Трутовський «Сорочинський ярмарок" Літографія Трутовський ілюстрував твори Т. Шевченка, Марка Вовчка, М. Гоголя, байки І. Крилова і Л. Глібова.
Номер слайду 3
Лев Жемчужніков (1828—1912) Жемчужніков після смерті Шевченка продовжив справу великого поета й художника. З квітня 1861 р. в українському журналі «Основа», що виходив у Петербурзі, він відновив випуск серії офортів та малюнків про сучасне й минуле України, про її природу. Селянин косить хліб
Номер слайду 4
Під враженням поеми Шевченка «Катерина» Жемчужніков створив офорт «Покинута»: в чистому полі стоїть Катерина, залишена всім лихам на поталу.
Номер слайду 5
Мартинович Порфирій Денисович Ще в Петербурзі він узявся ілюструвати поему І. Котляревського «Енеїда». Мартинович малює троянців як справжніх полтавчан — дотепних, енергійних, винахідливих. Двоє селян по вулиці йдуть Двоє на лавці сидять Мартинович цінував народний гумор, веселу вдачу.
Номер слайду 6
І.Їжакевич опоетизував народний побут України перед тисячами читачів «Ниви» («Сватання», «Прання білизни», «На покосі»), свіжо відтворив образ героїчного минулого («Козаки у розвідці», «Запорожець», «Гайдамаки»). Мені тринадцятий минало…
Номер слайду 7
Іван Їжакевич «Перебендя». 1938 Автор ілюстрацій до творів Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Котляревського, Івана Франка, Григорія Квітки-Основ'яненка, Михайла Коцюбинського, Івана Ле, Миколи Гоголя, Василя Стефаника та числених малюнків на теми народного життя. Брав участь у відновленні фресок Кирилівської церкви в Києві, розписував Церкву Всіх Святих над Економічною брамою Києво-Печерської лаври та зовнішній іконостас Георгіївського собору монастиря на «Козацьких Могилах» .
Номер слайду 8
Г.Нарбут перший увів у широкий вжиток силуетний малюнок і досяг у ньому віртуозності. Автопортрет з дружиною та дітьми
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Герої байок Крилова і казок Андерсена під пером Нарбута зажили новим життям: їхні силуети — то кумедні, то витончені, але завжди виразні,— найбільше приваблювали дітей.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
У Дігтярах (Чернігівщина), Решетилівці (Полтавщина), Оленівці (Київщина) й Глинянах (Львівщина) були відкриті навчально-ткацькі майстерні, де килимарі вдосконалювали уміння виготовляти килими. Цим майстерням вдалося зберегти надзвичайно багаті форми візерунків і композиції килимів. Ткані вовняні килими килимарський промисел
Номер слайду 13
Малюнки тканин Чернігівщини відзначалися складним поєднанням стилізованих рослинних і пташиних мотивів. Фабрики Полтавщини випускали картаті тканини з набивним білим, зеленим, червоним малюнком на синьому тлі. Харківщина славилася сукнями, полотном. Особливістю ткацтва Поділля було оздоблення виробів геометризованими здрібненими візерунками. Художні тканини Плахта. Полтавщина,ХІХ ст. Пояси- “крайки”, ХІХ ст.
Номер слайду 14
Українська вишивка Українська вишивка розвивається в цей період по шляху подальшого вдосконалення і урізноманітнення технік. Елементи малюнка залишилися в своїй основі незмінними: це геометрична фігурка, рослина, пташка чи інша тварина. Остаточно втратило своє значення символічне трактування тих чи інших знаків і фігурок. Очіпок. Київська губернія, кінець ХІХ ст. Хусточка. С. Чеповичи Київська губернія, кінець ХІХ ст. Фрагмент фартуха . С.Мелени Радомишльського повіту , Київська губернія, кінець ХІХ ст. Сорочка жіноча. м.Чернівці. Фабрика художніх виробів ім. Федьковича.
Номер слайду 15
Гончарний посуд, «свищики» і «лембики» (посуд у вигляді левів, півнів, баранів) виготовляли переважно в умовах домашнього промислу, а кахлі — на заводах. Прикрашали вироби великими орнаментами рослинного (рідше мішаного) характеру.
Номер слайду 16
Миска й тарілка. Київська губернія, кінець ХІХ ст. Дерев'яний посуд Тарілки. Полтавська губернія, кінець ХІХ ст. Ложка. Київська губернія, кінець ХІХ ст.