Здавна в різних куточках світу до мистецтва було особливо шанобливе ставлення. До прикладу, існує давня китайська легенда про те, що мистецтва людей навчив чарівний птах. Його пір’я мало п’ять кольорів. Кожен колір відповідав природному елементу - воді, вогню, землі, дереву, металу. Птах гордовито йшов - з’являвся танець, кричав - народжувалась пісня... У Китаї та Японії з давніх-давен музика становила один з найважливіших елементів виховання дітей і входила до числа наук, обов’язкових для вивчення. Майже дві тисячі років тому в Китаї було засновано придворну академію музики і танцю «Сад перлин», що свідчить про велику увагу до творчості та підготовки професійних митців. Послухай. Лю Веньцзінь. «Роздуми про Велику китайську стіну» для ерху з оркестром (фрагмент).
Номер слайду 3
Послухай. Лю Веньцзінь. «Роздуми про Велику китайську стіну» для ерху з оркестром (фрагмент).• Під час слухання твору зверни увагу, які музичні інструменти входять до складу оркестру. Знайди їхні назви на зображеннях. До якого жанру ти зарахуєш цей твір? Поясни. Якими, на твою думку, є «роздуми», навіяні музикою, - сумними, трагічними чи світлими й оптимістичними? За бажання послухай тембри китайських музичних інструментів. Схарактеризуй їх. Порівняй з відомими тобі інструментами. Гра на гучженіерхушенпіпа
Номер слайду 4
ДОЩОВІ КАПЛІКитайська народна пісня• Тембрами яких музичних інструментів доцільно озвучити виконання цієї пісні? Створи до неї музичний супровід. Уявно граючи по черзі на чорних та білих клавішах піаніно, прочитай назви китайських музичних інструментів. До яких груп вони належать?
Номер слайду 5
Переглянь. Руханка. Ритмічна вправа.
Номер слайду 6
Переглянь. Дзьо Хісаїсі. Музика з аніме-фільмів режисера Хаяо Міядзакі «Принцеса Маноноке», «Мандрівний замок Хаула» (за вибором). М/ф «Еверест».• Схарактеризуй музику Китаю та Японії. На дозвіллі переглянь мультфільм «Еверест» або один із фільмів Хаяо Міядзакі. Визнач основну ідею твору. Яка роль музики у фільмі?