Підсумкова контрольна робота з української літератури для 11 класу

Про матеріал
До вашої уваги представлені матеріали підсумкової контрольної роботи з української літератури для 11 класу. Матеріали структуровані у 4 рівнозначні варіанти для варіативності завдань. У кожному з варіантів вміщено 4 відкриті питання за матеріалами життя та творчості вивчених письменників, а також з теорії літератури.
Перегляд файлу

 

Навчальна дисципліна:

 

Українська література


 

 

 

ТЕМА: Підсумкова контрольна робота

Кількість навчальних годин – 2.

  1.      Актуальність теми:

Осмислення своєї ролі на тлі культури, пошук автентичності неможливі без живого інтересу до літературної та історичної спадщини рідного краю. Окрім того, вивчення літературного краєзнавства сприяє осмисленню історії рідного краю, його духовного життя, національних традицій, формуванню національної свідомості, патріотизму, є могутнім виховним засобом, стимулює самовдосконалення і саморозвиток особистості здобувачів освіти, для яких приклад вихідця з рідного краю слугує дієвою моральною школою. “Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього”, “Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани”, - писав М.Рильський.

 

  1.      Навчальні цілі лекції:

Студенти мають бути поінформовані про:

  •         загальний розвиток української літератури XVIII - ХIХ ст., ХХ ст.;
  •         історико-культурні події XVIII - ХIХ ст., ХХ ст.;

Студенти повинні знати:

Студенти повинні уміти:

  •         характеризувати літературну та громадську діяльність письменників рідного краю (Г. Сковорода, А. Тесленко);
  •         декламувати поезії Г. Сковороди, В. Симоненка, Д. Павличка, Л. Костенко, В. Стуса, Ю. Андруховича, І. Римарука;
  •         пояснити основні фактори розвитку новаторства митців, які вивчаються;
  •         висловлювати посутні міркування з приводу громадянської позиції письменників Полтавщини - Г. Сковороди, А. Тесленка;
  •         давати характеристику літературним образам, аналізувати ідейно-тематичний зміст та проблематику художніх творів А. Тесленка, Г. Тютюнника, О. Забужко, Г. Пагутяк.

 

  1.      Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця (виховні цілі):
  •        виховувати зацікавленість історією українського народу;
  •        спонукати до подальшого вивчення історії рідного народу, його культури та літератури;
  •        створювати умови для максимального саморозвитку і самореалізації особистості, розкриття закладених в ній потенціалу, задатків, здібностей;
  •        виховувати вміння висловлювати власні думки, робити висновки;
  •        виховувати толерантне ставлення до думок інших;
  •        виховувати повагу до минулого.

 

  1.      Міждисциплінарна інтеграція:

Дисципліни

Знати

Вміти

  1. Попередні:

Історія України

 

 

  1.  
  2. Світова література

Історико-соціальні передумови становлення української літератури. Період «межі двох століть».

Хто з митців-письменників світової літератури в своїй творчості звертався до теми «сродної праці», «наймитства».

Аналізувати життєвий та творчий шлях письменника на тлі історичних подій XVIII - ХIХ ст., ХХ ст.

Робити порівняльну характеристику творів  письменників рідного краю та митців світової літератури.

 

  1.      Розгорнутий конспект змісту теми: контрольна робота.

ВАРІАНТ 1

  1. Визначте основний мотив поезії Дмитра Павличка «Задивляюсь у твої зіниці».
  2. Поясніть, у чому виявляється символічність назви новели «Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника.
  3. Дайте характеристику образу Марусі Чурай за твором Ліни Костенко «Маруся Чурай».
  4. Перелічіть ознаки жанру казки, представлені у творі Оксани Забужко «Казка про калинову сопілку».

ВАРІАНТ 2

  1. Які основні мотиви поетичної творчості Василя Симоненка?
  2. Чому свій твір «Балада про соняшник» Іван Драч назвав саме «балада» за жанром?
  3. Поясніть, чому новела Григора Тютюнника «Зав’язь» має саме таку назву?
  4. Дайте характеристику образу Грицька за твором «Маруся Чурай» Ліни Костенко.

ВАРІАНТ 3

  1. Дайте визначення поняттю «шістдесятництво». У яких сферах суспільного життя проявилося це явище?
  2. Чому твір «Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника вважають автобіографічним?
  3. Яку філософську тему порушила Оксана Забужко в «Казці про калинову сопілку»?
  4. У чому полягає новаторство поетичної творчості Юрія Андруховича?

ВАРІАНТ 4

  1. Які основні риси творчості шістдесятників?
  2. Визначте ідею твору Івана Драча «Крила».
  3. У чому полягає автобіографічність лірики Василя Стуса?
  4. Чим відрізняються елітарна та масова література? Проілюструйте прикладами з літератури.

6. План та організаційна структура заняття

№ п/п

Основні етапи заняття, їхні функції та зміст

Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення

Розподіл часу

 

1.

2.

 

 

3.

 

Підготовчий етап

Організаційні заходи

Постановка навчальних цілей та мотивація

Контроль початкового рівня знань, умінь і навичок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усне опитування.

П.2 "Навчальні цілі"

П.1 "Актуальність теми"

 

 

 

 

1-3 хв

 

10-25%

 

10-25%

 

4.

Основний етап

Контрольна робота за варіантами

 

 

III

 

Усне опитування, виразне читання творів, аналіз творів.

 

Задачі різних рівнів складності

 

60-90%

5.

 

 

 

 

6.

 

7.

Заключний етап

Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок

Підбиття підсумків практичного заняття

Домашнє завдання (література з теми)

 

III

Індивідуальний контроль навичок та їх результатів

Аналіз та оцінка результатів практичних завдань

Тести, опитування

10-20%

7. Матеріали методичного та матеріального забезпечення заняття:

Ілюстративні матеріали: картки із завданнями для контрольної роботи.

8. Література:

Обов’язкова:

  1.      Українська література: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень) / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська; за заг. редакцією Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.
  2.      Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010. – 280 с.
  3.      Українська література: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень) / Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська; за заг. редакцією Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.
  4.      Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010. – 280 с.

 

Додаткова:

1. Антологія краєзнавства Полтавщини: Науково-методичний посібник / За ред.                     П.І. Матвієнка. – Полтава: ПОІППО, 2002. – 316 с.

2. Бондаренко Ю. Урок літератури в системі національного виховання // Рідна школа. – 1998. - №8. – с. 22-26

3. Дяченко А. Якщо ти людина...: До літературних портретів. – Полтава. ІВА “Астрея”, 2000. – 58 с.

4. Звягинцев Е.А. Родиноведение и локализация в школе. – М.-Петербург, 1919. – 118 с.

5. Загайко П. Полтавські дороги Кобзаря. – Полтава: Криниця, 19990. – 27 с.

6. Калинове гроно: Антологія поезії Полтавських літераторів ХХ ст. - Полтава: Полтавський літератор, - 2004. – 484 с.

7. Костенко М. ... І вимолимо в Бога рідне слово. – Полтава: Полтавський літератор, 1999. – 176 с.

8. Котляревський І.П. – перший класик нової української літератури. Матеріали науково-практичної конференції. – Полтава, 1998. – 57 с.

9. Краткая литературная энциклопедия. – М.: Просвещение, 1967. – т.4. – с. 386. 1

0. Куценко Л. Фольклор у системі літературного краєзнавства // Українська мова і література в школі. – 1991. - №2. – с. 36-41.

11. Лисенко А. Човнова Н. Дивосвіт Полтавської землі: уроки літератури рідного краю. – Полтава: ПОІППО, 2000. – 187 с.

12. Літературне краєзнавство: проблеми, пошуки, перспективи: Збірник наукових статей. – Полтава: ПДПУ, 2002. – 184 с.

13. Методика изучения и показа литературной жизни в экспозиции краеведческих музеев. – М.:. 1949, 22 с.

14. Посухов В. Сім трав біля семи криниць: Пригорща полтавських легенд. – Полтава. - 2003. – 195 с.

15. Ротач П. Від Ураю до Орелі. – Полтава. - 2000. – 230 с.

16. Ротач П. Колоски з літературної ниви. – Полтава: ОДГВ “Полтавський літератор”, 1997. – 560 с.

17. Чирка В.В , Дяченко А.М, Чирка В. Г. Полтавщина – духовна скарбниця словесного мистецтва // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2001. - №4. – с. 42-48. 18. Шанько Г. Вогненна квітка. – Полтава: Полтавський літератор, 2001. – 216 с.

19. Шуляр В. Уроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення // Українська література в загальноосвітніх школах. – 2003. - №7. – с. 34-35. 20.Юшко В. Література рідного краю. – Кременчук: Піраміда, 1999. – 135 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичну розробку

підготувала викладач Гулак А. М.

Затверджено на засіданні

ЦК української мови та літератури з іноземною мовою

 

Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.

Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.

Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.

Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.

Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.

 

Голова комісії __________ Ю. В. Вонсович

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
22 травня 2022
Переглядів
3153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку