Первісна культура та релігійні вірування людей

Про матеріал
Первісна культура та вірування людей за матеріалами підручника Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Первісна культура та релігійні вірування людей. Вчитель історії Комарова В.Є.

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів із розвитком знань, мистецтва та релігійних вірувань первісних людей; порівнювати різні уявлення та вірування людей; працювати з поняттями «тотемізм», «анімізм», «фетишизм», «магія», «релігія»; розвивати вміння висловлювати власну думку, працювати з текстом; виховувати толерантне ставлення до думок інших людей.

Номер слайду 3

Сонечко проснулось,Діткам посміхнулось,День новий настав. Дзвоник хмарки розігнав,Діток в школу він позвав.

Номер слайду 4

1. Яких знань поступово набували первісні люди?2. Що спонукало людей постійно поповнювати свої знання про навколишній світ?3. На основі прочитаного тексту скажіть, які види мистецтва розвинулися у первісному суспільстві.4. Для чого суспільству потрібна писемність?5. Чому люди ніколи не зупинялись у пізнанні світу?6. Навіщо людям потрібно мистецтво?7. Чому у творчості стародавніх народів основними персонажами є здебільшого тварини?8. Чи можна назвати первісних художників талановитими?Вправа « Чиста дошка»

Номер слайду 5

Учені переконані, що уже за кам’яної доби найдавніші люди могли лікувати різні хвороби, вміли орієнтуватися в дорозі, вели облік часу. Навчившись обробляти землю, облік часу для них набув надзвичайного значення, оскільки людині вкрай необхідно було знати час початку тих чи інших землеробських робіт. Окрім цього, щодня виникала необхідність розраховувати на всіх кількість їжі, знарядь праці або зброї. Все це було дуже складно запам’ятати? і люди почали робити замітки на стінах печер, кістках тварин, дереві. З часом виникає необхідність передавати повідомлення на великі відстані — з’являється письмо.

Номер слайду 6

Стоунхендж. Стоунхендж — це місцевість, розташована на болотистій рівнині у південно-західній Англії. Це величезна споруда, яка є видимою лише з висоти пташиного польоту. Величезні кам’яні глиби, закопані в землю, утворюють гігантську підкову, діаметр якої становить 15 метрів. Стоунхендж був побудований приблизно у 2750 р. до н. е. Назву цьому місцю дали сакси. Воно означає висяче каміння. Середньовічні письменники називали Стоунхендж «танком велетів». У самому центрі цієї гігантської споруди знаходиться Вівтарний камінь. Навкруги Вівтарного каменя розташовуються п’ять споруд з двох вертикальних каменів, на яких зверху встановлений третій. Висота цього каміння доходить 7 метрів, важать вони до 5 т кожний. Лінії, які пов’язують різні блоки, спрямовані на найважливіші точки заходу і сходу Сонця й Місяця. Про призначення Стоунхенджу сперечаються й дотепер. Значення, яким наділяли цю споруду, завжди залежало від епохи. Так, наприклад, перші дослідники вважали його стародавньою обсерваторією, побудованою людьми-гігантами для вивчення зірок. Пізніше в гігантській споруді бачили прообраз комп’ютера, а зараз — зашифроване послання інших цивілізацій.

Номер слайду 7

Альтаміра. У 1868 р. в Іспанії мисливець за козами знайшов печеру, вхід в яку був засипаний обвалом. У 1875 р. цю печеру відвідав археолог Марселіно де Саутуола і знайшов кам’яні знаряддя печерної людини. Нічого особливого у цьому не було. Проте справжній відкривач Альтамірової печери тоді ще тільки вчився ходити. У 1879 р. Саутуола ще раз відвідав печеру, взявши із собою маленьку дочку Марію. Саме вона, сидячи у батька на плечі, і помітила зображення тварин: «Бики! Бики! Намальовані бики!». Коли археолог підняв голову, то побачив величезні фігури бізонів, коней, кабанів, намальованих червоною, чорною та коричневою фарбою. Всі стіни печери були вкриті барвистими зображеннями тварин. Тварини ніби застигли на бігу. Стародавні художники передали не тільки зовнішній вигляд звіра, але й його звички.

Номер слайду 8

Унікальна природно-історична пам’ятка Кам’яна могила (система гротів і печер) розташована неподалік м. Мелітополь (Запорізька область). Досліджуючи кам’яні стіни, вчені знайшли більш як 3000 наскельних малюнків. Окремі написи-петрогліфи досі не вдалося розшифрувати. Вік окремих зображень сягає більше 20 тис. років до н. е. Учені виявили, що протягом тисячоліть навколо не було людських поселень. Це означає, що до Кам’яної могили приходили як до святилища. У 2022 р., під час розгортання повномасштабної війни Росії проти України, ці терени були тимчасово окуповані і заміновані загарбниками.

Номер слайду 9

«Відвідайте» картинну галерею первісного мистецтва і визначте, яку інформацію про минуле «розповідають» наскельні малюнки.

Номер слайду 10

Прочитайте навчальний текст на с. 64 та визначте, що означають слова «знанняпервісних людей мали практичний характер». Підручник. Сторінка64

Номер слайду 11

Давня людина була безсила перед явищами природи і боялася їх. Вона вважала, що грізні сили природи треба задобрити, і почала приносити їм жертви. Так виникло язичництво — обожнювання сил природи. У первісних людей зародився похоронний культ, тобто різні обряди й вірування, пов’язані з похованням померлих.

Номер слайду 12

МАКАРЕНА Українською | Руханка Українською мовою | Руханка. КОКО

Номер слайду 13

Варто знатитотемізм — віра в таємничий зв’язок людських груп (родів) з певними тваринами або рослинами (зберігся в індіанців Америки, аборигенів Австралії);

Номер слайду 14

Варто знатианімізм — віра в невидимих «духів» або «душі», якими наділяли істот і неістот

Номер слайду 15

Варто знатимагія — чаклунство, віра в «силу» певних дій та ритуалів, зокрема за принципом: «подібне викликає подібне» (якщо молитися та лити воду з глечика, то піде дощ);

Номер слайду 16

Варто знатифетишизм — наділення неживих предметів надприродними властивостями; фетишем могла бути будь-яка річ. Як правило, її завжди тримали біля себе, ховали разом з померлими.

Номер слайду 17

Прочитайте навчальний текст на с. 67-68 і складіть запитання до кросворда «Первісні релігійні вірування» на с. 67.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Закінчи речення: Найкраще я зрозумів(ла) …Найкраще я зрозумів(ла) …Ці знання я можу використати, коли …

pptx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку