Підсумкова контрольна робота.
Українська мова (сімейна форма).
І семестр. 7 клас
Контрольна робота з української літератури
за І семестр 2023-24 н.р.
7 клас
(сімейна форма навчання)
1. Героями суспільно-побутових пісень є:
А) козаки, чумаки, рекрути, кріпаки, заробітчани;
Б) козаки, чумаки, пани, заробітчани, рекрути;
В) козаки, чумаки, кріпаки, молодь, рекрути;
Г) чумаки, рекрути, закохані, історичні особи.
2. У пісні «Ой на горі да женці жнуть» козацьке військо йшло:
А) по широкому шляху;
Б) через лан;
В) попід горою;
Г) біля лісу.
3. Хто з історичних персонажів є героєм пісні «Ой на горі да женці жнуть»?
А) Б. Хмельницький;
Б) М. Кривоніс;
В) М. Дорошенко;
Г) І. Богун.
4. У кого серед козацтва був кінь вороний? («Ой на горі да женці жнуть»)
А) У джури;
Б) полковника;
В) пана хорунжого;
Г) І. Богуна.
5. У якій пісні йде розповідь про сумну долю козака, який поїхав на війну та загинув на чужині, а також автор уславлює вірність козака своєму військовому обов’язку, патріотизму?
А) «Стоїть явір над водою»;
Б) «Ой на горі да женці жнуть»;
В) «Гомін, гомін по діброві»;
Г) «Дозвілля молоді».
6. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, і де ці пісні виникли:
А) колискові пісні на Волині;
Б) веснянки на Закарпатті;
В) коломийки на Гуцульщині;
Г) козацькі пісні на Полтавщині.
7. Про якого птаха та який музичний інструмент згадано в «Жартівливих коломийках»?
А) Орла та сопілку;
Б) ворона та бубон;
В) соловейка та бандуру;
Г) зозулю та скрипку.
8. Установіть відповідність («Жартівливі коломийки»):
А) Ішов до дівчини та загубив черевик.
Б) Лінується до дівчини пройти кілометр.
В) Ловив рибу грабельками.
Г) Посадила над водою, а його вкрала муха.
1. Іван-подолян
2. Андрух
3. Митер
4. Іван
9. Який жанр твору Івана Франка «Захар Беркут»?
А) Філософський роман;
Б) історична повість;
В) пригодницька повість;
Г) соціально-побутова повість.
10. Хто з героїв твору «Захар Беркут» сказав ці слова:
«Життя в неволі нічого не варте?»
Б) Захар Беркут;
В) Мирослава;
Г) Тугар Вовк.
11. Де і коли відбуваються події у творі Івана Франка «Захар Беркут»?
А) Полісся, ХІ ст.
Б) Кримські гори, ХІІ ст.
В) Карпати, ХІІІ ст.
Г) Волинь, ХІІІ ст.
12. Хто з героїв твору «Захар Беркут» сказав ці слова:
«Доки будете жити в громадському порядку…, доти ніяка сила не побідить нас!»
А) Максим;
Б) Захар Беркут;
В) Мирослава;
Г) Тугар Вовк.
13. «Тополя» Тараса Шевченка за жанром:
А) балада;
Б) лірична поезія;
В) вірш про кохання;
Г) поема.
14. Вірш Тараса Шевченка «Як умру, то поховайте мене на могилі…» мав усі названі заголовки, ОКРІМ:
А) «Кобзар»;
Б) «Заповіт»;
В) «Думка»;
Г) «Завіщаніє».
15. Чому повість А. Чайковського «За сестрою» має таку назву?
А) Тому що головний герой вирушив до татар, щоб визволити з неволі сестру;
Б) тому що брат бажав сестрі щастя і хотів видати заміж за татарського вельможу;
В) тому що брат наслідував вчинки сестри;
Г) тому що брат не міг жити без сестри і всюди, і у всьому наслідував її вчинки та дії.
А) своїм батькам;
Б) сину Ярославу;
В) дядьку Себастіяну;
Г) допитливим і кмітливим дітям;
17. Дід Дем'ян розповів Михайлику, що лебеді на своїх крилах приносять:
А) щастя;
Б) життя;
В) казку;
Г) красу.
18. Чого не знав Михайлик, коли вчителька перевіряла його готовність до навчання в школі ?
А) Таблиці множення;
Б) алфавіту;
В) свого прізвища;
Г) скільки йому років.
19. У якому творі зображено тяжкі поневіряння головного героя в часи фашистської окупації, уславлюється доброта, милосердя, чуйність, щирість?
А) А. Чайковський «За сестрою»;
Б) І. Франко «Захар Беркут»;
В) М. Стельмах «Гуси-лебеді летять;
Г) Г.Тютюнник «Климко».
20. Про кого говорить автор, вкажіть назву твору?
«…Тоді він устав потихеньку, надягнув на себе кожушину, взяв сумку з сухарями у брата, його два пістолі, мішечок з кулями і ріжок з порохом, прийняв свою шаблю і пішов, несучи своє сідло на голові, поміж сплячих козаків прямо до того місця, де паслися коні…»
А) Павлусь із повісті А. Чайковського «За сестрою»;
Б) Максим Беркут із повісті І. Франка «Захар Беркут»;
В) Михайлик із повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»;
Г) Климко із повісті Г. Тютюнника «Климко».
21. Події в останніх двох розділах розгортаються в такій послідовності:
А) Климко розводить молоко водою — Климко порається у дворі тітки Марини — тітка Марина проводжає хлопчика до паровоза — німець проганяє Климка.
Б) тітка Марина проводжає хлопчика до паровоза — Климко порається у дворі тітки Марини — Климко розводить молоко водою — німець проганяє Климка.
В) Климко порається у дворі тітки Марини — Климко розводить молоко водою — тітка Марина проводжає хлопчика до паровоза — німець проганяє Климка.
Г) німець проганяє Климка — Климко порається у дворі тітки Марини — Климко розводить молоко водою — тітка Марина проводжає хлопчика до паровоза.