Петро Товстуха . Чутливість барвистого світу дитинства в збірці «Круговерть»

Про матеріал
Урок літератури рідного краю в 5 класі за творчістю письменника Сумщини П.Товстухи. На уроці розглядаються твори зі збірки "Круговерть". М е т а: ознайомити учнів із творчістю письменника- земляка Петра Товстухи; виразно й усвідомлено читати художні твори;аналізувати їхній прихований зміст, кольорову «палітру»; словесно відтворювати світ, змальований у доробку митця.
Перегляд файлу

 О.А. Закіянова

 учитель Орлівського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст.- ДНЗ Ямпільського району Сумської області

 

Т е м а.     Петро Товстуха . Чутливість  барвистого світу дитинства в  

                  збірці   «Круговерть»

М е т а: 

 навчальна

формувати предметні  компетентності: 

-ознайомити учнів із творчістю письменника- земляка Петра Товстухи; 

- виразно й усвідомлено читати художні твори;

- аналізувати їхній прихований зміст,  кольорову «палітру»; 

- словесно відтворювати світ, змальований у доробку митця.

розвивальна:

 розвивати ключові компетентності:

-розвивати інтерес до культури й літератури рідного краю, образно-художнє, критичне мислення, емоційний інтелект;

- удосконалювати вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття;

-  сприяти вмінню спілкуватися  в групі;

 -формувати вміння самостійного здобуття нових знань.

 виховна:

-прищеплювати учням любов до рідного краю, , природи, виховувати  відчуття краси образного слова .

Цілі уроку:

Учні повинні знати:

  • життєвий і творчий шлях письменника-земляка П.Товстухи;
  • основні теми (мотиви), образи творів збірки « Крузоверть»;
  • початкові відомості про зміст поняття «кольороопис»

Учні повинні вміти:

  • виразно читати запропоновані твори;
  • визначати основні мотиви творів;
  • знаходити художні засоби на підтвердження своєї думки;
  • висловлювати власні думки з приводу почутого й прочитаного, робити висновки;
  • презентувати результати діяльності;
  • досліджувати проблемні питання;
  • оцінювати власну діяльність.

 

Місце уроку в системі уроків цього розділу : урок літератури рідного краю.

Т и п  у р о к у: комбінований

 О б л а д н а н н я: збірка П.Товстухи « Круговерть», плакат «Сонечко настрою», кольорові смужки , листочки- пелюстки  « Квітки очікувань», тексти творів збірки «Круговерть», дидактичний матеріал для роботи в групах,   таблиця « Кольороопис настроїв», схема « Фішбоун».

 М е т о д и, п р и й о м и і ф о р м и р о б о т и: прийоми «Асоціативний кущ»,  «Квітка очікувань» , проблемне питання «Фішбоун», «Кубик Блума» , « Мікрофон»,  слово вчителя, бесіда, робота в групах , виразне читання поезій, учнівські повідомлення.

Випереджувальне завдання :

-прочитати твори зі збірки «Круговерть»;

-підготувати повідомлення про П.Товстуху.

 

                                              Перебіг уроку

 І.  Мотиваційний етап

1.1. З’ясування емоційного стану учнів.

  Слово вчителя.  Добрий день, діти!   Йдучи сьогодні до школи,  з радістю напувала свої очі блакиттю піднебесся, зеленню молодих берізок , крізь листя яких золотилося сонце. Це справжнє життя, і воно окрилює, надихає.  Хочеться узятися за пензель і, змішуючи фарби, творити живопис. І все в наших руках- створімо й ми барвами вашого настрою картину . На ваших партах лежать кольорові смужечки. Візьміть ту з них, яка, на вашу думку, співзвучна з вашими емоціями і прикріпіть до мого сонечка на плакаті.

   Кожен колір нашого сонечка  промовисто говорить про ваші відчуття: червоний- радісний, жовтий- приємний, зелений -спокійний,  синій-незадоволений, сумний, фіолетовий -тривожний, напружений, чорний- смутний, білий- важко відповісти ( за кольороописом О.Лутошкіної).

  Діти, ви всі такі по-яскравому різні, неначе палітра талановитого художника, і в той же час вас усіх єднає одне спільне—дитинство. Дитинство--це пора перших уроків добра , чесності, гідності, працьовитості, милосердя,  це пора, коли ми вчимося відрізняти зло, підступність,  жорстокість.

1.2 Прийом  “Асоціативний кущ”

 - А з якими емоціями у вас асоціюється слово Дитинство ? Складіть асоціативний кущ.( Орієнтовні відповіді:, тепло , радість, сміх,  щастя, задоволення, розчарування, смуток тощо)

1.3. Бесіда

-- А  якого кольору слово дитинство?  Поясніть свою думку. (Орієнтовні відповіді: жовтий, зелений, блакитний, білий, червоний , різнокольоровий тощо).

-- Як  бачите, колір та емоції, настрій нерозривні, вони взаємопов’язані.  А тепер поміркуйте, якщо слово має колір та несе почуття, то , як ви думаєте,  чи має художній твір свої барви та настрій? ( Міркування учнів)

- Як можна передати гаму відтінків засобами мови?

 

ІІ. Цілевизначення та планування

1.Ознайомлення з темою уроку та визначення  цілей  

1.1. Слово вчителя. Сьогодні наш урок присвячений саме багатокольоровому та різногранному світу дитинста, а допоможуть нам уважніше придивитися до нього письменник нашого краю, колишній односелець,  Петро Товстуха та світ його творів.

1.2. «Квітка очікувань»  Ознайомтеся з метою та цілями сьогоднішнього уроку. На основі запропонованих сформулюйте власні цілі й запишіть їх на листочки-пелюстки « Квітки очікувань», оголосіть їх і прикріпіть до квітки.

    Отже,сьогодні ми ознайомимося з життям і творчістю Петра Володимировича Товстухи, поділимось  враженнями, проаналізуємо його поетичні  й прозові твори зі збірки «Круговерть», удосконалимо  вміння виразно читати художні твори різних жанрів, усно висловлювати думки, Звичайно, отримаємо чимало позитивних емоцій  від прочитаних творів та уроку.

 Щоб урок пройшов цікаво й ефективно, удома  вам треба було виконати випереджальне завдання:    ознайомитися із запропонованими творами, навчитися виразно читати їх, користуючись додатковою літературою, знайти інформацію про життєвий та творчий  шлях митця.

2. Опрацювання навчального матеріалу.

D:\лена 2016\товстуха\Товстуха.JPG2.1.  Слово вчителя                Петро Володимирович Товстуха- український письменник, громадський діяч.

        Він неординарна особистість:  сильна духом, цілеспрямована й вольова людина, а ще комунікабельний, компанійський чоловік –оптиміст. Більше двадцяти років як він пише і для дітей, і для дорослих. У його творчому доробку оповідання , поезії, гуморески, байки.

Народився на Сумщині, у селі Орлівці.

Памятаю у дитинстві пас корівку, вівці.

Прийде веснонька-красуня- робота вирує:

 На городі, в полі, в лузі, бо день –рік годує.

 Ягоди, гриби, горіхи у лісі збирали,

 У ставку ловили рибу—мамі помагали,

 Нас же шестеро «орляток» у матусі й тата,

 Зате весело і дружно жилось в тісній хаті,

--так згадує митець своє дитинство.  А як же він прийшов до письменництва?

2.2. Повідомлення учня.  Народився митець 19 червня 1960 року в селі Орлівці Ямпільського району на Сумщині в багатодітній сім’ї.  Навчався в Орлівській середній школі та Свеській середній школі №1. Працював на Свеському насосному заводі. Після строкової служби в армії оселився в м.Глухові, служив у Глухівському гарнізоні.  На жаль, у 1991 році отримав важку травму хребта, після якої  став інвалідом І-ї групи. Завдяки підтримці дружини й двох синів віднайшов своє місце в новому  житті-спробував писати вірші. Твори друкувалися в місцевій пресі, у Всесвітній громадсько-політичній газеті «Без бар’єрів», у журналі «Соціальний захист», у збірках «Глухів літературний», «Славянские колокола», «Злато стремя», «Живи, надіє!». Видав збірки: «Коза на полюванні», «Дегустація», «Клубочок жартів» (для дітей), «Торба сміху», «В очі й поза очі», «Круговерть» (для дітей), АБЕТКА (для школяриків).На його вірші створено десяток пісень.

За підсумками 2004 року в міському конкурсі «Золоте перо» - людина року. Засновник й упорядник й один з авторів альманаху «Українська хвиля».

У 2006 році заснував й очолює Глухівську міську громадську організацію інвалідів «Надія».
Номінант народної премії «Гордість Сумщини - 2007».Автор-упорядник збірки творчості людей з вадами здоров’я Глухівського та Кролевецького районів «Живи, надіє!».

 З 2011 року входить до Національної спілки письменників України.

 2.3. Слово вчителя. Доля Петра Володимировича непроста, та  головне у ній величезне бажання жити й творити, допомагати людям і дарувати їм радість, відкривати світ. Сам письменник говорить: «Щоб жити, треба оптимізм, кохання і гумор. У мене все є. Я завжди був і залишусь оптимістом. Гумор я пишу. А кохання… Знаєте, мені дуже поталанило з дружиною.»  

       Наснагу до творчості митець  часто віднаходить і в спогадах  про  невгамовне дитинство, адже малий Петя зростав серед природи: змалечку ходив до лісу збирати гриби, ягоди, любив ловити рибу на орлівських ставках.  У збірці « Круговерть», яка вийшла друком в 2015р., Петро Володимирович  вводить читачів у ті незабутні дні .

    Збірка для дітей  називається  «Круговерть». Що означає це слово? Одне із його значень-  стрімкий, безупинний рух, безперервна зміна кого- або чого-небудь. Синонімами є слова коловорот, вир.

 Проблемне питання. Чому ж збірка має саму таку назву?   Що змушує змінювати одне одне й творити рух, вир ? 

  Ми працюватимемо в групах, кожна з яких матиме своє завдання—дослідити й представити одну з граней збірки творів для дітей «Круговерть».  У кінці уроку маємо відповісти на подане запитання.

 

2.4. Робота в групах.

Завдання для учнів групи ( у кожній групі обирається декламатор, критик, психолог):

  •  Прочитати художні твори.
  • Дати відповіді на запитання, оформивши їх у висловлювання.
  • Презентувати результати роботи:

1. Декламатор- виразно прочитати один із запропонованих для роботи в групі творів.

     2. Критик- представити характеристику творів за запитаннями.

     3. Психолог- пояснити кольористику настроїв творів за таблицею кольорів, попередньо створиши із обраних  кольорових смужок коловорот.

  Робота  1-ї групи

 

Слово вчителя. Душа Петра Товстухи  чутлива, неначе струна. Її вабить прекрасна у своєму розмаїтті природа будь-якої пори року. Вона відгукується до блакитної високості неба, натхненних сонетів солов’їв, духмяних пахощів лісових галявин, свіжості морозного дня й ніжності  літнього світанку.  Свою роботу презентує 1 група.

 Робота 1-ї групи.

1. Декламатор  виразно читає один із творів  ( на вибір).

                                             Прихід ранку

(етюд)

     Оксамитовим небом плентався щербатий місяць. Мимоволі поглядав на землю, яка дрімала в обіймах синіх хмар. Бешкетниці зорі плутались під ногами. Раптом місяць зупинився біля Стожар. Зиркнув униз на кучеряві верби, які нерухомо стояли навколо дзеркального ставка. Побачив своє відображення, вдоволено похитав головою і почвалав далі.

     Було по-нічному тихо. Співуни соловї мовчали: очевидно, стомилися від шаленого кохання. Несподівано покірну тишу розірвав скажений крик зозулястого півня. Над хутором дзвінко рознеслося: «Ку-ку-рі-ку-у-у!» Цей галасливий сигнал підхопили інші півні, і тиша розтанула між вербами.

     Маленький жайвір підхопився з гнізда, стрімко помчав до неба сповіщати про прихід ранку.

     Невдоволений місяць надув щоки, додав ходу.

     Прокинулись коники-стрибунці, різнокольорові метелики, бабки—і мерщій умиватися прохолодною вранішньою росою.

     На сході запалало рожеве півколо. Урізнобіч рвонулися золотаві промені, які з веселою усмішкою почали пробуджувати все живе.

      Земля прокидалася під співи пташок. Синій оксамит неба зблід, посвітлішав. Збентежені зорі затремтіли, почали гаснути. Місяць утік, не залишивши й сліду. Сонце золотилося, впевнено піднімалося вище і вище, освітлювало землю, верби, невеличкий хутір. Зашелестіли шовкові трави, зелені віти…

Починався новий день.
 

День іде

Світало. Ранок не дрімав,

В карафу кришталеву

Духмяні пахощі збирав

І спалахи рожеві.

 

Зявилась вранішня зоря,

Взялася день снувати:

З роси, з пісень, із вітерця

У хмару заплітати.

 

Щербатий місяць сполотнів,

Надувся колобочком,

За обрій геть подріботів,

 І слідом нічка-дочка.

 

Зі сходу юний день іде

Повільною ходою,

За промінь сонечко веде

Небесною горою.

 

2.  Аналіз змісту й особливостей художніх творів.

 -- Який мотив є наскрізним у прочитаних творах - етюді «Прихід ранку», віршах « День іде»?

-- Опишіть картину, що постає перед вами під час читання творів, називаючи зорові й слухові  образи .

-- Доведіть, що споглядання краси  може змінювати людину. Які почуття виникають у вас під час читання  творів?

   3. Аналіз  кольоропису настроїв.

-- Які кольори настрою мають запропоновані твори?  Поясніть свій вибір.  Опираючись на інформацію таблиці« Кольороопис настроїв», з’ясуйте настроєве значення етюду «Прихід ранку», вірша «День іде».

 

Робота 2-ї групи.

 Слово вчителя. А зараз ми розглянемо ще одну  грань творів збірки «Круговерть»--- гуморески. Що це таке?  Це невелиі художні твори, у яких життєві явища, люди зображуються в гумористичному плані, коли про серйозне говориться із добродушною усмішкою й  піддаються доброзичливому осміянню часткові вади загалом добрих людей, окремі смішні риси в їхньому характерові, поведінці, зовнішньому вигляді.Отож прослухаймо результати роботи 2 групи

1.Декламатор  виразно читає один із творів  ( на вибір)

Кмітлива

Учитель географії

Звернувся до Агафії:

-На корисні копалини

Район у нас уславлений.

 

Скажи, як називається

Продукт, що добувається?

Дівча плечима смикає,

Під носа щось мугикає…

 

-Ну, що ти, не второпаєш,

Згадай, що в нас викопують?

-Ми справу добре знаємо –

Картопельку копаємо!

 

Розумаки

 

У класі хімії—урок.

Учитель каже:  - Ігорьок,

Скажи нам формулу води,

Виходь до дошки, йди сюди.

 

Пошкріб потилицю юнак,

В глибокій задумі закляк…

-Я з радістю Вам сповіщу:

Із льоду, снігу та дощу!

 

-Бурулько, ну ти й наплів:

«Незадовільно» заробив…

Ану ж, Катрусю Середа,

З чого складається вода?

 

Аж  тут підказка: --НО.

--Складається із  аж двох О!

                          

      

 

 Не сміти язиком

Шурка Шпак, неначе гвинтик,

В вушко голки прослизне,

Знайде вихід з лабіринту,

Навіть оком не моргне.

 

У дебатах прославлявся,

Язика чесати –ас.

Якось Шурка вихвалявся:

-В мене приятель—Пегас.

 

Як фізичний труд—хлопчина

Тут же кволий і слабкий.

Навантажувати спину?

Ні-ні-ні, кістки крихкі.

 

Якось тітонька Явдоха

Попрохала хлопчаків

Бульбу занести із льоху:

В неї поперек болів.

 

Друзі узялись завзято

Тітоньці допомагати.

Зате Шурка язикатий

Буркнув: « Йдіть під три чорти!»

 

Хутко, швидко, непомітно

Виконали все, як слід.

Тут і тітонька привітно

Запросила на обід.

 

Хлопці рученьки помили.

Узялися за пиріг.

А тут Шпак:-- Ви поносили?,,

Я на поміч вам прибіг!

 

Хлопці усміхнулись:-- Що ти,

Не хвилюйсь за нас, Пегас,

За столом важка робота, 

Вона також не для вас!

 

2. Аналіз змісту й особливостей художніх творів.

 --Над чим  доброзичливо чи з осудом сміється Петро Володимирович Товстуха в запропонованих гуморесках? Які почуття ( емоції) викликають гуморески? 

 --Охарактеризуйте героя гуморески  «Не сміти язиком»? Чому цей персонаж чинить саме так, а не інакше?

-- Чому гумореска « Не сміти язиком» має саме таку назву? Що хоче сказати цим автор?

   3. Аналіз  кольоропису настроїв.

--Які кольори настрою мають гуморески?  Поясніть свій вибір. Опираючись на інформацію таблиці « Кольороопис настроїв», з’ясуйте настроєве значення гуморесок « Кмітлива», « «Розумаки», «Не сміти язиком».

 Фізкультхвилинка

Робота 3 групи

 Слово вчителя. Є в збірці « Круговерть» і цикли поезій. Що  це таке ? Цикл творів- це декілька художніх творів, об"єднаних спільною темою. У збірці є цикли « Веселий тиждень», «Посварилися».  Учні 3 групи представлять нам вірш на вибір з циклу «Веселий тиждень».

1.Декломатор виразно читає 1-2 вірші ( на вибір).

Веселий тиждень

Понеділок

Вже сонечко дрімало і місяць чатував—

До  тижня понеділок у гості завітав.

Із сонячним промінням в оселі зазирнув,

Про звичаї народні всім людям натякнув:

-Обріжте нігті зранку, не розпочніть прання,

Бо понеділок « мертвим» вважають віддавна.

А повсякденні справи виконуйте як слід—

І буде все чудово! Великий вам привіт!

 

Вівторок

А за добу—вівторок зявився тут як тут,

 Бажав усім здоровя, благословляв на труд:

Працюйте задля блага, батьки і матері,

Навчайтесь на відмінно, студенти, школярі.

 

Вівторок—день чудовий для бізнесових справ,

Хапай бика за роги, не спи, бо зловиш  гав.

Взялися всі за діло, робота аж кипить,

Прибутки підростають, в кишенях шелестить.

 

Середа

Крізь шибку зазирнула красуня середа,

Шепоче:-- Вже пів тижня спливло, немов вода.

Вставайте—і до столу, поїжте пиріжків.

Сьогодні їжа пісна—все, як Господь велів.

 

Аж потім—хто до школи, освіта—над усе,

Дорослі—до роботи, пастух—корів пасе!

--Сестрице, не турбуйся, робота не стоїть,

Тож день і пролітає, одна неначе мить.

 

Четвер

У четвер—Миколин день, чистий, роботящий.

Друзі, справу розпочніть,добру, підходящу:

Випрати білизну слід, замісити тісто,

Випекти духмяний хліб у хатині чистій.

 

Сходіть у лазню, змийте бруд, відновіть всі сили—

Цій традиції батьки радо нас учили.

Вище носик, школярі, не втрачать надії!

Подружися із книжками- і збудуться мрії.

 

 Пятниця

Тут  пятниця Параска усілася на пні

І підсумок зробила за всі робочі дні:

Ти , брате понеділку,  відмінно працював,

Вівторку в підтримку надавав.

 

Пишаюсь середою- ви здібна, ви талант,

Четвер із вас брав приклад, бо шляхетний франт.

Подякувала щиро сестричці та братам:

Два дні відпочивайте! Здоровя й миру вам!

 

Субота

 У суботу—день Сатурна, раджу не втрачати час,

Добре приберіть у хаті, щоб порядок був у вас.

Є бажання—беріть кошик і хутчіш до лісу йдіть,

Наберіть лисичок добрих і смачненький суп зваріть.

 

А якщо слабка успішність—не тягніть, беріть книжки.

Почитаєте уважно, спокутуєте грішки.

Хай вам, друзі, за науку: не гуляйте в будні дні.

Треба плідно працювати—тоді будуть вихідні.

 

Неділя

 Непомітно завітала панночка неділя.

Молодят випроводжала зранку на весілля.

Літні люди йдуть до  храму Господу молитись,

Попрохати дітям долі, низько поклонитись.

 

Просять миру на планеті, злагоди в родині,

Щоб були здорові діти і добро у скрині.

Дітлахи шкільного віку не втрачають часу,

Вчать уроки, хочуть бути найкращими в класі.

 

2.Аналіз змісту й особливостей художніх творів.

-- Який мотив є наскрізним у прочитаних творах  циклу « Веселий тиждень»?

--Охаратеризуйте героїв віршів циклу- дорослих і дітей ( чим вони займаються, який мають характер,  що цінують тощо, про що мріють).

-- Як художні засоби допомагають відтворити повноту життя?

   3. Аналіз  кольоропису настроїв.

--Які кольори настрою мають поезії?  Поясніть свій вибір. Опираючись на інформацію таблиці « Кольороопис настроїв», з’ясуйте настроєве значення віршів циклу « Веселий тиждень»

 

Робота 4 групи.

 Слово вчителя. Кожна людина починається зі своєї сім’ї.  Тут її оточують   люди, які можуть і зрозуміти, і вибачити, і допомогти. Любов і підтримка найрідніших роблять людину щасливою, розумною, доброю. Своєрідною фортецею для  Петра Володимировича та героїв його творів є саме родина.  У збірці «Круговерть» є низка творів про взаєморозуміння, злагоду, добро, а іноді й кепкування між членами сім’ї. Це-п’єса «Бабусине щастя»,оповідання «Попільничка», «Русак», «Рижик»,  дитячі вірші «Люблю бабусю», « Мій тато» « Образився», гуморески «Щоденник»

 Четверта група представить нам  свою роботу

 

1.Декламатор  виразно читає один із творів  ( на вибір).

Люблю бабусю

До бабусі відпочити

Привезли онуку Віту.

Хоч дівчатко зовсім юне,

Та кмітливе і розумне.

 

 Тільки в хату на поріг:

-Бабцю,я люблю пиріг,

Сир, сметану, молочко,

 Полуничку, яблучко.

 

 Качку смажену, сальце

 І з-під курочки яйце.

Ще люблю корівку Люсю,

А найбільше—Вас, бабусю!

 

 Образився

 -Сину, прокидайся швидше:

 Час до школи йти.

-Мамо, помогли б ви ліпше

Щоденник знайти.

 

-Ось дивися, перед носом,

Сонько—усе спиш?

Ходиш , наче той опосум, -

Взувайся скоріш.

 

 Очі протри,  любий сину,

На кросівки глянь:

Ліва—біла, права- синя,

Схаменися, Вань!

 

-Досить, заспокойтесь , мамо,

 Припиніть бедлам,

 Друга пара - така сама,

 Смішно дуже Вам.

2. Аналіз змісту й особливостей художніх творів.

--Які відчуття виникають у вас після прочитання віршів « Люблю бабусю», « Образився»? 

--Які стосунки панують у родинах  героїв віршів?

-- Спрогнозуйте, якими людьми виростуть Віта та Ваня? Чому?

   3. Аналіз  кольоропису настроїв.

-- Які кольори настрою мають поезії?  Поясніть свій вибір. Опираючись на інформацію таблиці « Кольороопис настроїв», з’ясуйте настроєве значення  дитячих віршів.

 

 2.5  Прийом «Фішбоун». Зясування питання: чому збірка називається «Круговерть»?

Про яку частину круговерті життя йдеться у  запропонованих для роботи в кожній групі творах? Як вона впливає на життя? (Визначення тем, настроїв, розглянутих у збірці).

 Слово вчителя Отже, ми прийшли до висновку , що дитинство – це справжні вир вражень від оточення- родини, друзів, природи, це коловорот барв життя, це справжня круговерть почуттів- від радості до печалі.  Усе це наш земляк передав у збірці «Круговерть».

 

ІІІ.  Рефлексивно-оцінювальний етап

3.1.   Прийом « Кубик Блума»

Назви риси , які допомагають письменнику будувати дивосвіт поезій.

Поділись , що  тебе зацікавило у творчості П.Товстухи.

 Поясни, яке враження про П.Товстуху як людину  склалося у тебе після ознайомлення? 

Придумай іншу назву збірки.

Чому  П.Товстуха пише про рідний край?

Запропонуй, де і як можна використати твори митця.

 

3.2.  Інтерактивний прийом «Мікрофон» 

- Чи досяг( -ла) поставлених цілей на уроці?

- Що мені сподобалося/ не сподобалося, запамяталося, зацікавило на уроці?

 

3.3.   Самооцінювання за допомогою картки 

 

3.4.  Домашнє завдання

  Намалювати ілюстрацію до твору, що найбільше сподобася.

 Написати листа П.Товстусі, висловити думку щодо прочитаних поезій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Таблиця « Кольороопис настроїв»

 Колір

Почуття

білий

світло, щастя; легкі, чисті емоції

рожевий

Свіжість, витонченість, ніжність

чорний

горе, страх; важкий, похмурий настрій, роздратування

червоний

любов, енергія,  перживання, схвильованість, напруженість.

блакитний

ілюзія, вічність, чистота;

жовтий

радість, веселощі, любов, щастя

зелений

спокій, умиротворення, життєлюбність, гармонія, радість

синій

печаль, задума, холод, вічність, необхідність

червоний + синій +  жовтий (фіолетовий)

напруження, занепокоєння, стурбованість

світло-зелений + жовтий

бадьорість, радість.

червоний + жовтий (оранжевий)

тепло, оптимізм, очікування радості

 

Додаток №2C:\Users\Олександр\Downloads\fishboun_2.png

 

 Додаток №3

Картка самооцінювання

 Я…

  Бали

Самооцінка

1

 Прочитав твори збірки «Круговерть» П.Товстухи

1б.

 

2

Брав участь у бесіді, розумів питання і знав відповіді.

1б.

 

3

Підготував повідомлення про письменника- земляка

2 б.

 

4

 Знаю життєпис П.Товстухи

 

5

Брав активну участь в обговоренні питань аналізу творів та значень кольорів у групі, оформленні висловлювань.

2б.

 

6

Презентував роботу групи як декламатор/ критик/ психолог

2б.

 

7

Вирішував проблемне питання «Фішбоун»

2б.

 

8

Давав відповідь на питання «Кубика Блума»

2б.

 

9

 Доповнював відповіді інших

1б.

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку