Категорія: Есе
Кількість балів: 12
Критерій |
Вищий стандарт |
Відповідає стандартам |
Наближення до стандартів |
Нижче стандартів |
Позиція автора |
Виклад позиції дає чітке та зрозуміле висловлювання позиції автора щодо теми. 1.08 |
Виступ дає чітке розуміння позиції автора з даної теми. 0.71 |
Виклад думок присутній, але не дає розуміння позиції автора. 0.36 |
Виклад позиції автора відсутній. 0 |
Теза |
У тезі названа тема есе та викладено основні моменти для обговорення. 1.08 |
У тезі зазначена тема есе. 0.71 |
У тезі викладено всі основні або деякі моменти для обговорення, проте назва теми не згадується. 0.36 |
У тезі не названо тему і відсутній огляд того, що буде обговорюватись. 0 |
Докази та приклади |
Усі докази та приклади є конкретними та доречними, які пояснюють, як кожен з доказів підтверджує позицію автора. 1.08 |
Більшість доказів і прикладів є конкретними і доречними, пояснюють як кожен з доказів підтверджує позицію автора. 0.71 |
Щонайменше один із доказів та прикладів є релевантним та показує, як ці докази підтверджують позицію автора. 0.36 |
Докази та приклади НЕ мають значення та/або не пояснюють позицію автора. 0 |
Точність |
Усі підтверджуючі факти та статистика повідомлені точно. 1.08 |
Майже всі підтверджуючі факти та статистика повідомляються точно. 0.71 |
Більшість підтримуючих фактів та статистичних даних повідомляються точно. 0.36 |
Більшість підтверджуючих фактів та статистичних даних було повідомлено НЕ точно. 0 |
Послідовність |
Аргументи щодо підтвердження думок подаються у логічному порядку, що надає цікавості та полегшує спостереження за авторським "баченням". 1.08 |
Аргументи надаються у досить логічному порядку, що дозволяє досить легко прослідкувати авторський хід думок. 0.71 |
Деякі деталі та аргументи подано неочікувано та нелогічно, що відволікає читача та робить есе трохи заплутаним. 0.36 |
Багато деталей або аргументів наведено в неочікуваному або нелогічному порядку, що відволікає читача та робить есе дуже заплутаним. 0 |
Заключний абзац |
Висновок вагомий і залишає читачеві тверде розуміння позиції автора. Заключний абзац починається з ефективного перефразування викладу позиції автора. 1.08 |
Висновок впізнаваний. Позиція автора повторюється в перших двох реченнях заключного абзацу. 0.71 |
Позиція автора повторюється в заключному абзаці, але не на його початку. 0.36 |
Висновок відсутній, просто закінчується текст. 0 |
Структура речення |
Використовується різноманітна структура у побудові речень, всі речення добре побудовані. 1.08 |
В есе є різноманітна структура речень, більшість речень добре побудовані. 0.71 |
Більшість речень добре побудовані, але їхня структура одноманітна. 0.36 |
Більшість речень побудовано однаково. 0 |
Граматика та орфографія |
Автор не допускає помилок в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту. 1.08 |
Автор робить 1-2 помилки в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту. 0.71 |
Автор робить 3-4 помилки в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту. 0.36 |
Автор робить більше 4 помилок в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту. 0 |
Пунктуація |
Автор не допускає помилок у пунктуації, тому есе надзвичайно легко читається. 1.08 |
Автор робить 1-2 помилки у пунктуації, але есе все одно легко читати. 0.71 |
Автор робить кілька помилок у пунктуації, які привертають увагу читача та незначно змінюють зміст тексту. 0.36 |
Автор робить кілька помилок у пунктуації, які привертають увагу читача та змінюють зміст тексту. 0 |
Оригінальне бачення проблеми |
Думка автора не співпадає (повністю чи частково) із загальноприйнятою суспільною чи тією, що представлена у навчальних підручниках. Цікаві , нешаблонні аргументи на підтвердження тези есе 1.08 |
Автор пропонує цікаві аргументи на підтвердження власної думки, представляє читачеві приклади із власного досвіду. 0.71 |
Аргументи автора чіткі і зрозумілі, але не нові, не в повіній мірі розкривають порушену проблему твору. 0.36 |
Аргументи автора повністю скопійовані із навчальних матеріалів і не несуть в собі жодної новизни та індивідуального бачення. 0 |
Стилістика твору |
Автор влучно використовує епітети, метафори, порівняння, перифрази та ін. художні засоби, роблячи текст більш виразним, барвистим і художнім, і як наслідок цікавим і привабливим для читача. 1.2 |
В есе використані розмовні мовні звороти: як лексичні, так і граматичні, що створює атмосферу невимушеної бесіди. 0.79 |
Автор вживає у творі зовсім мало художніх засобів та конструкцій, тому есе виявляється дещо сухим і складним для сприйняття. 0.4 |
У творі використані прості речення без будь-якої експресивно забарвленої лексики чи художніх засобів. Це негативно впливає на сприйняття самого тексту, а також ускладнює розуміння позиції автора. 0 |