Навчальна дисципліна:
Українська література
ТЕМА: Підсумкова контрольна робота
Кількість навчальних годин – 2.
Осмислення своєї ролі на тлі культури, пошук автентичності неможливі без живого інтересу до літературної та історичної спадщини рідного краю. Окрім того, вивчення літературного краєзнавства сприяє осмисленню історії рідного краю, його духовного життя, національних традицій, формуванню національної свідомості, патріотизму, є могутнім виховним засобом, стимулює самовдосконалення і саморозвиток особистості здобувачів освіти, для яких приклад вихідця з рідного краю слугує дієвою моральною школою. “Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього”, “Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани”, - писав М.Рильський.
Студенти мають бути поінформовані про:
Студенти повинні знати:
Студенти повинні уміти:
Дисципліни |
Знати |
Вміти |
Історія України
|
Історико-соціальні передумови становлення української літератури. Період «межі двох століть». Хто з митців-письменників світової літератури в своїй творчості звертався до теми «сродної праці», «наймитства». |
Аналізувати життєвий та творчий шлях письменника на тлі історичних подій XVIII - ХIХ ст., ХХ ст. Робити порівняльну характеристику творів письменників рідного краю та митців світової літератури. |
ВАРІАНТ 2
ВАРІАНТ 3
ВАРІАНТ 4
6. План та організаційна структура заняття
№ п/п |
Основні етапи заняття, їхні функції та зміст |
Навчальні цілі в рівнях засвоєння |
Методи контролю і навчання |
Матеріали методичного забезпечення |
Розподіл часу |
1. 2.
3.
|
Підготовчий етап Організаційні заходи Постановка навчальних цілей та мотивація Контроль початкового рівня знань, умінь і навичок |
|
Усне опитування. |
П.2 "Навчальні цілі" П.1 "Актуальність теми"
|
1-3 хв
10-25%
10-25% |
4. |
Основний етап Контрольна робота за варіантами
|
III |
Усне опитування, виразне читання творів, аналіз творів. |
Задачі різних рівнів складності |
60-90% |
5.
6.
7. |
Заключний етап Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок Підбиття підсумків практичного заняття Домашнє завдання (література з теми) |
III |
Індивідуальний контроль навичок та їх результатів Аналіз та оцінка результатів практичних завдань |
Тести, опитування |
10-20% |
7. Матеріали методичного та матеріального забезпечення заняття:
Ілюстративні матеріали: картки із завданнями для контрольної роботи.
8. Література:
Обов’язкова:
Додаткова:
1. Антологія краєзнавства Полтавщини: Науково-методичний посібник / За ред. П.І. Матвієнка. – Полтава: ПОІППО, 2002. – 316 с.
2. Бондаренко Ю. Урок літератури в системі національного виховання // Рідна школа. – 1998. - №8. – с. 22-26
3. Дяченко А. Якщо ти людина...: До літературних портретів. – Полтава. ІВА “Астрея”, 2000. – 58 с.
4. Звягинцев Е.А. Родиноведение и локализация в школе. – М.-Петербург, 1919. – 118 с.
5. Загайко П. Полтавські дороги Кобзаря. – Полтава: Криниця, 19990. – 27 с.
6. Калинове гроно: Антологія поезії Полтавських літераторів ХХ ст. - Полтава: Полтавський літератор, - 2004. – 484 с.
7. Костенко М. ... І вимолимо в Бога рідне слово. – Полтава: Полтавський літератор, 1999. – 176 с.
8. Котляревський І.П. – перший класик нової української літератури. Матеріали науково-практичної конференції. – Полтава, 1998. – 57 с.
9. Краткая литературная энциклопедия. – М.: Просвещение, 1967. – т.4. – с. 386. 1
0. Куценко Л. Фольклор у системі літературного краєзнавства // Українська мова і література в школі. – 1991. - №2. – с. 36-41.
11. Лисенко А. Човнова Н. Дивосвіт Полтавської землі: уроки літератури рідного краю. – Полтава: ПОІППО, 2000. – 187 с.
12. Літературне краєзнавство: проблеми, пошуки, перспективи: Збірник наукових статей. – Полтава: ПДПУ, 2002. – 184 с.
13. Методика изучения и показа литературной жизни в экспозиции краеведческих музеев. – М.:. 1949, 22 с.
14. Посухов В. Сім трав біля семи криниць: Пригорща полтавських легенд. – Полтава. - 2003. – 195 с.
15. Ротач П. Від Ураю до Орелі. – Полтава. - 2000. – 230 с.
16. Ротач П. Колоски з літературної ниви. – Полтава: ОДГВ “Полтавський літератор”, 1997. – 560 с.
17. Чирка В.В , Дяченко А.М, Чирка В. Г. Полтавщина – духовна скарбниця словесного мистецтва // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2001. - №4. – с. 42-48. 18. Шанько Г. Вогненна квітка. – Полтава: Полтавський літератор, 2001. – 216 с.
19. Шуляр В. Уроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення // Українська література в загальноосвітніх школах. – 2003. - №7. – с. 34-35. 20.Юшко В. Література рідного краю. – Кременчук: Піраміда, 1999. – 135 с.
Методичну розробку підготувала викладач Гулак А. М. |
Затверджено на засіданні ЦК української мови та літератури з іноземною мовою
Протокол №___ від ___ ________ 20__ р. Протокол №___ від ___ ________ 20__ р. Протокол №___ від ___ ________ 20__ р. Протокол №___ від ___ ________ 20__ р. Протокол №___ від ___ ________ 20__ р.
Голова комісії __________ Ю. В. Вонсович |