Підсумкова контрольна робота за курс "Зарубіжна література"

Про матеріал

Підсумкова контрольна робота за курс "Зарубіжна література" містить питання за текстами прочитаних творів з 8 по 11 клас. Під час виконання роботи учням необхідно буде виконати тестові завдання, встановити відповідності, дати визначення літераутрознавчих понять, а також розгорнути відповіді на питання. контрольна робота складається з 8 варіантів

Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота

1 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Провідною думкою твору Вергілія  «Енеїда» є:


  1. звеличення Риму;
  2. кохання до жінки;
  3. щирі душевні переживання;
  4. оспівування праці хліборобів;
  5. оспівування богів та героїв;

2. Шекспір увів у сонет як традиційну ліричну форму новий образ:


  1. творчості;
  2. друга;
  3. коханої;
  4. батьківщини;
  5. дружини

3. Мефістофель називає людину:


  1. «смішний божок землі»;
  2. «окраса Всесвіту»;
  3. «довершений витвір Бога»;
  4. «намісник Бога на землі»;
  5. «божественне створіння»

4. В основу будови «Гобсека» Бальзака покладено прийом:


  1.  ретроспекції;
  2.  монтажу;
  3.  обрамлення (розповідь у розповіді);
  4.  антитези;
  5.  пародії

5. Головною темою твору У.Уітмена «Пісня про себе» є:


  1. природа і людина;
  2. людина і технічний прогрес;
  3. життя і смерть;
  4. людина, її буття в усіх його проявах;
  5. поєднання особистого та громадського в житті людини

6. «Поетичною емблемою» Першої світової війни став вірш:

  1. Р.М.Рільке «Орфей, Евридика,Гермес»;
  2. Г.Аполлінера «Зарізана голубка й водограй»;
  3. А.Ахматової «Реквієм»;
  4. О.Блока «Незнайомка»;
  5. Ф.Г.Лорки «Балада про чорну тугу»

2. 1.Дайте визначення поняття «реалізм» (1 бал)

2.2. Дайте розгорнуту відповідь на питання (2 бали)

У чому суперечливість образу Галілео Галілея з п’єси Б.Брехта «Життя Галілея»? Визначте позитивні та негативні риси героя.

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Встановіть відповідність між назвою твору та його жанром:

Назва твору                                             Жанр твору

  1. «Крихітка Цахес»                    а) філософська драма
  2. «Життя Галілея»                      б) повість-притча
  3. «Старий і море»                      в) філософська казка
  4. «Пригоди Олівера Твіста»     г) новела

                                                 д) соціальний роман

4. Напишіть твір-роздум на тему «Які життєві цінності є вічними, а які скороминущими» ( на матеріалі вивчених творів)» (4 бали)

Підсумкова контрольна робота

2 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Антична культура – це …

  1. будь-яка давня культура;
  2. культура рабовласницької доби;
  3. культура Стародавньої Греції і Стародавнього Риму;
  4. культура країн Близького та Далекого Сходу;
  5. культура Давнього Єгипту.

2. У східній поезії ліричні вірші, в склад яких входять від 3 до 12 бейтів, називали:


  1. рубаї;
  2. фарсі;
  3. касида;
  4. газель;
  5. ямби

3. Перша збірка Байрона, під якою він поставив своє ім’я, називається:


  1. «Станси»;
  2. «Години дозвілля»;
  3. «Передчуття»;
  4. «Спогади дитинства»;

4. Символ «корабель-поет» належить французькому символісту:


  1. П.Верлену;
  2. А.Рембо;
  3. С.Малларме;
  4. Ш.Бодлеру;
  5. Г.Аполлінеру
  1.  «Корсар»

5. «Срібна доба» російської поезії охоплює:


  1.   кінець ХІХ ст.;
  2. початок ХХ ст.;
  3.   кінець ХІХ – початок ХХ ст.;
  4.   20-30 роки ХХ ст.;
  5. 20-40 роки ХХ ст.

6. Жанр роману О.Уайльда «Портрет Доріана Грея» визначають як:


  1. історичний роман;
  2. морально-психологічний роман;
  3. соціально-психологічна драма;
  4. інтелектуальний роман

 


2.1. Дайте визначення поняття «класицизм» (1 бал)

2.2. Складіть порівняльну таблицю ( 2 бали)

Ієшуа

Майстер

 

 

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть відповідність між письменником та літературним напрямом, до якого належить його творчість:

Письменник                                            Літературний напрям

  1. Дж. Г. Байрон                           а) постмодернізм
  2. Ф.Стендаль                               б) модернізм
  3. Дж.Джойс                                 в) реалізм
  4. П.Верлен                                  г) символізм

                                                  д) романтизм

 

4. Напишіть твір-роздум на тему «Того, що суджене, боятися не треба; боюсь неправедно прожити на землі» (на матеріалі вивчених творів) (4 бали)

Підсумкова контрольна робота

3 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Видатним давньогрецьким трагіком є:


  1. Гомер;
  2. Вергілій;
  3. Езоп;
  4. Есхіл;
  5. Овідій

2. Данте назвав свою поему «Комедією» тому, що:


  1. в ній засуджуються політичні чвари;
  2. книга має щасливий кінець;
  3. вона задумана як пародія на релігійні книги;
  4. твір писався з розважальною метою;
  5. в ній викриваються вади суспільства і характерів

3. Головною темою в літературі бароко є:


  1. людина і суспільство;
  2. людина і природа;
  3. всесильність долі та випадку;
  4. створення вічних та незмінних правил мистецтва;
  5. віра в силу людського розуму

4. Сюжет роману Стендаля «Червоне та чорне»


  1. має автобіографічну основу;
  2. запозичений з кримінальної хроніки;
  3. повністю вигаданий автором;
  4. навіяний італійськими враженнями;
  5. навіяний враженнями від служби при Наполеоні

5. Головний герой роману О.Уайльда Доріан Грей присвятив своє життя:


  1. благочинності;
  2. гонитві за насолодами;
  3. колекціонуванню;
  4. боротьбі за незалежність своєї країни;
  5. своїй родині

6. Творчість М.Павича належить до:


  1. модернізму;
  2. магічного реалізму;
  3. постмодернізму;
  4. реалізму;
  5. сюрреалізму

 

2.1. Дайте визначення поняття «романтизм» (1 бал)

2.2. Дайте відповідь на питання (2 бали)

Які художні деталі використовуються у творі Ф.Кафки «Перевтілення»? Поясніть їх роль.

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть послідовність етапів життя головного героя роману «Червоне та чорне» Ф.Стендаля:

  1. навчання в Безансонській семінарії;
  2. посада вихователя в будинку пана де Реналя;
  3. життя в родині тесляра;
  4. перебування в Парижі у родині де Ла-Моль

4. Напишіть твір-роздум на тему «Око – джерело світла для тіла» (поясніть своє розуміння біблійного вислову, спираючись на вивчені твори) (4 бали)

 

Підсумкова контрольна робота

4 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Основою «Пісні про Роланда» є:


  1. боротьба  католиків проти гугенотів;
  2. реконкіста;
  3. іспанський похід франкського короля Карла;
  4. похід князя Ігоря проти половців;
  5. загибель Бургундського королівства під ударами гунів

2. Роман Сервантеса «Дон Кіхот» був задуманий як пародія на:


  1. рицарську поезію;
  2. рицарські романи;
  3. історичні романи;
  4. героїчний епос;
  5. на твори Гомера

3. Високими жанрами  літератури класицизму є:


  1. комедія, байка, сатира;
  2. трагедія, ода, епопея;
  3. трагедія, комедія, власне драма;
  4. новела, психологічна драма, пригодницький роман;
  5. епіграма, сонет, елегія

4. Причиною злочину Родіона Раскольникова стало:

  1.   прагнення до збагачення шляхом привласнення майна старої лихварки;
  2. прагнення помсти за злиденне життя та постійні приниження;
  3.  намагання перешкодити шлюбу сестри Дуні з Лужиним, якого вона не кохала;
  4. намагання перевірити теорію на практиці;
  5. ненавмисне вбивство

5. Різновид роману, в якому досліджуються погляди, уявлення, соціальні норми поведінки та їхній вплив на характер і життя людини, має назву:


  1. історичний;
  2. філософський;
  3. інтелектуальний;
  4. соціально-психологічний;
  5. морально-психологічний

6. Вислів «Нещасна та країна, що потребує героїв», звучить у творі Б.Брехта:


  1. «Копійчана опера»;
  2. «Матінка кураж та її діти»;
  3. «Життя Галілея»

 


 

2.1.Дайте визначення поняття «модернізм» (1 бал)

2.2.Дайте відповідь на питання (2 бали)

Сформулюйте правила життя Гобсека. Чому Дервіль називає Гобсека «чесною людиною»?

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Розташуйте прізвища письменників в хронологічній послідовності відповідно до епох, на які припадає їхня творчість


  1. Оскар Уайльд;
  2. О. де Бальзак;
  3. Йоганн Вольфганг Гете;
  4. Михайло Булгаков

4. Напишіть твір-роздум на тему «Чи має людина право на заяву «Я б на його місці…»? (на матеріалі вивчених творів) (4 бали)

Підсумкова контрольна робота

5 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Герої «Божественної комедії» Данте Франческа і Паоло опинились у пеклі, оскільки:


  1. були єретиками;
  2. підкорили свій талант ремеслу;
  3. не змогли підкорити плоть розуму;
  4. скоїли тяжкий злочин;
  5. їх звинуватили у державній зраді.

2. З-поміж названих персонажів вічним образом є:


  1. Прометей;
  2. Ахілл;
  3. Одіссей;
  4. Еней;
  5. Гектор

3. Причиною, яка спонукала Печоріна стривожити спокій мирних контрабандистів:

  1. бажання розкрити темні справи порушників закону;
  2. бажання мати певний матеріальний зиск;
  3. спроба стати «своєю людиною» для злочинців;
  4. бажання пережити пригоду, пов’язану з розкриттям таємниці;
  5. спроба змінити своє життя

4. Єдина збірка У.Уітмена має назву:


  1. «Листя трави»;
  2. «Квіти зла»;
  3. «Поетичне мистецтво»;
  4. «П’яний корабель»;
  5. «Альбатрос»

5. Найвидатнішим поетичним пам’ятником жертвам сталінських злочинів є поема А.Ахматової:


  1. «Реквієм»;
  2. «Поема без героя»;
  3. «Біла зграя»
  4. «Вечір»

6. Основний принцип поетики роману Ф.Достоєвського «Злочин і кара»:


  1. сугестія;
  2. полісемія;
  3. поліфонія;
  4. синестезія;
  5. поліграфія

 


2.1. Дайте визначення поняття «бароко» (1 бал)

2.2.Дайте відповідь на питання (2 бали)

Які риси «магічного реалізму» притаманні оповіданню Г.Г.Маркеса «Стариган з крилами»?

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть послідовність виникнення літературних напрямів:


  1. бароко;
  2. реалізм;
  3. романтизм;
  4. класицизм

 


4. Напишіть твір-роздум на тему «Простіть – і знайдете, стукайте  - і вам відчинять» (поясніть своє розуміння цієї біблійної настанови, спираючись на вивчені твори) (4 бали)

Підсумкова контрольна робота

6 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Назва доби «Відродження»  пов’язана з:

  1. поверненням до ідеалів античної культури;
  2. відродженням церковної літератури;
  3. відродженням здобутків первісної культури;
  4. відродженням культури рабовласницької доби;
  5. відродженням ідей просвітництва

2. Санчо Панса мріяв стати:


  1. Папою Римським;
  2. таким же мандрівним лицарем, як Дон Кіхот;
  3. губернатором будь-якого острову;
  4. священиком;
  5.         герцогом

3. Літературний напрям, підґрунтям для розвитку якого став інтерес до особистості та емоційність,  - це:


  1. бароко;
  2. класицизм;
  3. романтизм;
  4. реалізм;
  5. сентименталізм

4. В повісті-казці Е.Т.Гофмана «Крихітка Цахес» найбільш притаманною рисою романтизму є:

  1. зображення головного героя із загадковим минулим;
  2. протиставлення двох світів – філістерів та ентузіастів;
  3. неприйняття буденності;
  4. наявність провідних символів самотності, світової скорботи;
  5. культ природи

5. «Енциклопедією життя Франції першої половини ХІХ ст.» називають твір:


  1. «Гобсек» О. де Бальзака;
  2. «Собор Паризької богоматері» В.Гюго;
  3. «Червоне та чорне» Стендаля;
  4. «Людська комедія» О. де Бальзака;
  5. «Весілля Фігаро» Бомарше

6. Письменник ХХ ст., який віддзеркалив світосприйняття «втраченого покоління»:


  1. Е.Хемінгуей;
  2. М.Булгаков;
  3. Ф.Кафка;
  4. А.Камю

2.1. Дайте визначення поняття «символізм» (1 бал)

2.2.Дайте відповідь на питання (2 бали)

Чим Жульєн Сорель відрізняється від романтичних героїв?

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть послідовність подій у казці «Крихітка Цахес» Е.Т.Гофмана:


  1. жителі Керепеса потрапляють під владу Циннобера;
  2. фея Рожа-Гожа розчісує Цахесові волосся;
  3. Бальтазар і Кандида одружуються;
  4. Чарівник Проспер Альпанаус руйнує чари

4. Напишіть твір-роздум на тему  «Хто йде вперед, той змушений блукати» (на матеріалі творів Й.Гете та М.Булгакова)  (4 бали)

Підсумкова контрольна робота

7 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Сехизмундо в драмі Кальдерона проходить важкий і тернистий шлях

  1. від напівдикого самітника до нестриманого тиранічного володаря;
  2. від в’язня до зразкового правителя;
  3. від тирана до великодушного правителя;
  4. віл герцога  з країни Московія до спадкоємця королівського трону;
  5. від спадкоємця трону до в’язня

2. Ліричний вірш, що складається з 14 рядків,  має назву:


  1. рубаї;
  2. хоку;
  3. танка;
  4. сонет;
  5. епіграма

3. П’єсу «Міщанин-шляхтич» створено за законами:


  1. романтизму;
  2. реалізму;
  3. бароко;
  4. сентименталізму;
  5. класицизму

4. У повісті «Шинель» М.Гоголя основною темою є:


  1. чиношанування;
  2. нерозділене почуття любові;
  3. зображення Петербурга;
  4. трагічна доля «маленької людини» у суспільстві;
  5. нескореність простого народу

5. Герой, який вважає, що володіє світом, тому що у нього є гроші, а світ над ним не має влади, - це:


  1. Гобсек;
  2. Ж.Сорель;
  3. Печорін;
  4. Раскольников

6. В есе «Джакомо Джойс», крім «потоку свідомості», Дж.Джойс застосував:


  1. сугестію;
  2. алюзію;
  3. анімалізм;
  4. асонанс;
  5. «принцип айсберга»

 


2.1. Дайте визначення поняття «ліричний герой» (1 бал)

2.2. дайте відповідь на питання (2 бали)

Що спільного у центрального персонажа роману «Парфумер» і окремих героїв світової літератури?

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть відповідність між письменниками та літературними жанрами, в яких  вони досягли найбільших успіхів:

Письменник                                                   Жанр

  1. О.Хайям                                     а) новела
  2. Л.Толстой                                  б) роман
  3. О.Генрі                                      в) епічна поема
  4. Гомер                                        г) трагедія

                                                            д) рубаї

4. Напишіть твір-роздум на тему «Майте судження, а не суд» (висловіть своє ставлення до цієї настанови, спираючись на вивчені твори) (4 бали)

 

Підсумкова контрольна робота

8 варіант

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 балів)

1. Слова «Свого нещастя на негідне рабство я не проміняю, - це запам’ятай собі» належать:


  1. Ахіллу;
  2. Гектору;
  3. Одіссею;
  4. Прометею;
  5. Гераклу

2. У потойбічний світ герой Данте мандрує з:


  1. Гомером;
  2. Горацієм;
  3. Вергілієм;
  4. Овідієм;
  5. Одіссеєм

3. Персонажем твору літератури Відродження є:


  1. Одіссей
  2. Еней;
  3. Роланд;
  4. Гамлет;
  5. Гектор

4. Про Печоріна розповідає Максим Максимович в повісті:


  1. «Фаталіст»;
  2. «Бела»;
  3. «Максим Максимович»;
  4. Княжна Мері»;
  5. «Тамань»

5. Образ гордого, самотнього, нескореного героя-бунтаря називають:


  1. ліричним героєм;
  2. романтичним героєм;
  3. типовим героєм;
  4. байронічним героєм;
  5. реалістичним героєм

6. Герої роману «Чума» Ріє, Рамбер, отець Панлю уособлюють:


  1. різні світогляди;
  2. різні професії;
  3. різні можливості морального вибору;
  4. різні національності;
  5. різні соціальні групи

 


 

2.1. Дайте визначення поняття «імпресіонізм» (1 бал)

2.2. Дайте відповідь на питання

Роман «Злочин та кара» називають пророцтвом. Про що попереджає Ф.Достоєвський своїм твором?

 

3. Завдання на встановлення відповідності (2 бали)

Установіть відповідність між письменниками та літературним напрямом, до якого належать його твори:

Письменник                                                   Літературний напрям

  1. А.Міцеквич                                     а) реалізм
  2. Л.Толстой                                      б) модернізм
  3. Дж.Джойс                                      в) романтизм
  4. М.Павич                                        г) сентименталізм

                                                                д) постмодернізм

4. Напишіть твір-роздум на тему «Людина без мрій, що птах без польотів» (доведіть або спростуйте це твердження, спираючись на вивчені твори)  (4 бали)

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
4130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку