Урок за курсами «Основи здоров’я», «Фізична культура». Тема : " Соціальні чинники ризику "хвороб цивілізації". Профілактика серцево-судинних хвороб, діабету.

Про матеріал
Інтегрований урок за курсами «Основи здоров’я», «Фізична культура», після уроку учень/учениця зможуть: - аналізувати чинники цивілізації; - обирати правильне харчування; - висловлювати власну думку щодо здорового способу життя; - розпізнавати стратегії комерційної реклами; - пропагувати здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Інтегрований урок за курсами «Основи здоров’я», «Фізична культура»

Клас: 7-А

Автор-упорядник: Опанасюк Галина Йосипівна,  учитель біології, екології і основ здоров’я, учитель вищої категорії, учитель-методист, Кондратенко Альона Олександрівна, учитель фізичної культури, учитель першої категорії Корнинського ліцею Корнинської селищної ради.

 

Тема уроку:

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних хвороб, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я.

Мета уроку:

ознайомити з впливом чинників цивілізації на здоров’я людини; формувати навички і звички здорового способу життя та здорового харчування за Клопотенком; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку.

Очікувані результати уроку: після уроку учень/учениця зможуть:

-  аналізувати чинники цивілізації;

обирати правильне харчування;

-  висловлювати власну думку щодо здорового способу життя;

- розпізнавати стратегії комерційної реклами;

- пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку: інтегрований, комбінований урок.

Основні поняття: «хвороби цивілізації», гіподинамія, гіпокінезія, комерційна реклама.

Обладнання: картки для формування «тарілки здорового харчування».

Структура уроку

І. Етап організації, мотивації діяльності

1. Створення сприятливої атмосфери.

Учитель основ здоров’я. Привітання: Миру всім нам!

«Подивіться один на одного, посміхніться і налаштуйтеся на позитивну роботу на сьогоднішньому нестандартному уроці».

2. Мотивація.

З прадавніх часів люди взаємодіяли з природою. Кожної пори року у них був свій ритм життя, який відповідав природним ритмам. Люди прокидалися зі сходом сонця, засинали з вечірніми сутінками. Влітку працювали довше, взимку – менше, більше відпочивали. Такий уклад життя тривав протягом віків.

Проблемне питання: що змінилося в суспільстві, в житті людей в даний час?

 

ІІ. Етап цілепокладання

  1. Повідомлення теми, мети і проміжних цілей уроку.
  2. Прогнозування змісту й результатів діяльності.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

  1. Організація навчальної діяльності.

Урок будуть проводити: вчитель основ здоров’я, вчитель фізичної культури та шкільна медична сестра.

  1. Зміст навчальної діяльності:

-         Теоретичний, емпіричний, практичний.

Учитель основ здоров’я. Високий рівень автоматизації, механізації, використання різних гаджетів, великий обсяг різноманітної інформації (часто негативної) зменшив фізичне навантаження і рухову активність людини, виснажує нервову систему.

Проблемне питання: які чинники негативно впливають на  організм людини, на її здоров’я?

( Забруднення зовнішнього середовища, малорухливий спосіб життя, психо-емоційне перенапруження, шкідливі звички, гаджети)

Унаслідок цього почастішали випадки хвороб серця, нервово-психічні розлади, онкологічні захворювання тощо. Їх називають хворобами цивілізації.

Які ж соціальні чинники мають негативний вплив на здоров’я людини?

Найбільш суттєвими і поширеними є гіпокінезія і гіподинамія.

Гіпокінезія – обмеження кількості і обсягу рухів, зумовлене способом життя, особливостями професійної діяльності. Гіподинамія – знижена рухова активність – зменшення м’язових зусиль, що втрачаються на утримання пози, переміщення тіла в просторі, фізичну роботу. Ці чинники пов’язані з малорухливим способом життя.

Учитель фізичної культури. Вплив гіподинамії на:

-         Скелетні м’язи

-         Скелет

-         Послаблення сили скорочень серця

-         Зменшення його працездатності

-         Зниження тонусу судин

-         Зниження обміну речовин і енергії

-         Зменшення виділення травних соків

-         Зниження стійкості організму до інфекційних хвороб

-         Зниження розумової працездатності

-         Зниження життєвого циклу

Виникає емоційна нестійкість.

Виконання вправ для запобігання  «хвороб цивілізації» ( вправи для попередження викревлення хребта, для тонусу м’язів, для кистей, для запобігання серцево-судинних хвороб).

Учитель основ здоров’я. Факторами ризику серцево-судинних захворювань:  високий артеріальний тиск, вживання алкоголю, тютюнова залежність, високий рівень холестерину, надлишкова вага, неправильне харчування, малорухливий спосіб, нервове напруження.

Факторами антиризику є правильне харчування, вживання достатньої кількості овочів і фруктів, регулярна фізична ативність. Як же правильно харчуватися?  В цьому нам допоможе розібратися наша медична сестра.

Учитель основ здоров’я. Здорове харчування за Клопотенком.

Відпрацювання навичок по збору «тарілки здорового харчування».

 

Учитель основ здоров’я.

Рекла́ма (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати») — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Найчастіше вона діє не на розум, а на емоції. Реклама нав’язує готові моделі поведінки й стандарти життя, навіює людині думку, що якщо вона купить ту чи іншу річ, то стане щасливішою, привабливішою, успішнішою. Так формується система «цінностей», орієнтована виключно на споживання. Насправді, у звичайному житті людина не може виглядати такою успішною чи привабливою, як герої рекламних роликів. Усе це призводить до комплексу меншовартості. І у молодих людей з’являється асоціальна поведінка, стреси.

А які реклами ви бачили? На які реклами ви звертаєте увагу?

Усі реклами поділяються на:

- нетоварні

- соціальні

- комерційні.

Нетоварна реклама  (реклама послуг).

Пропагує які-небудь ідеї та цілі і аж ніяк не конкретний товар.  

Соціальна реклама спрямована на зміну поведінкової моделі (боротьба зі СНІДом, наркотиками) і популяризацію соціальних проблем тощо.

Комерційна реклама розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.

Негативний вплив реклами:

      Суттєву роль у виникненні хвороб цивілізації відіграє комерційна реклама харчових продуктів, сигарет чи алкоголю, метою якої є  привернути увагу покупців для того, щоб продати товар  чи послугу та отримати прибуток.

    Пряма реклама стає все менш ефективною, тому рекламісти та маркетологи, шукаючи інноваційні методи просування товарів чи послуг, все більше приділяють увагу засобам впливу на підсвідомість.

Подібно айсбергу, велика частина процесів, які відбуваються в нашій голові, залишається невидимою.

І тому, приймаючи рішення, не завжди варто керуватися порадами, що надаються акторами рекламних роликів.

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий.

Підведення підсумків.

Учитель основ здоров’я.

         Завдяки медицині і технічному прогресу життя людей стало тривалішим, безпечнішим і комфортнішим.

         Мала рухова активність, неправильне харчування, надмірні емоційні перевантаження, шкідливі звички призводять до виникнення хвороб цивілізації.

         Суттєву роль у виникненні хвороб цивілізації відіграє комерційна реклама харчових продуктів, сигарет та алкоголю.

         Молодь –основна цільова група для реклами пива і тютюну. У рекламі на підлітків «тиснуть» на їхні потреби у спілкуванні, належності до групи, самостійності, у визнанні.

         Щоб запобігти таким хворобам, слід вести здоровий спосіб життя.

Учитель фізичної культури. Виконання вправ для тонусу м’язів під час тривалої  роботи за комп’ютером.

V. Д.з. Опрацювати параграф 26. Виконати завдання (на вибір):

1) створити соціальну рекламу здорового способу життя ( виконати на папері формату А-4 олівцями);

2) міні-проєкт на тему: «Позитивний і негативний вплив інтернету на здоров’я»;

 

Психологічні поради «Будемо щасливими оптимістами». Від вашого оптимізму залежить і стан здоров’я. Тож привчайте себе:

  • Тримати думки під контролем;
  • Починати день правильно;
  • Бачити радість у кожному дні;
  • Вчитися мислити позитивно;
  • Програмуйте себе на успіх;
  • Не поспішайте говорити «не можу»;
  • Не лякайтеся невдач;
  • Керуйтесь постулатом: «Життя – це рух!»;
  • Дійте й ви досягнете успіху!

Ми бажаємо вам:

  • бути здоровими (учитель основ здоров’я)
  • вести здоровий спосіб життя (учитель фізичної культури)
  • загартовуватися (учитель основ здоров’я)
  • займатися фізкультурою та спортом (учитель фізкультури)
  • нехай наші поради в подальшому вашому житті прийдуть на допомогу (учитель основ здоров’я)
  • на все добре вам! (разом)

 

 

Література до уроку: 

1. Н.М. Поліщук Основи здоров’я.

 

 

1

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
17 квітня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку