Презентація до уроку "Конфлікти і здоров'я" 7 клас основи здоров'я

Про матеріал

1. Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Автори підручника: Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко 2. Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні ти: пригадаєш, що таке конфлікт, які є види конфліктів; усвідомиш відмінність, що існує між конфліктами поглядів і конфліктами інтересів; ознайомишся з основними стадіями розвитку конфліктів і різними способами їх розв’язання; потренуєшся конструктивно розв’язувати конфлікти. Основи здоров’я7 клас. Конфлікти і здоров’я

Номер слайду 2

У перекладі з латини конфлікт (conflictus) означає «зіткнення». Конфлікти виникають тоді, коли в суперечність вступають інтереси і бажання однієї людини (наприклад, якщо вона одночасно хоче подивитися цікавий фільм і підготуватись до контрольної) або інтереси і бажання двох чи більше людей, соціальних груп. Конфлікти людини із собою — внутрішні конфлікти, а між різними людьми або їх групами — зовнішні. Зовнішні конфлікти можуть виникати між двома або більше особами (міжособистісні), особою і групою осіб (особистісно-групові) або між двома чи більше групами (міжгрупові). ЗАВДАННЯ: Наведіть приклади міжособистісних конфліктів (посварився з другом, дорослі контролюють кожен крок, учитель поставив несправедливу оцінку...). . Поняття конфлікту

Номер слайду 3

У перекладі з латини конфлікт (conflictus) означає «зіткнення»інтереси і бажання однієї людини (наприклад: якщо вона одночасно хоче подивитися цікавий фільм і підготуватись до контрольної)зовнішні конфліктивнутрішні конфлікти. Конфлікти виникають тоді, колив суперечність вступають. Поняття конфлікту інтереси і бажання двох чи більше людей, соціальних груп

Номер слайду 4

Зовнішні конфлікти можуть виникатиміж двома або більше особами між особою і групою осібміж двома чи більше групамиміжгруповіособистісно-груповіміжособистісні * і * * ** *** і ***

Номер слайду 5

Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти є ознакою зрілої особистості допомагає розвивати здорові стосункипідтримувати високий рівень благополуччя

Номер слайду 6

Конфлікти — винятково негативне явище, і тому потрібно за будь-яку ціну уникати їх або, поки є змога, не визнавати їх існування. Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Виникають вони через те, що кожна людина є унікальною і неповторною:власні уподобання і переконаннямає відмінні від інших погляди. Коли люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають, іноді з’ясовується,які можуть вступати у суперечність з інтересами іншихвласні інтереси і бажаннящо вони по-різному розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні інтереси не збігаються. Причини виникнення конфліктів

Номер слайду 7

Дехто вважає, що конфлікти — винятково негативне явище, і тому намагаються за будь-яку ціну уникати їх або, поки є змога, не визнавати їх існування. Але це неправильно. Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Виникають вони через те, що кожна людина є унікальною і неповторною: має відмінні від інших погляди, уподобання і переконання, власні інтереси і бажання, які можуть вступати у суперечність з інтересами інших. Коли люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають, іноді з’ясовується, що вони по-різному розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні інтереси не збігаються. Причини виникнення конфліктів

Номер слайду 8

Причина 1: конфлікти поглядів певні речі (одяг, музика, футбольна команда)переконаннявіраподобаєтьсядобрепогане. Народна мудрість: «У кожного свій смак»не подобається. Не потрібно змінювати свою віру чи переконання

Номер слайду 9

Буває, що коли люди мають різну віру, переконання або їм подобаються чи не подобаються певні речі (одяг, музика, футбольна команда), вони ніби спілку­ються різними мовами. Те, що для одного добре, може бути поганим для іншого; те, що одному подобається, в іншого може викликати відразу. У такому разі між ними можуть виникнути конфлікти поглядів. Розв’язання такого конфлікту не означає, що його учасники мають змінити свою віру чи переконання. їм доречно буде пригадати народну мудрість: «У кожного свій смак».

Номер слайду 10

ВАЖЛИВО!!!пам’ятатиуміння визнавати і поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думкурозвинути в собі толерантність це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей

Номер слайду 11

Причина 2: конфлікти інтересів ігнорування однією особою інтересів і потреб іншоїзіткнення інтересів різних людейякщо діяти, не враховуючи навіть у разі примирення конфлікт не вичерпується і може тривати роками.

Номер слайду 12

Дуже важливо розвинути в собі толерантність — уміння визнавати і поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думку і пам’ятати, що це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей. Зіткнення інтересів різних людей або ігнорування однією особою інтересів і потреб іншої — друга група причин, з яких виникає переважна більшість конфліктів інтересів. Якщо люди діють без урахування цього, то навіть у разі примирення конфлікт не вичерпується і може тривати роками. Завдання. Які з названих вами у стартовому завданні конфліктів є конфліктами поглядів, а які — конфліктами інтересів?

Номер слайду 13

Конфліктогенислова або дії, що розпалюють конфлікт• образи • зневажливе ставлення • висміювання • вихваляння • категоричні судження • повчання • нечесність, нещирість • порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати) • деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно»

Номер слайду 14

Стадії розвитку конфліктів1 стадія. Виникнення конфліктної ситуації3 стадія. Початок відкритого протистояння5 стадія. Завершення конфлікту 4 стадія. Ескалація конфлікту2 стадія. Усвідомлення конфлікту

Номер слайду 15

на цьому етапі сторони відкрито заявляють про свої позиції та висувають вимоги. Вони можуть і не усвідомлювати власних інтересів, не розуміти глибинної суті конфліктунастає тоді, коли хоча б один із його учасників починає відчувати дискомфорт у спілкуванні з іншими, критично і недоброзичливо думає— момент, коли один з учасників наважується на заяву або погрозу. Інший у відповідь також починає діяти: захищатися чи нападатиможливе у разі його розв’язання (досягнення компромісу), згасання конфлікту через втрату зацікавле- ності учасників до предмета протистояння або відсторонення одного з опонентіввідбувається у разі зіткнення двох або більше людей, інтереси чи переконання яких суттєво різняться1. Виникнення конфліктної ситуації3. Початок відкритого протистояння2. Усвідомлення конфлікту4. Ескалація конфлікту5. Завершення конфлікту

Номер слайду 16

. Способи розв’язання конфліктів ( 4 способи)Відсторонитися від конфлікту• ігнорувати проблему;• зволікати з її розв'язанням;• розірвати стосунки. Поступитися. Усі програють. Агресивно боротися• ігнорувати власні інтереси;• на все погоджуватися;• робити те, що хочуть інші.• домінувати;• тиснути;• погрожувати;• лаятися;• битися. Усі програють. Навіть якщохтось думає, що виграв, насправді він також програв. Хтось може випадково виграти за рахунок іншого. Домовлятися • слухати, розуміти, поважати одне одного;• намагатися зрозуміти причину конфлікту (з'ясувати, зіткнення яких інтересів призвело до нього);• шукати рішення, яке влаштує обох, або піти на взаємні поступки. Усі виграють (повністю або частково).

Номер слайду 17

У більшості ситуацій найкраще розв’язувати конфлікти шляхом переговорів. Однак іноді краще відсторонитися від конфлікту або піти на поступки чи рішуче обстоювати свою позицію.

Номер слайду 18

Варто відсторонитися від конфлікту:• якщо розв’язання конфлікту в інший спосіб може зашкодити тобі чи близьким або опонент може здобути несправедливі переваги; • коли даєш відсіч зловмисникам.• коли розумієш, що неправий; • коли предмет суперечки набагато важливіший для інших, ніж для тебе; • коли розумієш, що втратиш від цього конфлікту більше, ніж здобудеш; • коли небезпечне будь-яке загострення стосунків. • коли всім треба заспокоїтися; • коли треба продумати аргументи; • коли немає шансів уладнати суперечку. Варто поступитися: Варто рішуче боротися:

Номер слайду 19

Конструктивне розв’язання конфліктів. Якщо конфліктна ситуація вже виникла і ти це усвідомлюєш, конструктивно розв’язати її допоможуть поради психологів «Шість кроків до розв’язання конфліктів»Крок 1. Опануй себе • Глибоко вдихни. • Полічи до десяти (або далі). • Скажи собі, що ти володієш ситуацією. Крок 5. Висловлюй повагу• Поважай гідність опонента, не критикуй його особисті якості (обговорюй проблему, а не людину).• Погоджуйся, з чим можеш.• Якщо відчуваєш провину, попроси вибачення. Крок 4. Поводься асертивно (гідно, упевнено)• Користуйся ≪Я-повідомленнями≫, розкажи, що ти думаєш і відчуваєш.• Стій прямо, говори спокійно.• Уникай конфліктогенів.• Не відповідай конфліктогеном на конфліктоген. Крок 6. Розв’язуйте проблему• Запропонуй змінити позицію ≪Я — проти тебе≫ на позицію ≪Ми разом — проти проблеми≫.• Запропонуй свій варіант рішення. • Запитай опонента, які він має пропозиції.• Розгляньте інші можливі варіанти та їхні наслідки. • Оберіть те, що вам підходить. • Домовтеся виконувати це рішення певний час (наприклад, тиждень), а потім повернутися до розмови і з’ясувати, чи ви ним задоволені. Крок 2. Заспокой опонента • Скажи, що не хочеш сваритися. • Запропонуй обговорити ситуацію. Крок 3. Застосуй навички активного слухання • Дивись в очі опоненту. • Підтримуй Не перебивай розмову, його. кажи: «Так», «Я розумію». • Дочекайся, коли він закінчить, і запитай: «Це правда?»

Номер слайду 20

Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Розгляньте малюнок і визначте, на якій стадії перебуває конфлікт. Обговоріть: • Чому діти не можуть дійти згоди? • Що сприяло розпалюванню конфлікту? • Що їм треба зробити, аби владнати конфлікт? • Як ви розумієте індіанську приказку «Щоб зрозуміти людину, треба пройти 15 миль у її мокасинах»?

Номер слайду 21

Давня мрія Чоловік і дружина прожили разом З0 років. У день ювілею дружина, як завжди, спекла на сніданок булку — вона пекла її щоранку, це було сімейною традицією. За сніданком розрізала булку навпіл і вже збиралася, як завжди, подати чоловікові верхню її частину. Та раптом передумала: «У день нашого ювілею я хочу сама з’їсти цю рум’яну скоринку. Врешті-решт я це заслужила: тридцять років доглядала наш дім, народила і виховала наших синів, увесь цей час зберігала чоловікові вірність, любила і поважала його». І вона тремтячою рукою передала чоловікові нижню частину булочки. А той, узявши її, сказав: «Який неоціненний дарунок, люба. Вже тридцять років я не їв своєї улюбленої нижньої половини булочки, тому що завжди вважав, що вона по праву належить тобі».

Номер слайду 22

• Про який вид конфлікту в ній ідеться — конфлікт поглядів чи конфлікт інтересів? Поміркуй:• Який спосіб розв’язання конфлікту обрало подружжя ?• На якій стадії протягом З0 років перебував цей конфлікт? Об’єднайтесь у пари, розподіліть ролі й розіграйте, як би ви повелися на місці кожного з них того дня, коли дружина спекла першу булку.

Номер слайду 23

Користуючись алгоритмом «Шість кроків до розв’язання конфліктів», напиши сценарій твоєї поведінки в таких ситуаціях: Ситуація 1 Твій найкращий друг обіцяв у суботу піти з тобою в магазин, де продають різні ґаджети. Ти з нетерпінням чекав цього дня, подаровані на день народження гроші вже «пропалили» тобі кишеню. Коли ти зайшов до друга, він сказав, що не може піти з тобою, бо інші хлопці запропонували йому зайвий квиток на фільм, який він дуже хоче подивитися. Крок 1. Опануй себе Крок 2. Заспокой опонента Крок 3. Застосуй навички активного слухання Крок 4. Поводься асертивно (гідно, упевнено)Крок 5. Висловлюй повагу. Крок 6. Розв’язуйте проблему

Номер слайду 24

Користуючись алгоритмом «Шість кроків до розв’язання конфліктів», напиши сценарій твоєї поведінки в таких ситуаціях: Ситуація 2 Дівчина з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось із портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук. Крок 1. Опануй себе Крок 2. Заспокой опонента Крок 3. Застосуй навички активного слухання Крок 4. Поводься асертивно (гідно, упевнено)Крок 5. Висловлюй повагу. Крок 6. Розв’язуйте проблему

Номер слайду 25

Користуючись алгоритмом «Шість кроків до розв’язання конфліктів», напиши сценарій твоєї поведінки в таких ситуаціях: Ситуація 3 Ти йдеш додому зі школи. Тебе перестріли троє підлітків із паралельного класу. Вони агресивно звинувачують тебе в тому, що розпускаєш про одного з них плітки. Ти знаєш, що це неправда. Крок 1. Опануй себе Крок 2. Заспокой опонента Крок 3. Застосуй навички активного слухання Крок 4. Поводься асертивно (гідно, упевнено)Крок 5. Висловлюй повагу. Крок 6. Розв’язуйте проблему

Номер слайду 26

ПІДСУМУЄМОЗіткнення інтересів різних людей або ігнорування однією з осіб інтересів і потреб іншої призводить до конфліктів інтересів, їх найкраще розв’язувати за допомогою переговорів для пошуку взаємовигідних рішень. Відмінність цінностей, смаків, уподобань спричиняє конфлікти поглядів, їх треба розв’язувати на основі толерантності. Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю. У розвитку конфлікту виділяють п’ять стадій: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; початок відкритого протистояння; ескалація конфлікту; завершення конфлікту. Найкраще розв’язувати конфлікти на стадії їх усвідомлення. Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти — ознака зрілої особистості. Щоб його набути, треба не лише знати, як це робити, а й практикуватися

Номер слайду 27

РЕФЛЕКСІЯСьогодні на уроці я дізнався/лась …Я вже знав/знала про …Мені було цікаво дізнатись …Ці знання мені знадобляться ….

Номер слайду 28

Домашнє завдання. Самооцінювання Опрацювати презентацію (підручник параграф 22)Виконати тестові завдання за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/iqx282 Користуючись алгоритмом «Шість кроків до розв’язання конфліктів», напиcати сценарій своєї поведінки в ситуації 3 ( слайд 25, високий рівень)

pptx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
2 квітня
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку