Підсумкова контрольна робота Тести

Про матеріал
Матеріал контрольної роботи охоплює весь курс мови. Тести підготовлені у форматі ЗНО
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з  української мови

 

1. На перший склад падає наголос у слові

  1. русло
  2. вірші
  3. жалюзі
  4. фартух
  5. дочка

2. Однакова  кількість звуків і букв у кожному слові рядказаєць, колосся, явір

  1. обеззброєний, сільський, розпорядок
  2. щавель, ательє, боєць,
  3. азалія, безділля, свято
  4. морквяний, їдуть, роздоріжжя

3. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А     розкрити очі                      Б     відкрити вікно

В     поступити в інститут        Г     небезпечний поворот

Д     наступна зупинка

4. Літеру е треба писати в усіх словах у рядку

  1. зат…хати, ст…повий, бер…зень, бл…скучий
  2. запл…вати, в…сняний, ш…потіти, прот…кла
  3. пригв…нтити, ч…реда, ш…потіти, г…рой
  4. ос…литися, грош…нята, л…дацюга, тр…мати
  5. д…ржати, щ…бетати, пр…зидент, дал…ч

5. Подвоєні літери треба писати в усіх словах у рядку

  1. проніс…я, Ган…ин, л…ється
  2. розкіш…ю, повіст…ю, спросон…я
  3. бов…аніти, пташи…ий, навман…я
  4. суд…ів, від…знака, під…аний
  5. лист…я, знан…я, зран…я

6. У якому рядку в усіх словах відбувається спрощення приголосних?

  1. Ненавис…ний, пес…ливий, свис…нути, тиж…невий
  2. Влас…ний, безвиїз…ний, гігант…ський, кіс…лявий
  3. Тріс…нути, хворос…няк, пис…нути, випус…ний
  4. Провіс…ник, буревіс…ник, шіс…надцять, шіс…сот
  5. Сер…це, гус…нути, ціліс…ний, радіс…ний

7.  У якому рядку всі слова пишуться з м’яким знаком?

  1. павіл…йон, речен…, підземел…ля, занос…те
  2. винос..ся, сал…це, лебідон…ко, л…отчик
  3. скрин…ці, дух…мяний, тонесен…кий, козац…кий
  4. насип..те, гарнен…кий, вишен…ці, прокл…он

          Д  річ…, сестрон…ко, сидят…, малюєш…

8. Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

Мати перша в світі навчила любити солов(1)їні ранки, п(2)янкий любисток, духм(3)яну м(4)яту, зелене верб(5)я.

      А 1;       Б 2;          В 3;          Г 4;          Д 5

9. Подвоєння літер НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх іншомовних словах рядка

  1. іп…одром, ір…еальний, хоб…і
  2. ім…ігрант, Ніц..а, Гол…андія
  3. ал…ергія, беладон…а, ан…отація
  4. контр…еволюція, ван…а, лібрет…о
  5. барок…о,  ін…овація,  Ал…а

10 Правильно записані всі слова в рядку
          А  кінець кінцем, все-таки, як-от
          Б  Вінничина, студентство, рік-у-рік
          В  воз'єднання, матінці, радісттю
          Г  як-не-як, камінчик, моркв'яний

11. Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

А По закінченні війни на тому місці, де стояла хата знайшли тільки кучугуру глини.

Б Першим її свідомим порухом було те, що, коли той попросив заспокоїтися, послухалася, хоч і не відгукнулася словом.

В Щоб краще збагнути навколишню красу, він навчав діток переносити на папір все, що вони бачать, і що їм до вподоби.

Г Природа інколи примхлива до людини, бо останнім часом він відчув, що йому муляє в боки, а дорогі серцю пейзажі починають набридати.

Д Високо поросло розкішне дерево укриваючи холодом землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

 

12 Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Високі скелі гордо навислі над морем піддались нарешті море вигризло в них високі і глибокі гроти

Б Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.

В Будеш сіяти з сумом вродить печаль.

Г Виглянуло сонце озеро вмить проясніло.

Д Весна ледачого не любить вона проворного голубить.

 

13 Кома перед і НЕ ставиться в реченні (розділові знаки пропущені)

А Десь спереду гукнув паровоз і почулася пісня.

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В Річка широка та глибока і котиться вона виблискуючи та шумуючи.

Г Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Д Здалеку приносив лагідніші подихи вітер і зазеленіла на пагорбах земля.

 

14.Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

Б «Ні, – сказав сам собі Василько – щуки я не піймаю, бо вона прудка».

В «Життя мені всміхалося, – говорив Франко, – а діти були промінням».

Г «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Д Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

15 У котрому рядку порушено норми відмінювання числівників?

А п’ятистам дев’яноста трьом 

Б на чотирьохстах дев’яти

В у тисяча сімсот п’ятдесят шостому 

 Г семистами шістдесятьма чотирма

 

16. Складнопідрядним з підрядним причини є речення

А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.

 17 У котрому рядку неправильно вжито відмінкову форму залежного слова?

А завідувач відділом 

Б багатий на врожай 

В славиться врожаями 

Г властивий для людини

18 У котрому рядку порушено норми побудови словосполучень?

А затишне купе 

Б яскравий какаду 

В високий насип 

Г прозора тюль.

19. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати

А і випромінюють веселковий розмай.

Б милуючи око веселим сяйвом.

В але сонце вже осяяло виднокрай.

Г бо тільки займається на день.

Д ранок холодить оксамитові трави.

20. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення

А Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Б Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

В Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Г Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Д Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління

Умова вживання тире

1 тире між підметом і присудком            2 тире на місці пропущеного члена речення

3 тире при відокремленій прикладці    4 тире в безсполучниковому складному реченні

21. З'ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне слово)

Речення

(1) Щоб стати щасливим, не обов'язково знайти діаманти в купі сміття. (2) Так, коштовні камінці здатні прикрасити жінку, довершити її образ, проте вони не можуть зігріти холодної днини чи втішити, коли в серці біль. (3) Кохана людина, друзі, рідні – ось наше щастя. (4) Але треба пам'ятати: кожний щасливий по-своєму.                                                                                                                                            

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв'язку

22.З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі. Приклад речення

А Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Б Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

В Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

Г Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

Д Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

Відокремлений член речення     1 додаток            2 означення

                                                          3 обставина        4 прикладка (різновид означення)

23. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Речення    Знов (1)зозулі голос чути (2)в лісі, Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі. А вівчар жене отару плаєм, Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.

Член речення  А присудок         Б підмет

                           В означення       Г додаток       Д обставина

24. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Аналізуючи збірку «Замість сонетів і октав», (1) розуміємо, ( 2) що Тичина сприйняв настанову Олександра Скрябіна щодо вираження в мистецтві модерних,(3) народжених часом ідей, образів засобами оригінального(4) поетичного стилю –(5) дисонансної співзвучності та нестійкої гармонії.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А кома 1 – при відокремленій обставині

Б кома 2 – перед підрядною частиною складного речення

В кома 3 – при відокремленому означенні

Г на місці цифри 4 коми немає, оскільки означення не є однорідними

Д тире 5 – при відокремленій прикладці

25. Потребує редагування речення

А Готуючись до іспитів, зазвичай користуються переліком екзаменаційних питань.

Б Розподіливши питання за розділами, позначте неопрацьовані, складіть план дій.

В Проконсультувавшись із викладачем, починаємо повторення складного матеріалу.

Г Систематизуючи інформацію, робіть нотатки, кресліть схеми, використовуйте маркери.

Д Побачивши в такому списку проблемні теми, нехай відчай не охоплює вас.

26. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.                                                                              На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А половини, дипломатів, трапляються, призводить

Б частини, дипломників, зустрічаються, приводить

В частини, дипломантів, зустрічається, приводить

Г половини, дипломантів, трапляються, призводить

Д частини, дипломантів, трапляються, приводить

27. Установіть відповідність.

Фразеологізм

1. взяти голими руками

2. ускочити вище халяв             

3. ганяти вітер по світу     

4. давати хропака                       

 

Тлумачення

  1. ледарювати
  2. зробити нескладну справу
  3. набратися неприємностей
  4. мандрувати
  5. спати                                                

 

28. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

А Основи правильного харчування та базові фізичні вправи сьогодні знає чи не кожен, хто має бажання почувати себе впевненно за будь яких обставин.

Б Запорукою краси та здоров'я насамперед є збалансованний щоденний рацион та оптимальне фізичне навантаження.

В Вибір продуктів, технологія приготування страв та особливості споживання їх мають бути підпорядковані правилам здорового харчування.

Г Не зважаючи на розмаїття пропонованих практик здорового харчування, їх об'єднує принцип чіткого поділу продуктів на користні та шкідливі.

 29. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів(цифра в дужках позначає наступне слово)

З поганим настроєм чини так, як (1)із кульбабкою: скажи (2)йому «пфу!» – і (3)нехай летить собі (4)геть!

А займенник

Б прислівник

В прийменник

Г сполучник

Д частка

30 Вибрати потрібне слово

Американський психолог, педагог, публіцист Дейл Карнегі розробив  концепцію  спілкування, якої дотримувався й сам. Він жив за принципом: у світі немає поганих людей, є лише  обставини, які насправді можемо легко подолати, змінивши  ставлення до них і в такий спосіб припинивши псувати настрій як собі, так і (30) __________.

А довкіллю

Б оточуючим

В оточенню

Г середовищу

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєлочук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 квітня 2022
Переглядів
27394
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку