Контрольна робота з української мови
за І семестр 2023-24 н.р.
5 клас
(сімейна форма навчання)
А словниковий склад мови
Б одиниці мови
В фразеологізми, їхні значення та вживання
Г звуковий склад мови.
2. В якому словнику пояснюється лексичне значення слова?
А фразеологічному
Б тлумачному
В іншомовних слів
Г антонімів.
3. Однозначні слова мають одне значення, а багатозначні - ...
А 2
Б 2 і більше
В 4
Г 6.
4. Синонімом до слова "сміятися" є:
А реготати
Б дутися
В співати
Г плакати.
5. Антонімом до слова "сміятися" є:
А реготати
Б дутися
В співати
Г плакати.
6. Установіть відповідність:
1 |
допис |
А |
булінг |
2 |
світлина |
Б |
рюкзак |
3 |
цькування |
В |
пост |
4 |
наплічник |
Г |
фотографія |
7. Знайдіть відповідне значення слова “кімоно”
А індійський жіночий одяг у вигляді полотнища тканини,один край якого прикріплюють до тугого пояса, обвиваючи ним стегна і ноги, другий – накидають на плече або на голову як хустку.
Б японський національний верхній одяг у вигляді халата з широкими рукавами і полами, які загортають зліва направо.
В Грошова одиниця ряду країн.
Г Соус мексиканської кухні.
8. Антоніми – це ..
А будь-які слова
Б слова, які мають протилежне значення
В слова, які мають подібне значення
Г слова, що позначають предмет.
9. У переносному значенні вжито виділене слово в рядку
А м’який вітерець приємно торкався обличчя
Б це була моя улюблена м’яка іграшка
В на ювілей зібралися усі рідні
Г я довіряю тільки своїм рідним
10. Правильно підібрано паронім у словосполученні
А економічна криза
Б ефективний одяг
В економічна людина
Г ефективна зовнішність
11. Омонім є в реченні
А Сніг швидко вкрив усе навколо.
Б Козацька чайка вперто боролася з хвилями.
В Коні чомусь схарапудились.
Г Новий рік уже не за горами.
12. Антоніми вжито в реченні
А Крізь вузеньке, шириною в долоню віконце в погріб пробивався жмут сірого світла, вихоплював на протилежній стіні чорне змокріле дерево, покрите пліснявою.
Б Ходить полем молодистий, гонить хвилю з краю в край золотистий, колосистий, яровистий урожай.
В Але правди в брехні не розміщуй, не ганьби все без кінця.
Г Осіннє лагідне сонце востаннє пригрівало старі липи.
13. Діалектизм вжито в реченні
А Скупий удвоє платить, а лінивий два рази робить.
Б Хто діло робить, а хто Ґави ловить.
В В тихому болоті чорти плодяться.
Г Така доля, як бараболя.
Д Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.
14. Неправильно визначено значення фразеологізму
А Дамоклів меч – складне переплетення обставин, заплутані питання
Б Ахіллесова п’ята – дошкульне місце, вразлива сторона в кого-небудь
В Блудний син – людина, яка через легкодумство зневажила своїх близьких, проміняла будинок, родину, батьківщину на чужину
Г Вавилонська вежа – справа, яка цілком ніколи не буде завершена.
15. Антонім до фразеологізму “як мокре горить” є в реченні
А У неспокійного діда завжди знайдеться якась робота, усе він знає, усе аж в руках кипить.
Б Настуся вчилась дома поволі, не хапаючись, вчилась, як мерзле горить.
В Як стрінуся з просвіченим чоловіком, то в мене аж душа радіє.
Г Словом, у мене так часто пропадає вечір, що аж жаль бере.
16. Букв менше, ніж звуків, в усіх словах рядка
А під’їзд, ялина, поїзд, таємний, юрба
Б мати, серпень, риба, ранок
В ясність, мило, пюре, колія
Г береза, рима, шерсть, брат
Д миша, капюшон, нянька, життя
17. Літери я, ю, є позначають два звуки в усіх словах рядка
А юрба, таємний, поезія, яблуко
Б рядно, насіннєвий, рядок, яма
В прямо, юнкор, ряст, ряжанка
Г дядько, Юрій, мовленнєвий, тюрма
Д юшка, тюлька, тюль, життєвий
18. Правильно поділено на склади всі слова рядка
А со-ло-вей, клі-мат, лек-ція, ві-вто-рок
Б кни-жка, і-ндик, дик-тант, віт-ри-на
В істо-рик, ві-тер, дріт, со-ло-мка
Г рі-ка, по-е-ма, ко-ло-сся, го-ди-на
Д ми-тець, спі-вачка, кен-гу-ру, ри-болов-ля
19. Правильно поділені для переносу всі слова в рядку
А 10-хв, бой-овий, прек-расний, ім.-Шевченка
Б без-хмарний, дво-складовий, но-ве-ла
В чорноб-ривий, низ-ько, сіль-ський, погод-жувати
Г а-рхітектура, пі-дземний, бур’-ян, о-сінь
Д зай-чик, знай-омий, стан-ьте, знан-ня
20. Наголос на першому складі мають усі слова рядка
А спина, подруга, випадок, приятель
Б верба, загадка, олень, квартал
В виразний, рукопис, спаржа, в’язкий
Г граблі, товстий, разом, приязнь
Д вимова, фетиш, спина, причіп
21. В усіх випадках слід вживати прийменник В у рядку
А ніжитися (у,в) хвилях, базар (у,в) Одесі, жити (у,в) своєму будинку
Б десь (у,в) хлібах, займатися (у,в) формі, сидіти (у,в) вагоні
В жив (у,в) Львові, день (у,в) день, дивитися (у,в) вікно
Г прочитала (у,в) журналі, росла (у,в) лісі, жити (у,в) Одесі
Д (у,в) формі, (у,в) двадцятому сторіччі, пішла (у,в) садок
22. Неправильно записано слова в рядку
А мавпячий, голуб’ята, медвяний, солом’яний
Б переджнив’я, від’ємний, солов’їний, ряжанка
В бюро, об’єктив, кур’єр, дебют
Г мавп’ячий, прем’єра, пір’їстий, міжгірря
Д Мін’юст, м’ятний, п’ятниця, реп’ях
23. Неправильно записано всі слова в рядку
А бароко, марокканець, грип, брутто
Б сума, Ніцца, ііреальний, Голландія
В голландець, мадонна, контрреволюція
Г Андорра, Міссурі, нетто, тонна
Д Новелла, барокко, іміграція, акумулятор
24. Неправильно утворено прикметники від іменників
А якість – якісний
Б швидкість – швидкісний
В аванпост – аванпостний
Г писк – пискнути
Д проїзд – проїзний