Підсумкова контрольна робота з фізикидля дітей сімейної форми навчання 9 клас за I семестр

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота за I семестр з фізики для учнів 9 класу. Дана робота складається з 6 завдань. Кожне завдання оцінюється в 2 бали
Перегляд файлу

 

 

Підсумкова контрольна робота за I семестр

з фізики для учнів (СІМЕЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ) 9 класу

 

 

 

ДАНУ РОБОТУ ПОТРІБНО здати до  10.12.2023 року. !!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

ДАНУ РОБОТУ ПРИКРІПИТИ НА 21.12.2023 року  до CLASSROOM

 

 

 

Дана робота складається з 6 завдань.

Кожне завдання оцінюється в 2 бали

 

 

 

 

З НЕТЕРПІННЯМ ЧЕКАЮ НА ДАНУ РОБОТУ!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Підсумкова контрольна робота за I семестр

з фізики для учнів 9 класу

ПІБ______________________________________________________________

 

ЗАВДАННЯ 1 (2 бали)

 

1. Перейдіть за посиланням або QR-кодом (можна працювати в будь-якій симуляції):

Симуляція OpenStax:

https://bit.ly/3vPFOGH

Симуляція PhET:

https://bit.ly/3p6YbmL

2. Виберіть вкладку та налаштуйте параметри як показано на рисунку.

3. Зверніть увагу на те, що перед вами електромагніт, який складається із  котушки, що кріпиться до клем гальванічного елемента. Елементи кола створюють замкнене коло, по якому йде електричний струм. Потрібно дослідити, від чого залежить магнітна дія електромагніту.

 

Експеримент

1. Піднесіть (не торкаючись) до торців електромагніту компас , в якому червона частина стрілки означає північний полюс , біла частина – південний полюс та:

- визначте магнітні полюси електромагніту і поясніть як ви їх визначили;

- виконайте відповідний рисунок, на якому зобразіть електромагніт, магнітну стрілку та магнітні лінії.

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

2. Змініть полярність приєднання гальванічного елемента, для цього на гальванічному елементі перемістіть повзунок в ліву сторону , піднесіть до електромагніту компас Зображення, що містить текст, транспорт, дискове гальмо, колесо

Автоматично згенерований опис та знову:

- визначте магнітні полюси електромагніту і поясніть як ви їх визначили;

- виконайте відповідний рисунок, на якому зобразіть електромагніт, магнітну стрілку та магнітні лінії;

 

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

3. Вимірювач магнітного поля (Magnetic (B) Field) – це прилад, який в симуляції вимірює індукцію магнітного поля . Одиниця магнітної індукції в симуляції (гаус) (позасистемна одиниця вимірювання).

Переміщуючи вимірювач магнітного поля (Magnetic (B) Field) навколо електромагніту дайте відповіді на такі запитання (користуємось першим значенням вимірювача ):

- як змінюється індукція магнітного поля , коли ви віддаляєте вимірювач магнітного поля від електромагніту?

- як змінюється індукція магнітного поля , коли ви наближаєте вимірювач магнітного поля до електромагніту?

- чому індукція магнітного поля із збільшенням або зменшенням відстані змінюється?

- чи є однаковою індукція магнітного поля в області торців (або північного та південного полюсів) електромагніту на одній і тій самій відстані?

 

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

5. Розташуйте вимірювач магнітного поля (Magnetic (B) Field) на невеликій відстані ліворуч від електромагніту. У правому меню ви можете налаштувати кількість витків (Loops) в електромагніті. Для кожної кількості витків (1-4) визначте індукцію магнітного поля та результати вимірювань занесіть до таблиці нижче.

 

Кількість витків (Loops)

Індукцію магнітного поля

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Сформулюйте висновок як впливає кількість витків у котушці на магнітні властивості електромагніту?

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

6. Встановіть кількість витків (Loops) електромагніту 4 і переконайтеся, що вимірювач магнітного поля (Magnetic (B) Field) знаходиться на невеликій відстані ліворуч від електромагніту. На гальванічному елементі є повзунок Зображення, що містить текст, пристрій

Автоматично згенерований опис, який дозволяє регулювати його напругу. Змінюючи напругу на гальванічному елементі від 0 до 10 В,  визначте відповідні значення індукції магнітного поля та результати вимірювань занесіть до таблиці нижче.

 

Напруга

Індукцію магнітного поля

0

 

2

 

4

 

6

 

8

 

10

 

 

Сформулюйте висновок як впливає сила струму в котушці на магнітні властивості електромагніту. (Пригадайте закон Ома для ділянки кола).

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

 

 

ЗАВДАННЯ 2 (2 бали)

 

1 На рисунках зображено штабовий магніт, котушку-моток (далі – котушка), приєднану до міліамперметра, та зазначено напрямок швидкості руху магніту. Для кожного випадку:

1) укажіть магнітні полюси котушки;

2) визначте та покажіть напрямок індукційного струму в котушці.

 

 

 

 

2. Перейдіть за посиланням або QR-кодом та налаштуйте параметри як показано на рисунку:

https://phet.colorado.edu/sims/html/faradays-law/latest/faradays-law_uk.html

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 

Експеримент

Експеримент 1. З'ясування умов виникнення індукційного струму в замкненому провіднику та чинників, від яких залежить напрямок індукційного струму.

 

Послідовно виконайте досліди, зазначені в табл. 1.

Таблиця 1

Дії з магнітом і котушкою

Як поводиться стрілка електровимірювального приладу (відхиляється ліворуч, праворуч, не відхиляється)

1

Уводимо магніт у котушку північним полюсом

 

2

Залишаємо магніт нерухомим

 

3

Виводимо магніт із котушки

 

4

Натискаємо кнопку та вводимо магніт у котушку південним полюсом

 

5

Залишаємо магніт нерухомим

 

6

Виводимо магніт із котушки

 

7

Уводимо магніт у котушку будь-яким полюсом та всередині котушки рухаємо магніт верх та вниз

 

 

ЗАВДАННЯ 3 (2 бали)

 1 Перейдіть за посиланням або QR-кодом та натисніть кнопку Початок:

https://phet.colorado.edu/sims/html/bending-light/latest/bending-light_uk.html

 

10. Встановіть наступні параметри:

Середовище 1 – Невідоме А;

Середовище 2 – Повітря.

 

 

 

 

 

 

Експеримент

Результати вимірювань одразу заносьте до таблиці

1. Увімкніть джерело світла. Із панелі інструментів перетягніть транспортир та розмістить так як показано на рисунку.

2. За допомогою транспортира виміряйте кут падіння та кут відбивання.

3. Повторіть дії ще кілька разів, установлюючи джерело світла під різними кутами до поверхні відбивання.

Кут падіння , градус

Кут відбивання , градус

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

 

1. Проведіть пряму або лінію, яка символізує межу поділу двох середовищ. Проведіть під довільним кутом падаючий промінь. Із точки падіння променя встановіть перпендикуляр до межі поділу двох середовищ та позначте кут падіння. Накресліть заломлений промінь із врахуванням того, що світло переходить із середовища менш оптично густого в більш оптично густе та позначте кут заломлення.

2. Запишіть закони заломлення світла.

3. Запишіть формули для визначення відносного показника заломлення.

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

 

 

ЗАВДАННЯ 4 (2 бали)

1. Перейдіть за посиланням або QR-кодом та натисніть кнопку Початок:

https://phet.colorado.edu/sims/html/bending-light/latest/bending-light_uk.html

 

 

 

 

Експеримент 1. Визначення показника заломлення для води

Результати вимірювань одразу заносьте до таблиці

1. Встановіть наступні параметри: Середовище 1 – Повітря, Середовище 2 – Вода.

2. Із панелі інструментів перетягніть транспортир та розмістить так як показано на рисунку. Увімкніть джерело світла.

3. За допомогою транспортира виміряйте кут падіння та кут заломлення.

4. Повторіть дії ще кілька разів, установлюючи джерело світла під різними кутами до води.

Таблиця 1 ВОДА

Кут падіння , градус

Кут заломлення

, градус

Відносний показник заломлення

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

5. Для кожного досліду визначте , використовуючи таблицю Брадіса або калькулятор і запишіть ці значення у таблицю.

6. Для кожного досліду визначте показник заломлення води відносно повітря і запишіть ці значення у таблицю:

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

ЗАВДАННЯ 5 (2 бали)

1. Запишіть формулу тонкої лінзи.

2. Запишіть означення оптичної сили лінзи та формулу для обчислення оптичної сили лінзи.

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

3. Розгляньте рисунок. Проаналізуйте формулу тонкої лінзи, подумайте, які вимірювання вам слід зробити, щоб визначити фокусну відстань лінзи.

 

4. Перейдіть за посиланням або QR-кодом та натисніть кнопку Лінзи:

https://phet.colorado.edu/sims/html/geometric-optics/latest/geometric-optics_uk.html

 

 

 

 

Експеримент

Результати вимірювань одразу заносьте до таблиці

1. Встановіть наступні параметри: Промені – Зручні, Радіус кривизни – 50 см, із панелі інструментів перетягніть лінійку (не змінюйте параметри під час проведення дослідів).

 

2. Розташуйте предмет так, щоб дістати чітке зменшене зображення предмета. Виміряйте відстань від предмета до лінзи та відстань від лінзи до зображення предмета.

3. Пересуваючи предмет, дістаньте чітке збільшене зображення предмета. Виміряйте відстань від предмета до лінзи та відстань від лінзи до зображення предмета.

4. Проведіть дослід ще двічі довільно змінюючи розташування предмета.

 

Відстань від предмета до лінзи

Відстань від лінзи до зображення предмета

Фокусна відстань лінзи

Оптична сила лінзи

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Опрацювання результатів експерименту

Для кожного досліду визначте:

1) фокусну відстань лінзи (скориставшись формулою тонкої лінзи);

2) оптичну силу лінзи (скориставшись означенням оптичної сили).

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

 

ЗАВДАННЯ 6 (2 бали)

1. Дослідження гучності звуку та висоти тону звуку лінійки.

1. Покладіть металеву лінійку на стіл так, щоб вона виступала на 10-12 см, і міцно притисніть рукою до краю стола.

2. В головному меню досліду «Звук» додайте новий датчик, для цього натисніть кнопку Датчики . Виберіть датчик Інтенсивність звуку . Додайте ще один датчик, для цього натисніть кнопку Додати датчик Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис та виберіть датчик Висота звуку . Натисніть кнопку Записати Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис.

3. Відхиліть виступаючий кінець лінійки на невеликий кут і відпустіть, змусивши лінійку коливатися.

4. Визначте інтенсивність (гучність) звуку та висоту звуку (частоту коливань).

Гучність звуку (Дб) ______________               Висота звуку (Гц)______________

5. Повторіть дії, відхиливши лінійку на більший кут.

6. Визначте інтенсивність (гучність) звуку та висоту звуку (частоту коливань).

Гучність звуку (Дб)  ______________               Висота звуку (Гц) ______________

Як змінилися гучність звуку і висота тону?

Результат пошуку зображень за запитом "тетрадь клеточки"

7. Повторіть дії, змінивши довжину виступаючої частини лінійки (зменшіть або збільшіть).

8. Визначте інтенсивність (гучність) звуку та висоту звуку (частоту коливань).

Гучність звуку (Дб) ______________               Висота звуку (Гц) ______________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степанов Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Контрольні роботи
Інкл
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
Відповіді до вправ і завдань для самоперевірки
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
2586
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку