалювати обізнаність дітей про моральні норми,про поняття «добро», і «зло». Продовжувати розвивати здатність до здійснення морального вибору. Формувати вміння аналізувати й оцінювати моральні ситуації. Розвивати мовлення. *Дид. гра «Добрий чарівник» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.55)
3.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета: Продовжувати формувати в дітей доброзичливі взаємини з однолітками (від співучасті - до праці). Вчити радіти своїй статі,поважати свою стать та стать інших дітей. Розвивати мовлення,мислення. Виховувати приязне ставлення до інших дітей(не скаржи-тися,не обмовляти іншого,порадіти,не конфліктувати,не ображати і не ображатися) *Дид. гра «Я радий,що Я- хлопчик,я щаслива,що Я – дівчинка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.61)
4.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Вчити дітей відчувати радість від своїх чеснот та вміння виявляти довіру і симпа -тію до однолітків. Стимулювати їх до власної думки,вияву почуттів,намірів. Підтримува- ти бажання передавати свої почуття. Закріплювати вміння визначати за виразом обличчя настрій довколишніх. *Дид. гра «Мені радісно,коли….»» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.61)
|
Грудень |
1.Тема:Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Закріплювати в дітей довірливе ставлення до дорослих (до мами); Продовжувати вчити виявляти увагу і піклуватися про найріднішу людину. Розвивати бажання робити приємне для мами;виховувати любов до членів родини. *Дид. гра «Складемо букет для мами» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.59)
2. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати Мета: Продовжувати формувати у дітей шанобливе ставлення до старших членів своєї родини. Розвивати вміння розповідати про обов′язки членів родини. Привчати до дотримання моральних норм у спілкування зі старшими. Виховувати чуйність,бажання здійснювати емоційну підтримку(турботу,довіру й співпереживання) і проявляти любов до рідних *Дид. гра «Хто що робить» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.59)
3. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Вчити дітей цінувати своїх рідних,піклуватися про них,радіти їхнім успіхам та перейматися невдачами;викликати в дітей бажання радувати батьків своєю поведінкою;вдосконалювати вміння керувати власними намірами. *Дид. гра «Мої помічники» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.60)
4. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з емоційно-чуттєвою сферою людини;вчити дітей орієнтуватися у причинах позитивного чи негативного ставлення інших. Формувати уявлення про добрі вчинки,які викликають радісні почуття,та негідні - від яких з′являються сумні почуття. Вдосконалювати мовлення *Дид. гра «Мені сумно,коли….» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)
|
Січень |
1. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Виховувати в дітей доброзичливе ставлення ,симпатію одне до одного. Прищеплю- вати інтерес до спільної діяльності;активізувати слів-ознак та слів-дій на позначення настрою та емоційного стану людини. Формувати вміння передавати настрій кольором. Розвивати творчість дітей. *Дид. гра «Мій настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)
2.Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Продовжувати привчати до вияву емоцій,розвивати здатність орієнтуватися і визначати за виразом обличчя настрій людини. Формувати вміння виявляти емоційну чуйність до того,хто цього потребує. Вчити поліпшувати свій настрій;розвивати мовлення *дид. гра «Ніколи не сумуй» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.64)
3. Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Формувати в дітей обізнаність про причини виникнення різних емоцій і моральних почуттів. Ознайомити з емоційними виявами людини;вчити враховувати почуття інших людей. Розвивати вміння співчувати,співпереживати,уявляти. Виховувати повагу до людей *Дид. гра «Відгадай- но» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)
4. Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з існуванням різних переживань,станів людей,що виражаються в міміці,жестах,інтонаціях (радість,сум,тощо). Розвивати вміння за мімікою обличчя визначати стан людини;тренувати виразну мову. Виховувати увагу. *Дид. гра «Емоційне різнобарв′я» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.65)
|
Лютий |
1. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Продовжувати вчити дітей усвідомлювати значення моральної поведінки серед однолітків;спонукати до вияву моральних почуттів(чесності,справедливості, безкорисли- вості тощо) до них. Розвивати мовлення. Виховувати дружелюбність. *Дид. гра «Ланцюжок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.63)
2.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти Мета:Продовжувати розвивати в дітей усвідомлення потреби морального вибору в поводженні з іншими дітьми;стимулювати формування в них власної моральної позиції. Розвивати вміння аналізувати і давати оцінку моральній(чи,навпаки,негідній) поведінці довколишніх. *Дид. гра «Байдуже ведмежатко» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.63)
3. Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей із виявами емоційно-чуттєвої сфери людини;вчити передавати власний емоційний стан. Розвивати бажання до відновлення емоційної рівноваги. Виховувати чуйність. *Дид. гра «Художник» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.66)
4.Тема: Довіру проявляти і співпереживати Мета:Розвивати в дітей розуміння передачі власного емоційного стану;продовжувати вправляти їх у словесному вираженні ,що номінують моральні еталони. Виховувати чуйність,образне мислення. *Дид. гра «Музика емоцій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.66-67)
|
Березень |
1.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Продовжувати вчити дітей усвідомлювати значення лагідного звертання одне до одного;формувати звичку до доброзичливості;розвивати мовлення;стимулювати прагнення «відкривати» своє серце і серце того,хто поруч ласкавими словами. *Дид. гра «Тепле сердечко» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.67)
2.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Розвивати в дітей бажання керуватися правилами моральної поведінки;привчати діяти відповідно до встановлених моральних норм. Розвивати мовлення,логічне мислення,уяву. Виховувати чуйність,бажання турбуватися про інших,бережне ставлення до іграшок *Дид. гра «Чому лялька плаче» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.67-68)
3.Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Вчити дітей відчувати радість і задоволення своїми чеснотами та вміти співпережи- вати і співчувати іншим людям. Розвивати емоційно-чуттєву сферу,а також здатність за виразом обличчя визначати настрій довколишніх *Дид. гра «Ранок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.72)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Закріплювати вміння помічати позитивні моральні якості довколишніх. Розвивати усвідомленість потреби ввічливого поводження,уважність,спостережливість,логічне мислення,акторські здібності. Формувати позитивне бачення світу. Виховувати доброзичливість,креативність. *Дид. гра «Які гості були в мене?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.73)
|
Квітень |
1.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета: Вчити дітей самостійно віднаходити варіанти розв′язання моральної проблеми; підтримувати дитячу наполегливість у реалізації ними моральних дій. Розвивати мислення,увагу. Виховувати чуйне ставлення до довколишніх. *Дид. гра «Поміркуй і розкажи» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.68)
2. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Продовжувати вчити дітей послуговуватися моральними діями у власній діяльності. Закріплювати бажання говорити компліменти,ввічливі слова. Розвивати мовлення.пам′ять,уяву. Виховувати доброзичливість. *Дид. гра «Пелюстка доброти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.69)
3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Формувати в дітей звичку здійснювати моральні дії стосовно одне одного,бути уважними до однолітків. Розвивати вміння виявляти симпатію до дітей своєї статі. Закріплювати знання про чоловічі та жіночі риси. *Дид. гра «Передай комплімент» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.70)
4.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Продовжувати вчити дітей налагоджувати доброзичливі взаємини з однолітками; підкріплювати довіру до старших. Розширювати і збагачувати досвід морального спілкування. Розвивати мовлення. Виховувати щирість,доброту до однолітків,шанобливе ставлення до рідних *Дид. гра «Привітання,подарунки,побажання» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.70-71)
|
Травень |
1. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Закріпити словниковий запас словами вибачення,звернення,прохання;збагачувати досвід моральних взаємин. Виховувати любов до рідних і близьких,приязне ставлення до друзів. *Дид. гра «Хто винен» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)
2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Сприяти становленню у дошкільників моральної позиції щодо дотримання правил гідного поводження у навколишньому;активізувати їх до пошуку альтернативних варіантів у вирішенні ситуацій морального вибору. Привчати правильно пояснювати й оцінювати моральні дії. *Дид. гра «Допоможи іграшкам» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.73)
3.У злагоді бути – про образи забути Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з різними проявами настрою- радість,зло,здивування,спокій,тощо. Вчити дітей створювати певний настрій і передавати його мімікою,встановлювати зв′язок між настроєм і мімікою. Розширювати уявлення про людські характери *Дид. гра «Лото настрою» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)
4. У злагоді бути – про образи забути Мета:Продовжувати вчити дітей орієнтуватися у людських взаєминах;розуміти себе,своїх товаришів,їхні почуття,встановлювати довірливі,щирі взаємини з ними. Розвивати вміння регулювати спільну діяльність з однолітками;прагнути до пошуку рішення в конфліктній ситуації. Виховувати почуття товариськості *Дид. гра «Вірний друг» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)
|
Перспективний план роботи з розвитку основ духовно-моральних якостей
Старший дошкільний вік
Місяць |
Тема, мета |
Вересень |
1.Тема:Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Продовжувати формувати в дітей знання про моральні почуття та емоції; ознайомити дошкільників із поняттям «совість». Розвивати прагнення бути совісним,діяти відповідно до встановлених моральних правил,а також розвивати стабільні взаємини між дітьми у групі. *Дид. гра «Ким бути?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.91)
2. Тема:Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей із поняттям «правда» і «брехня». Виховувати моральні якості(відвертість,правдивість,щирість). Формувати вміння висловлювати власні думки. Розвивати логічне мислення.мовлення,пам′ять. *Дид. гра «В гостях у Правди і Брехні» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.92)
3.Тема:Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Продовжувати вчити дітей встановлювати відмінність між поняттями «добро» (чесноти) і «зло» (вади). Формувати вміння помічати та розрізняти такі ознаки в характері,зовнішності. Розвивати навички логічного мислення;активізувати становлення моральної свідомості. *Дид. гра «Чесноти та вади» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.93)
4.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Вчити дітей добирати слова- антоніми,що називають моральні поняття добра і зла. Розвивати вміння осмислювати значення слів моральних ознак;активізувати словниковий запас «моральними» прикметниками. Виховувати прагнення до засвоєння моральних норм. *Дид. гра «Добери добрі слова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.96)
|
Жовтень |
1.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Закріпити знання дітей про риси доброї людини. Розвивати вміння давати пояснення сутності позитивних моральних рис. Формувати усвідомленість потреби до ідентифікації з моральним образом добра. *Дид. гра «Поміркуй і скажи» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.97)
2.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати Мета:Вправляти дітей в умінні оцінювати моральні вчинки у запропонованих ситуаціях;розширювати знання про категорії «добро», «зло». Розвивати вміння аналізувати моральну ситуацію на основі лише слухового сприймання її змісту. Виховувати бажання дати поради тим,хто порушує моральні норми і робить негідні вчинки. *Дид. гра «Добрі вчинки- погані вчинки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.105)
3.Тема: Дорослих поважати і чемним зростати Мета:Продовжувати розвивати в дітей прагнення протидіяти спокусі порушити моральну норму;формувати вміння дотримуватися встановлених правил спілкування. Заохочувати вияви прогнозованих дітьми моральних дій. Виховувати уважність у ставленні до інших *Дид. гра «Будь уважним» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.117)
4.Довіру проявляти і співпереживати Мета:Продовжувати вчити дітей вербально і невербально відтворювати позитивні і негативні емоції та моральні почуття. Розвивати емоційну сферу дошкільників. Формувати вміння адекватно виражати задану емоцію. *Дид. гра «Відгадай емоцію» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.121)
|
Листопад |
1. Тема:Довіру проявляти і співпереживати Мета:Продовжувати підтримувати в дітей бажання бути корисними для інших;привчати розв′язувати моральну ситуацію і прогнозувати моральний вчинок у ній. Закріплювати сформовані уявлення дітей про дружбу,товаришування,взаємодопомогу;спонукати до самоконтролю під час взаємодії з однолітками. *Дид. гра «Хто прийде на допомогу» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.127)
2.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета:Поглиблювати і розширювати знання дітей про «добро» як моральну категорію; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. Вчити усвідомлювати зв′язок між емоційним станом,настроєм і особливостями взаємин. Розвивати товариські взаємини з однолітками та бажання зробити їм приємність. *Дид. гра «Чарівний клубочок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.130)
3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета6Спонукати дітей бачити в інших позитивні риси характеру та вияви ознак моральної поведінки. Розвивати доброзичливість до однолітків як особистісну моральну цінність.Заохочувати прагнення дітей відповідати моральному взірцеві. Формувати пози- тивне світосприймання. *Дид. гра «Компліменти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.136)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Продовжувати закріплювати в дітей знання про значення доброзичливого ставлен- ня одне до одного. Розвивати їхні позитивні емоції й усвідомлення впливу емоційного стану на життя кожної людини. Формувати вміння адекватно його виражати. *Дид. гра «Лише добро» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.138)
|
Грудень |
1. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати Мета: Закріплювати знання про правила етикету(манери поведінки, правила чемності, ввічливості й толерантності);розвивати усвідомленість щодо існування визначених правил і потреби їх дотримання для позитивних взаємин між людьми; заохочувати прояви стриманості та уважності до інших;формувати навички моральної регуляції поведінки. Виховувати доброзичливість,відповідальність. *Дид. гра «Правила етикету» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.134)
2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Вчити дітей розрізняти позитивні й негативні моральні риси характеру;формувати вміння давати їм належну оцінку,спонукати виражати особистісне ставлення до моральних чеснот і вад навколишніх. Виховувати толерантність у спілкуванні щодо надання порад доброї поведінки *Дид. гра «Допоможи Яринці стати добрішою» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.139)
3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета: Розширювати уявлення дітей про добро і зло та їхні характерні ознаки;спонукати до висловлення моральних суджень щодо ознак доброго і злого. Продовжувати формувати вміння встановлювати відмінності між добром і злом. Розвивати мовлення. *Дид. гра « Вислови свої міркування» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.140)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета: Спонукати дітей до вибору моральної дії,спрямованої на допомогу іншому,в запропонованих ситуаціях. Активізувати їх пояснення власного вибору. Продовжувати розвивати моральні судження;поглибити їхню обізнаність про правила моральної поведінки. Виховувати толерантність у взаєминах і морально позитивне ставлення до навколишніх *Дид. гра «Вибір дії» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.140-141)
|
Січень |
1. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета: Продовжувати закріплювати уявлення дітей про різні моделі поводження в конкретних ситуаціях морального вибору;розвивати прагнення до обґрунтування власного морального вибору під час обговорення. Виховувати здатність до здійснення морального вибору,спрямованого на надання допомоги,хто її потребує *Дид. гра «Як бути» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.142)
2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Продовжувати привчати дітей до подільчивості як позитивної моральної дії. Розвивати в них моральні якості;стимулювати вияви бажання допомагати одне одному. Виховувати доброзичливість. *Дид. гра «Чим ти можеш поділитися» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.144)
3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Розширювати і уточнювати знання дітей про потребу моральних цінностей у житті кожної людини;сприяти проявам людяності та доброзичливості у «відпрацюванні» уявлюваних моральних ситуацій. Виховувати взаємодопомогу та оптимізм. *Дид. гра «Чарівний промінчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.147)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Розвивати в дітей уміння прогнозувати й оцінювати власні моральні вчинки;сприяти діяти «по совісті»,підтримувати бажання робити добрі справи для однолітків (через перенесення образного вчинку). Виховувати почуття доброти і мілосердя. *Дид. гра «Кошик добрих вчинків» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.151)
|
Лютий |
1.Тема: У злагоді бути – про образи забути Мета:Продовжувати розвивати в дітей почуття доброзичливості,уважне ставлення одне до одного. Привчати ділитися позитивними емоціями;забезпечувати емоційно комфортне перебування дітей серед однолітків *Дид. гра «Усмішка по колу» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.151)
2. Тема: У злагоді бути – про образи забути Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з моральними правилами;розкрити сутність здійснення морального вибору. Формувати уміння виважено приймати моральні рішення. *Дид. гра «Обери правильне рішення» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.156)
3. Тема: У злагоді бути – про образи забути Мета:Закріплювати в дітей уявлення про потребу визнання чеснот інших;учити виявляти захоплення від моральних дій,зроблених іншими. Сприяти розвиткові уміння висловлювати власну позицію щодо змісту моральної ситуації та її оцінювання. Виховувати доброзичливість. *Дид. гра «Зате…» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.158)
4. Тема: У злагоді бути – про образи забути Мета: Продовжувати розвивати в дітей усвідомлення потреби і значення моральних цінностей у житті людини;підвести до особистісного розуміння моральних правил. Формувати прагнення наслідувати моральні взірці. Спонукати дітей до прояву моральних чеснот - чуйності,правдивості,справедливості,ввічливості. Виховувати взаємодопомогу. *Дид. гра «Мудра сова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.161)
|
Березень |
1.Тема: У злагоді бути – про образи забути Мета:Вчити дітей придумувати позитивну кінцівку до казок;прищеплювати бажання допомогти казковим героям у моральній ситуації,порятувати їх від біди,в яку вони потрапили. Формувати бажання відгукуватися на потребу пошуку рішення в ситуації.що завдала шкоди іншому. Формувати усвідомлення ппро безкорисливість морального вчинку. Виховувати емпатійність,моральні почуття. *Дид. гра «Закінчи казку по - доброму»(«Моралинки для Миколки та Маринки»стор.163)
2.Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Продовжувати вчити дітей дотримуватися загальноприйнятих норм моральної поведінки серед інших людей та наодинці з собою. Формувати вміння помічати власні вади і намагатися їх виправити,не соромлячись про це говорити. Виховувати звичку до прийняття вироблених разом із однолітками правил моральної поведінки. *Дид. гра «Розповім про себе» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.164)
3. Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета: Закріплювати вміння дітей аналізувати ситуації морального вибору;привчати їх до оцінювання дій на основі засвоєних норм. Розвивати здатність до прогнозування можливих наслідків моральних дій *Дид. гра «Кольорові будиночки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.165)
4.Тема: Закріплювати в дітей уявлення про потребу визнання чеснот інших;учити виявляти захоплення від моральних дій,зроблених іншими;сприяти розвиткові уміння висловлювати власну позицію щодо змісту моральної ситуації та її оцінювання. Виховувати доброзичливість. *Дид. гра «Зате…» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.158)
|
Квітень |
1. Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета: Продовжувати заохочувати дітей до обстоювання власних переконань на основі дотримання моральних правил;розвивати здатність визнавати провину за скоєне шляхом здійснення морального самоаналізу. Підтримувати моральні визнання дитини; культиву- вати прагнення надавати підтримку і допомогу тим,хто цього потребує. Виховувати усві-домленість щодо потреби дотримання моральних норм у довкіллі *Дид. гра «Як би ти зробив?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.169)
2. Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Розвивати в дітей уміння здійснювати об′єктивну моральну оцінку вчинків, запропонованих сюжетом,що зорово сприймається. Привчати їх аналізувати ситуацію і передбачати наслідки дій. Виховувати чуйність,доброзичливість,уважне ставлення до інших. *Дид. гра «Оціни вчинок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.169)
3 Тема:Себе оцінити і кращим зробити Мета:Вчити дітей правильно оцінювати певну моральну ситуацію;спонукати до завершен ня історії з доброю кінцівкою. Розвивати вміння складати морально позитивні сюжети. Виховувати доброзичливість і справедливість. *Дид. гра «Незакінчені історії» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.170-171)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість *Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.174) |
Травень |
1. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість *Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.179)
2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення,вміння висловлювати свою точку зору. Виховувати доброзичливість,уважне ставлення до інших *Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.179)
3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість *Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №7,8,9 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.180-181)
4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти Мета: Мета: Закріплювати вміння дітей аналізувати ситуації морального вибору; привча- ти їх до оцінювання дій на основі засвоєних норм. Розвивати здатність до прогнозування можливих наслідків моральних дій. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичли- вість *Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №14,15,16 («Моралин ки для Миколки та Маринки» стор.183)
|
.