Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Співпраця вчителя і студентки практикантки Данілова Людмила Миколаївна. Кожній дитині, навіть найслабшій, жати міцні знання. У кожній дитині бачити неповторну особистість, індивідуальність. Кожну хвилину перебування дитини в класі перетворити для неї в радість. Ніколи не навчати дитину так, як навчали тебе, бо вона народилася в інший час.
Напрямок роботи:читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обгрунтувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, здатність співпрацювати з іншими людьми.
БАТЬКИ – ПАРТНЕРИ • повага до особистості; •доброзичливість і позитивне ставлення; • довіра у відносинах; • діалог – взаємодія – взаємоповага; • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків); • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)
УМОТИВОВАНИЙ ВЧИТЕЛЬНасамперед творчому та відповідальному вчителю, який постійно працює над собою, буде надано академічну свободу. Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи і засоби навчання; активно виражати власну фахову думку. Держава гарантуватиме йому свободу від втручання у професійну діяльність.
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілку- вання.
Урок розвитку зв`язного мовлення Тема. Детальний переказ тексту з творчим завданням. Мета: вдосконалювати вміння учнів детально переказувати текст, творчо його продовжувати; розвивати усне та писемне мовлення, вміння бачити і відчувати красу природи, творче мислення, уяву; виховувати любов та бережне ставлення до природи. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Матеріали до уроку: мультимедійний супровід; картки з словами і висловами; текст «Зимовий ліс».
– Сьогодні на уроці ми будемо писати детальний переказ тексту «Зимовий ліс» із творчим завданням. – Як ви розумієте значення словосполучення «детальний переказ»?– Ви маєте нагоду не лише відтворити авторський твір, але й стати співавтором, оскільки створити власне продовження тексту.
Зимовий ліс Я заходжу в зимову лісову казку. Стоять непорушні ялини, вкриті білим снігом. Могутні дубиу святкових пухнастих шапках, з–під яких визирвють кучері торішнього листя. То тут,то там вибігають подивитись на мене біленькі стрункі берези. Яскраво палають червоні ягоди горобини. У лісі тихо. А хто ж тут ходив по снігу, хто залишив стільки слідів? Ось пташині слідочки, а ось стрибав зайчик. А ці сліди дуже дивні. Може, це казка йшла? Цікаво, які сліди вона залишає, де живе? Може, підялиною, а може, у лісовій хатинці, яку занесло по самі віконця снігом... Я йду до тебе, казко лісова. Теплим подихом розігріваю узори на шибці. Заглядаю в хижу ...
4. 2 Робота в парах. Утворення речень та словосполучень. Ялини - вибігають подивитись на мене. Дубки - стоять непорушні, вкриті білим снігом . Берізки - в святкових пухнастих шапках, з–під яких визирають кучеріторішнього снігу. Червоні ягоди горобини- тихо. Слідочки - йшла. Зайчик – пробігла. Казка – яскраво палають. Лисичка – пташині. У лісі - стрибнув.
Математична компетентність. Культура логічного і алгоритмічного мислення. Уміння застосовувати ма- тематичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних зав- дань у різних сферах діяльності. Здат- ність до розуміння і використання про- стих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
Уміння вчитися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя
Ініціативність і підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Вміння раціонально вести себе як споживач, ефек- тивно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо.
Соціальна та громадянська компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, в сім’ї, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. Повага до закону, дотримання прав людини і підтримка соціокультурного різноманіття.
Обізнаність та самовираження у сфері культури. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.