Дата: 7 квітня 2021 року
Вчитель: Сизонова Олена Олександрівна
Клас : 2- В
Предмет: Я досліджую світ
Тема уроку: « Як можна подорожувати, не виходячи з дому? »
Назва місяця: « Рух і час »
Назва тижня: « Україна. Весняні свята»
Мета уроку: Продовжувати формувати уявлення про Україну, про весняні свята України. Познайомити дітей з поняттям « віртуальна екскурсія».
Пригадати особливості святкування Великодня. Навчити дітей розрізняти такі поняття « крашанка», « писанка», « дряпанка», «малюванка». Збагачувати чуттєве сприймання дітей. Розвивати спостережливість, образне мислення, пізнавальний інтерес. Розвиток критичного мислення. Виховувати повагу до традицій українського народу, шанобливе ставлення до народних звичаїв.
Обладнання: Презентація, відео до уроку, картки з завданням, вірші, навчальний годинник.
План уроку
І. Актуалізація : актуалізувати в пам’яті учнів уже наявні знання; встановити мету навчання; зосередити увагу учнів на темі, оцінити, те, що вони уже знають.
ІІ. Усвідомлення: порівняти очікування учнів з тим, що будемо вивчати; виявити основні моменти теми; відстежити процеси мислення дітей; поєднати зміст уроку з особистим досвідом дітей.
ІІІ. Рефлексія: узагальнити та систематизувати набути знання, як доповнення до особистого досвіду дітей.
I. Ранкова зустріч.
1. Привітання
Вчитель: Добрий день!
Учні: Добрий день !
Вчитель: Нехай гарно розпочнеться день !
Налаштувалися на роботу і тихенько сіли.
Вчитель: Діти, як ви себе почуваєте ?
Учні: Добре.
Вчитель: Тож розчинаємо. Сьогодні моїми помічниками будуть…(2 учні)
2. Календар погоди
Вчитель: Яке сьогодні число ? ( 7)
Який місяць ? ( квітень)
День тижня ? ( середа)
Пора року ? ( весна)
Годинник : Котра година? ( Ранок: 8 година)
3. Вчитель: Зараз, діти, попрацюємо в щоденнику вражень.
Гра « Асоціація». Завдання напиши, або намалюй:
1) Весна – це ….
2) Квітень – це…
3) Мій настрій
Вчитель: Дякую. Молодці !
4. Повторення
Вчитель: Діти, давайте пригадаємо:
1. Як називається тема місяця ? ( « Рух і час»)
2. Тема тижня ? ( Україна. Весняні свята)
3. На минулому уроці яку тему вивчали ? ( Подорожі )
4. Навіщо люди подорожують? ( Мають бажання, бо цікаво)
Гра: « Асоціація »
( Подорож – це цікаво. Подорож – це нові знайомства..)
5. Доберіть синонім до слова подорож. ( Мандрівка. Екскурсія.)
II. Повідомлення теми уроку.
Вчитель: Сьогодні ми продовжуємо розмову про подорожі, мандрівки , екскурсії. Тема нашого уроку звучить так:
« Як можна подорожувати, не виходячи з дому ?»
Вчитель: Чи можна так подорожувати, як ви вважаєте ?
Учні: І так і ні.
Вчитель: Як ви думаєте ?
Про що піде мова сьогодні на уроці? Здогадалися?
Вчитель: Що ми будемо робити ?
Перегляд відео « Наша планета Земля»
Вчитель: Діти, де ми зараз були ?
Що найбільше сподобалося ?
Це була подорож ?
Вчитель: Ми сьогодні будемо подорожувати віртуально. Як це ?
Словничок*
Віртуальна подорож – це подорож за допомогою сучасних технологій.
Вчитель: Давайте спробуємо ! Сьогодні, діти, я запрошую вас у таку цікаву мандрівку, де нам не потрібні будуть ні гроші, ні документи, ні важки валізи, зовсім нічого.
Вчитель: Але перед початком подорожі, засікаємо час, щоб знати скільки тривала наша віртуальна подорож.
Вчитель: Котра зараз година ? ( Ранок: 8 годин 15 хвилин)
Будьте уважні, вкінці кожного відео ролика ви повинні написати: Що це за місто ? Назва держави ?
Вчитель: Давайте пригадаємо, як пишемо власні назви, з якої букви ?
Учні : З великої букви.
Вчитель: Готові? Поїхали.
Гра « Де були ?»
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель: Наша віртуальна подорож закінчилася.
Перевіряємо: Що ви записали у таблиці ?
В яких країнах ми побували ? ( Україна, Туреччина, Франція)
В яких містах ? ( Полтава, Київ, Харків, Париж)
Скільки хвилин тривала наша віртуальна подорож ? ( 10 хвилин)
Початок подорожі Кінець подорожі
Вчитель : А зараз запрошую Вас у місто Коломия, яке знаходиться
в Івано-Франківській області ( це Західна Україна). В цьому
місті знаходиться єдиний у світі Музей писанкового розпису.
Відео перегляд
Вчитель: Відеоролик ми дивилися 5 хвилин.
А відстань від Полтави до Коломиї - 923 км.
Вчитель: Чи можна в реальному світі доїхати з Полтави до міста Коломия
за 5 хвилин ? ( ні) Чому? ( Бо дуже далеко) А літаком ? (Теж ні.)
Чому ? Бо дуже мало часу ?
Вчитель: Молодці. Вірно відповіли. Можемо тепер пограти.
Гра називається « Збери кошик» ( табличка множення на 2,3,4)
Робота в групах
3 2 4
Вчитель: Писанка – що це ?
Пи́санка — яйце, декороване традиційними символами, які пишуться за допомогою воску й барвників. З яким святом пов’язана писанка ?
Учні : Великдень ( Воскресіння Господнє, або Пасха)
Вчитель: Як вітаються в цей день ?
Учні : Христос Воскрес !
Вчитель: Треба відповісти? ( Воістину Воскрес !)
Вчитель: В чому різниця : « писанка», « дряпанка», «крапанка»,
ІІІ. Рефлексія: узагальнити та систематизувати набути знання, як доповнення до особистого досвіду дітей.
Вчитель: Діти, давайте пригадаємо з Вами тему нашого уроку ?
Що робили на уроці ?
Де були ? Як подорожували ?
Скільки коштів витратили на ці віртуальні подорожі ?
Що найбільше сподобалося на уроці ?
Вчитель: Зараз, діти, попрацюємо в щоденнику вражень.
Гра « Асоціація». Завдання напиши, або намалюй:
1) Великдень – це ….
2) Писанка – це…
3) Мій настрій
Вчитель: Молодці !
Діти, дякую Вам за гарну роботу на уроці.
Додаток до уроку
Віршик «Писанка »
Свято Пасхи недалечко,
Люди звичай бережуть, -
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
Ми сьогодні рано встали,
Різні фарби готували:
Із цибулі, із кори,
З ягід, квітів і трави.
Гарна писанка у мене.
Мабуть, кращої й нема.
Мама тільки помагала,
Малювала ж я сама. ( Катерина Перелісна)
Загадка
Сяду я тихенько,
Розпишу яєчко:
Сонечко вшаную,
Квітку намалюю,
Та на щастя людям
Потім подарую.
Що це за розписане яєчко ? (Писанка)
Гра: « Де були ? »
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра: « Де були ? »
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра: « Де були ? »
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра: « Де були ? »
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра: « Де були ? »
Назва країни |
Назва міста |
|
|
|
|
|
|
|
|
початок подорожі
|
кінець подорожі |
початок подорожі
|
кінець подорожі |
початок подорожі
|
кінець подорожі |