різниця між традиційним і формувальним оцінюванням{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Традиційне оцінювання. Формувальне оцінювання. Мета. Оцінити рівень навчальних досягнень. Оптимізувати навчальний процес. Хто оцінюєУчитель. Самооцінка, взаємооцінка. Що оцінюється. Знання. Уміння, навички, компетенціїОцінюється. Результати навчання. Процес навчання. Порівнюється. З іншими учнями. З попередніми досягненнями. Пріоритети. Оцінки. Учіння. Тип взаємодії учнів. Конкуренція. Співпраця, співтворчість. Критерії оцінювання. Нечіткі Чіткі, прозоріМотивація. Знижується. Підвищується. ПОРІВНЯЙМО:
Приклади інструментів формувального оцінювання. Алгоритм самооцінки в кінці уроку. Яке було завдання? (Вчимося пам’ятати мету уроку)Вдалося виконати завдання? (Вчимося порівнювати результат з метою)Завдання виконано правильно чи не зовсім? (Вчимося знаходити й визнавати помилки)Виконано завдання самостійно чи з допомогою вчителя?(Вчимося оцінювати процес навчання)
Рефлексія в кінці уроку-Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?
ВПРАВА «МИСТЕЦТВО ПРАВИЛЬНОЇ ОЦІНКИ» АЛГОРИТМ:1. Опис того, що ви бачите.2. Опис того, що ви відчуваєте.3. Узагальнення (має продемонструвати дитині оцінку її дій). Уявіть, що ваша дитина вперше сама вирішила почитати книгу (приготувати вечерю, прибрати в кімнаті). Оцініть її вчинок саме за цим алгоритмом. Подумайте: чи складно це було зробити? Що ви при цьому відчували?
ПІДСУМОК ТА РЕФЛЕКСІЯВПРАВА «КАРУСЕЛЬ»Запишіть на аркуші одне із тверджень або висновків, які запам’яталися із зустрічі. Загніть край аркуша. Передайте свій аркуш по колу. На отриманому аркуші запишіть знову те ж твердження. Знову загніть край. Дублюйте своє твердження, поки не отримаєте свій аркуш. Відкрийте і зачитайте найголовніше, що запам’ятали із нашої зустрічі.