Матеріали до уроку "Критерії оцінювання есе"

Про матеріал
До вашої уваги пропонуються критерії оцінювання есе з української мови із конкретними поясненнями до усіх рівнів знань, а також із розподілом балів до кожної вимоги.
Перегляд файлу

Категорія: Есе

Кількість балів: 12

Критерій
100%

Вищий стандарт

Відповідає стандартам

Наближення до стандартів

Нижче стандартів

Позиція автора
9%

Виклад позиції дає чітке та зрозуміле висловлювання позиції автора щодо теми.

1.08

Виступ дає чітке розуміння позиції автора з даної теми.

0.71

Виклад думок присутній, але не дає розуміння позиції автора.

0.36

Виклад позиції автора відсутній.

0

Теза
9%

У тезі названа тема есе та викладено основні моменти для обговорення.

1.08

У тезі зазначена тема есе.

0.71

У тезі викладено всі основні або деякі моменти для обговорення, проте назва теми не згадується.

0.36

У тезі не названо тему і відсутній огляд того, що буде обговорюватись.

0

Докази та приклади
9%

Усі докази та приклади є конкретними та доречними, які пояснюють, як кожен з доказів підтверджує позицію автора.

1.08

Більшість доказів і прикладів є конкретними і доречними, пояснюють як кожен з доказів підтверджує позицію автора.

0.71

Щонайменше один із доказів та прикладів є релевантним та показує, як ці докази підтверджують позицію автора.

0.36

Докази та приклади НЕ мають значення та/або не пояснюють позицію автора.

0

Точність
9%

Усі підтверджуючі факти та статистика повідомлені точно.

1.08

Майже всі підтверджуючі факти та статистика повідомляються точно.

0.71

Більшість підтримуючих фактів та статистичних даних повідомляються точно.

0.36

Більшість підтверджуючих фактів та статистичних даних було повідомлено НЕ точно.

0

Послідовність
9%

Аргументи щодо підтвердження думок подаються у логічному порядку, що надає цікавості та полегшує спостереження за авторським "баченням".

1.08

Аргументи надаються у досить логічному порядку, що дозволяє досить легко прослідкувати авторський хід думок.

0.71

Деякі деталі та аргументи подано неочікувано та нелогічно, що відволікає читача та робить есе трохи заплутаним.

0.36

Багато деталей або аргументів наведено в неочікуваному або нелогічному порядку, що відволікає читача та робить есе дуже заплутаним.

0

Заключний абзац
9%

Висновок вагомий і залишає читачеві тверде розуміння позиції автора. Заключний абзац починається з ефективного перефразування викладу позиції автора.

1.08

Висновок впізнаваний. Позиція автора повторюється в перших двох реченнях заключного абзацу.

0.71

Позиція автора повторюється в заключному абзаці, але не на його початку.

0.36

Висновок відсутній, просто закінчується текст.

0

Структура речення
9%

Використовується різноманітна структура у побудові речень, всі речення добре побудовані.

1.08

В есе є різноманітна структура речень, більшість речень добре побудовані.

0.71

Більшість речень добре побудовані, але їхня структура одноманітна.

0.36

Більшість речень побудовано однаково.

0

Граматика та орфографія
9%

Автор не допускає помилок в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту.

1.08

Автор робить 1-2 помилки в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту.

0.71

Автор робить 3-4 помилки в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту.

0.36

Автор робить більше 4 помилок в граматиці чи правописі, які відволікають читача від змісту.

0

Пунктуація
9%

Автор не допускає помилок у пунктуації, тому есе надзвичайно легко читається.

1.08

Автор робить 1-2 помилки у пунктуації, але есе все одно легко читати.

0.71

Автор робить кілька помилок у пунктуації, які привертають увагу читача та незначно змінюють зміст тексту.

0.36

Автор робить кілька помилок у пунктуації, які привертають увагу читача та змінюють зміст тексту.

0

Оригінальне бачення проблеми
9%

Думка автора не співпадає (повністю чи частково) із  загальноприйнятою суспільною чи тією, що представлена у навчальних підручниках. Цікаві , нешаблонні аргументи на підтвердження  тези есе

1.08

Автор пропонує цікаві аргументи на підтвердження власної думки, представляє читачеві  приклади із власного досвіду.

0.71

Аргументи автора чіткі і зрозумілі, але не нові, не в повіній мірі розкривають порушену проблему твору.

0.36

Аргументи автора повністю скопійовані із навчальних матеріалів і не несуть в собі жодної новизни та індивідуального бачення.

0

Стилістика твору
10%

Автор влучно використовує епітети, метафори, порівняння, перифрази та ін. художні засоби, роблячи текст більш виразним, барвистим і художнім, і як наслідок цікавим і привабливим для читача.

1.2

В есе використані розмовні мовні звороти: як лексичні, так і граматичні, що створює атмосферу невимушеної бесіди.

0.79

Автор вживає у творі зовсім мало художніх засобів та конструкцій, тому есе виявляється дещо сухим і складним для сприйняття.

0.4

У творі використані прості речення без будь-якої експресивно забарвленої лексики чи художніх засобів. Це негативно впливає на сприйняття самого тексту, а також ускладнює розуміння позиції автора.

0

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
22 травня 2022
Переглядів
1427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку