Підсумкова контрольна робота з української мови 11 клас

Про матеріал
До вашої уваги представлено матеріали підсумкової контрольної роботи з української мови для 11 класу. Контрольна робота пропонується у 3 варіантах. Пунктуація виступає засобом, за допомогою якого пишучий виражає певні значення та відтінки, котрі він вкладає в своє писемне висловлення, а читач, бачачи пунктуаційні знаки в написаному тексті, на їхній підставі сприймає виражені ними значення та відтінки. Тому вимоги і для читача, і для пишучого повинні бути однакові та мають ґрунтуватися на тотожних теоретичних засадах. Саме ці правила мають бути закріплені здобувачами освіти для вільного володіння рідною мовою як на письмі, так і в усному мовленні. А для доречного використання мовних засобів необхідними є знання стилістичних особливостей української мови.
Перегляд файлу

 

Навчальний предмет

Українська мова

 

Тема: Підсумковий контроль

Кількість годин - 2.

  1. Актуальність теми:

 Пунктуація виступає засобом, за допомогою якого пишучий виражає певні значення та відтінки, котрі він вкладає в своє писемне висловлення, а читач, бачачи пунктуаційні знаки в написаному тексті, на їхній підставі сприймає виражені ними значення та відтінки. Тому вимоги і для читача, і для пишучого повинні бути однакові та мають ґрунтуватися на тотожних теоретичних засадах. Саме ці правила мають бути закріплені здобувачами освіти для вільного володіння рідною мовою як на письмі, так і в усному мовленні. А для доречного використання мовних засобів необхідними є знання стилістичних особливостей української мови.

 

  1. Навчальні цілі:

- перевірити рівень знань здобувачів освіти за опрацьованими темами з програми української мови:

  • Пунктуаційна норма
  • Звертання
  • Вставні конструкції
  • Однорідні члени речення
  • Тире в складному реченні
  • Розділові знаки при прямій мові
  • Стилістична помилка
  • Стилістичні засоби словотвору та морфології
  • Стилістичне забарвлення лексики
  • Стилістичні засоби фразеологізмів
  • Стилістичне використання слів іншомовного походження, синонімів, антонімів, паронімів, омонімів

 

  1. Виховні цілі:

- сприяти вихованню поваги та любові до рідної мови;

- прививати любов та повагу до сім'ї та сімейних традицій;

- розкривати значення міцної та дружньої держави;

- прививати любов та повагу до національних звичаїв та традицій;

- формувати культуру мовлення;

- навчати етикету.

 

  1. Міждисциплінарна інтеграція

Дисципліни

Знати

Вміти

1.Попередні (людина і світ, світова література, рідна мова, всесвітня історія, історія України, іноземна мова).

 

 

 

 

 

2.Наступні дисципліни (культурологія, соціологія, іноземна мова, анатомія).

 

 

 

3.Внутрішньопредметна інтеграція (теми: Культура мовлення і спілкування).

- що таке мова;

- відмінності між мовою та мовленням;

- особливості людської мови та мовлення у порівнянні із тими, що властиві тваринам;

- історію розвитку української мови та культури;

- місце української мови у світі;

- походження української мови;

- діалекти;

- фізіологічні особливості творення мови;

- анатомічну будову мовного апарату людини;

- стилі спілкування та стилі мовлення і мови;

- відмінності між основними стилями спілкування/мовлення;

- мовні та мовленнєві норми;

- правила культури мовлення;

- поняття фразеології;

- поняття ділових паперів;

- основні орфограми у коренях, префіксах і суфіксах;

- поняття звертання та вставні слова.

 

- порівнювати особливості мовлення людини та тварини, людей різних національностей тощо;

- визначати функціональні стилі спілкування за поданим матеріалом;

- активно використовувати правила культури спілкування у побуті;

- розповідати історію розвитку української мови, її походження, діалекти тощо;

- виділяти орфограми на письмі та правильно їх вживати;

- аналізувати проблеми порушення мовних норм;

- виділяти на письмі вставні слова та звертання.

 

  1.                      Завдання для підсумкового контролю

ВАРІАНТ 1

(1 б.) 1.Перепишіть речення і поставте розділові знаки.

Життя безумовно добрий учитель який дуже дорого бере за свої уроки.

(1 б.) 2.Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки, підкресліть головні члени речення.

Любов це насамперед відповідальність а потім уже насолода та радість.

(1 б.) 3.Поставте наголоси у запропонованих словах.

Роздрібний, сантиметр, свердло, середина, симетрія.

(1 б.) 4.Перепишіть речення і поставте розділові знаки.

Шуми вітре шуми буйний на ліси на гори.

(1 б.) 5.Оберіть правильний варіант.

Ніколи не буває вставним слово:

Мабуть

Навіть

Може

Чуєш

(2 б.) 6.Підкресліть усі члени речення і поставте розділові знаки.

Він уночі потривожив механіка і виявляється зовсім даремно.

(2 б.) 7.Складіть складнопідрядне речення з однорідними означеннями.

(1 б.) 8.Перепишіть речення, виправивши помилки.

З городу ни біжить, вихором велітає Маряна.

(2 б.) 9.Складіть речення, у якому прикладка стоїть вкінці.

ВАРІАНТ 2

(1 б.) 1.Перепишіть речення і розставте розділові знаки у ньому.

Письменник не американська машинка а твори його не полтавські галушки.

(1 б.) 2.Перепишіть речення, розставляючи необхідні розділові знаки, підкресліть головні члени речення у ньому.

Наш народ безсмертний наш народ великий.

(1 б.) 3.Перепишіть речення, виправивши помилки.

Прийми мене весно рожева, слугою твоєї краси - візьміть мене братом, дерева: візьміть мене в прийми, ліси.

(1 б.) 4.Поставте наголоси у запропонованих словах:

Благовіст, наскрізний, обруч, сантиметр, мета.

(2 б.) 5.Складіть речення, у якому слово «знаєш» виступало б вставним.

(2 б.) 6.Складіть складне безсполучникове речення із однорідними підметами. Головні члени речення підкресліть.

(1 б.) 7.Випишіть із поданого речення прикладку:

Маленька, пухнаста, з настовбурченим колючим гіллям, ялинка подібна до зеленої пташини.

(1 б.) 8.Підберіть синоніми до слова «ціна».

(2 б.) 9.Перепишіть слова, звертаючи увагу на написання разом/окремо/через дефіс.

Прем’єр(міністр), пів(огірка), овоче(молочний), людина(павук), одно(денний), соціально(економічний), яблучно(виноградний), сіро(зелений), ящірко(подібний), легко(крилий).

ВАРІАНТ 3

(1 б.) 1.Напишіть правило, за яким вжито тире у реченні.

Дивлюсь у воду – місяць у воді сміється.

(1 б.) 2.Продовжіть другу частину так, щоб утворилося складне речення.

Мало бути вихованим - …

(1 б.) 3.Перепишіть слова із часткою «не» без дужок.

(Не)далеко, а близько;

Він мені (не)рідний;

(Не)задіяні сили;

Досі (не)озвучена роль;

Боротися з (не)уважністю;

Зневажений (не)роба;

Програму (не)активовано.

(1 б.) 4.Перепишіть речення і поставте розділові знаки (пряма мова).

Що болить мене питали але я не признавалась.

(1 б.) 5.Поставте наголоси у словах.

Фартух, фаховий, феномен, фольга, форзац.

(1 б.) 6.Який стилістичний різновид лексики виділено у реченні «Над містом Орел літає орел»?

(2 б.) 7.Складіть речення, у якому двічі вжите слово «виходити», але як омонім (із різним значенням).

(2 б.) 8.Складіть складносурядне речення із однорідними підметами. Усі члени речення підкресліть.

(2 б.) 9.Підберіть питомі українські відповідники до таких іншомовних слів: аматор, альянс, маркетолог, хейтер, панкейк, анонс.

 

  1. Використана література:

Основна:

Українська мова: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: академ. рівень /               О. П. Глазова, Ю. Б. Кузнецов; За наук. ред. І. Р. Вихованця. - К.: Освіта, 2011. - 256 с.: іл.

Українська мова: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. з українською мовою навч.: профільний рівень/ М. Я. Плющ, В. І. Тихоша, С. О. Караман, О. В. Караман. - К.: Освіта, 2010. - 416 с.

Заболотний О. В., Заболотний В. В. Українська мова: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту. - К.: Генеза, 2010. - 224 с.

 

Додаткова:

Дудик П. С. Стилістика української мови: Навчальний по­сібник. — К.: Видавничий центр «Академія», 2005. — 368 с.

Мацько Л. І.  Стилістика української мови: Підручник / Л. І. Мацько, О. М. Сидоренко,       О. М. Мацько; За ред. Л. І. Мацько. — К.: Вища шк., 2003. — 462 с.

Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови: Підручник. - 3-тє вид., перероб. і доповн. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2000. - 248 с.

Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. — К.: Видавничий центр «Академія», 2005, стор. 102–159.

Тоцька Н. І. Сучасна українська літературна мова. Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. — Київ: «Вища школа», 1981.

Погрібний М.І. Орфоепічний словник. — Київ: «Радянська школа», 1984.

Русанівський В. М., Тараненко О. О., М. П. Зяблюк та ін. Українська мова. Енциклопедія. — Київ: Видавництво «Українська енциклопедія» імені М. П. Бажана, 2004.

Блик О.П. Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. – К., 1988.

Глазова О.П. Українська орфографія: Навч. посібн. – Харків, 2004.

Глазова А.П. Українська пунктуація: Навч. посібн. – Харків, 2004.

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
22 травня 2022
Переглядів
6710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку