Перспективний план з формування основ духовно-моральних цінностей

Про матеріал
Планування створено за парціальною програмою "Скарбниця моралі",висвітлює змістові компоненти,що розкривають питання мораьного виховання дітей дошкільного віку.Збірник ігор має на меті забезпечити реалізацію завдань морального виховання дітей дошкільного віку; він упорядкований відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти України (нової редакції Базового компонента дошкільної освіти, 2012) та парціальної програми “Скарбниця моралі” .План може бути використаний дл роботи гуртка
Перегляд файлу

                         Перспективний план роботи з розвитку основ  духовно-моральних якостей

 

                                                              молодший дошкільний  вік

 

                   

Місяць

                                                       Тема, мета

 

 

Вересень

1.Тема: Про мораль знати - негараздів уникати

Мета:Формувати в дітей елементарні уявлення про людські чесноти,розуміння доброчес-ностей та вад,позитивних та негативних моральних учинків. Навчати їх адекватно реагувати на моральну поведінку інших людей

*Дид.гра «Такі різні вчинки» («Моралинки для Миколки та Маринки»  стор.28)

 

2. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати

Мета:Продовжувати формувати в дітей усвідомлення морального поводження;привчати орієнтуватися у поняттях «добре» і «погано». Збагачувати словниковий запас словами-ознаками моральних дій. Розвивати комунікативні навички,здатність формулювати власну думку,мислення. Виховувати моральність,людяність.

*Дид. гра «Чи добре це» («Моралинки для Миколки та Маринки»  стор.28)

 

 

3. Тема: Дорослих поважати і чемним зростати

Мета: Розвивати довіру і прихильність до членів своєї  родини;вправляти дітей у називанні імені своїх батьків;спонукати їх виражати свої емоційні вияви до дорослих;активізувати мовлення,розвивати пам′ять. Виховувати любов до своєї родини

*Дид. гра «Лялька розповість про себе» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.31)

 

4 .  Тема: Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Виховувати в дітей уважне і шанобливе ставлення до старших;учити називати пестливо своїх батьків. Розвивати мовлення,пам′ять. Виховувати любов до своїх рідних

*Дид. гра «Скажи ніжно» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.31)

 

Жовтень

1.Тема: Про мораль знати - негараздів уникати

Мета:Збагачувати словник дітей словами – означеннями,що називають моральні почуття(добре,чуйне,турботливе,любляче,золоте,милосердне). Розвивати мовлення,мислення,пам′ять. Стимулювати до прояву позитивних емоцій та моральних почуттів.

*Дид. гра «Добре серце» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.30)

 

2.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета: Вчити упізнавати на фотографіях себе,батьків,дітей групи та характеризувати їхні позитивні якості;розвивати зорову пам′ять,увагу,мовлення. Виховувати дружні взаємини між дітьми групи

*Дид. гра «Назви кого пізнав» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.33)

 

3. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Вчити дітей ставитися до інших з повагою,привчати цінувати дружбу з однолітка- ми,формувати в них уявлення про чуйність,щедрість та жадібність. Поліпшувати навички діалогічного мовлення. Розвивати вміння співвідносити свій стиль поведінки із загальноприйнятими моральними нормами,збагачувати життєвий досвід

*Дид.гра «Щедрий хом′ячок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.33)

4. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати

Мета:Розвивати вміння дітей розрізняти емоційний стан дорослих і однолітків(доброта); спонукати відкрито й щиро виражати свої почуття. Розвивати здатність визначати свої взаємини з довколишніми. Усвідомлювати значення виконання моральних дій.

*Дид. гра «Квітка доброти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.29)

Листопад

1.Тема: Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Формувати в дітей свідоме ставлення до працелюбності як позитивної людської риси; продовжувати знайомити їх з дитячими творами(даючи опис характерним якостям героїв). Розвивати мовлення. Вчити давати відповіді на запитання за ілюстраціями. Виховувати дружелюбність,працьовитість.

*Дид. гра «Маленькі помічники» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.32)

 

2. Тема: Про мораль знати - негараздів уникати

Мета:Закріплювати в дітей знання щодо розуміння значення основних моральних чеснот:доброта,любов,милосердя та моральних норм,за якими живуть люди. Викликати бажання бути схожими на тих,хто має моральні якості. Розвивати мислення,мовлення. Виховувати доброзичливість у ставленні одне до одного.

*Дид. гра «Портрет людини» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.30)

 

3. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Продовжувати формувати в дітей розуміння доброзичливих взаємин з однолітками; розвивати прагнення бути подільчивими і турботливими. Виховувати вміння виявляти дружелюбність в спілкуванні з ровесниками;збагачувати моральний досвід дітей.

*Дид. гра «Півнячі бої» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.34)

 

4.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Вчити дітей порівнювати ознаки моральної поведінки(можна поєднувати із проведенням попередньої гри). Вчити дітей з любов′ю і пошаною звертатися до старших та однолітків. Розвивати мовлення,мислення.;активізувати в мовленні дітей ввічливі слова.

*Дид. гра «Курка з курчатами» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор. 33-34)

 

Грудень

1.Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Закріплювати вміння дітей розрізняти власний емоційний стан і довколишніх;привчати робити висновки про моральні почуття(співпереживання) і настрій однолітків;усвідомлювати свої почуття і бажання. Виховувати взаємодопомогу і доброзичливість.

*Дид. гра «Метелики» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.34-35)

 

2.Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Розвивати в дітей здатність розрізняти добрі,ніжні,лагідні,пестливі,сердиті,злі слова. Вправляти в умінні позначати кожне сказане слово відповідним кольором. Розвивати позитивні емоції,бажання спілкуватися тільки добрими словами.

*Дид. гра «Добери колір до слова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35)

 

3.Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати

Мета:Вчити дітей знайомитися з ровесниками та дорослими;спонукати їх до вживання у своєму мовленні ввічливих слів-звертання;розвивати доброзичливе ставлення до навколишніх

*Дид.гра «Давайте познайомимося» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.37)

 

4.Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати

Мета:Виховувати в дітей основи культури поведінки та спілкування зі своїми рідними та найближчим оточенням. Учити виявляти чемність,толерантність,готовність прийти на допомогу в разі потреби.

*Дид. гра «У світі ввічливих слів» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35)

 

Січень

1.Тема: Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Тема:Продовжувати формувати в дітей уміння розрізняти власний емоційний стан та стан інших людей;учити визначати почуття й емоції.що допомагають людям спілкуватися. Ви-ховувати інтерес,увагу,доброзичливе ставлення до навколишніх.

*Дид. гра «Чуйна дівчинка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.35-36)

 

2. Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Продовжувати формувати в дитини зацікавлене ставлення себе й довколишніх (їхніх бажань,намірів). Розвивати вміння визначати міру свого впливу на інших,відчувати межі соціально схвалю вальної(моральної) поведінки. Виховувати турботливе ставлення до довколишніх

*Дид.гра «Турботливий хлопчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.36)

 

3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати

Мета:Вчити  дітей добирати «чарівні» слова під час звертання, прохання,вдячності, вибачення. Розвивати мовлення,пам′ять,уважність. Виховувати доброзичливість.

*Дид. гра «Додай чарівне слово» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.38)

 

4. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати

Мета:Розвивати в дітей уявлення про основні норми культури спілкування,формувати прагнення та інтерес до спілкування. Закріпити в словнику дітей ввічливі слова (приві -тання, подяка,вибачення тощо). Розвивати монологічне та діалогічне мовлення. Вихову- вати чемність ,комунікабельність.

*Дид. гра «Ввічливий хлопчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.38)

 

Лютий

1.Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Ознайомити дітей із секретами і правилами дружніх взаємин;учити розуміти й оцінювати моральні почуття і моральні дії інших,висловлювати власні моральні суджен- ня,правильно користуватися засобами спілкування. Розвивати мовлення, мислення.  Виховувати дружелюбність,ввічливість

*Дид.гра «Допоможемо ляльці знайти друзів» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.39)

 

2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Вчити помічати емоційний стан однолітків;викликати в них бажання поліпшити настрій товариша за допомогою різних засобів(спільних ігор,смішних жестів,міміки тощо). Виховувати в дошкільників навички співчутливого поводження, доброзичливіс -ть,чуйність,дружелюбність.

*Дид. гра «Допоможи товаришеві» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.40)

 

3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливими ставати

Мета:Вчити дітей вживати у своєму мовленні ввічливі «чарівні» слова;формувати усвідомлення,що ввічливість – це гарна(моральна) якість людини. Розвивати мовлення дітей,пам′ять. Виховувати чемність та ввічливість.

*Дид. гра «Чарівні ключики» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.39)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета: Виховувати в дітей бажання зробити щось приємне для однолітка-друга; активізу- вати до вияву гуманного ставлення до людей;привчати самостійно привчати рішення в ситуаціях морального змісту. Розвивати мислення,мовлення. Виховувати доброзичливе ставлення одне до одного

*Дид. гра «Передай подарунок іншому» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.40)

 

 

Березень

1.Тема:У злагоді бути-про образи забути

Мета: Вчити дітей розпізнавати настрій людей;сприяти розумінню ними,що гарний настрій підтримує доброзичливу атмосферу в групі,забезпечує позитивні емоції. Розви -вати творчу уяву,мовлення дітей. Виховувати дружелюбність

*Дид.гра «Відгадай настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.41)

 

2. Тема:У злагоді бути-про образи забути

Мета:Стимулювати дітей до розуміння,що гарний настрій корисний для всіх довколиш – ніх.Учити їх стримуватися у прояві  незадоволення. Розвивати мовлення ,мислення.

Виховувати бажанню бути приємними для людей

*дид. гра «Один,два,три- усміхнись» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.42)

 

3.Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Вправляти дітей у розумінні правил моральної поведінки;формувати початковий досвід правильної (адекватної) оцінки добрих і поганих учинків. Розвивати мислення, пам′ять. Виховувати навички групової роботи.

*Дид. гра «Торбинка добрих справ» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.45)

 

4. Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Спонукати дітей виявляти знання моральних правил у повсякденному житті. Привчати давати конкретним учинкам оцінку з використанням узагальнених характе –

 ристик. Розвивати пам′ять,мовлення. Виховувати бажання бути добрим для інших.

*Дид. гра «Я знаю,як треба» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.45)

 

Квітень

1. Тема:У злагоді бути- про образи забути

Мета: Вчити дітей контролювати свій настрій,частіше всміхатися. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати дружелюбність.

*Дид. гра «Навчимо ляльку всміхатися» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.42)

 

2. Тема:У злагоді бути- про образи забути

Мета:Вчити дітей визначати настрій (вибирати ті ознаки,які найбільше відповідають емоційному стану на даний час);розвивати емоційність,емоційне ставлення до однолітків і бажання виявляти інтерес до них. Виховувати самостійність,уміння оцінювати себе

*Дид. гра «Обери свій настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43)

 

3. Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Уточнити в дітей уявлення про власні моральні ознаки,про ставлення до однолітків. Формувати позитивні взаємини між дітьми;підтримувати прагнення до самовдосконален- ня. Формувати знання про спільне та відмінне між різними дітьми. Вчити складати про себе невеличкі розповіді,висловлювати думку  зв′язно та послідовно. Виховувати чутли -вість до зовнішньої та внутрішньої краси людини.

*Дид.гра «Скажи,який я» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.46)

 

4.  Тема:У злагоді бути- про образи забути

Мета:Закріплювати вміння дітей визначати настрій;розвивати здатність робити елементар ні припущення про емоційний стан дорослих і дітей. Стимулювати логічне мислення; заохочувати до вияву турботливого ставлення до найближчих людей.

*Дид. гра «Визнач настрій іграшки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43)

 

Травень

1. Тема:У злагоді бути- про образи забути

Мета:Вчити дітей розуміти причинно- наслідкові зв′язки між виявами їх моральної активності. Сприяти розвиткові уяви,вмінню зосереджуватися. Навчати добирати та вживати слова- антоніми. Виховувати доброзичливість,приязне ставлення до однолітків під час спілкування.

*Дид. гра «Скажемо навпвки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.43-44)

2. Тема:У злагоді бути- про образи забути

Мета:Вчити дітей підтримувати доброзичливі,щирі взаємини з найближчими людьми. Формувати вміння адекватно реагувати на нечемну поведінку інших. Продовжувати ознайомлювати дошкільників з етикетною лексикою. Виховувати приязне ставлення до друзів.

*Дид. гра «Мирись і ніколи не сварись» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.44-45)

 

3. Тема:У злагоді бути – про образи забути

Мета:Привчати дітей використовувати у спілкуванні та спільній діяльності вербальні та невербальні засоби емоційної експресії для виявлення радощів,захоплення й інших станів. Розвивати вміння швидко (і без суперечок) домовлятися між собою. Виховувати дружелюбність.

*Дид. гра «Зобрази казку» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.76-77)

 

4. Тема:У злагоді бути – про образи забути

Мета:Продовжувати привчати дітей знаходити рішення та формувати наміри про той чи інший вибір дії в моральних ситуаціях. Розвивати бажання бути корисним і вчасно надавати допомогу іншим. Виховувати відповідальність.

*Дид. гра «Як я буду діяти?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.76-77)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Перспективний план роботи з розвитку основ  духовно-моральних якостей

 

                                                             Середній дошкільний  вік

 

                    

Місяць

                                                       Тема, мета

 

 

Вересень

1.Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Сприяти усвідомленню дітьми моральних чеснот людини. Формувати в них особистісне ставлення до моральних принципів;стимулювати розвиток позитивного «Я»-образу дитини. Виховувати прагнення до самостійного визначення дітьми ознак моральності.

*Дид. гра «В гостях у сонечка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.52)

 

2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Формувати в дітей уміння помічати й знаходити суперечності та протилежні

 Ознаки моральних дій. Виховувати почуття справедливості,здатність розв′язувати проблемні моральні ситуації,характеризуючи поняття «добро», «зло»

*Дид. гра «Що добре,що погано» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.52-53)

 

3.Тема:Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Підводити дітей до свідомлення потреби допомагати рідним людям і віддавати їм свою любов,бути шанобливими,виявляти позитивні емоції. Вчити розповідати про свою допомогу в родині. Розвивати мовлення,мислення.

*Дид. гра «Маленькі помічники»  («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.57)

 

4. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати

Мета: Підтримувати й заохочувати й вияви в дітей  шанобливого ставлення до старших людей;формувати розуміння,що такі люди потребують поваги і турботи,яка виявляється

 у здійсненні ними моральних дій;культивувати бажання допомагати рідним та знайомим людям похилого віку.

*Дид. гра «Можна - заборонено» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.58)

 

 

Жовтень

1. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Вчити дітей осмислювати і правильно добирати пару до слова- поняття,що означає моральну ознаку. Підтримувати прагнення пояснювати їх зміст і значення. Розвивати увагу,мислення,мовлення,пам′ять

*Дид. гра «Добери пару» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.53)

 

2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Закріплювати осмислення дітьми норм морального поводження;продовжувати розвивати вміння розрізняти,що таке «добро», що «зло» і називати їхні ознаки. Виховувати звичку до наслідування моральних якостей.

*Дид. гра «Яке хто серце має» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.54)

 

3. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Закріплювати в дітей навички розв′язування ситуацій морального змісту. Сприяти формуванню особистого ставлення до дотримання чи порушення моральних норм (акцентуючи на наслідок). Підтримувати прагнення здійснювати аналіз моральних дій,які зробили інші.

*Дид. гра «Підкажи Мишеняті» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.54-55)

 

4. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Підводити дітей до усвідомлення потреби рідним людям і віддавати їм свою любов,бути шанобливими,виявляти позитивні емоції. Вчити розповідати про свою допомогу в родині. Розвивати мовлення,мислення.

*Дид. гра «Добро – зло» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.56-57)

 

Листопад

1. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета: Вправляти дітей в оцінюванні різних моральних дій у ситуаціях морального вибору відповідно до категорії «добре», «погано». Поглиблювати знання про моральні норми поведінки серед інших. Розвивати мислення,увагу. Виховувати справедливість і чесність.

*Дид. гра « Добрі справи чи погані» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.56)

 

2. Тема:Про мораль нам треба знати – негараздів уникати

Мета:Вдосконалювати обізнаність дітей про моральні норми,про поняття «добро», і «зло». Продовжувати розвивати здатність до здійснення морального вибору. Формувати вміння аналізувати й оцінювати моральні ситуації. Розвивати мовлення.

*Дид. гра «Добрий чарівник» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.55)

 

3.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета: Продовжувати формувати в дітей доброзичливі взаємини з однолітками (від співучасті - до праці). Вчити радіти своїй статі,поважати свою стать та стать інших дітей.

Розвивати мовлення,мислення. Виховувати приязне ставлення до інших дітей(не скаржи-тися,не обмовляти іншого,порадіти,не конфліктувати,не ображати і не ображатися)

*Дид. гра «Я радий,що Я- хлопчик,я щаслива,що Я – дівчинка» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.61)

 

4.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Вчити дітей відчувати радість від своїх чеснот та вміння виявляти довіру і симпа -тію до однолітків. Стимулювати їх до власної думки,вияву почуттів,намірів. Підтримува- ти бажання передавати свої почуття. Закріплювати вміння визначати за виразом обличчя настрій довколишніх.

*Дид. гра «Мені радісно,коли….»» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.61)

 

Грудень

1.Тема:Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Закріплювати в дітей довірливе ставлення до дорослих (до мами); Продовжувати вчити виявляти увагу і піклуватися про найріднішу людину. Розвивати бажання робити приємне для мами;виховувати любов до членів родини.

*Дид. гра «Складемо букет для мами»  («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.59)

 

2. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати

Мета: Продовжувати формувати у дітей шанобливе ставлення до старших членів своєї родини. Розвивати вміння розповідати про обов′язки членів родини. Привчати до дотримання моральних норм у спілкування зі старшими. Виховувати чуйність,бажання здійснювати емоційну підтримку(турботу,довіру й співпереживання) і проявляти любов до рідних

*Дид. гра «Хто що робить» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.59)

 

3. Тема:Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Вчити дітей цінувати своїх рідних,піклуватися про них,радіти їхнім успіхам та перейматися невдачами;викликати в дітей бажання радувати батьків своєю поведінкою;вдосконалювати вміння керувати  власними намірами.

*Дид. гра «Мої помічники» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.60)

 

4. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з емоційно-чуттєвою сферою людини;вчити дітей орієнтуватися у причинах позитивного чи негативного ставлення інших. Формувати уявлення про добрі вчинки,які викликають радісні почуття,та негідні - від яких з′являються сумні почуття. Вдосконалювати мовлення

*Дид. гра «Мені сумно,коли….» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)

 

Січень

1. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Виховувати в дітей доброзичливе ставлення ,симпатію одне до одного. Прищеплю- вати інтерес до спільної діяльності;активізувати слів-ознак та слів-дій на позначення настрою та емоційного стану людини. Формувати вміння передавати настрій кольором. Розвивати творчість дітей.

*Дид. гра «Мій настрій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)

 

2.Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Продовжувати привчати до вияву емоцій,розвивати здатність орієнтуватися і визначати за виразом обличчя настрій людини. Формувати вміння виявляти емоційну чуйність до того,хто цього потребує. Вчити поліпшувати свій настрій;розвивати мовлення

*дид. гра «Ніколи не сумуй» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.64)

 

3. Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Формувати в дітей обізнаність про причини виникнення різних емоцій і моральних почуттів. Ознайомити з емоційними виявами людини;вчити враховувати почуття інших людей. Розвивати вміння співчувати,співпереживати,уявляти. Виховувати повагу до людей

*Дид. гра «Відгадай- но» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.62)

 

4. Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з існуванням різних переживань,станів людей,що виражаються в міміці,жестах,інтонаціях (радість,сум,тощо). Розвивати вміння за мімікою обличчя визначати стан людини;тренувати виразну мову. Виховувати увагу.

*Дид. гра «Емоційне різнобарв′я» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.65)

 

Лютий

1. Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Продовжувати вчити дітей усвідомлювати значення моральної поведінки серед однолітків;спонукати до вияву моральних почуттів(чесності,справедливості, безкорисли- вості тощо) до них. Розвивати мовлення. Виховувати дружелюбність.

*Дид. гра «Ланцюжок»  («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.63)

 

2.Тема:З дітьми дружно жити і їх розуміти

Мета:Продовжувати розвивати в дітей усвідомлення потреби морального вибору в поводженні з іншими дітьми;стимулювати формування в них власної моральної позиції. Розвивати вміння аналізувати і давати оцінку моральній(чи,навпаки,негідній) поведінці довколишніх.

*Дид. гра «Байдуже ведмежатко» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.63)

 

3. Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей із виявами емоційно-чуттєвої сфери людини;вчити передавати власний емоційний стан. Розвивати бажання до відновлення емоційної рівноваги. Виховувати чуйність.

*Дид. гра «Художник» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.66)

 

4.Тема: Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Розвивати в дітей розуміння передачі власного емоційного стану;продовжувати вправляти їх у словесному вираженні ,що номінують моральні еталони. Виховувати чуйність,образне мислення.

*Дид. гра «Музика емоцій» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.66-67)

 

Березень

1.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Продовжувати вчити дітей усвідомлювати значення лагідного звертання одне до одного;формувати звичку до доброзичливості;розвивати мовлення;стимулювати прагнення «відкривати» своє серце і серце того,хто поруч ласкавими словами.

*Дид. гра «Тепле сердечко» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.67)

 

2.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Розвивати в дітей бажання керуватися правилами моральної поведінки;привчати діяти відповідно до встановлених моральних норм. Розвивати мовлення,логічне мислення,уяву. Виховувати чуйність,бажання турбуватися про інших,бережне ставлення до іграшок

*Дид. гра «Чому лялька плаче» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.67-68)

 

3.Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Вчити дітей відчувати радість і задоволення своїми чеснотами та вміти співпережи- вати і співчувати іншим людям. Розвивати емоційно-чуттєву сферу,а також здатність за виразом обличчя визначати настрій довколишніх

*Дид. гра «Ранок»  («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.72)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Закріплювати вміння помічати позитивні моральні якості довколишніх. Розвивати усвідомленість потреби ввічливого поводження,уважність,спостережливість,логічне мислення,акторські здібності. Формувати позитивне бачення світу. Виховувати доброзичливість,креативність.

*Дид. гра «Які гості були в мене?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.73)

 

Квітень

 1.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета: Вчити дітей самостійно віднаходити варіанти розв′язання моральної проблеми; підтримувати дитячу наполегливість у реалізації ними моральних дій. Розвивати мислення,увагу. Виховувати чуйне ставлення до довколишніх.

*Дид. гра «Поміркуй і розкажи» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.68)

 

2. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Продовжувати вчити дітей послуговуватися моральними діями у власній діяльності. Закріплювати бажання говорити компліменти,ввічливі слова. Розвивати мовлення.пам′ять,уяву. Виховувати доброзичливість.

*Дид. гра «Пелюстка доброти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.69)

 

3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Формувати в дітей звичку здійснювати моральні дії стосовно одне одного,бути уважними до однолітків. Розвивати вміння виявляти симпатію до дітей своєї статі. Закріплювати знання про чоловічі та жіночі риси.

*Дид. гра «Передай комплімент» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.70)

 

4.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Продовжувати вчити дітей налагоджувати доброзичливі взаємини з однолітками; підкріплювати довіру до старших. Розширювати і збагачувати досвід морального спілкування. Розвивати мовлення. Виховувати щирість,доброту до однолітків,шанобливе ставлення до рідних

*Дид. гра «Привітання,подарунки,побажання» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.70-71)

 

Травень

1. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Закріпити словниковий запас словами вибачення,звернення,прохання;збагачувати досвід моральних взаємин. Виховувати любов до рідних і близьких,приязне ставлення до друзів.

*Дид. гра «Хто винен» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)

 

2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Сприяти становленню у дошкільників моральної позиції щодо дотримання правил гідного поводження у навколишньому;активізувати їх до пошуку альтернативних варіантів у вирішенні ситуацій морального вибору. Привчати правильно пояснювати й оцінювати моральні дії.

*Дид. гра «Допоможи іграшкам» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.73)

 

3.У злагоді бути – про образи забути

Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з різними проявами настрою- радість,зло,здивування,спокій,тощо. Вчити дітей створювати певний настрій і передавати його мімікою,встановлювати зв′язок між настроєм і мімікою. Розширювати уявлення про людські характери

*Дид. гра «Лото настрою» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)

 

4. У злагоді бути – про образи забути

Мета:Продовжувати вчити дітей орієнтуватися у людських взаєминах;розуміти себе,своїх товаришів,їхні почуття,встановлювати довірливі,щирі взаємини з ними. Розвивати вміння регулювати спільну діяльність з однолітками;прагнути до пошуку рішення в конфліктній ситуації. Виховувати почуття товариськості

*Дид. гра «Вірний друг» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.71)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Перспективний план роботи з розвитку основ  духовно-моральних якостей

 

                                                                Старший дошкільний  вік

 

                 

Місяць

                                                       Тема, мета

 

 

Вересень

1.Тема:Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Продовжувати формувати в дітей знання про моральні почуття та емоції; ознайомити дошкільників із поняттям «совість». Розвивати прагнення бути совісним,діяти відповідно до встановлених моральних правил,а також розвивати стабільні взаємини між дітьми у групі.

*Дид. гра «Ким бути?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.91)

 

2. Тема:Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей із поняттям «правда» і «брехня». Виховувати  моральні якості(відвертість,правдивість,щирість). Формувати вміння висловлювати власні думки. Розвивати логічне мислення.мовлення,пам′ять.

*Дид. гра «В гостях у Правди і Брехні» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.92)

 

3.Тема:Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Продовжувати вчити дітей встановлювати відмінність між поняттями «добро» (чесноти) і «зло» (вади). Формувати вміння помічати та розрізняти такі ознаки в характері,зовнішності. Розвивати навички логічного мислення;активізувати становлення моральної свідомості.

*Дид. гра «Чесноти та вади» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.93)

 

4.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Вчити дітей добирати слова-  антоніми,що називають моральні поняття добра і зла. Розвивати вміння осмислювати значення слів моральних ознак;активізувати словниковий запас «моральними» прикметниками. Виховувати прагнення до засвоєння моральних норм.

*Дид. гра «Добери добрі слова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.96)

 

Жовтень

1.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Закріпити знання дітей про риси доброї людини. Розвивати вміння давати пояснення сутності позитивних моральних рис. Формувати усвідомленість потреби до ідентифікації з моральним образом добра.

*Дид. гра «Поміркуй і скажи» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.97)

 

2.Тема: Про мораль знати – негараздів уникати

Мета:Вправляти дітей в умінні оцінювати моральні вчинки у запропонованих ситуаціях;розширювати знання про категорії «добро», «зло». Розвивати вміння аналізувати моральну ситуацію на основі лише слухового сприймання її змісту. Виховувати бажання дати поради тим,хто порушує моральні норми і робить негідні вчинки.

*Дид. гра «Добрі вчинки- погані вчинки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.105)

 

3.Тема: Дорослих поважати і чемним зростати

Мета:Продовжувати розвивати в дітей прагнення протидіяти спокусі порушити моральну норму;формувати вміння дотримуватися встановлених правил спілкування. Заохочувати вияви прогнозованих дітьми моральних дій. Виховувати уважність у ставленні до інших

*Дид. гра «Будь уважним» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.117)

 

 

4.Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Продовжувати вчити дітей вербально і невербально відтворювати позитивні і негативні емоції та моральні почуття. Розвивати емоційну сферу дошкільників. Формувати вміння адекватно виражати задану емоцію.

*Дид. гра «Відгадай емоцію» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.121)

 

Листопад

 1. Тема:Довіру проявляти і співпереживати

Мета:Продовжувати підтримувати в дітей бажання бути корисними для інших;привчати розв′язувати моральну ситуацію і прогнозувати моральний вчинок у ній. Закріплювати сформовані уявлення дітей про дружбу,товаришування,взаємодопомогу;спонукати до самоконтролю під час взаємодії з однолітками.

*Дид. гра «Хто  прийде на допомогу» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.127)

 

2.Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета:Поглиблювати і розширювати знання дітей про «добро» як моральну категорію; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. Вчити усвідомлювати зв′язок між емоційним станом,настроєм і особливостями взаємин. Розвивати товариські взаємини з однолітками та бажання зробити їм приємність.

*Дид. гра «Чарівний клубочок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.130)

 

3. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета6Спонукати дітей бачити в інших позитивні риси характеру та вияви ознак моральної поведінки. Розвивати доброзичливість до однолітків як особистісну моральну цінність.Заохочувати прагнення дітей відповідати моральному взірцеві. Формувати пози- тивне світосприймання.

*Дид. гра «Компліменти» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.136)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Продовжувати закріплювати в дітей знання про значення доброзичливого ставлен- ня одне до одного. Розвивати їхні позитивні емоції й усвідомлення впливу емоційного стану на життя кожної людини. Формувати вміння адекватно його виражати.

*Дид. гра «Лише добро» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.138)

 

Грудень

1. Тема:Гарних манер набувати і ввічливим ставати

Мета: Закріплювати знання про правила етикету(манери поведінки, правила чемності, ввічливості й толерантності);розвивати усвідомленість щодо існування визначених правил і потреби їх дотримання для позитивних взаємин між людьми; заохочувати прояви стриманості та уважності до інших;формувати навички моральної регуляції поведінки. Виховувати доброзичливість,відповідальність.

*Дид. гра «Правила етикету» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.134)

 

2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Вчити дітей розрізняти позитивні й негативні моральні риси характеру;формувати вміння давати їм належну оцінку,спонукати виражати особистісне ставлення до моральних чеснот і вад навколишніх. Виховувати толерантність у спілкуванні щодо надання порад доброї поведінки

*Дид. гра «Допоможи Яринці стати добрішою» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.139)

 

3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета: Розширювати уявлення дітей про добро і зло та їхні характерні ознаки;спонукати до висловлення моральних суджень щодо ознак доброго і злого. Продовжувати формувати вміння встановлювати відмінності між добром і злом. Розвивати мовлення.

*Дид. гра « Вислови свої міркування» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.140)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета: Спонукати дітей до вибору моральної дії,спрямованої на допомогу  іншому,в запропонованих ситуаціях. Активізувати їх пояснення власного вибору. Продовжувати розвивати моральні судження;поглибити їхню обізнаність про правила моральної поведінки. Виховувати толерантність у взаєминах і морально позитивне ставлення до навколишніх

*Дид. гра «Вибір  дії» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.140-141)

 

Січень

1.  Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета: Продовжувати закріплювати уявлення дітей про різні моделі поводження в конкретних ситуаціях морального вибору;розвивати прагнення  до обґрунтування власного морального вибору під час обговорення. Виховувати здатність до здійснення морального вибору,спрямованого на надання допомоги,хто її потребує

*Дид. гра «Як бути» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.142)

 

2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Продовжувати привчати дітей до подільчивості як позитивної моральної дії. Розвивати  в них моральні якості;стимулювати вияви бажання допомагати одне одному. Виховувати доброзичливість.

*Дид. гра «Чим ти можеш поділитися» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.144)

 

3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Розширювати і уточнювати знання дітей про потребу моральних цінностей у житті кожної людини;сприяти проявам людяності та доброзичливості у «відпрацюванні» уявлюваних моральних ситуацій. Виховувати взаємодопомогу та оптимізм.

*Дид. гра «Чарівний промінчик» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.147)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Розвивати в дітей уміння прогнозувати й оцінювати власні моральні вчинки;сприяти діяти «по совісті»,підтримувати бажання робити добрі справи для однолітків (через перенесення образного вчинку). Виховувати почуття доброти і мілосердя.

*Дид. гра «Кошик добрих вчинків» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.151)

 

 

Лютий

1.Тема: У злагоді бути – про образи забути

Мета:Продовжувати розвивати в дітей почуття доброзичливості,уважне ставлення одне до одного. Привчати ділитися позитивними емоціями;забезпечувати емоційно комфортне перебування дітей серед однолітків

*Дид. гра «Усмішка по колу» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.151)

 

2. Тема: У злагоді бути – про образи забути

Мета:Продовжувати ознайомлювати дітей з моральними правилами;розкрити сутність здійснення морального вибору. Формувати уміння виважено приймати моральні рішення.

*Дид. гра «Обери правильне рішення» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.156)

 

3. Тема: У злагоді бути – про образи забути

Мета:Закріплювати в дітей уявлення про потребу визнання чеснот інших;учити виявляти захоплення від моральних дій,зроблених іншими. Сприяти розвиткові уміння висловлювати власну позицію щодо змісту моральної ситуації та її оцінювання. Виховувати доброзичливість.

*Дид. гра «Зате…» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.158)

 

4. Тема: У злагоді бути – про образи забути

Мета: Продовжувати розвивати в дітей усвідомлення потреби і значення моральних цінностей у житті людини;підвести до особистісного розуміння моральних правил. Формувати прагнення наслідувати моральні взірці. Спонукати дітей до прояву моральних чеснот -  чуйності,правдивості,справедливості,ввічливості. Виховувати взаємодопомогу.

*Дид. гра «Мудра сова» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.161)

 

Березень

1.Тема: У злагоді бути – про образи забути

Мета:Вчити дітей придумувати позитивну кінцівку до казок;прищеплювати бажання допомогти  казковим героям у моральній ситуації,порятувати їх від біди,в яку вони потрапили. Формувати бажання відгукуватися на потребу пошуку рішення в ситуації.що завдала шкоди іншому. Формувати усвідомлення ппро безкорисливість морального вчинку. Виховувати емпатійність,моральні почуття.

*Дид. гра «Закінчи казку по  - доброму»(«Моралинки для Миколки та Маринки»стор.163)

 

2.Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Продовжувати вчити дітей дотримуватися загальноприйнятих норм моральної поведінки серед інших людей та наодинці з собою. Формувати вміння помічати власні вади і намагатися їх виправити,не соромлячись про це говорити. Виховувати звичку до прийняття вироблених разом із однолітками правил моральної поведінки.

*Дид. гра «Розповім про себе» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.164)

 

3. Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета: Закріплювати вміння дітей аналізувати ситуації морального вибору;привчати їх до оцінювання дій на основі засвоєних норм. Розвивати здатність до прогнозування можливих наслідків моральних дій

*Дид. гра «Кольорові будиночки» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.165)

 

4.Тема: Закріплювати в дітей уявлення про потребу визнання чеснот інших;учити виявляти захоплення від моральних дій,зроблених іншими;сприяти розвиткові уміння висловлювати власну позицію щодо змісту моральної ситуації та її оцінювання. Виховувати доброзичливість.

*Дид. гра «Зате…» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.158)

 

Квітень

1. Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета: Продовжувати заохочувати дітей до обстоювання власних переконань на основі дотримання моральних правил;розвивати здатність визнавати провину за скоєне шляхом

здійснення морального самоаналізу. Підтримувати моральні визнання дитини; культиву- вати прагнення надавати підтримку і допомогу тим,хто цього потребує. Виховувати усві-домленість щодо потреби дотримання моральних норм у довкіллі

*Дид. гра «Як би ти зробив?» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.169)

 

2. Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Розвивати в дітей уміння здійснювати об′єктивну моральну оцінку вчинків, запропонованих сюжетом,що зорово сприймається. Привчати їх аналізувати ситуацію і передбачати наслідки дій. Виховувати чуйність,доброзичливість,уважне ставлення до інших.

*Дид. гра «Оціни вчинок» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.169)

 

3 Тема:Себе оцінити і кращим зробити

Мета:Вчити дітей правильно оцінювати певну моральну ситуацію;спонукати до завершен ня історії з доброю кінцівкою. Розвивати вміння складати морально позитивні сюжети.  Виховувати доброзичливість і справедливість.

*Дид. гра «Незакінчені історії» («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.170-171)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість

*Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.174)

Травень

1. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість

*Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.179)

 

2. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення,вміння висловлювати свою точку зору. Виховувати доброзичливість,уважне ставлення до інших

*Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №1,2 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.179)

 

3. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета:Закріплювати вміння дітей правильно оцінювати і обговорювати моральну ситуа -цію. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичливість

*Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №7,8,9 («Моралинки для Миколки та Маринки» стор.180-181)

 

4. Тема:Добрі справи творити і завжди їм радіти

Мета: Мета: Закріплювати вміння дітей аналізувати ситуації морального вибору; привча- ти їх до оцінювання дій на основі засвоєних норм. Розвивати здатність до прогнозування можливих наслідків моральних дій. Розвивати зв′язне мовлення. Виховувати доброзичли- вість

*Дид. гра Обговорення психологічних ситуацій морального змісту №14,15,16 («Моралин ки  для Миколки та Маринки» стор.183)

 

 

 

.

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку