Підсумкова контрольна робота з української літератури за І семестр

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з української літератури за І семестр для учнів 8 класу. Завдання допоможуть узагальнити й систематизувати вивчений матеріал впродовж семестру; виявити в учнів за допомогою запропонованих завдань рівень знань та вмінь, закріпити їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання.
Перегляд файлу

8 клас

 

Підсумкова контрольна робота з української літератури за І семестр

Рівень 1-2 (по 0,5 балів)

  1.             Постійний епітет ужито в рядку

А …туман поле покриває                 Б …орли та із Січі вилітали                               

В …сизий орел по степу літає         Г …над степом та сонечко сідає

  1.             Повстання Гайдамаків зображено в пісні

А «Зажурилась Україна»                 Б «Ой  Морозе, Морозенку»

В «Максим козак Залізняк»            Г «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

  1.             Виконується речитативом, немає поділу на строфи, виконання супроводжується грою на бандурі, кобзі чи лірі це ознаки …

А Думи                                           Б Історичної пісні

В Історичної поеми                       Г Балади

  1.             Твори у яких передано думки й почуття, викликані складними проблемами буття: життя і смерті, розвитку суспільства, природи та ін..

Це визначення …

А Громадянської лірики                 Б Філософської лірики

В Пейзажної лірики                        Г Інтимної лірики

  1.             З якого дерева посипалися квіти у вікно до героїні поезії Лесі Українки «Давня весна»:

А  Яблуні                                          Б Вишні

В Каштану                                        Г Сливи 

6. Назвіть рік, коли Т. Г. Шевченка викупили з кріпацтва.

A 1837 р.;                                         Б 1838 р.; 

B 1830 р.;                                      Г 1839 р..

7.  Укажіть, до якого періоду творчості Т. Г. Шевченка належить поезія «Мені однаково, чи буду…»

A період заслання – «В казематі» (1847-1857 рр.); 

 Б ранній період творчості (1837-1843 рр.);

 B період «трьох літ» – «Три літа» (1843-1845 рр.);

Г останній період творчості (1857-1861 рр.).

8. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Т. Шевченка  «Мені однаково, чи буду»

 А  його «не пом’яне батько з сином»                      Б  він не побачить Україну

 В Україну «злії люди присплять» й ошукають      Г ніхто не згадає сироту.
9. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:

 Я його талан співацький

Так високо поважаю,

 Що співцем своїм придворним

Я зробить його бажаю

А  Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

Б ліричному героєві з вірша І. Франка «Мені однаково, чи буду»;

В  поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;

Г ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».

 

10. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані й здобув слави?

А  Морозенко;                            Б  Б.Хмельницький;

 В  М.Залізняк;                           Г  І.Сірко.

11. Хто є автором твору «Віють вітри, віють буйні»?

А  Т. Шевченко;                        Б Леся Українка;

В  І. Франко;                              Г  Маруся Чурай.

12. Поезія Т Шевченка,в якій людська бездіяльність порівнюється зі сном:

А Думи мої, думи»;                  Б «Мені однаково»;

В Ой три шляхи широкії»;       Г «Минають дні, минають ночі».

Рівень 3-4 (по 2 бали)

13. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка та художніми засобами

    виразності:


          1  «Доле, де ти? Доле, де ти?                                 А  Метафори
               Нема ніякої!»                                                      Б   Епітети
          2  «Минають дні, минають ночі,                            В  Порівняння

                Минає літо…»                                                    Г  Риторичні запитання, оклики

          3  «шляхи широкії», «червона калина»,                Д  Тавтологія
              «гнилою колодою»
          4  « заснули думи», «серце спить», «гаснуть очі»

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

14. Установіть послідовність подій у вірші «Любіть Україну!» В. Сосюри

  А «Дівчино! Як небо її голубе, / Люби її кожну хвилину…»

  Б «Всім серцем любіть Україну свою, — / І вічні ми будемо з нею!»      

  В «Любіть Україну, як сонце, любіть, / Як вітер, і трави, і води…»

1

2

3

4

 

 

 

 

  Г «Не можна любити народів других, / Коли ти не любиш Вкраїну.»   

 

15. Установіть послідовність подій у вірші «Васильки» В. Сосюри

  А «Так же буде поле, як тепер, синіти…» 

1

2

3

4

 

 

 

 

  Б « …а  у тебе, мила, васильки з-під вій…»

  В « …може, васильками станем - я і ти…»

  Г « Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка____________

 

docx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку